Jump to content
Hundesonen.no

Sheltiene - Sherloki & Max

Recommended Posts

Jeg og familien har nå vår første valp (hadde voksen omplassering Japaner før), og vi valgte denne gangen Sheltie.

Skulle egentlig ikke ha valp før etter en Paris tur, men falt pladask for ham, og da jeg kjente til både oppdretteren og linjene fra før var ikke valget vanskelig.

Han er født 28.7.13 og er dermed snart 4 mnd gammel. Vi hentet ham da han var 9 uker, og det er utrolig hvor fort de vokser.

Han er Bi-Blue.

Planen er å drive med agility etter hvert.

Har ikke så mange bilder på denne pc'n så flere kommer senere

post-983-0-00649300-1385233586.jpg
post-983-0-01306700-1385233587.jpgpost-983-0-12035800-1385233588.jpg

• Like 12
  • Replies 108
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Jeg og familien har nå vår første valp (hadde voksen omplassering Japaner før), og vi valgte denne gangen Sheltie. Skulle egentlig ikke ha valp før etter en Paris tur, men falt pladask for ham, o

En stund siden jeg postet sist (og de har vist blitt borte), men har hatt litt problemer med nett og flytting og sånn. Shero har siden sist blitt 1 år gammel Han har også blitt HD og AD rønket,

Noen nye bilder av Shero

Posted Images

Så veldig veldig søt <3 <3

Hva vil bi-blue si? Det er en farge jeg ikke har hørt om før.

Er Blue Merle uten tan/brunt. Er ikke noe egen farge (her i allefall), men blir stort sett kalt Bi-Blue.

• Like 1
  • 1 month later...

Må bare dele ett bilde som søsteren min tok av ham (hun har tatt flesteparten av de andre også, jeg får bare lov å legge dem ut som jeg ønsker, selv om jeg ofte glemmer og nevne det, snill søs).

Er ekstra stolt av søs, siden bilde ligger på forsiden til oppdretteren hans.

734100_637691302944031_912354578_n.jpg

• Like 7

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Recently Browsing   0 members

No registered users viewing this page.

• Nye innlegg

• Dette er jo bare veldig veldig tragisk. 😥 Har jo selv hatt lignende rase i mange år, og at den hunden der ikke har blitt avlivd før synes jeg er utrolig uansvarlig av eier. (om det er tilfelle at den har biti så mange ganger før).  Har man en krevende hund, eller en hund som er skarp eller usikker/ikke liker barn/ikke trygg i div situasjoner osv. så er det vårt ansvar som eiere å ha kontroll, kjenne vår hund, og å skjerme hunden fra potensielle vanskelige/skumle situasjoner.  Jeg synes det virker som om vi har en skummel trend hvor folk mer og mer forventer at alle hunder skal være snille og mest mulig nøytrale i alle situasjoner, og man har lite forståelse for adferd og instinkter, eller forskjellen på rasene. Man leser jo over alt at det er oppdragelsen som er viktigst, og som former bikkja, akkurat som om du kan trylle vekk instinkter med riktig oppdragelse.. 🤪 Som flere andre sier, man ønsker seg visse raser men er ikke klar for, eller klar over, driftene eller adferden til rasen. Også har vi useriøse eller uerfarne oppdrettere som ikke har godt nok fokus på riktig mentalitet eller riktige valpekjøpere. Kanskje heller ikke nok kunnskap. 
    • Vær obs på at de kan bli litt harde i magen av det. Så ville ikke gitt flere dager etter hverandre 😊 Jeg måtte slutte å gi til min, for hun tålte det ikke så bra, så de er forskjellige 😊
    • Vi har enda ikke tatt IGP1. 😂 Men vi har klart SL1! Så nesten da. Har enda ikke fått tatt mentaltest.. 🙈 Vi har absolutt prioritert spor, og fikk 94 av 100 poeng i sporet på prøva vår, som jeg er ekstremt fornøyd med og stolt av! 💪 Lyden i lydigheten var veldig mye bedre i sommer. Så fikk jeg korona, og vi hadde treningsfri nesten en mnd, og da kom lyden tilbake. Nesten borte igjen nå, men det er nok en ting vi må jobbe bevisst med hele tiden.  Er litt usikker på mål for 2023 ift hva som er realistisk. Lexi datt helt ut av det i lydigheten på prøva og jeg har blitt rett og slett litt usikker på hvordan vi skal løse det, da det er en adferd jeg kun ser i prøvesetting. Men vi må jo klare en IGP1! Og derfra er det forhåpentligvis kort vei til en IGP2.  Men kan vel egentlig si at det største målet mitt nå er å gå en prøve hvor lydigheten er like bra som på trening! 
    • Ja, ikke sant. Det blir jo til at valper skal være rolige både inne og ute i disse dager. Og jeg synes så synd på nye valpekjøpere som prøver så godt de kan å gjøre alt rett, også er dette rådene de får. Tror både valp og eier blir kjempestresset av alle disse begrensningene. 
  • Nylig opprettede emner

• Create New...