Gå til innhold
Hundesonen.no

Recommended Posts

Skrevet

Jeg er lei, DRITTLEI av potesokker som faller av fordi jeg har en hund av typen stankelbein. De enste jeg finner som sitter godt finnes bare i korte sokker, kua bør ha lange myke sokker da hun fryser i snøen.

Derfor tenkte jeg å sy selv, og kan jo da like gjerne sy til andre også! Kjedelig å kjøpe inn "alt jeg trenger" for å produsere til en hund.
Så sjekker nå egentlig bare interesse for hjemmesydde potesokker.

Jeg tenker i fleece (i en farge som syns godt så man slipper å lete seg i hjel). Med forsterkning under poten og elastisk borrelås.

Skrevet

Hvis du kan designe en type som er høy nok til at hverken kanten på sokken eller borrelåsen sklir under ulvekloa, så ja takk! ;)

Skrevet

Hvis du kan designe en type som er høy nok til at hverken kanten på sokken eller borrelåsen sklir under ulvekloa, så ja takk! ;)

Så lenge jeg har mål så bør ikke det være noe problem :)

Skrevet

Sitter de godt på?

Er det mulig å få de før jul? (eller teknisk sett 3. juledag jeg trenger dem innen)

Pris?

Nå kunne jeg sikkert sydd selv, siden jeg har både kompetanse, utstyr og mengde med stoff, men latskapen lenge leve!

Noen grunn (utenom evt pris) til at du bruker fleece og ikke ull? Jeg har en forkjærlighet for naturlige tekstiler...

Skrevet

Sitter de godt på?

Er det mulig å få de før jul? (eller teknisk sett 3. juledag jeg trenger dem innen)

Pris?

Nå kunne jeg sikkert sydd selv, siden jeg har både kompetanse, utstyr og mengde med stoff, men latskapen lenge leve!

Noen grunn (utenom evt pris) til at du bruker fleece og ikke ull? Jeg har en forkjærlighet for naturlige tekstiler...

Janei jeg har en del fleece bare, hehe. Før jul blir det ikke da jeg har ikke noe annet enn akkurat fleecen. Jeg må bestille resten og det tar en stund før kommer.

Sjekker mest interessen nå for å se om noen fler vil ha, da det er er litt overkill å bestille masse greier til en hund med stankelbein som trenger stoff på mengde med en gryteklut :P

Jeg har ikke lagd noen enda, men ja de vil sitte godt for døden i mitt hode er potesokker som hele tiden faller av. Jeg har jo som nevnt stankelbein til å prøve "ideen". Sitter de på henne, sitter de på alt.

Skrevet

Ok, da greier vi oss antageligvis uten. Har Pawz og Ruffwear, men tenkte det kunne være greit med noe ekstra til han skal på vinterferie på Rena. :P

• Like 1
Skrevet

Hvordan fungerer fleece i snø? Jeg trenger jo i teorien til alle, men er litt i tvil på fleecens egenskaper i snø.

Skrevet

Jeg har to stankelbein også, Kinesiske nakenhunder. Jeg kunne også hvert interessert, men som nevnt over så er det prisavhengig. Bare fleece funker dårlig da de blir så fort slitte, men med forsterkning under poten ble det mye mer interessant!

Skrevet

Det er prisavhengig? :-) Pakkepris ja takk!

meeen jeg er interessert i cordura (sterkt materiale), høye så de går oppom ulvekloa og med elastisk borrelås :-D vi har stoooort forbruk av potesokker hver vinter.

Skrevet

Jeg er også interessert! Kan du tenke deg å teste ut gummiforsterkning? Altså dyppe sokkene i flytende lateks/gummi, slik som det har blitt foreslått i andre tråder? Fleece blir vått selv i tørr snø, og for oss er det aller mest prekært i salt snø, og da trekker vann og salt inn. Lurer også på hva du tenker om pris :)

Skrevet

Jeg er interessert om du får til å lage sokker til minien min :D Trine-sokkene jeg har er bra, men svindyre. Så bittesmå fleecesokker med strikkborrelås er absolutt interessant :D

Skrevet

Jeg er også interessert! Kan du tenke deg å teste ut gummiforsterkning? Altså dyppe sokkene i flytende lateks/gummi, slik som det har blitt foreslått i andre tråder? Fleece blir vått selv i tørr snø, og for oss er det aller mest prekært i salt snø, og da trekker vann og salt inn. Lurer også på hva du tenker om pris :)

Jeg har tenkt å teste ut flytende gummi ;-) Tenkte å kjøpe en boks over helga!

• Like 1
Skrevet

Jeg har tenkt å teste ut flytende gummi ;-) Tenkte å kjøpe en boks over helga!

Ooooh spent på resultatet! Lurer på om det kan bli veldig glatt? Eller er det kanskje mer sånn antiskli-gummi?

Skrevet

Jeg er interessert om du får til å lage sokker til minien min :D Trine-sokkene jeg har er bra, men svindyre. Så bittesmå fleecesokker med strikkborrelås er absolutt interessant :D

De til trine er de eneste som har sitti her, men de er bittesmå og svindyre.

Jøss så mange interesserte! Da kan jeg absolutt prøve og handle inn annet enn bare fleece også. Fleece er helt klart billigst, men jeg skal google litt og se hva jeg finner.

