Gå til innhold
Hundesonen.no

Dyrevenner redder staffen, får bli hos eier og får operasjon


MiO
 Share

Recommended Posts

Okay, så hvis jeg nå faktisk annonserer Nora fordi jeg ikke har råd til å ha henne mer, så vil ingen på hele forumet her fordømme det? Å selge en sjuk hund fordi du ikke har råd til å behandle den, det er helt greit? Hvor går den grensa hen?

Jo. Et par - deg inkludert - hadde gjort det, det viser jo denne tråden.

Grensa for hva da , egentlig?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 221
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Veterinærer har tatt feil anngående HD før... Og hvorfor så raske med å gi bort hunden? Hvis jeg hadde fått en beskjed av en dyrlege om enten å operere eller avlive hadde jeg dratt til andre dyrleger

Siden jeg er nerd og har hatt lite å gjøre inatt så har jeg sjekket gamle diskusjoner på Canis, og det jeg kommer frem til at siden 2009 (fant ikke eldre innlegg) så har jeg vært for røntgen, og ikke

Så vidt jeg husker, har vi da hatt et par spleiserunder til soniser på ting og tang, også. Det var da bare hyggelig og ingen kom med sin forvokste moralske pekefinger i den sammenheng.

Posted Images

Jo. Et par - deg inkludert - hadde gjort det, det viser jo denne tråden.

Grensa for hva da , egentlig?

Åh, men jeg har lært etter X antall år på sonen jeg, man selger ikke syke hunder, ikke hunder som biter, ikke hunder som er gamle og ikke ubrukelige hunder.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gud forby at man gjør er tabbe i livet som man ikke merker konsekvensene av før i ettertid, og nåde de som prøver oppsøke/få hjelp :rolleyes:

Ikke minst virker man være sjkikkelig dum som strekker ut en hjelpende hånd når man kan og er engasjert i tema :anette:

Hm, tror du har havnet i feil tråd - her sier man bare det er uansvarlig :) (og synd at ikke de som er ansvarlige og betaler sine regninger, prioriterer sine valg i livet og lever på hundrelapp til hundrelapp hver måned ikke får støtte, mens de som er uansvarlige får shitloads :wave: )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hm, tror du har havnet i feil tråd - her sier man bare det er uansvarlig :) (og synd at ikke de som er ansvarlige og betaler sine regninger, prioriterer sine valg i livet og lever på hundrelapp til hundrelapp hver måned ikke får støtte, mens de som er uansvarlige får shitloads :wave: )

Nei er i helt rett tråd jeg, for det er slik jeg oppfatter det enkelte skriver her :):wave:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åh, men jeg har lært etter X antall år på sonen jeg, man selger ikke syke hunder, ikke hunder som biter, ikke hunder som er gamle og ikke ubrukelige hunder.

Nei, du selger ikke syke hunder.

Hun prøvde å omplassere en hund som var syk og tilbød seg å betale deler av operasjonen.

MED HD sto det med store bokstaver og det var en beskrivelse av hva det ville si.

Hunder som biter er en fare for omgivelsene, gamle hunder har jeg aldri hørt noe om. Ubrukelige hunder kommer ann på øyet som ser.

Jeg forstår fortsatt ikke hva du vil frem til. Og hvorfor du skriver som om "sonen" er et flerhodet troll med en tanke. Eller et flerhodet troll som ikke klarer å holde flere tanker i hodet samtidig.

Annette heter jeg. Jeg er ikke "sonen". Og jeg klarer å ikke bare tenke selv, men også å se flere sider av flere saker.

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ikke mye "uheldig" å ikke melde flytting ASAP, ringe alle man betaler regning til i måneden og informerer om flytting, AUTOGIRO, NETTGIRO, ha budsjett (iallefall på papir, så man har oversikt over hva man må ut med hver måned og dermed "ikke glemme" bikkjeforsikringa)….. Et cetera. Forsikringsselskaper kan faktisk også ha forståelse for vanskelige situasjoner og gi deg utsettelse uten at det går utover vilkårene, men det krever at man tar opp telefonen og FØLGER SAKEN OPP. At man har kontroll. Ikke vaser rundt i båten uten årer, som jeg har nevnt, og tror at alt "bare ordner seg".

