Gå til innhold
Hundesonen.no

Kurs: Konkurransetrening + Forstyrrelser/Overtrening


borderen
 Share

Recommended Posts

I romjulen arrangerer jeg to kurs i Drammen hundepark (oppvarmet hall med kunstgress)

Påmelding og mer info finner du ved å følge linken. Håper på å få noen påmeldinger selv om det er kort varsel og midt i romjula for dette tror jeg kan bli veldig gøy :)

kurs4.jpg

Overtrening og forstyrrelser

På dette kurset ligger fokus på å "overtrene" øvelsene. Det betyr at vi trener på å avansere øvelsene/gjøre øvelsene enda vanskeligere enn normalt. Hunden skal lykkes og sitte igjen med god konsentrasjon og enorm selvtillit! Med denne typen trening sikrer du også hundens forståelse for lydighetsøvelsene. Her er det bare å slippe kreativiteten løs! Ingen krav til nivå. Momenter vi kommer til å gå innom er:

  • Forstyrrelser
  • Avansere øvelser
  • Jobbe mot press
  • Skikkelige selvtillitt boost!

Trene mot lydighetskonkurranser

I dette kurset trenes det målrettet mot å finne teknikker som kan hjelpe deg i å lykkes på konkurranser. Krav til nivå: startet klasse 1. Vi ser på momenter som:

  • Oppvarming
  • "Innganger" i konkurranseringen
  • Transportetapper: vilje til å følge fra en øvelse til neste
  • Forberede hunden på øvelser underveis i konkurransen
  • Sette sammen lydighetsprogrammet
  • Holde motivasjonen gjennom hele lydighetsprogrammet
  • Hva er lov/ikke lov i konkurranser?
  • Sikre øvelser og unngå dobbeltkommandoer - en hårfin balanse
  • Konkurransenerver

Ved være bevisst på teknikker for disse momentene vil du med stor sannsynlighet samtidig få bedre kontroll på konkurransenervene.

Fine treningsforhold i hallen:
IMG_2136.jpg
Lenke til kommentar
Del på andre sider

:banana-santa: jeg er jo faktisk i nærheten i den tiden! Måtte sjekke eg er bare 20-30min i fra og Ivo skal faktisk være med i utgangspunktet. Skal oppover for å feire nyttår hos far av min samboer. Skal snakke med samboer nå og med far hans i morgen siden han kommer her så får vi avtale når vi egentlig skal oppover. Har ikke bestemt når vi skal oppover men tror nok at vi er velkommen når som helst så kanskje jeg vi skulle reist opp allerede 27 sånn at jeg får gå på kurs! :innocent:

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


  • Nye innlegg

    • Kikket litt i dogweb og ser at hundene fra lundehundprosjektet ligger der sånn som alle andre, med en X på slutten reg. nummeret. Den som ble utstillingschampion var 3. generasjon, og ser tittelen ligger inne. Da skulle man jo gjerne tro at de kan ta andre championat også, og at det samme vil gjelde for cavalierprosjektet, som trossalt er ganske så ekvivalent? Det var jammen ikke lett å finne informasjon på dette! 
    • Jeg har en Dvergpuddel gutte valp som er 5 mnd. Han har siden han var ny hatt oppheng i sokker og biter og henger seg etter føttene dine så lenge d har sokker på. Hvordan få det til å slutte.    Å jokker på andre hunder under samvær ute, møtes på tur og får hilse og på alle størrelser og hunder i alle aldre. Hva gjør jeg? - helt fersk i hunde verden, ønsker kun seriøse svar😅😭
    • Jeg har en Dvergpuddel gutte valp som er 5 mnd. Han har siden han var ny hatt oppheng i sokker og biter og henger seg etter føttene dine så lenge d har sokker på. Hvordan få det til å slutte.    Å jokker på andre hunder under samvær ute, møtes på tur og får hilse og på alle størrelser og hunder i alle aldre. Hva gjør jeg? - helt fersk i hunde verden, ønsker kun seriøse svar😅😭
    • Er vel først fra fjerde generasjon at de potensielt kan stambokføres etter typegodkjenning?
    • F1 og F2 minst vil jo være i ett x register ala lundehund prosjektet. Det var vel først i år de mønstra inn noen hunder som fikk fullverdig vanlig nkk stamtavle og en av dem er vel allerede blitt utst champion. Dog usikker på hvilken generasjon de er.  Vet ikke om offentligheten har innsyn i x registeret? Isåfall burde det jo være mulig å sjekke der om noen har fått noe der. 🤔 Ev er nok den sikreste løsningen å sende en mail til NKK direkte å høre med dem. 
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...