Gå til innhold
Hundesonen.no

Hemmelig julenisse - pakke og gjettetråd!


Nirm
 Share

Recommended Posts

Jeg har fått verdens beste hemmelige venn :D

Jula startet veldig godt når jeg åpnet HV gaven først. (litt dårlige bilder følger:)

Stooor pakke

og jeg skjønte fort hvorfor den var så tung og stor:

13 (!) gaver! Jeg var litt slik :| men mest slik :bananas::frantics:

Jeg fikk utrolig mye fint:

(legg merke til den stablen med bøker og filmer!)

Jeg fikk:

godteri

kalender

bøker

dvd'er

hundegodis

(jeg er litt sjalu men mest imponert av fantasien og håndskriften til HV)

så lå disse med:

og dette var på konvolutten:

Så. det første jeg tenkte var England. pga av godteriet. De selges så vidt jeg vet ikke i Norge. Og pga av kalenderen. Tenkte at det måtte være en sonis som bor i England eller som har vært der i det siste. Det første mest sannsynlig. Hundene luktet mye på det som var med, ikke bare hundegodiset, så personen har antagelig hund eller andre dyr..? Og koordinatene utenpå konvolutten er til midt ute i skogen i Irland.

Men de bildene som lå med fikk jeg ikke til å stemme med noe som helst. :lol:

Pedal

Belt (eller Collar?)

Cannon

Coffin

Atlas

Radius

Rudder eller Keel?

Shell -- Patellidae (albueskjell)

Skal jeg ta første bokstav i hvert ord og sette sammen til ett nytt ett? Er det en fellesnevner? :Pissed:

Jeg har tenkt og tenkt. Det har resten av familien også :lol:

Jeg gjetter på @ (så får hun avkrefte/bekrefte etter nyttår, hvis ikke noen kan gjøre det for henne?). Jeg må også ha hjelp med de bildene, fatter ingenting.

Så kjekt at du likte gaven! :D Endte opp med å spørre i chatten om de synes at det var greit at jeg sendte med ekstra bøker. Er langt over gjennomsnittet glad i å lese og har flere esker med bøker her som bare venter på å gitt til et loppemarked e.l. Hadde kjøpt altfor stor eske til å sende gaven din i så da måtte jeg jo ha noe å fylle den med. :lol:

Kom akkurat inn døren etter å ha vært på fjellet i julen så derfor fikk jeg Krilo til å bekrefte for meg.

Jeg tenkte egentlig at innholdet i gaven ville være hint nok. Vet jo at du har bodd i England og nok ville kjenne igjen sjokoladen osv.

Koordinatene er som du sier fra Irland (det geografiske midtpunktet i Irland visstnok :P ), og var en henvisning til mine hunderaser (irsk setter og irsk rød og hvit setter).

Du har ellers vært flink med bildene. Ordene jeg lette etter var:

Pedal

Collar

Cannon

Coffin

Atlas

Radius

Keel

Patella

Dette er alle navn på ulike ben i kroppen(ikke bare hos mennesket riktignok). Og det er et hint til nicket mitt: Bones. :)

Tenkte nok at det er et lettere hint for dem som er kjent med anatomi eller bare veldig flinke til å google. :P

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 356
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Ingen gjetting eller pakkeutlegging før den 24. Dere viste reglene før dere meldte på. Denne tråden stenges inntil videre.

Siste delen av hemmeligvenn gaven min dumpet ned i postkassa i dag: Ida ønsker seg de finitivt @Pippin&Symra som reservetante Den er helt perfekt!

Fjernet et innlegg og følgekommentarer - ALLE er velkomne på hemmeligvenn. Moderator Raksha

Posted Images

Så kjekt at du likte gaven! :D Endte opp med å spørre i chatten om de synes at det var greit at jeg sendte med ekstra bøker. Er langt over gjennomsnittet glad i å lese og har flere esker med bøker her som bare venter på å gitt til et loppemarked e.l. Hadde kjøpt altfor stor eske til å sende gaven din i så da måtte jeg jo ha noe å fylle den med. :lol:

Kom akkurat inn døren etter å ha vært på fjellet i julen så derfor fikk jeg Krilo til å bekrefte for meg.