Tja... Jeg har autogiro på agriafakturaene. Alikevel greide de å stoppe denne. Sa de fra? Sendte de regning i posten? Nei da.... Jeg oppdaget det faktisk ikke før jeg tilfeldigvis så i nettbanken at det ikke ble trukket noe fra agria. Da hadde bikkjene vært uforsikret i flere uker. Så sååå uansvarlig er jeg :GrinBlue:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tja... Jeg har autogiro på agriafakturaene. Alikevel greide de å stoppe denne. Sa de fra? Sendte de regning i posten? Nei da.... Jeg oppdaget det faktisk ikke før jeg tilfeldigvis så i nettbanken at det ikke ble trukket noe fra agria. Da hadde bikkjene vært uforsikret i flere uker. Så sååå uansvarlig er jeg :GrinBlue:

Samme skjedde med meg, nå gjalt ikke det HD, men hunden havnet da i karantene igjen som "nyforsikret". Om jeg husker rett så var det da 2 mnd hundene mine måtte holde seg friske og skadefrie. Ellers måtte jeg betale det av egen lomme.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hun prøvde å omplassere en hund som var syk og tilbød seg å betale deler av operasjonen.

MED HD sto det med store bokstaver og det var en beskrivelse av hva det ville si.

Hunder som biter er en fare for omgivelsene, gamle hunder har jeg aldri hørt noe om. Ubrukelige hunder kommer ann på øyet som ser.

Tja, det er vel et definisjonsspørsmål når man OMPLASSERER en hund og krever at den som overtar hunden samtidig skal dekke en operasjon som koster 20-30 000 kr? Det er vel en "omplassering" med vesentlige heftelser i så fall... det kan vel defineres som et salg av en defekt hund til skyhøy kostnad?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tja, det er vel et definisjonsspørsmål når man OMPLASSERER en hund og krever at den som overtar hunden samtidig skal dekke en operasjon som koster 20-30 000 kr? Det er vel en "omplassering" med vesentlige heftelser i så fall... det kan vel defineres som et salg av en defekt hund til skyhøy kostnad?

Men hun var jo åpen om det så det hadde jo vært et valg den enkelte måtte ta, hvordan man definerer det personlig er vel irrelevant?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, du selger ikke syke hunder.

Hun prøvde å omplassere en hund som var syk og tilbød seg å betale deler av operasjonen.

MED HD sto det med store bokstaver og det var en beskrivelse av hva det ville si.

Hunder som biter er en fare for omgivelsene, gamle hunder har jeg aldri hørt noe om. Ubrukelige hunder kommer ann på øyet som ser.

Jeg forstår fortsatt ikke hva du vil frem til. Og hvorfor du skriver som om "sonen" er et flerhodet troll med en tanke. Eller et flerhodet troll som ikke klarer å holde flere tanker i hodet samtidig.

Annette heter jeg. Jeg er ikke "sonen". Og jeg klarer å ikke bare tenke selv, men også å se flere sider av flere saker.

Som Siri skriver, en hund med et "omplasseringsgebyr" på 20 lapper.

Jeg har omplassert en ubrukelig hund jeg, og det ble det satt spørsmålstegn ved. Den gamle hunden ble det linket til i akkurat nå-tråden for bare noen dager siden, ei pointertispe som skulle selges fordi eieren hadde fått seg ny hund. En hund som biter ett sted, biter ikke nødvendigvis et annet sted. Og jeg tviler sterkt på at om jeg skulle finne på å annonsere Nora fordi jeg ikke har råd til å medisinere henne pga allergien, at det ville blitt sett på med den forståelsen og medfølelsen dere mener f.eks jeg mangler.

Jeg husker ymse kommentarer i akkurat nå-tråden om Luksusfellen, hvor artig man kan ha det når man bruker andres kjipe livssituasjoner som underholdning. Ikke så veldig mye forståelse og medfølelse å spore da? Jeg husker også ymse diskusjoner på sonen her om omplasseringshunder. Så joda, innimellom er sonen et mangehodet troll, og det er stort sett stor enighet om hva som passer seg og ikke når man har påtatt seg ansvaret for et dyr.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2ne: om man har ment noe om en ting i en lignene/tilsvarende/samme/selvopplevd/ ord brukt i samme situasjon så mener du at man automatisk mener det samme for evig alltid?

