Gå til innhold
Hundesonen.no

Eh skal det være sånn? Fargeforandring.


Debbie
 Share

Recommended Posts

Først og fremst beklager at jeg tar opp dette intime emne, men jeg lurer på om jeg burde gjøre noe med det, eller om det er normalt.

november13mobil342_zps385ea000.jpg

Hun er blitt så mye mørkere rundt slufsa/glufsa.. Hun var rosa når hun kom, og det er blitt mørkere og mørkere. Virker ikke vått eller sårt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er ikke sikker, men tror det er normalt. Tispa til foreldrene mine er mørk rundt glufsa. Det vises ikke så godt, men tror det er fordi glufsa er større enn bebiglufsa :P

red. nå skal jeg begynne å si slufsa, det er litt søtere enn glufsa :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det skal ikke være normalt, selvom mange (spesielt pelsraser) har soppdannelse, for det er det det skyldes, som igjen kommer av at området ofte er fuktig (derfor dette området, labber og bart er mest utsatt).

Sleiker ikke hunden seg ofte (virker irritert) er det jo ikke farlig. Lettere på hannhunder å trimme og rense forhud, med tipse vet jeg ærlig talt ikke, men holde området kort er lurt for at det ikke skal samle seg bakterier. :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mi har også slik, jeg prøvde en gang å vaske det (tenkte at hun var skitten) men det gikk ikke av :) Jeg har forstått det slik at det er helt normalt. Min kan også få litt slik i en nesten usynlig strek oppover magen, men det går bort av seg selv :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for svar. Og til dere som vil klippe bort pels, er ikke pels der, bare hud.

Og glufsa ordet har jeg lært her på sonen :lol:

Klipp bort pelsen som er på tutten hennes, altså den lille fjonen om vokser på "spissen". Det er den fjonen som samler opp fuktighet og tiss.

Jeg gjør det på alle mine når de er valper, og har ikke vokst ut igjen på noen av dem. :P Nå har jeg korthårshunder da, vokser sikkert tilbake på pelshund.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...