Jeg tenkte egentlig at innholdet i gaven ville være hint nok. Vet jo at du har bodd i England og nok ville kjenne igjen sjokoladen osv.

Koordinatene er som du sier fra Irland (det geografiske midtpunktet i Irland visstnok :P ), og var en henvisning til mine hunderaser (irsk setter og irsk rød og hvit setter).

Du har ellers vært flink med bildene. Ordene jeg lette etter var:

Pedal

Collar

Cannon

Coffin

Atlas

Radius

Keel

Patella

Dette er alle navn på ulike ben i kroppen(ikke bare hos mennesket riktignok). Og det er et hint til nicket mitt: Bones. :)

Tenkte nok at det er et lettere hint for dem som er kjent med anatomi eller bare veldig flinke til å google. :P

Irland og hunderasene koblet jeg ikke i det heletatt, er det mulig :lol: Jaja. Og jeg låste meg sikkelig fast på at jeg måtte lage et ord med forbokstaven i de andre ordene og det gikk bare rett og slett ikke :P Prøvde å si til meg selv at det er antagelig ikke på den måten det skal løses, men satt helt fast. Burde vel egentlig tatt at det var navn på ben i kroppen, siden jeg har studert (heste)anatomi... Skylder på jule(b)rusen, hehe.

Uansett, tusen takk igjen! :flowers: Gleder meg til mye lesing og tv titting! :D

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sånn, endelig litt på pc'en gitt!

Her er kortet mitt med hint! Jeg er litt usikker enda, er litt i svima pga medisiner, så et hint til ville vært fint altså ^^,

1503890_10202886953834520_702837669_n.jp

Og her er gaven min! Namme nam godteri! Har ikke spist hele enda heldigvis! Og en neglelakk i gull! Det absolutt kuleste ifølge Lupin og Terho var jo musene! De har blitt herja, slengt, spist på og halveis drept siden julaften, men lever i beste velgående enda! Jeg digger ikea leker uten tvil, så tuuuuuuusen takk :D

1535480_10202886955714567_301433608_n.jp

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skal legge ut bilde av gaven min i morgen. I mellomtiden så gjetter jeg på hemmelig venn. Fikk ullsokker ( :heart: ) og garnnøster i kjempefine farger fra søstrene grene. På kortet sto det at Dronning Elisabeth og min hemmelige venn har noe til felles. Det blir da naturlig å tenke på AnetteH, siden hun har corgi, selv om Dronningen har "feil" type Corgi. Så da gjetter jeg @, er du min hemmelige venn? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har fått pakke! Wuhu! Faktisk ganske kjekt å få en ekstra julegave etter jul. :D

hv1_zpsc0959441.jpg?t=1388776987

hv2_zpsb99e6272.jpg?t=1388776988

Kjempefin! Tusen takk! Gleder meg til å ta i bruk pakken fra the bodyshop. :ahappy:

Onkel og Nevø skal få hver sin dentastix nå. :)

hv3_zps4c5ecbae.jpg?t=1388776986

Det lå med tre penner fra sotra strikkeshop hvor halvparten av skriften var streket over. Jeg tenker at dette er hintet?

Jeg har tenkt og tenkt. Siden "Sotra" var strøket ut så tenkte jeg kanskje at "strikkeshop" var hintet, men jeg klarer ikke å knytte det til en sonis. Det eneste forslaget jeg har er @Ane, ettersom jeg tror at hun har bodd på Sotra? Eneste jeg kunne komme på. :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har fått pakke! Wuhu! Faktisk ganske kjekt å få en ekstra julegave etter jul. :D

hv1_zpsc0959441.jpg?t=1388776987

hv2_zpsb99e6272.jpg?t=1388776988

Kjempefin! Tusen takk! Gleder meg til å ta i bruk pakken fra the bodyshop. :ahappy:

Onkel og Nevø skal få hver sin dentastix nå. :)

hv3_zps4c5ecbae.jpg?t=1388776986

Det lå med tre penner fra sotra strikkeshop hvor halvparten av skriften var streket over. Jeg tenker at dette er hintet?

