Gå til innhold
Hundesonen.no

Dyrevenner redder staffen, får bli hos eier og får operasjon


MiO
 Share

Recommended Posts

  • Svar 221
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Veterinærer har tatt feil anngående HD før... Og hvorfor så raske med å gi bort hunden? Hvis jeg hadde fått en beskjed av en dyrlege om enten å operere eller avlive hadde jeg dratt til andre dyrleger

Siden jeg er nerd og har hatt lite å gjøre inatt så har jeg sjekket gamle diskusjoner på Canis, og det jeg kommer frem til at siden 2009 (fant ikke eldre innlegg) så har jeg vært for røntgen, og ikke

Så vidt jeg husker, har vi da hatt et par spleiserunder til soniser på ting og tang, også. Det var da bare hyggelig og ingen kom med sin forvokste moralske pekefinger i den sammenheng.

Posted Images

Hvorfor skriver du da tidligere at hun burde forutsett dette? Det er det jeg reagerer på og jeg stiller spørsmål om :)

Igjen: fordi det står i forsikringsvilkårene allerede på side 2 at hunden må være forsikret før fylte 4mnd og man må ha vært forsikret siden uten opphold (altså uten å la være å betale en måned for så å gjøre det neste måned). Da kan man ikke sitte og si "jeg visste ikke" etterpå, da man som forsikringstaker er pliktig å godkjenne forsikringsvilkår og si man er gjort kjent med disse.

Hun kunne med andre ord vist at i det hun nedprioriterte dyrelegeregninga, så kunne konsekvensen bli at man ikke har råd til å ha hunden pga uforutsette hendelser som HD og korsbåndskader et cetera.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor sier du at hun kunne forutsett det da? :lol:

Igjen: fordi det står i forsikringsvilkårene allerede på side 2 at hunden må være forsikret før fylte 4mnd og man må ha vært forsikret siden uten opphold (altså uten å la være å betale en måned for så å gjøre det neste måned). Da kan man ikke sitte og si "jeg visste ikke" etterpå, da man som forsikringstaker er pliktig å godkjenne forsikringsvilkår og si man er gjort kjent med disse.

Hun kunne med andre ord vist at i det hun nedprioriterte dyrelegeregninga, så kunne konsekvensen bli at man ikke har råd til å ha hunden pga uforutsette hendelser som HD og korsbåndskader et cetera.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå får jeg sånn goddag mann, økseskaft-feeling igjen her: Kanger: hun kunne uansett ikke forutsett!

Kunne du forutse at din hund skulle trenge operasjon fordi det står i forsikringen?

Hun KUNNE ha forutsett at FORSIKRINGA ikke gjelder når hun ikke betaler for den? Det hadde hun FORUTSETT hvis hun hadde lest FORSIKRINGSVILKÅRENE.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hun hadde ikke fått fakturaen eller purring pga 2 flyttinger på kort tid.

Det skjer faktisk.

Mulig hun var fryktelig uansvarlig som ikke ringte og etterlyste den, ev var hun som oss vanlige dødelige som har såpass mye annet som skjer i livet at vi ikke henger ved postkassa og venter på en faktura for bikkjeforsikringa.

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uansett er det stor forskjell på å bare å anta at noen vil betale for noe bare man drypper tårer i media, enn å prøve å omplassere hunden sin til noen som har råd til å gi den operasjonen.

De aller fleste av oss har hatt perioder i livet vårt som har vært harde økonomisk sett. Det er da ikke så ****** at det er litt godhet i samfunnet i dag, slik at folk strekker ut en hånd til noen som trenger det. Jeg bruker å være egentlig veldig for at man skal ha økonomi for å ha hund, men hund skal likvel ikke KUN være de som kan sitte med 20-30 000 på konto til en hver tid.

Men fy søren så dum damen er, som ikke bare avliver hunden sin. Hun må jo skjønne at hun skal lære av sine konsekvenser av å rote med forsikringen, og heller avlive den... Lære den harde veien eller?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men fy søren så dum damen er, som ikke bare avliver hunden sin. Hun må jo skjønne at hun skal lære av sine konsekvenser av å rote med forsikringen, og heller avlive den... Lære den harde veien eller?

Jeghar ikke sagt den skal/burde/bør avlives, så der igangsatte du en god gammel stråmann ( :P ) - jeg har reagert på ordlyd i annonse, holdning til ansvaret det er å ha hund og videre i denne tråden har jeg reagert på at man ikke har respekt for forsikringsvilkår.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeghar ikke sagt den skal/burde/bør avlives, så der igangsatte du en god gammel stråmann ( :P ) - jeg har reagert på ordlyd i annonse, holdning til ansvaret det er å ha hund og videre i denne tråden har jeg reagert på at man ikke har respekt for forsikringsvilkår.

Av og til lurer jeg på om jeg kan få låne brillene dine, så vi kan starte å lese det samme...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men fy søren så dum damen er, som ikke bare avliver hunden sin. Hun må jo skjønne at hun skal lære av sine konsekvenser av å rote med forsikringen, og heller avlive den... Lære den harde veien eller?

Det er da ingen som har sagt at hun heller må avlive den fordi hun rota med forsikringa? Det er vel ingen som har sagt hun burde avlive i det hele tatt, er det vel?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hun KUNNE ha forutsett at FORSIKRINGA ikke gjelder når hun ikke betaler for den? Det hadde hun FORUTSETT hvis hun hadde lest FORSIKRINGSVILKÅRENE.

