Gå til innhold
Hundesonen.no

Hvilken forsikring er best?


hiilde
 Share

Recommended Posts

Hos DnB må du vel allerede ha alle forsikringene dine der, men ellers var det vel de som ble best i test i tv2 hjelper deg sin test.

Vi har Agria, men har ikke hatt bruk for forsikring enda, så mer vet jeg ikke. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Begge mine er forsikra i Agria, og eg har kun hatt bruk for forsikringa ein gong på den eine bikkja, når ho skulle leggast under kniven. Forsikringa dekka operasjonen, og det var direkteoppgjer med klinikken. Så null niks stress med papirarbeid for meg, einaste eg måtte ut med var eigenandelen :)

tv2 hjelper deg hadde vel ein test av dyreforsikring for ikkje så lenge sidan, mulig du klarar og finne den igjen? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

http://hundesonen.no/forum/topic/71591-forsikring

http://hundesonen.no/forum/topic/70487-test-av-hundeforsikringer-paa-tv2-hjelper-deg/

Mitt inntrykk er at det kommer litt an på hva hunden din kommer ut for og hvilken saksbehandler du møter. Agria har riktignok et stort antall saker mot seg hvor de ikke alltid følger pålegg, men jeg og mange andre er fornøyd. De er også bedre på pris enn mange andre.

Husk at hvis du bytter selskap så er ikke hunden din forsikret for eventuelle skader/sykdommer som oppstod før byttet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Christine

Jeg er godt fornøyd med Agria. Har et par kompiser som jobber i ulike forsikringsselskap, og de sier at deres forsikringer aldri vil matche Agria. Har også snakket med tilfeldige kundebehandlere på telefon, og de sagt det samme. "Behold hundeforsikringen din i Agria".

Om jeg ikke tar helt feil så er det vel bare Agria som lar forsikringen gå, selv om hunden passerer 7-10 år?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

takk for svar igjen :) Ja, det har jeg også fått litt inntrykk av etter å ha lest noen forum.
Har en forsikring i DNB, derfor jeg egentlig lurte på om jeg skulle ha hundeforsinkringen der og, men har ikke alle forsikringene mine der.
Og synes det fortsatt er vanskelig å vite hvem jeg bør velge :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er godt fornøyd med Agria. Har et par kompiser som jobber i ulike forsikringsselskap, og de sier at deres forsikringer aldri vil matche Agria. Har også snakket med tilfeldige kundebehandlere på telefon, og de sagt det samme. "Behold hundeforsikringen din i Agria".

Om jeg ikke tar helt feil så er det vel bare Agria som lar forsikringen gå, selv om hunden passerer 7-10 år?

Ja, etter det jeg leste på testen i Vi med hund, så var det kun Agria som lar forsikringen gå. Det gjør også at jeg vurderer Agria :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjensidige har forsikring ut hundens liv (veterinær forsikring da, livsforsikringen går vel ut det året hunden fyller 10 år) Vi er veldig fornøyde med dem ihvertfall, har desverre brukt dem altfor mye. Men de er raske til å betale ut og stiller "ingen" spørsmål. Rimeligere enn Agria er de på min rase og (ihvertfall for meg)

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

http://hundesonen.no/forum/topic/71591-forsikring

http://hundesonen.no/forum/topic/70487-test-av-hundeforsikringer-paa-tv2-hjelper-deg/

Mitt inntrykk er at det kommer litt an på hva hunden din kommer ut for og hvilken saksbehandler du møter. Agria har riktignok et stort antall saker mot seg hvor de ikke alltid følger pålegg, men jeg og mange andre er fornøyd. De er også bedre på pris enn mange andre.

Husk at hvis du bytter selskap så er ikke hunden din forsikret for eventuelle skader/sykdommer som oppstod før byttet.

Sånn med tanke på hvor hodeløse enkelte eiere er, og hvor utstrakt det er å ikke lese forsikringsvilkår - så tror jeg mye av sakene mot agria, gjensidige og andre selskaper går på hundeeiers hodeløshet :P

Jeg har Agria, er kjempefornøyd :) Fått dekket utgifter på over 65,000kr så langt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjensidige har forsikring ut hundens liv (veterinær forsikring da, livsforsikringen går vel ut det året hunden fyller 10 år) Vi er veldig fornøyde med dem ihvertfall, har desverre brukt dem altfor mye. Men de er raske til å betale ut og stiller "ingen" spørsmål. Rimeligere enn Agria er de på min rase og (ihvertfall for meg)

Jeg har også Gjensidige, den var billigst og kunne tegne ny forsikring på hund opp til 8 år, som Isac ble en mnd etter jeg fikk han. Har fått igjen så å si uten spørsmål her også, de er kjappe og greie. Og jeg får samlerabatt på andre forsikringer! Jeg er veldig fornøyd med Gjensidige.

