Gå til innhold
Hundesonen.no

Er du organisert?


Nirm
 Share

  

78 stemmer

  1. 1. Er du organisert?

    • Ja
      47
    • Nei
      18
    • Jobber ikke
      13


Recommended Posts

  • Svar 63
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Ja. Selv om jeg ikke jobber da. Men fikk gratis sekk og markeringspenner. Pluss en refleks. Så da slo jeg til.

Hvis man betaler flere tusen pr måned så har man ganske grei lønn altså Ja, jeg er organisert, men jeg er veldig irritert på Utdanningsforbundet for at de er en del av UNIO. Det henger ikke på gr

Da jeg gikk inn i dette emnet var jeg overbevist om at det handlet om hvor organisert man er som person. Hvorvidt man har orden på ting liksom. Så jeg var klar for en lengre utredning om system i rote

Jobber ikke :cry::P

Kompenserer jo greit med å legge meg så opp i NPU's sak :lol: (Norwegian Pilot Union)

EDIT: Huldra made me realize, herregud, jeg er jo organisert! Igjennom TEKNA :) Har bare studentmedlemskap, men jeg har deltatt på mange kurs og happenings med dem. Kommer nok til å fortsette om jeg får meg en slik jobb som jeg ser for meg jeg vil ha :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, jeg er organisert. Det er tryggere, man kan få mye hjelp om man trenger det, bedre villkår/være med på og bevare eller forbedre vilkår, betalt under streik, unngå sosial dumping, medlemsfordeler (sparer en del penger på forsikring etc.) og siden jeg jobber innenfor næringsmiddel så blir NNN organisasjonen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er student-organisert, men vet ikke om jeg kommer til å ville være organisert når jeg begynner å jobbe. Jeg meldte meg inn pga forsikringer jeg trenger i forbindelse med studiet, og noen greie tilbud, pluss gratis sekk (som viste seg å være rævva) og en kalenderbok. :P Jeg har hørt at det skal være så bra å være organisert, men jeg har ikke skjønt poenget med det enda, i forhold til kostnaden med det (flere tusen i mnd!!?!).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er student-organisert, men vet ikke om jeg kommer til å ville være organisert når jeg begynner å jobbe. Jeg meldte meg inn pga forsikringer jeg trenger i forbindelse med studiet, og noen greie tilbud, pluss gratis sekk (som viste seg å være rævva) og en kalenderbok. :P Jeg har hørt at det skal være så bra å være organisert, men jeg har ikke skjønt poenget med det enda, i forhold til kostnaden med det (flere tusen i mnd!?!).

Du betaler 1 eller 2 prosent av lønna di (tror jeg) i mnd, av dette så har man gjerne gratis forsikringer (som man normalt sparer noen hundrelapper i mnd på), man får skattelette av det man betaler inn til forbundet, du får betalt om det skulle bli streik og du har et stort apparat i ryggen som dekker alt av utgifter til rettsaker osv om du noen gang skulle trenge det. Det kan også hende at du som organisert tjener bedre (det er litt forskjellige praksiser rundt om, hos oss gjelder tariff for alle, også de som ikke er organisert, men andre plasser gjør det ikke det), og ikke minst så er man med og kjemper mot sosial dumping. Det er ikke slik at fagforeninger rundt om og alle godene de har opparbeidet seg ikke kan forsvinne. Jo mindre de blir jo svakere står de, og med de også alle andre og arbeidsmiljøloven i sin helhet.

Edit: sjekka siste lønnslippen min nå, jeg har en grunnlønn på 360 000 (tjener mer, men tror ikke de regner med skifttillegg og overtid i regnestykket) og betaler da 500kr i mnd i fagforeningstrekk. Dvs at jeg antagelig går i pluss hver mnd mtp at jeg i de 500 kr har bla innboforsikring som jeg da slipper og ha utenom.

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis man betaler flere tusen pr måned så har man ganske grei lønn altså :lol:

Ja, jeg er organisert, men jeg er veldig irritert på Utdanningsforbundet for at de er en del av UNIO. Det henger ikke på greip at lærerne skal streike for sykepleiernes lønn (for det er alltid vi som blir tatt ut først). Jeg ønsker meg at mitt forbund skal jobbe for meg og min profesjon, ikke alle andre kommunalt ansatte.

  • Like 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er medlem i handel og kontor, men det er ikke kjeden jeg jobber i, så sånn sett får jeg ikke noe ekstra i lønn. Men de har en super innboforsikring, og det er greit å ha de i ryggen om noe skulle skje. Fant ihvertfall ut av det på forrige jobben, en tlf. Til de. Så fikset de selvom den kjeden heller ikke var med ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja. Selv om jeg ikke jobber da. Men fikk gratis sekk og markeringspenner. Pluss en refleks. Så da slo jeg til.