For det er litt slik jeg oppfatter deg nå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du pengetrøbbel og kan spa opp en tåredryppende historie, så åpner folk lommeboka og problem solved. Hvorfor gjør ikke flere dette? Konseptet er jo genialt.... :aww:.

Det fungerer vel bare fordi det er så sjelden det skjer. Den dagen folk blir lei av pengemas om å hjelpe med penger til den ene mer tåredryppende historien etter den andre, så tørker pengestrømmen antageligvis fort inn. Men er det bare en sånn historie "nå og da", akkurat ikke "for ofte" så folk blir lei, så bidrar dyreglade folk gjerne, er mitt inntrykk.

Håper den unge damen fra Finn.no som denne tråden startet med, ikke forsøker å droppe forsikringen i fremtiden og forsøker å gjenta historien neste gang hun trenger noe til bikkjas helse.... :P Det hadde vært for drøyt. Håper hun sørger for å få fakturaen for forsikring til rett adresse i fremtiden.

Folk har visst lest diverse ting ang. saken på Facebook også. Jeg leste forskjellige ting, noe om at grunnen til at hunden ikke var forsikret og de trengte penger, var at pga samlivsbrudd hadde autogiro blitt oppsagt og fakturaen hadde gått til feil adresse eller noe slikt. Derfor sto hun uten forsikring i dette tilfellet?

Men hva var da kommentaren hennes om at begge foreldredyrene til hunden var HD frie men at forsikringen likevel ikke dekket HD i dette tilfellet? Hvilket forsikringsselskap er det som ikke dekker HD på en staffe, hvis begge foreldrene er dokumentert HD frie? Er ikke det vanlig, at kjent HD status til foreldredyrene skal være ok, at forsikringen da skal gjelde for avkommet?

Blir litt forvirret av denne historien jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det fungerer vel bare fordi det er så sjelden det skjer. Den dagen folk blir lei av pengemas om å hjelpe med penger til den ene mer tåredryppende historien etter den andre, så tørker pengestrømmen antageligvis fort inn. Men er det bare en sånn historie "nå og da", akkurat ikke "for ofte" så folk blir lei, så bidrar dyreglade folk gjerne, er mitt inntrykk.

Håper den unge damen fra Finn.no som denne tråden startet med, ikke forsøker å droppe forsikringen i fremtiden og forsøker å gjenta historien neste gang hun trenger noe til bikkjas helse.... :P Det hadde vært for drøyt. Håper hun sørger for å få fakturaen for forsikring til rett adresse i fremtiden.

Folk har visst lest diverse ting ang. saken på Facebook også. Jeg leste forskjellige ting, noe om at grunnen til at hunden ikke var forsikret og de trengte penger, var at pga samlivsbrudd hadde autogiro blitt oppsagt og fakturaen hadde gått til feil adresse eller noe slikt. Derfor sto hun uten forsikring i dette tilfellet?

Men hva var da kommentaren hennes om at begge foreldredyrene til hunden var HD frie men at forsikringen likevel ikke dekket HD i dette tilfellet? Hvilket forsikringsselskap er det som ikke dekker HD på en staffe, hvis begge foreldrene er dokumentert HD frie? Er ikke det vanlig, at kjent HD status til foreldredyrene skal være ok, at forsikringen da skal gjelde for avkommet?

Blir litt forvirret av denne historien jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2ne: om man har ment noe om en ting i en lignene/tilsvarende/samme/selvopplevd/ ord brukt i samme situasjon så mener du at man automatisk mener det samme for evig alltid?

For det er litt slik jeg oppfatter deg nå.

Nei, jeg tror ikke jeg har sagt noe om det? Men jeg skjønner ikke helt greia med denne saken, for å være helt ærlig. Ja, dama har vært uheldig, og ja, det er fint at folk vil hjelpe henne, men er man litt kritisk eller ikke kan/vil hjelpe, så er man kald og kynisk, man mistenkeliggjør et stakkars offer og i det hele tatt. Hun har jo bare hatt uflaks hun. Ikke noen form for kritikk til at hun videresender et 20 lapper dyrt problem (pluss rehabilitering), det er helt greit det.