Jeg har tenkt og tenkt. Siden "Sotra" var strøket ut så tenkte jeg kanskje at "strikkeshop" var hintet, men jeg klarer ikke å knytte det til en sonis. Det eneste forslaget jeg har er @Ane, ettersom jeg tror at hun har bodd på Sotra? Eneste jeg kunne komme på. :P

Æsj, klarte du å lese Sotra? haha. Det skulle være med et kort, selvsagt, med hint, men det lå igjen i stua etter pakken var sendt. Men @Krilo skulle sende hintet til deg? Men da var det jo bra du klarte lese Sotra da, haha :P Men jaaa, det er meg :) Var ikke så lett å finne noe syntes jeg, men håper du likte det! De pennene er geniale synes jeg, så måtte passe til en student, også elsker jeg de flaskene fra Body shop :) Og de er jo fine for dyreelskere mtp. policien dems! hehe :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Æsj, klarte du å lese Sotra? haha. Det skulle være med et kort, selvsagt, med hint, men det lå igjen i stua etter pakken var sendt. Men @Krilo skulle sende hintet til deg? Men da var det jo bra du klarte lese Sotra da, haha :P Men jaaa, det er meg :) Var ikke så lett å finne noe syntes jeg, men håper du likte det! De pennene er geniale synes jeg, så måtte passe til en student, også elsker jeg de flaskene fra Body shop :) Og de er jo fine for dyreelskere mtp. policien dems! hehe :)

Juhu! Tusen takk! :D

Haha, jeg ble litt sånn: :huh: først da jeg så pakken og (det fraværende?) hintet. :P For noe hint fra Krilo har jeg ikke fått nemlig.

Jeg googlet telefonnummeret på pennene og kom frem til Sotra. :P

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Juhu! Tusen takk! :D

Haha, jeg ble litt sånn: :huh: først da jeg så pakken og (det fraværende?) hintet. :P For noe hint fra Krilo har jeg ikke fått nemlig.

Jeg googlet telefonnummeret på pennene og kom frem til Sotra. :P

Sorry @Ane, jeg skulle vente til Bones var tilbake til internettet, men da gikk det så i ett at jeg rett og slett glemte det :P men Bones klarte jo selv hun ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Juhu! Tusen takk! :D

Haha, jeg ble litt sånn: :huh: først da jeg så pakken og (det fraværende?) hintet. :P For noe hint fra Krilo har jeg ikke fått nemlig.

Jeg googlet telefonnummeret på pennene og kom frem til Sotra. :P

Haha, det var vel kanskje et bra hint uansett da! haha :D Det tenkte jeg ikke på. Du var flink! :D :D

Hintet var egentlig:

Snørekjøring

Verdens beste genser.

Sorry @Ane, jeg skulle vente til Bones var tilbake til internettet, men da gikk det så i ett at jeg rett og slett glemte det :P men Bones klarte jo selv hun ;)

Det går bra! hehe :D

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er vel fremdeles noen som ikke har gjettet riktig - kanskje legge ut fasit etterhvert? :D

De er fortsatt noen som ikke har hart mulighet med å åpne flr nå eller til uka som har gitt beskjed, så må nesten la de få kommet hjem, åpnet pakken og gjettet først :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kommer hjem i kveld. Så da spørs det om pakken er i postkassa eller om den må hentes på posten. Om den må hentes får jeg gjøre det på mandag.

Gleder meg! :P

Edit: om den er på posten håper jeg de oppbevarer pakker der en stund. Er jo en mulighet for at den kom fredag 20, da var det 14dager siden igår. Blir den sendt tilbake til avsender da, eller kan det hende de holder de lengre? Noen som vet?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har jeg endelig fått åpnet gaven fra min fantastiske hemmelige venn! Snakk om å treffe bullseye, tusen hjertelig takk! Dekkenet passet perfekt, samme med potesokkene, noe vi virkelig trengte. Grisehalene er allerede spist opp og leken innviet, falt godt i smak hos udyrene (Bonnie: :w00t: Keo: :drool:). Men nå blir det ringtrening til blåsten tar oss fremover! :D

Spørsmål: Wubbaen, flyter den?

Vi fikk:
11754969145_8401cfaf91.jpg
Sperrebånd/ringbånd, foret regndekken (Bonnie), potesokker i to størrelser, wubba, tørkede kyllingfileter og grisehaler.