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Klematis

Jeg må si meg fornøyd med Agria, og priser meg lykkelig for at de har direkteoppgjør, og dyret kan være forsikret livet ut.

Man får ti prosent rabatt om man er med i en hundeklubb tilknyttet NKK.

Mulig de er litt dyre, men jeg kan uansett ikke bytte, siden sykdommer/skader dyret hadde før det ble forsikret i selskapet man brukes, ikke dekkes.

På min rase betaler jeg 3600,- pr. år, og det dekker veterinærforsikring (45000), livsforsikring (15000), spesial (45000) og rehabilitering (5000).

Tenkte jeg skulle legge til at jeg har fast egenandel på 1400,- pluss 15% bevegelig egenandel.

Jeg må jo si jeg var fornøyd med det når hunden min ble operert, og operasjonen kostet 16000,-

Jeg betalte 3300,-, og Agria betalte resten ved direkteoppgjør.

Da han opererte begge øynene med 4 uker mellom, betalte jeg 1400,-totalt, og hvis jeg ikke husker feil kostet hver øyeoperasjon 2500,-

Da han ble kastrert derimot,og operert fordi han hadde en testikkel i lysken, og måtte trekke en tann ble det dyrt, fordi kastrering ikke dekkes av forsikringen, heller ikke operasjon av testikkel, og ei heller ville de dekke tanntrekking.

Det er uansett veldig lurt å sjekke rundt med de forskjellige veterinærene, jeg fikk kastrering til halv pris i.f.t hva min vanlige veterinær hadde tatt, fordi noen tipset meg om prisforskjellene de opererer med rundt omkring.

Agria har èn egenandelsperiode i løpet av 125 dager, noe som jo betyr at hvis det skjer hunden din noe flere ganger på den tiden, betaler du kun egenandel 1 gang.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har Agria på begge mine, og det har de hatt siden de var valper og jeg overtok dem. Synes det er greiest å ha en kontinuerlig forsikring hele hundens liv, så ikke man risikerer tull hvis noe skulle oppstå tilfeldigvis rett etter et forsikringsbytte.... da kan forsikringsselskap nekte å betale, og hevde at sykdommen eller lidelsen var der før hunden ble forsikret hos dem, og nekte utbetaling. DESSVERRE mange hundeeiere som har brent seg på dette, når de har drevet og shoppet rundt etter forsikringer, byttet, og glemmer risikoen hvis noe skjer i tiden rett etterpå. Tenk hvis hunden din får konstatert kreft tre uker etter at du byttet forsikringsselskap, eller hvis tispa di får livmorbetennelse fire dager senere.... Blank nekt fra forsikringsselskapet!

Rasen jeg har, har ikke noe spesielt risikotillegg eller noe i prisen, så jeg regner med at den forsikringssummen jeg betaler pr år ligger sånn midt på treet. Jeg har livsforsikring på begge to, det fordyrer med ca 1200 totalt i året. Jeg betaler ca 2000,- i året pr hund, totalt litt over 4000 kr om jeg ikke husker feil. Har det fordelt over to innbetalinger, så jeg får giro to ganger pr år.

Man må alltid betale egenandel, den kommer man ikke unna hos Agria. Mener å huske den er 1400,- De har også såkalt bevegelig egenandel i tillegg, og der kan man velge mellom 10 eller 20 %. Jeg valgte 20%... Det angrer jeg litt på og lurer på å nedjustere til 10%, for 20% kan bli ganske mange tusen om en dyr operasjon plutselig kommer på tale...

Eksempel:

Hunden blir påkjørt og skades, må opereres for 20.000 kr.

1400 kr i fast egenandel.

