Gå til innhold
Hundesonen.no

Oslo Hundeskole gir 2 kursdager mindre enn oppgitt ved påmelding.


Elisabeth00
 Share

Recommended Posts

Kort fortalt. Da jeg meldte meg på kurset sto det at det var kurset gikk over 10 dager.

Det viste seg senere at kurset bare varte i 8 dager.

Jeg sendte dem mail, der jeg spurte om å få kompensasjon for de tapte kursdagene. Fikk beskjed tilbake om at kurset gikk over 8 dager, og link til redigert hjemmeside, der det nå sto at kurset gikk over 8 dager.

Jeg sendte dem ny mail, der jeg la ved kopi av hjemmesiden deres der det står at kurset går over 10 dager. Etter dette har jeg ikke fått noe svar.

Har sendt dem 3 mailer, og de bare ignorerer. Hva gjør jeg nå?

Vurderer å legge det ut på facebook, men må jo gå an å løse ting uten å dra det frem i offentligheten??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kort fortalt. Da jeg meldte meg på kurset sto det at det var kurset gikk over 10 dager.

Det viste seg senere at kurset bare varte i 8 dager.

Jeg sendte dem mail, der jeg spurte om å få kompensasjon for de tapte kursdagene. Fikk beskjed tilbake om at kurset gikk over 8 dager, og link til redigert hjemmeside, der det nå sto at kurset gikk over 8 dager.

Jeg sendte dem ny mail, der jeg la ved kopi av hjemmesiden deres der det står at kurset går over 10 dager. Etter dette har jeg ikke fått noe svar.

Har sendt dem 3 mailer, og de bare ignorerer. Hva gjør jeg nå?

Vurderer å legge det ut på facebook, men må jo gå an å løse ting uten å dra det frem i offentligheten??

Har du betalt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, kurset er betalt. Det ble betalt på forhånd. De 8 kursdagene har også vært, kurset er altså avsluttet.

Skriv i mailen at dette er for dårlig, enten får du kompensasjon eller så kommer du til og offentliggjøre det.. Kanskje de da i det minste gidder og svare deg.

  • Like 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enig med @Line, i grunnen... Jeg regner med du har sendt disse mailene med slikt tidsrom mellom at de burde hatt en fair sjans til å svare før den tredje mailen kom, liksom. Har du ringt for å purre? Dét ville jeg kanskje gjort aller først. Ikke svar dagen etter; ny mail hvor du sier at du offentliggjør det om de ikke svarer. To dager etter og enda ikke noe svar; Facebook.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De må sikkert ha penger for slike som vennina miæi. Var på tre kurskvelder og fikk beskjed om å ikke komme noe mer med drittbikkja si, den var spik spenna gæren og burde vært avlivi. Det var en unghung husky med tilhørende energi.

Men til tema, hu skulle gå ti, det var bare åtte på skjemaet...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis jeg opplevde noe slikt, og ble ignorert når jeg sendte mail om det, ville jeg nok kontaktet forbrukerombudet.

Det er vel en uke siden jeg sendte siste mail. Har sendt en mail til forbrukerrådet også, men er usikker på hvor lang tid de bruker på å svare. Jeg burde kanskje heller ringt forbrukerådet?

De svarte på første mail på under et døgn forresten.

Jeg er fryktelig usikker på hva jeg eventuelt skulle skrevet på facebooksiden deres..

Tenker at jeg skriver litt om hva som har skjedd i forhold til kursdager, at de istedet for å innrømme feilen sin, heller redigerte siden sin og nektet for det. Og at de ikke svarer på mail. I tillegg til å legge ved bilde..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er fryktelig usikker på hva jeg eventuelt skulle skrevet på facebooksiden deres..

Tenker at jeg skriver litt om hva som har skjedd i forhold til kursdager, at de istedet for å innrømme feilen sin, heller redigerte siden sin og nektet for det. Og at de ikke svarer på mail. I tillegg til å legge ved bilde..

