Gå til innhold
Hundesonen.no

Puppia seler


Brindle11
 Share

Recommended Posts

Jeg har tre puppiaseler. Den ene brukes akkurat nå av den syvende valpen. :wub: Synes de er veldig greie, men som AussieAll sier, så er stolpen for kort, så den gnager på albuene lenge før halsåpningen blir for liten. Jeg trur alle mine er i str M, og har blitt brukt av en kelpie og en haug med shibaer. :)

Her er Imouto 8.5 uker og selen passer utmerket:

DSC_0636.jpg

Her trur jeg Aiko er nærmere 3.5 mnd og det er tydlig at stolpen har blitt kort, sjøl om halsen har god plass:

Bilde039.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok! Min er vel 50 rundt brystet så i puppia blir han vel.. Xl eller noe? ;) selvom han er en liten tass..

Takk for svar, kanskje jeg prøver en sånn sele etterhvert. Julegave til hunden kanskje :)

Det har aldri engang slått meg at de kan brukes på voksne hunder... Kanskje Aiko burde få en i julegave hun også, forutsatt at det er plass til manken? Tipper hun hadde sett helt aldeles bedårende ut! :wub: Hun trekker jo aldri i båndet, så hun kan fint gå med den modellen fortsatt. Imouto not so much... :P

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det har aldri engang slått med at de kan brukes på voksne hunder... Kanskje Aiko burde få en i julegave hun også, forutsatt at det er plass til manken? Tipper hun hadde sett helt aldeles bedårende ut! :wub: Hun trekker jo aldri i båndet, så hun kan fint gå med den modellen fortsatt. Imouto not so much... :P

Sikkert søtt :P

Jeg har alltid sett på de selene som til voksne hunder jeg :P!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bruker på min valp nå :) Hun brukte Small til hun var ca 3 måneder, og nå bruker hun Medium. Jeg syns som de andre her, at den blir fortere tett på albuene enn den blir stram rundt halsen. Papillonen brukte den i Small i en liten periode, men den satt for tett på albuene hennes til at jeg bruker den til henne lengre.

Jeg bruker Hurtta på Papillonen nå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bruker Puppia-sele str. M til whippetvalpen min på snart 4 mnd. nå. Myk og god sele, men er ikke lenge til vi må se etter noe nytt, for som mange andre skriver blir det for kort til albuene. Min er jo også svær rundt brystkassen i forhold til resten av kroppen, og jeg synes ikke den sitter helt optimalt på myndekropp.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det har aldri engang slått meg at de kan brukes på voksne hunder... Kanskje Aiko burde få en i julegave hun også, forutsatt at det er plass til manken? Tipper hun hadde sett helt aldeles bedårende ut! :wub: Hun trekker jo aldri i båndet, så hun kan fint gå med den modellen fortsatt. Imouto not so much... :P

Store Chicka har også puppia sele, dog i helt sort ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har også fler lånte puppia seler til min valp. Men det er som flere sier, de er store i halsen, ikke så bra bak forbeina.

Har brukt det til stor hund, og det anbefales ikke, tålte ingenting( hun dro ikke), og jeg følte meg ikke trygg i den. Nå hadde jeg dalmis da.

Men er det ikke noe med at en ikke skal kjøpe puppia- for det støtter noe el??? Husker ikke, bare har noe om det i bakhodet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har også fler lånte puppia seler til min valp. Men det er som flere sier, de er store i halsen, ikke så bra bak forbeina.

Har brukt det til stor hund, og det anbefales ikke, tålte ingenting( hun dro ikke), og jeg følte meg ikke trygg i den. Nå hadde jeg dalmis da.

Men er det ikke noe med at en ikke skal kjøpe puppia- for det støtter noe el??? Husker ikke, bare har noe om det i bakhodet.

Enig, selv om Chicka ikke drar.

Nå ble ikke selen vår ødelagt, men jeg syntes ikke den satt optimalt, Chicka har skikkelig broiler bryst... :D

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har også fler lånte puppia seler til min valp. Men det er som flere sier, de er store i halsen, ikke så bra bak forbeina.

Har brukt det til stor hund, og det anbefales ikke, tålte ingenting( hun dro ikke), og jeg følte meg ikke trygg i den. Nå hadde jeg dalmis da.

Men er det ikke noe med at en ikke skal kjøpe puppia- for det støtter noe el??? Husker ikke, bare har noe om det i bakhodet.

De som spyr ut labbisvalper for profitt er vel de som tar Puppia inn i Norge så vidt jeg husker? Så man støtter ikke dem om man bestiller fra utenlandsk nettbutikk :)

Jeg kjøpte min før jeg visste noe om dette, så min er dessverre kjøpt i Norge.

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes puppia er greit nok til valper selv om jeg synes hurtta y-sele er en mye bedre valpesele så mine neste valper skal ha hurtta tenker jeg :-) Men synes ikke puppia passer voksne hunder igrunn. hehe!

Hurtta y-seler sitter for tett på albuen på veldig mange hunder, deriblant alle mine egne. Og passer den bak albuen, er den veldig ofte for stor i halsen. Faktisk enda ikke sett en hund med passende Hurtta y-sele, selv om det helt sikkert finnes.

Her har vi enten hatt puppia valpesele (funket ikke på min whippet, da ble den også for tett til albuen), eller andre typer sele, f.eks rogz. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...