Jeg syns ikke det er greit jeg. Folk må gjerne gi henne penger, det er deres penger å gi bort. Men jeg syns ikke det er greit å ville omplassere en hund som må gjennom to store operasjoner og en omfattende rehabiliteringsperiode. Samme hvor hardt hun har det i livet sitt nå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, jeg tror ikke jeg har sagt noe om det? Men jeg skjønner ikke helt greia med denne saken, for å være helt ærlig. Ja, dama har vært uheldig, og ja, det er fint at folk vil hjelpe henne, men er man litt kritisk eller ikke kan/vil hjelpe, så er man kald og kynisk, man mistenkeliggjør et stakkars offer og i det hele tatt. Hun har jo bare hatt uflaks hun. Ikke noen form for kritikk til at hun videresender et 20 lapper dyrt problem (pluss rehabilitering), det er helt greit det.

Har bare fått inntrykk av at du flere ganger nevner (i flere diskusjoner siste tiden) at sonen, kolletivt, har en virkelighetsoppfattelse også er det din oppfattelse av saken.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har bare fått inntrykk av at du flere ganger nevner (i flere diskusjoner siste tiden) at sonen, kolletivt, har en virkelighetsoppfattelse også er det din oppfattelse av saken.

Ja, det er meg mot dere :aww:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det er meg mot dere :aww:

:lol: Men ja seriøst, jeg har den oppfattelsen siste tiden på formuleringene av "sonen" "alle dere" osv som du bruker mye.

Men da er det ikke det, problem løst. Da skal jeg ikke tolke slike uttrykk dit.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Greia med forsikringa var vel at:

Damen forsikra hunden sin før 4 mnd alder. Begge foreldrene var røntget fri. Men da hun og samboer gikk fra hverandre, ringte hun agria for å få omgjort fra månedlige avdrag til kvartalsvis. I tillegg flyttet hun, og de fikk ikke/mottok ikke info om flytting. Når hum da oppdaget at det ikkr var omgjort til kvartalsvise avdrag, hadde jo hunden vært uten forsikring et par mnd allerede, og hun hadde ikke mottatt fakturaene pga flyttingen..

Så, når man da FORVENTER at alt skal være i orden med kvartalsvise avdrag, men dette ikke er omgjort, og man da pga flytting ikke får fakturaene, kan man da FORUTSE at forsikringen skal bli oppsagt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Okay, så hvis jeg nå faktisk annonserer Nora fordi jeg ikke har råd til å ha henne mer, så vil ingen på hele forumet her fordømme det? Å selge en sjuk hund fordi du ikke har råd til å behandle den, det er helt greit? Hvor går den grensa hen?

Selv om man ikke deler de samme verdiene med folk, trenger man jo ikke automatisk å stille seg så fryktelig "kritisk" til deres valg. Om du ville selge Nora så kunne du vel bare gjort det, hvis du ikke hadde hatt råd til å prioritere hennes helse. Noen hadde sikkert mumlet noe om ansvarsfraskrivelse, andre ikke. Både her på sonen og via andre kanaler. Hva så?

Jeg er ganske uansvarlig selv. Forsikret Cujo etter fire måneder og Venus har ikke forsikring i det hele tatt. Jeg lånte penger til to operasjoner i fjor, da hun fikk diagnostisert kreft. Heldigvis har jeg ikke barn i tillegg jeg måtte prioritere, og kunne derfor ta meg råd til å sette meg i en ganske stor gjeld, uten inntekt.

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Greia med forsikringa var vel at:

Damen forsikra hunden sin før 4 mnd alder. Begge foreldrene var røntget fri. Men da hun og samboer gikk fra hverandre, ringte hun agria for å få omgjort fra månedlige avdrag til kvartalsvis. I tillegg flyttet hun, og de fikk ikke/mottok ikke info om flytting. Når hum da oppdaget at det ikkr var omgjort til kvartalsvise avdrag, hadde jo hunden vært uten forsikring et par mnd allerede, og hun hadde ikke mottatt fakturaene pga flyttingen..