20 % (i bevegelig egenandel) av 20.000 kr = 4000,- kr

1400,- + 4000,- = 5400,-

(og tenk hvis operasjonen kostet oppimot 40.000..egenandelen ville da blitt det dobbelte av det regnestykket der)

Mens hadde jeg derimot valgt 10% egenandel, ville jeg riktignok betalt litt mer pr år i årlig forsikring, men det er fordelt over tid og jeg vet om utgiften. Den er stabil.

Hvis 10% i bevegelig egenandel ville totalen blitt:

1400 + 2000,- = 3400,-

Jeg lurer veldig på å endre fra 20 til 10% i bevegelig egenandel...

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sånn med tanke på hvor hodeløse enkelte eiere er, og hvor utstrakt det er å ikke lese forsikringsvilkår - så tror jeg mye av sakene mot agria, gjensidige og andre selskaper går på hundeeiers hodeløshet :P

Jeg har Agria, er kjempefornøyd :) Fått dekket utgifter på over 65,000kr så langt.

Så da er forsikringstakere i andre firmaer mindre hodeløse, siden Agria har mange flere saker som er klaget inn til finansklagenemda? De fleste forbrukerene har også fått medhold, så her er det klart Agria sin feil.

Tror jeg har funnet ut at jeg går for Agria. Men hva anbefaler dere å velge av de egenandelene? :)

Jeg tenker at det kommer litt an på hva du har råd til. Vi har grei økonomi, og de få hundrelappene i forskjell spiller ingen rolle, så vi har den høyeste egenandelen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så da er forsikringstakere i andre firmaer mindre hodeløse, siden Agria har mange flere saker som er klaget inn til finansklagenemda? De fleste forbrukerene har også fått medhold, så her er det klart Agria sin feil.

Har jeg aldri hørt om, hvor finner jeg oversikten som sammenlikner antall saker mot Agria jamfør Gjensidige og andre forsikringsselskaper? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

https://publisering.finkn.no/

Her kan man søke etter saker som er tatt til FinKN (Finansklagenemda) og resultatet. Du kan for eksempel velge forsikring, type dyr, og periode siste år, så får du opp en del saker, de fleste mot Agria og de fleste i forbrukers favør.

Har du vært inne og sett på saker? Agria forekommer ikke noe oftere enn IF og Gjensidige, og jeg har funnet like mange saker hvor det har gått i Agria sin favør som i forbruker sin favør.

EDIT: Ti saker har vært opp i finansklagenemnda mot Agria, 6 har gått i Agria sin favør, 4 i forbruker. 14 saker har vært oppe ang. Gjensidige, og av de har 8 gått i forbruker sin favør. Så de fleste mot Agria og de fleste i forbrukers favør stemmer kanskje ikke helt, eller?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du vært inne og sett på saker? Agria forekommer ikke noe oftere enn IF og Gjensidige, og jeg har funnet like mange saker hvor det har gått i Agria sin favør som i forbruker sin favør.

Det kommer an på hvilke kategorier og perioder du ser på. Hvis du ser kun på saker som angår dyr, så er det definitivt Agria som forekommer oftest de siste årene. Favør er også litt avhengig av periode, men flertallet er stort sett i forbrukers favør.

Men jeg har ikke studert og søkt veldig mye nei, vi har Agria, og har tenkt å fortsette med det enn så lenge.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kommer an på hvilke kategorier og perioder du ser på. Hvis du ser kun på saker som angår dyr, så er det definitivt Agria som forekommer oftest de siste årene. Favør er også litt avhengig av periode, men flertallet er stort sett i forbrukers favør.

Men jeg har ikke studert og søkt veldig mye nei, vi har Agria, og har tenkt å fortsette med det enn så lenge.

Nei, jeg søkte bare på dyr. :) Så det er ikke Agria som forekommer oftest.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er veldig fornøyd med Agria forsikring og har det til mine hunder. Har aldri hatt et problem med dem, selv ikke da vi måtte operere border collien . Har et inntrykk av at agria er bedre på hund enn mange av de andre.

Bare husk å ha forsikringen i orden fra den er 3 måneder seinest. Hvis ikke er det endel ting som de ikke dekker.

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

takk for svar :)
ja, har hørt at de senest må forsikres før de fyller 4 mnd? hvis je huske riktig.
valpene der je skal kjøpe fra er forsikret i Agria, og er kanskje greit å fortsette med det da. samtidig som jeg synes Agria dekke mye, og i tillegg har veterinærforsikring livet ut.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...