Legg inn print screen som bilde, både av før og etter redigering av hjemmeside :D

Spør så hvorfor de ikke har svart på mail og når du kan forvente å få kompensasjon.

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du har tenkt å kjøre en sak på de via forbrukerrådet, bør du være litt forsiktig med bruken av sosiale medier parallelt.

Enig. Men et "Hei! Vi har hatt en mailkorrespondanse ang kurset jeg har gått som skulle være på 10 dager men ble kortet ned til 8 uten noe avslag i prisen. Jeg har ikke fått noen flere svar fra dere på mail og lurer på hva som skjer?" - det kan vel umulig gjøre stor skade. Så de forstår at de ikke kan tie det i hjel.

  • Like 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vet egentlig ikke hva jeg vil gjøre. Jeg syns det er en skikkelig uting at det er jeg som forbruker som skal tape på dette.

Forøvrig skrev de dette første mail:

"Agilitykursene har lenge blitt gått over 8 ganger. For noen år siden gikk kurset over 10 ganger, men da kun 1,5 time.
I vår avdelingsinfo for kurset på nettsiden står det at kurset går over 8 ganger."

Kurset jeg gikk på varte i 2 timer. Det står uansett ikke noe om tid per trening på hjemmesiden deres, så jeg antar at det ikke har noe å si for min "sak"?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har også opplevd å bli ignorert på samme måte som deg da jeg henviste til lovparagrafer de selv har gjengitt på siden sin angående tilbakebetaling av kursavgift, jeg bare maste og maste rett og slett, både på sjefen på min avdeling og han som er sjefen for hele Oslo Hundeskole.

Aldri mer et kurs der igjen på meg :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vet egentlig ikke hva jeg vil gjøre. Jeg syns det er en skikkelig uting at det er jeg som forbruker som skal tape på dette.

Forøvrig skrev de dette første mail:

"Agilitykursene har lenge blitt gått over 8 ganger. For noen år siden gikk kurset over 10 ganger, men da kun 1,5 time.

I vår avdelingsinfo for kurset på nettsiden står det at kurset går over 8 ganger."

Kurset jeg gikk på varte i 2 timer. Det står uansett ikke noe om tid per trening på hjemmesiden deres, så jeg antar at det ikke har noe å si for min "sak"?

De har annonsert for 10 dager. Punktum. Du fikk vel forøvrig et okei svar på face nå? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har også opplevd å bli ignorert på samme måte som deg da jeg henviste til lovparagrafer de selv har gjengitt på siden sin angående tilbakebetaling av kursavgift, jeg bare maste og maste rett og slett, både på sjefen på min avdeling og han som er sjefen for hele Oslo Hundeskole.

Aldri mer et kurs der igjen på meg :P

Wææ, hvor kan jeg finne det?

Lyst til å fortelle om din sak? Enten her eller på PM?

De har annonsert for 10 dager. Punktum. Du fikk vel forøvrig et okei svar på face nå? :)

Ja, jeg så det ikke før jeg kommeterte. Likte det, da kan jeg jo begynne rolig :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For oss som ikke er på fb, hvem svarte hva?

Hun mente dette:

Enig. Men et "Hei! Vi har hatt en mailkorrespondanse ang kurset jeg har gått som skulle være på 10 dager men ble kortet ned til 8 uten noe avslag i prisen. Jeg har ikke fått noen flere svar fra dere på mail og lurer på hva som skjer?" - det kan vel umulig gjøre stor skade. Så de forstår at de ikke kan tie det i hjel.

Skal oppdatere dere om det skjer noe på facebook. Foreløpig avventer jeg litt. Tror jeg kommer til å spandere på meg en telefon til forbrukerrådet. Sånn at jeg er sikker på at jeg går riktig frem.

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ikke skrevet noe på facebook enda. Jeg avventer til jeg har snakket med forbrukerrådet på telefon.