11754974535_b3f1efc907.jpg
2x100m sperrebånd :D

11755216053_1b210ef33e.jpg
11754968005_3f0ee13358.jpg
Potesokker i fleece. Valpen (modell) stakk av med en rød igår, må vell lete huset rundt etter den :rofl:

11754966965_332ba54c39.jpg
Foret regndekken til Bånnski. Skitten og våt modell etter løpetur, menmen :ahappy:

11754973655_061b9042b7.jpg
11754970145_9b80059fab.jpg
Kong Wet Wubba, Keo gikk helt bananas > :w00t::w00t::w00t:

Hintet har forsvunnet, men fikk dette på melding når pakken ankom Sandefjord:
11755369413_296901c3b5.jpg

Jeg tror jakken skal forestille en cardigan, jeg vet der iallefall er to stykker her inne med welsh corgi cardigan, men tror bare en er med denne omgangen. Verdens herliste corgi er jo ingen annen enn Pi, så er @ min hemmelige venn? :lol:
Iallefall, tusen hjertelig takk for gaven, kommer til å bli mye brukt! :D

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror jakken skal forestille en cardigan, jeg vet der iallefall er to stykker her inne med welsh corgi cardigan, men tror bare en er med denne omgangen. Verdens herliste corgi er jo ingen annen enn Pi, så er @ min hemmelige venn? :lol:

Iallefall, tusen hjertelig takk for gaven, kommer til å bli mye brukt! :D

Ja :ahappy: Godt du fikk bruk for alt! Og ja Wubbaen flyter. Alt er pent brukt av hundene som har vært her og passer ingen jeg har nå så tenkte det ville passe bedre hos noen som ønsket det ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja :ahappy: Godt du fikk bruk for alt! Og ja Wubbaen flyter. Alt er pent brukt av hundene som har vært her og passer ingen jeg har nå så tenkte det ville passe bedre hos noen som ønsket det ;)

Alt passet som fot i hose altså, tusen takk! Vi liker brukte ting, trenger ikke være så forsiktig med det :D

Da blir det litt vannapportering på krølltoppen i sommer :D

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



  • Nye innlegg

    • Jeg skjønner. Jeg synes på en måte ikke at 3/6 med C (uten forkalkninger) er så ille, men jeg har sett på fryktelig mye hunder i det siste. Mulig jeg har sett meg blind og at jeg må stikke fingeren i jorda
    • Jeg tenker at hvis du må velge mellom de ulempene, og heller få en mindre risiko for de senere, så ville jeg ventet. Ja, tidsmessig er det optimalt, men det er snakk om litt tilrettelegging bare. Jeg vet ihvertfall at om jeg hadde stått der med en 4 år gammel hund enten skuddredd eller med HD, og hadde hatt disse valgene, så ville jeg angret på å ikke bare ha ventet noen måneder. Noen garanti er det såklart aldri. Om du kan leve med en skuddredd hund som ikke kan brukes til det den er tenkt til, så ville jeg gått for det. HD går utover helsa og hverdagen til hunden i mye større grad.
    • For å være ærlig: Jeg ville stått over begge kullene. Det er ganske kjipt å sitte med hund om to/tre år som viser tegn på sjukdom som du kunne vært uten om du ikke hadde hatt dårlig tid.  Både skuddreddhet og leddsjukdom kan korte ned/stoppe både konkurranse og redningsplaner. Vent til det kommer et kull hvor du heller blir misfornøyd med noe som ikke kan være fysisk/psykisk begrensende. For eksempel farge og kjønn. 
    • Du kan sikkert litt om massasje og sånt allerede? Vi hadde regelmessig fysioterapeut på våre, en gang i mnd. Lakseolje, og etterhvert Cartrophen (lite effekt) og Librela (heller ikke mye effekt, men startet antageligvis for sent). Greia med disse smertebehandlingene for artroser er visst at man skal begynne å bruke dem før det har fått utviklet seg noe særlig. Pass på at hunden er varm såklart, back on track kan hjelpe (tantes gamle hunder har hatt det over natten, med opptrening). 6 tenner! Au!
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...