Gå til innhold
Hundesonen.no

Flyselskapet prøvde å drepe bikkja mi


Ozzy
 Share

Recommended Posts

Men ærlig talt så er ikke dette relevant i den tråden her? :-) Det var en greyhound i denne avissaken her og i usa.

Selvsagt er det relevant? Er det eller er det ikke trygt å ta med hunden som bagasje på fly når det er varmt eller kaldt ute? Helt uavhengig av hvor lang nesa er. I følge tråden om bulldoggen var problemet at den var en bulldogg. Det kan man neppe si om en greyhound?

Hvorfor stiller du deg kritisk til at brachycepale hunder sliter mer i varmen da?

Til ditt spm: avhenger av hvor lenge den skal være der, hvor stresset den er, hva anledningen er og andre fohold jeg garantert ikke har tenkt over.

Jeg har ikke stilt meg kritisk til at brachycephale sliter mer i varmen, jeg stiller spørsmålstegn ved at det alltid må være grunnen til at de blir syke. Jeg stilte meg kritisk til at spesialbagasje som levende dyr er, ikke blir håndtert som den spesielle bagasjen den er - hvilket bevises igjen i denne tråden.

Og jeg går ut fra at du, som ellers slår meg som ei dame som er opptatt av dyreveldferd - ikke ville latt bikkja di stå ute i solsteika i bur uten tilgang til vann på en varm sommerdag, samme hvor lang nesa på bikkja di er.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kjører ikke bikkjene mine på fly uansett igrunn :-/ Uansett så synes jeg at dette er noe som IKKE skal skje uansett rase og at flyselskapet burde A) Ordne bedre rutiner for å holde hunden i riktig temp B) Ha restriksjoner for flyreise med dyr i forhold til temperatur f.eks når det er x antall grader så tar de ikke hund på flyet fordi det ikke er forsvarlig!!

Ja noen raser er nok mer utsatt enn andre med tanke på hvilke temperaturer de tåler, så er det egentlig noe å diskutere?? Men ALLE raser kan få heteslag, det er bare at noen kanskje har lettere for å få det...

:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor krangler vi om dette? Feilen er jo gjort av menneskene som lot hundene stå ute i solsteka...

Don't shoot me, det var 2ne som kom drassende inn med Jabba-historia inn i denne tråden. Jeg svarer jeg, ellers får jeg jo høre quote fra 2ne: "Da spør jeg deg ATTER en gang.[…] Det er et ****** enkelt spørsmål, du trenger bare å svare ja eller nei på det." :)

Er enig i at det er gjort en mennesklig feil her, på flere felt enn bare behandlingen av dyret. Også kundebehandlingen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Historier som dette gjør at jeg får mindre og mindre lyst til å ta Ozu med på fly. Høres ut som om hele flyreisen er tortur fra start til slutt, og at det er et sjansespill om hunden kommer i fra det i live. Enten er det for varmt eller for kaldt i lasterommet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kjører ikke bikkjene mine på fly uansett igrunn :-/ Uansett så synes jeg at dette er noe som IKKE skal skje uansett rase og at flyselskapet burde A) Ordne bedre rutiner for å holde hunden i riktig temp B) Ha restriksjoner for flyreise med dyr i forhold til temperatur f.eks når det er x antall grader så tar de ikke hund på flyet fordi det ikke er forsvarlig!

United har absolutt hatt et brudd på rutinene sine her, for ja, angående din kommentar "B)" - det finnes restriksjoner på når flyselskap flyr med hund. Det har vi også her i Norge, men siden vi sjeldent opplever over 25 grader går det ofest på minusgrader.

Problemet med å ha fine regler og rutiner på papiret, er at stuere ofte er mennesker som har en høyere varians av "grad av ansvar" enn normale mennesker. Ikke noe vondt sagt om stuere, alle jeg kjenner er drithyggelige mennesker, men om vi ser globalt på det og ikke bare nasjonalt er det å være baggasjestuer en jobb som du hverken trenger utdanning for eller noe annet enn en rygg som fungerer og et rent rulleblad. Noen av handlingselskapene soper inn stort sett alt mulig rart og ansetter (til stadig lavere pris, sosial dumping og hele den regla....) i noen tilfeller vil det kanskje være høyreligiøse som jobber. Vi vet jo at enkelte religioner ser ned på hund / husdyr. Språkproblemer kan skape misforståelser. Når de gode og normale stuerne blandes sammen med de uansvarlige blir det a game of chance om bikkja får en ok pluss eller ok minus behandling. Man skulle jo tro at om man betalte ekstra (slik denne damen påstår hun har gjort) så var det noen ansvarlige stuere som tok seg av jobben - men det viser vel bare at hvem som helst blir satt til jobben uavhengig av holdning og ansvarsattitude...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uff, ikke bra.. stakkars hund! Men bra at hunden overlevde! Man vet aldri hvilke folk man kommer over når man overleverer dyret sitt til andre, er det værste sort, har de null respekt for dyr og ikke bryr seg. Men heldigvis er det ikke noe som skjer ofte. Men håper at de ansatte får noe slags straff.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...