Gå til innhold
Hundesonen.no

Orijen


Brindle11
 Share

Recommended Posts

  • Svar 107
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Ang allergi, så er ikke et fôr renere enn et annet, for det kommer helt an på hva hunden reagerer på. Er det lagermidd, så hjelper det ikke at det er 80% kjøtt, er det mais, kan fôret bestå av 80% ris

Det er frysetørket. http://www.orijen.ca/why-orijen/about-orijen/freeze-dried-pet-food/ Har også veldig god erfaring med Orijen. Lukter lite, fungerte også fint som godbiter da min hund syns det var

For de som vil prøve Acana så er det -20 % på fòret nå i november

Hvordan er næringsinnhold/ingredienser i Acana valpefor i forhold til Orijen? Prøvde å finne en tabell spesifikt for valpefôrene sånn i farten, men var ikke så lett. Kom derimot over denne fine siden :ahappy:

Nevermind, produktbladene lå i nettbutikken til Morene :P

Endret av TullBull
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er frysetørket. http://www.orijen.ca/why-orijen/about-orijen/freeze-dried-pet-food/

Har også veldig god erfaring med Orijen. Lukter lite, fungerte også fint som godbiter da min hund syns det var så godt, syns heller ikke det sveller.

Liker også at det er økologisk og kortreist mat til fabrikken selv om det selvfølgelig er et paradoks at det må fraktes over dammen

Og de bruker ikke burhøns! :D
  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har vurdert litt å bytte til Orijen, men syntes prisen er veldig stiv. Så det ble med tanker for nå.

Jeg forer med det utskjelte foret Labb. Etter å ha prøvd veldig mange andre typer for fra hills, RC osv der hunden hadde konstant diare uten at det var noe "gale" prøvde jeg Labb i ren frustrasjon. Hunden har siden ikke vært dårlig i magen. Snakket med veterinær om det og hun mente at så lenge hunden fungerte på foret så var det ikke noe problem å fortsette på det.

Jeg kommer til å fortsette å fore med det foret som min hun tåler. Om det er Labb, hills eller Orijen har ikke fult så mye å si. det viktigste er at de har det bra i magen og tar opp næring.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har vurdert litt å bytte til Orijen, men syntes prisen er veldig stiv. Så det ble med tanker for nå.

Jeg forer med det utskjelte foret Labb. Etter å ha prøvd veldig mange andre typer for fra hills, RC osv der hunden hadde konstant diare uten at det var noe "gale" prøvde jeg Labb i ren frustrasjon. Hunden har siden ikke vært dårlig i magen. Snakket med veterinær om det og hun mente at så lenge hunden fungerte på foret så var det ikke noe problem å fortsette på det.

Jeg kommer til å fortsette å fore med det foret som min hun tåler. Om det er Labb, hills eller Orijen har ikke fult så mye å si. det viktigste er at de har det bra i magen og tar opp næring.

Labb er vel et "enten så funker det eller så funker det ikke" fôr, så ikke bekymre deg der :) Funker det, så funker det jo :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg brukte apetitt valpefor = god smak og mye bæsj.

Så gikk jeg over til RC valpefor = lite smak og mye bæsj.

Så gikk jeg over til vom og hundemat valpefor = god smak og lite bæsj :)

Så begynte jeg i tillegg til v&h å bruke orjien valpefor = lite smak og mye bæsj.

Nå har jeg gått over til proplan performance = mye smak og lite bæsj.

Forer 50/50 med vom og hundemat og tørrfor.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Etter ei uke på Orijen, eller dvs. overgang til Orijen så kan jeg rapportere om litt mindre bæsj, litt mer promp (fra så og si ingenting til litt promp) og den antydningen han begynte å få til dårlig ånde er borte.

Jeg har forsøkt å bytte gradvis fra RC til Orijen ved å blande i en ovegangsfase, men har ikke lyktes helt fordi jeg hadde lite RC igjen og Arv sorterer, den sleipingen. Hittil har han hatt fri tilgant til tørrfor fordi han er ikke noen storspiser som må begrenses, men nå har jeg begynt å veie foret slik at jeg sånn noenlunde holder meg til anbefalt mengde Orijen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dere som har brukt både taste of the wild og orijen, er det noe forskjell på avføringsmengde?

Vi har brukt TOTW en stund, men jeg syns det er mye avføring. Men det er kanskje fordi de ikke går fast på det? Råforer til vanlig, så det blir bare sporadisk brukt, perioder jeg er tom for kjøtt, eller dersom jeg har glemt å ta opp.. Hmm.. :icon_confused:

Hver gang jeg prøver et tørrfor på hundene, så blir jeg liksom minnet på hvorfor jeg foretrekker å gi dem råfor. Er jo sååå ekkelt å plukke opp tørrforbæsj.. :x:lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og de bruker ikke burhøns! :D

Ja, riktig. Syns også det er postivt at de bruker hele fisk, hele egg etc, ikke bare biprodukter, malte rester e.l. :-)

Etter ei uke på Orijen, eller dvs. overgang til Orijen så kan jeg rapportere om litt mindre bæsj, litt mer promp (fra så og si ingenting til litt promp) og den antydningen han begynte å få til dårlig ånde er borte.