Pris tør jeg ikke si for sikkert, da det kommer helt annpå matereale. Cordura og neopren er dyrt. Men tenker ikke ta så alt for mye for selve jobben (det er fort gjort tror jeg :P)

Post gjerne hvilket materiale dere kan tenke dere.

Skrevet

Jeg kan også muligens være interessert.

Har du sjekket ut potesokkene fra https://www.dogbooties.com/ ? Har dem til min lille dvergpinscher. Enda ikke opplevd at de faller av. Og selv om de er tynne, så hjelper det i kulden og i forhold til veisalt (hun er veldig sensitiv mot det). De er ganske billige :)

Skrevet

Har du sjekket ut potesokkene fra https://www.dogbooties.com/ ? Har dem til min lille dvergpinscher. Enda ikke opplevd at de faller av. Og selv om de er tynne, så hjelper det i kulden og i forhold til veisalt (hun er veldig sensitiv mot det). De er ganske billige :)

Jepp. Bruker dem til Chess for 6. året på rad og elsker dem. Men tror neppe de lager noen som er små nok til Leja. Hu har smååå bein altså!
Skrevet

Jepp. Bruker dem til Chess for 6. året på rad og elsker dem. Men tror neppe de lager noen som er små nok til Leja. Hu har smååå bein altså!

Tenkte hun var samme størrelse som Nano, men lett å glemme hvor liten hun faktisk er under all pelsen. :lol:

Hun bruker deres minste størrelse (xxxs tror jeg), mens den største DPtispen min bruker størrelsen over.

Skrevet

Tenkte hun var samme størrelse som Nano, men lett å glemme hvor liten hun faktisk er under all pelsen. :lol: Hun bruker deres minste størrelse (xxxs tror jeg), mens den største DPtispen min bruker størrelsen over.

Hehe. Jepp. Hu er helt micro. :P Chess på 21 kg bruker XS hos dogbooties. Så størrelse på potesokker er vanskelig! :P

Måler man høyden og bredden på poten for å få det mest mulig riktig?

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Vi hadde en elghund som stod og ulte ved døra hvis det var løpetisper innen en mils radius (satt på spissen), og en annen elghund som ikke brydde seg i det hele tatt, så det er nok i alle fall til en viss grad individbetinget. Ellers har jeg bare hatt relativt små hunder (6-8 kg), men det har kun vært tisper, og de har vært veldig enkle mtp. løpetid (lite blod, ikke noe særlig hormonpåvirking mentalt utover at det skal markeres hver 5. meter på tur). simira nevner livmorbetennelse, jeg vet ikke om det er mer vanlig på småraser, men min forrige hund fikk i alle fall det. Men skal man ikke drive med avl eller andre raserelaterte aktiviteter er det jo ikke verre enn at man kastrerer.
    • Hvordan er rasene hunden er blanding av? Og ikke minst foreldrene? Det er jo ulempen med blanding, det er vanskelig å gjøre grundig research, men foreldrene og evt. tidligere kull kan jo gi indikasjoner. Hvis det er bevisst blandingsavl så ville jeg uansett håpet at de ikke ville avlet på en hannhund som er slik, men samtidig så ville de da kanskje ikke avlet på blanding heller, om de var opptatte av genetikk. Jeg kan ikke veldig mye om miniatyrhunder, jeg har kjent et par hannhunder som var slik du beskriver, og et par som er helt greie. Når det er sagt er jo tispene også "kjent" for mer gneldring og innbilte svangerskap og livmorbetennelse, så man velger jo litt sine onder. 
    • Hei! Jeg er helt ny i liten-hund-verden. Har tidligere hatt springer spaniel, boxer og schæfer, men skal nå få en liten blandingsrase.  Jeg er så usikker på valget av hannhund eller tispe! Personlig har jeg ikke en sterk preferanse, har hatt to tisper og en hannhund, og heller nok kanskje mer mot hannhunder. Men jeg hører fra mange med små hunder at hanner kan være veldig vanskelig å få stuerene, at de markerer inne og at de er så stressa rundt løpetid i nabolaget feks at de står og uler ved døra osv. Dette er ikke noe jeg har vært borti med store raser, verken min egen eller venner sine (vært aktiv i NRH og NBF-miljø i 15 år, så vært borti en del forskjellige raser) i det hele tatt, så er det en typisk type atferd for små hunder, eller er det mer individbetinget? Vi legger så klart til rette for rotrening og passe aktivitetsnivå osv osv.  Hadde vært fint å høre noe annet enn skrekkhistorier om små hunder, for akkurat nå lener jeg veldig mot tispe.
    • Vi har hittil foret vår valp på 13 uker med fire måltider om dagen og har planer om å gå ned til tre måltider om dagen. Ved fire måltider ga vi frokost ca 07-07.30, lunsj 12, middag 16 og kveldsmat 19.30.  hvilke tidspunkter forer dere valpene deres og hva har fungert for dere?
    • Hei @Betan, min erfaring strekker seg fra 2002 da jeg fikk min første bull-hund. Min første ambull ble født i 2007 og jeg har hatt mange verv i det norske raseklubbens styre, nå sitter jeg i den svenske klubbens styre. Jeg har som oftest hunder i par og jeg er utdannet innefor atferd men også jobbet som hundetrener i mange år. Nå for tiden konkurerer jeg med min ambull-tispe. Vi er i kl 3 i RL f.eks og har flere sporprøver bak oss, tatt i Sverige. Så erfaringen strekker seg fra egne hunder til mange av norges og sveriges ambuller. Holder det?
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...