Skjønner det ble uklart. Men jeg spurte lenger oppe om tips til hva jeg kunne skrive på facebook, så det er bare det tipset det er snakk om, det som er skrevet her inne på sonen :)

Når jeg skriver, så kommer jeg til å skrive på hovedavdelingen deres. Og gir en lyd her inne når jeg har skrevet.

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er en annen som har klaget på samme på hovedsiden til oslo hundeskole ser jeg og får dette som svar:

Oslo Hundeskole Hei. Jeg er usikker på hvilket kurs du snakker om, men da kontakt med din lokale avdeling på 22 07 67 76 eller på post@oslo-hundeskole.no så finner dere nok en løsning sammen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette er nok trådstarter ;)

Trådstarter har jo selv skrevet over her at hun ikke har skrevet noe på facebook?

I tillegg heter hun "Elisabeth00" her, så regner med hun heter Elisabeth i virkeligheten og ikke Astrid som hun på facebook heter?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


  • Nye innlegg

    • Ikke lett å få til disse oppstillingsbildene av valp 😂 Men tenker jeg skal forsøke å få til 1 bilde i måneden.    Tempo 4 måneder gammel.  12 kg og 42 cm høy. 
    • Jeg ønsker at prisene på valpene sank betraktelig. Både på blandinger og rasehunder. Grunnen til det er at når man nå tjener så utrolig godt på hvert valpekull, så er jeg redd det bli mer rovdrift på tispene. Og mer useriøs oppdrett. Jeg vet om flere som sper på pensjonen ved å avle kull etter kull, år etter år (på flere tisper, men likevel). Han ene får opp til ca 50 valper pr. år, og sånn har han holdt på i mange mange år. Blir penger av det gitt... 
    • Han får typisk siste måltid i 20-tiden, og da er det oppbløtet, så han får i seg mye væske da. Har tenkt at dette kanskje er litt for seint og at han da får full blære en gang midt på natten. Vi legger oss ca. 22:30 og står opp klokken 07, så det er jo over 8 timer. Men som sagt har han jo klart dette fra han var 2 måneder gammel, så jeg syns det er rart at nå som han er større, så skal han plutselig ikke klare å holde seg lenger. Ja, jeg er streng på at det er kun ut for å tisse og bæsje. Han får ikke begynne å leke med pinner osv. Han sovner fort igjen etter å ha vært på do, så det er bra! 
    • Litt av problemet er at om man avler renrasede hunder så får man konsekvenser i det at man ikke får registrert valpene, mens med blandingshunder så er det litt mer "fritt frem". Dessverre. Og det er lite man kan gjøre så lenge hundene har tilgang til mat, vann og ly, og får det tilsynet de har behov for helsemessig.
    • Hei.. Jeg blir så frustrert.. Noen jeg så hadde valper liggende ute på finn i starten av året (valpene født i Desember), har nå parret tispa igjen på første løpetid etter forrige kull, dette skjer så ofte og jeg blir kvalm! Er det virkelig ingen lov som skjermer de stakkars tipsene for sånt? De blir jo brukt som pengemaskiner. "Oppdretter" får søte små valper og itillegg så tjener de GODT på det, vinn vinn tenker de..  Ikke bare skal de ha nytt kull, men rett etter å solgt valpene fra forrige kull så ble både mor og far (de eier begge selv) lagt ut for omplassering på finn, dette ett eller annet vås om at de skulle bruke tid på Gud og hadde blitt frelst og blabla. Jeg blir helt paff.. Men viser seg jo at hundene aldri ble omplassert allikevel for nå har de lagt ut ny annonse om at de venter valper i August, fra samme tispe og hannhund... Har forresten screenshot fra annonsen til forrige kull. Er det lov å holde på sånn? Rådrift på tispa for at de har funnet ut at de tjener gode penger på det?!  Gjelder forresten Malamute/husky blanding, hvite hunder, du finner de på finn 🤪
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...