Så, når man da FORVENTER at alt skal være i orden med kvartalsvise avdrag, men dette ikke er omgjort, og man da pga flytting ikke får fakturaene, kan man da FORUTSE at forsikringen skal bli oppsagt?

Her legger lærern ut endring om eksamenssted på fronter, også skal det liksom være DIN feil at du ikke holder deg oppdatert på hvordan tingenes tilstand er?! MAKAN ………. :| Lærern burde jo ha ringt deg opp og fortalt deg alt, at man selv skal holdes ansvarlig for å sjekke at alt er slik det sist ble avtalt og holde seg selv oppdatert. Sånt kan man da ikke forvente at folk gjør...

Ja, faktisk, du skal sjekke selv at alle ting er i orden. Bedriften er en forsikringsbedrift, ikke en barnehage som tilrettelegger og ordner for folk helt uten videre. En telefon hadde kostet så lite. Men unnskyldninger og unnskyldninger osv :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selv om man ikke deler de samme verdiene med folk, trenger man jo ikke automatisk å stille seg så fryktelig "kritisk" til deres valg. Om du ville selge Nora så kunne du vel bare gjort det, hvis du ikke hadde hatt råd til å prioritere hennes helse. Noen hadde sikkert mumlet noe om ansvarsfraskrivelse, andre ikke. Både her på sonen og via andre kanaler. Hva så?

Jeg er ganske uansvarlig selv. Forsikret Cujo etter fire måneder og Venus har ikke forsikring i det hele tatt. Jeg lånte penger til to operasjoner i fjor, da hun fikk diagnostisert kreft. Heldigvis har jeg ikke barn i tillegg jeg måtte prioritere, og kunne derfor ta meg råd til å sette meg i en ganske stor gjeld, uten inntekt.

Vel, jeg vil ikke selge Nora, og jeg stiller meg kritisk til at dama "omplasserer" en hund som trenger to store operasjoner. Det er åpenbart ikke "hva så", i og med at diskusjonen har blitt 9 sider lang.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vel, jeg vil ikke selge Nora, og jeg stiller meg kritisk til at dama "omplasserer" en hund som trenger to store operasjoner. Det er åpenbart ikke "hva så", i og med at diskusjonen har blitt 9 sider lang.

Nei, for enkelte er det helt tydelig ikke det :)
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her legger lærern ut endring om eksamenssted på fronter, også skal det liksom være DIN feil at du ikke holder deg oppdatert på hvordan tingenes tilstand er?! MAKAN . :| Lærern burde jo ha ringt deg opp og fortalt deg alt, at man selv skal holdes ansvarlig for å sjekke at alt er slik det sist ble avtalt og holde seg selv oppdatert. Sånt kan man da ikke forvente at folk gjør...

Ja, faktisk, du skal sjekke selv at alle ting er i orden. Bedriften er en forsikringsbedrift, ikke en barnehage som tilrettelegger og ordner for folk helt uten videre. En telefon hadde kostet så lite. Men unnskyldninger og unnskyldninger osv :)

Men hvis du hadde snakket med lærern på telefon og lærern din sa at alt var i orden, skolen er med på at du har endret leveringsfrist til om 3 mnd pga ditt og datt, så hadde du ikke ventet at det plutselig IKKE var i orden likevel uten at du evt hadde fått beskjed? Og når skolen da (uvisst av hvilken grunn, kanskje læreren ikke skrev det ned likevel, i likhet med utsatt frist?) ikke har fått beskjed om endret adresse slik at purringen på oppgaven ikke kommer frem, så forventer du jo ikke å plutselig få beskjed om at du strøk i faget fordi fristen var gått ut..

Og du sjekker ikke fronter hvis du aldri har fått beskjed via fronter før.. Hvis du alltid har fått beskjed via post så forventer du å få det nå også. Og når du da ikke forventer post før om evt 3 mnd, så har du jo ingen grunn til å sjekke det, hvis du mener du HAR ordnet det alt. Selv om det evt ikke har blitt registrert av læreren/forsikringsmannen...

For meg virker det rett og slett som en haug med uheldige omstendigheter. Rett og slett.

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...