Jeg har forsøkt å bytte gradvis fra RC til Orijen ved å blande i en ovegangsfase, men har ikke lyktes helt fordi jeg hadde lite RC igjen og Arv sorterer, den sleipingen. Hittil har han hatt fri tilgant til tørrfor fordi han er ikke noen storspiser som må begrenses, men nå har jeg begynt å veie foret slik at jeg sånn noenlunde holder meg til anbefalt mengde Orijen.

Kan faktisk ikke huske min hund slapp en eneste fis, men det er jo mulig at man bare husker de gode tingene :ahappy:

Ikke hadde hun noen dårlig ånde heller på Orijen, syns jeg :innocent:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Etter ei uke på Orijen, eller dvs. overgang til Orijen så kan jeg rapportere om litt mindre bæsj, litt mer promp (fra så og si ingenting til litt promp) og den antydningen han begynte å få til dårlig ånde er borte.

Jeg har forsøkt å bytte gradvis fra RC til Orijen ved å blande i en ovegangsfase, men har ikke lyktes helt fordi jeg hadde lite RC igjen og Arv sorterer, den sleipingen. Hittil har han hatt fri tilgant til tørrfor fordi han er ikke noen storspiser som må begrenses, men nå har jeg begynt å veie foret slik at jeg sånn noenlunde holder meg til anbefalt mengde Orijen.

Jeg tenker at det er helt naturlig at han promper litt i overgangen mellom for og litt etterpå - magen må jo tilpasse seg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dere som har brukt både taste of the wild og orijen, er det noe forskjell på avføringsmengde?

Vi har brukt TOTW en stund, men jeg syns det er mye avføring. Men det er kanskje fordi de ikke går fast på det? Råforer til vanlig, så det blir bare sporadisk brukt, perioder jeg er tom for kjøtt, eller dersom jeg har glemt å ta opp.. Hmm.. :icon_confused:

Hver gang jeg prøver et tørrfor på hundene, så blir jeg liksom minnet på hvorfor jeg foretrekker å gi dem råfor. Er jo sååå ekkelt å plukke opp tørrforbæsj.. :x:lol:

TOTW har jo endel grønnsaker selv om det er kornfritt, mulig derfor du merker såpass økning på avføringa? Men ja, det er helt normalt at det er mer og mykere bæsj på tørrt enn rått, men hvor mye/mykt varierer på hund og fôr tenker jeg.

Fikk kjøpt Orijen når jeg var på sørlandsenteret( men kan jo ikke kjøre ,2,5 for å kjøpe for så ofte da.

Men prisen var ****** stiv :| 998,- for 13 kg :|:| :| :|:|:|

Er jo pokker meg like mye som 80 kg med vom og hundemat.

Sattan, det var noe stiv pris ja!! Er det valpefôret eller kanskje Regional Red? Jeg tror ikke jeg har sett det priset over 850 før..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helt sikkert den Regional Red, ser på morene.no tar de 998kr for 13kg, også frakten på 79kr, blir ganske dyrt fôr, men så er det BRA kvalitet da :)

Joda, men jeg skjønner jo at folk synes det er dyrt når det nærmer seg 1000 lappen sekken. Det er nesten 77 kr kg, og jeg betaler aldri så mye for hundekjøtt på butikken, liksom..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Joda, men jeg skjønner jo at folk synes det er dyrt når det nærmer seg 1000 lappen sekken. Det er nesten 77 kr kg, og jeg betaler aldri så mye for hundekjøtt på butikken, liksom..

Helt enig, jeg hadde ikke kjøpt det, men prisen kan forsvares med god kvalitet, var det jeg mente ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fikk kjøpt Orijen når jeg var på sørlandsenteret( men kan jo ikke kjøre ,2,5 for å kjøpe for så ofte da.

Men prisen var ****** stiv :| 998,- for 13 kg :|:| :| :|:|:|

Er jo pokker meg like mye som 80 kg med vom og hundemat.

Var det valpefôret du kjøpte da?

Vi selger også Orijen, men har akkurat de samme prisene som morene har. Hvis det var prisen på valpefòret, så svarer det seg for deg å kjøpe på nett :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Snusmumrikk

Nå har jeg prøv det en uke, og må si det kommer mye ut igjen. Mer enn på andre tørrfor. Men jeg ser folk sier det er sånn i starten og så går seg til, så vi får se hvordan det blir etterhvert. Om det viser seg å være et bra for må jeg nok gå litt i tenkeboksen, for dette er dyrt...

Hva er forskjellen på vanlig orijen og regional red? Ser at prisen på det er enda mer ekstrem.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

TOTW har jo endel grønnsaker selv om det er kornfritt, mulig derfor du merker såpass økning på avføringa? Men ja, det er helt normalt at det er mer og mykere bæsj på tørrt enn rått, men hvor mye/mykt varierer på hund og fôr tenker jeg.

Sattan, det var noe stiv pris ja! Er det valpefôret eller kanskje Regional Red? Jeg tror ikke jeg har sett det priset over 850 før..

Var det valpefôret du kjøpte da?

Vi selger også Orijen, men har akkurat de samme prisene som morene har. Hvis det var prisen på valpefòret, så svarer det seg for deg å kjøpe på nett :)

Det var valp stor..

Og ser at jeg skulle hatt bare valp. Men er det farlig?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...