Gå til innhold
Hundesonen.no

Recommended Posts

Skrevet

Tanken om å bytte tilbake til 4wd kommer hver vinter. 4wd er en betryggelse når man kjører masse på dårlig brøytte veier.

Så derfor vil jeg sjekke om det er interesse for den bilen jeg har.

Blåbæra er en Citröen Berlingo 2003 modell. 1,9 l. Diesel. Manuell. Gått 195 000 og er EU-godkjent i år. Den har nye støtdempere og nytt batteri. 2 seter vare.

2 sett hjul (piggfrie vinterdekk)

En mega fin hundebil! Gitter i skilleveggen.

Høystbydende over 23 000,-

God og trofast bil som er billig i drift

484170_10150826881691780_1442194698_n.jp

Skrevet

Hm...kjøpe bil først og ta lappen etterpå? Frister, men bør være fornuftig og ta det i riktig rekkefølge :)

Tja- sønnen har bil, men ikke førerkort- fungerer veldig bra, for km standen forblir den samme ;)

Hihi neida- lurt med lappen først, Blåbæra fortjener å bli kjørt :D

• Like 1
Skrevet

Ahhh, skulle hatt lappen!

Er snart halvveis da :sleep:Vil du holde den av ? :teehe:

Jeg selger den nok så fort jeg får mulighet om jeg selv har en ny å kjøpe, men ikke noe er bestemt der, så who knows ;)

Skrevet

Hatt noe problemer med den? Noe rust?
Hun jeg vet om som trenger bil, trenger en pålitelig sak. (Har hatt sin andel av problembiler kan du si)

Skrevet

Hehe hvem trenger ikke det ;)

Men altså, jeg har hatt den i litt over 1 år, og ikke hatt noen problemer bortsett fra at den plutselig ble strøm tom en dag i fjor, så vi var å fikk målt strømmen og de fant ingen feil, så de konkluderte med at det var det gamle batteriet som var årsaken. Ingen problemer etter den fikk nytt batteri.

Det er ikke noe rust som jeg vet om. Den har en liten nesten usynlig bulk på siden, mangler litt plastikk ved ett håndtak, og dekselet ved dieselpåfyllingen har løsnet.

• Like 1
Skrevet

Hun syns bilen så interresant ut! Kommet noe nærmere å bestemme deg for om du skal selge eller ikke?
Og du har ikke tilfeldigvis passende vinterdekk med pigger tilgjengelig da? :P Hun vil allerhelst ha med pigger pga føret der hun bor. Eventuelt kjenner noen i nærheten som selger passende brukbare piggdekk til en ok pris?

Skrevet

Hun syns bilen så interresant ut! Kommet noe nærmere å bestemme deg for om du skal selge eller ikke?

Og du har ikke tilfeldigvis passende vinterdekk med pigger tilgjengelig da? :P Hun vil allerhelst ha med pigger pga føret der hun bor. Eventuelt kjenner noen i nærheten som selger passende brukbare piggdekk til en ok pris?

hadde jeg hatt piggdekk så hadde de nok vært på bilen ;) Jeg har kjørt den en sesong her oppe i winter wonderland- Heidal, og det har gått fint på piggfrie, og de er for bra til bare å kasseres, så dessverre...

Det er bestemt at bilen skal byttes ut, men mulig den blir med som betaling på ny bil. Jeg vet mer i morgen. Evnt så må hun gi mer en 23 000 for den.

• Like 1
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Men hva gjør man om det ikke går? Og hvor lenge prøver man å få det til å funke? 
    • Det er veldig individuelt. Jeg har aldri hatt noe problem med hundene og sjelden kattene, men tok til oss en voksen omplasseringskatt som gikk etter hundene og angrep dem, han ble levert tilbake. Har tatt til meg både kattunger og voksene katter, men aldri prøvd med "ikke kattevante" voksene hunder. Har hatt Sheltie (gjeterhund) og aldri hatt noe problem, men har du hund med høyere gjeterinstinkter kan det bli problemer.  Noen ganger går det sånn også. Passhund (Jämthund) og ny ungkatt.  
    • Generelt sett, ja. Gjeterinstinktet er et "subsett" av jaktinstinkt. Det betyr ikke at det ikke kan gå, mange gjeterhunder lever jo for eksempel på gårder sammen med katter. Men å leve inne i samme hus blir fort noe annet igjen. Du kan jo snakke med oppdretter om hvordan foreldre og søsken evt. går med katt, og du vet kanskje selv hvordan hundene dine reagerer på katter og andre smådyr på tur? Selv om det er noe litt annet så gir det en indikasjon på hvor sterkt jaktinstinktet er.
    • Har gjetere høyt jaktinstinkt? Jeg har gjeterhunder.
    • Det kommer an på hunden og katten, gemyttene deres, og hvem som kom først i hus. Hunder med høyt jaktinstinkt (gjetere, mynder, terriere mm.) går generelt dårligere med katter fordi de trigges lettere til å jage dem. Vi hadde to katter da vi fikk hund, og det gikk aldri bra. Vi endte med å omplassere kattene. De var dog voksne omplasseringskatter som ikke var spesielt trygge i utgangspunktet, og vi kunne ingenting om hundetrening og fikk en rase med mye jaktinstinkt.  En voksen og trygg katt og en valp med mindre jaktinstinkt har større sjanse for at det går bra, eller en kattunge sammen med en voksen hund som ikke har vist mye interesse for å jage katter. De fleste kan trenes og tilvennes med litt kunnskap, men ikke alle. 
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...