Oida, burde hun forutsett at regninger kommer bort i posten midt oppi flyttestress også? Burde hun forutse at livet gir deg en karamell i ny og ne som kan gjøre hverdagen enda vanskeligere i perioder?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oida, burde hun forutsett at regninger kommer bort i posten midt oppi flyttestress også? Burde hun forutse at livet gir deg en karamell i ny og ne som kan gjøre hverdagen enda vanskeligere i perioder?

Ja, Line, det burde hun. Life's a bitch, and then you die.

Syns det er rart at på et forum som vanligvis pleier å flire hånlig mens de koser seg med underholdning med folk som havner i en vanskelig situasjon økonomisk, plutselig har all verdens av forståelse for økonomisk rot. Det har også vært stor enighet om at man burde ha både forsikring, bufferkonto og kredittkort for alle hundelivets uforutsette hvisomatter. Men her er alt bare kjærleik og giverglede. Stakkars dama, stakkars ungen og stakkars hunden, fy så grusomme vi er som stiller spørsmålstegn ved hele greia.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva burde hun gjort da? Når situasjonen først hadde oppstått?

Ingenting, å annonsere ei sjuk bikkje på finn.no funker aldeles utmerket.

Noen som vil ha en sjuk terv? Mye billigere enn denne staffen..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alle vet hva som skjer med en hund som ikke får behandlingen den trenger. Om du ikke skal få legge ut annonse om at den trenger en ny eier som har råd til å operere den, og ikke skal kunne ta i mot penger som kan gi den operasjonen, så står man ikke igjen med så mange muligheter egentlig.

Og ja. Jeg synes man skal ha en økonomisk sikkerhet med å ha hund. Men noen ganger så havner man forferdelig skjevt ut. Man skal ikke forvente at man skal få støtte av andre. Men det er jo derfor man har forsikring, fordi de fleste av oss har en økonomi som tilsier at vi ikke kan bla opp femsifrede beløp til en hvert tid. Men her ble det rot med noen betalinger.

Og det er jo bare å drite i å sende slike mennesker penger. Det er frivillig å hjelpe andre, uansett hvem man hjelper.

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hun hadde jo forsikring, men uheldige omstendigheter har kløna det til. Det kan man ikke alltid forutse...

Det er ikke mye "uheldig" å ikke melde flytting ASAP, ringe alle man betaler regning til i måneden og informerer om flytting, AUTOGIRO, NETTGIRO, ha budsjett (iallefall på papir, så man har oversikt over hva man må ut med hver måned og dermed "ikke glemme" bikkjeforsikringa)….. Et cetera. Forsikringsselskaper kan faktisk også ha forståelse for vanskelige situasjoner og gi deg utsettelse uten at det går utover vilkårene, men det krever at man tar opp telefonen og FØLGER SAKEN OPP. At man har kontroll. Ikke vaser rundt i båten uten årer, som jeg har nevnt, og tror at alt "bare ordner seg".

Her kan man jo lese om noen som har hatt innboforsikring de ikke hadde betalt. Huset gikk opp i flammer, og der satt de. Uten shit nothing. Det er en del av å være voksen å holde kontroll på papir og økonomi, det er ikke uheldig å glemme forsikringene sine. Det er uansvarlig. http://www.dinside.no/884384/du-har-mange-uker-paa-deg

Som kommentaren i kommentarfeltet skriver….

Nei dette syns jeg er for dårlig. At forsikringen ikke skal gjelde hvis man ikke betaler regningen sin? Maken til idiotisk reglerytteri skal man lete lenge etter! Bra dere setter søkelyset på slik skamløs oppførsel fra forsikringsselskapenes side, dinside! Tenke seg til, å ikke skulle få en tjeneste man ikke betaler for.

Forslag til oppfølgingsartikeler: teleleverandør stenger telefon hvis du ikke betaler, internettleverandør stenger internett hvis du ikke betaler, avisleveringen stopper hvis du ikke betaler og du får ikke ta med deg matvarene fra butikken hvis du ikke betaler!

(sarkasmealarm)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ingenting, å annonsere ei sjuk bikkje på finn.no funker aldeles utmerket.

Noen som vil ha en sjuk terv? Mye billigere enn denne staffen..

Men det var tydeligvis helt feil å gjøre virker det som?

Jeg ser ikke greia jeg.

Jeg skjønner ikke all denne mistenkeliggjøringen og skitkastinga bare fordi noen velger å hjelpe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi andre kan tydeligvis se at en gang imellom så skjer det slike ting, samme hvor uansvarlig voksen man er. F eks midt i et turbulent samlivsbrudd kan faktisk ting bli avglemt, eller ved sykdom eller død i nær familie, eller etter ulykker, eller andre traumer. Ting kan skje og ikke alle takler ting like perfekt som andre. Jeg er en type som har full kontroll i slike situasjoner, men det betyr ikke at jeg setter meg til doms over folk som reagerer annerledes. Kanskje jeg også reagerer annerledes om jeg havner i en spesiell situasjon - jeg vet ikke - det kan jeg ikke forutse..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gud forby at man gjør er tabbe i livet som man ikke merker konsekvensene av før i ettertid, og nåde de som prøver oppsøke/få hjelp :rolleyes:

Ikke minst virker man være sjkikkelig dum som strekker ut en hjelpende hånd når man kan og er engasjert i tema :anette:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men det var tydeligvis helt feil å gjøre virker det som?

Jeg ser ikke greia jeg.

Jeg skjønner ikke all denne mistenkeliggjøringen og skitkastinga bare fordi noen velger å hjelpe.

Okay, så hvis jeg nå faktisk annonserer Nora fordi jeg ikke har råd til å ha henne mer, så vil ingen på hele forumet her fordømme det? Å selge en sjuk hund fordi du ikke har råd til å behandle den, det er helt greit? Hvor går den grensa hen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...