Whaaat, eg har aldri fått nokontingen. :'(

Er organisert, og har vore eit par år, men i eit skrekkelig rotete forbund. Har vore ekstremt masse tull med medlemskapet, og kvar gong ting forandrar seg (skifte jobb-arbeidsledig-student etc) så blir det eit sværa styr så eg har gitt opp igrunn, får forskjellig rekning kvar månad og alt er rart. :P

Men tykkjer det er viktig å vere organisert!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Whaaat, eg har aldri fått nokontingen. :'(

Er organisert, og har vore eit par år, men i eit skrekkelig rotete forbund. Har vore ekstremt masse tull med medlemskapet, og kvar gong ting forandrar seg (skifte jobb-arbeidsledig-student etc) så blir det eit sværa styr så eg har gitt opp igrunn, får forskjellig rekning kvar månad og alt er rart. :P

Men tykkjer det er viktig å vere organisert!

Akkurat det der er nok mye lettere når man er i fast jobb :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Organisert her også. Vært det siden jeg startet som vekter, men i min første jobb var jeg ikke det. Og der hadde vi ekstremt mye problemer. Men siden så få var organiserte, så sluttet alle bare i stede for å prøve å få ting til å bli bedre.

Men jeg har veldig lite forhold til fagforeningen, og har egentlig bare vært medlem der de andre har vært. Hele skiftet byttet for noen år siden, og da hang jeg meg med. Rimeligere per månde er det, og så får jeg noen knallgode rabatter på forsikringer der. Så da mange gikk tilbake til det første, så hang jeg meg ikke på av den grunn. Men fått veldig lite fine ting da, bare en buff en gang... :getlost:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var organisert i handel og kontor. De hjalp meg veldig mye når jeg jobba i en av mine tidligere jobber. Jeg var og den eneste som var organisert, og den eneste sjefen ikke turte å herse med. Var det noe jeg ikke likte, ringte jeg til dem. Var også en som var med på et møte med sjefen min en gang. Med en gang sjefen fant ut jeg var organisert så endret han holdning helt mot meg, var mye hyggeligere, fikset de tingene jeg ba han om å fikse etc. Så anbefaler det altså!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nope. Mitt eneste alternativ er HK og det gidder jeg ikke. De er tafatte og det er bare en dyr innboforsikring man får har jeg erfart.

Jeg prøvde å gi de en ny sjanse når bedriften jeg jobber i ble LO bedrift og anbefalte alle å organisere seg.

Men etter å ha vært med på tidenes mest usaklige vekkelsesmøte ( de trodde det var lurt å disse arbeidsplassen og lederene våre for å få flest mulig medlemmer, den samme bedriften som betalte over tariff og ønsket at medlemmene var organisert.... ) hvor HK representanten kom med gjentatte usannheter om alt fra tariff til arbeidstider ( som jeg arresterte han på, han hater meg enda) var det toget gått.

Det der gidder jeg ikke betale penger for.

Hk er tidenes dårligste fagforening da, hadde jeg jobbet med noe annet hadde jeg vært organisert. Men de der sponser jeg bare ikke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har vært organisert i FO som student, og skal organisere meg igjen så fort jeg bytter jobb. Akkurat nå er jeg i en rar litt student-litt jobb i privat frivillig organisasjon-situasjon og lar det ligge på hylla et par år til, men jeg synes det er viktig å være organisert, så det er et must etter hvert.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jobber ikke :cry::P

Kompenserer jo greit med å legge meg så opp i NPU's sak :lol: (Norwegian Pilot Union)

EDIT: Huldra made me realize, herregud, jeg er jo organisert! Igjennom TEKNA :) Har bare studentmedlemskap, men jeg har deltatt på mange kurs og happenings med dem. Kommer nok til å fortsette om jeg får meg en slik jobb som jeg ser for meg jeg vil ha :P

Og så TEKNA da... (de fleste jeg kjenner meldte seg ut der etter DLD-diskusjonen :P ).

Nope. Mitt eneste alternativ er HK og det gidder jeg ikke. De er tafatte og det er bare en dyr innboforsikring man får har jeg erfart.

Jeg prøvde å gi de en ny sjanse når bedriften jeg jobber i ble LO bedrift og anbefalte alle å organisere seg.

Men etter å ha vært med på tidenes mest usaklige vekkelsesmøte ( de trodde det var lurt å disse arbeidsplassen og lederene våre for å få flest mulig medlemmer, den samme bedriften som betalte over tariff og ønsket at medlemmene var organisert.... ) hvor HK representanten kom med gjentatte usannheter om alt fra tariff til arbeidstider ( som jeg arresterte han på, han hater meg enda) var det toget gått.

Det der gidder jeg ikke betale penger for.

Hk er tidenes dårligste fagforening da, hadde jeg jobbet med noe annet hadde jeg vært organisert. Men de der sponser jeg bare ikke.

Hvorfor er det ditt eneste alternativ? Nå er det jo noen smale områder her og der, men du kan jo i prinsippet organisere deg i en fagforening som ikke helt dekker ditt fag.

Jeg ble studentmedlem i NITO da jeg skulle bli ingeniør. Utdanninga gikk i dass, men er fortsatt organisert der pga. god forsikringsordning, advokatordning, gode medlemsarrangement (gratis foredrag og kurs). Nå betaler jeg ikke kontigent pga. delvis AAP, men det er fort verdt hele kontigenten uansett.

Har vurdert å melde meg inn i Arkivarforeningen under Forskerforbundet også, men de er ikke like store og ikke like bra på fordeler.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...