Gå til innhold
Hundesonen.no

Tips til billige, men fine julegaver?


Mikke
 Share

Recommended Posts

Kunne trengt litt tips til fine julegaver som ikke nødvendigvis er så fryktelig dyre..Finnes jo mange gode ideer, men det er bare det å komme på de.. :innocent: Kanskje noen trenger det samme?

Her er noe av det jeg har kommet på så langt:

"Juleesker" med diverse oppi (kan jo f.eks være såper, lys, sjokolade, en god te, servietter, flaxlodd, sminke m.m)

Fremkalle bilde® og kjøpe en ekstra fin ramme evt lage bildecollage/fotoalbum.

Lage hjemmelaget konfekt og gi bort i fine krukker.

Noen andre som har julegavetips som passer lommeboka til en student? :icon_redface:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Gråtass

Jeg strikker pølseluer, altså sånne litt lange "slappe" luer. Det er kjempelett og de blir veldig stilige. Jeg bruker dobbelt garn på 40cm rundpinne nr 7. Strikker både ensfargede og mønster, ren ull og blanding av ull og bomull. Jeg har kjøpt garn på min lokale rema1000, der er det veldig billig, rundt 25kr nøstet. Så da blir det rundt 50 kr pr lue.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva med å lage ting? Jeg skal lage mange av gavene i år. Bl.a. skal ei venninne få en julekalender hvor hun hver dag får et kompliment/godord/visdomsord/vite hvor mye hun betyr for meg, også skal jeg lage armbånd av skinn og perler/anheng, hekle pennal og/eller luer til tantebarna, osv.

Hvert år baker jeg småkaker til mormor og morfar og putter dem i en enkel og pen krukke eller norges/løveglass.

Mamma og pappa skal bl.a. få noe sånt:

28ea24c50e688c20d05ace4c170bef21.jpg8bea3193f4f12641c106f1de5c2ece68.jpg

(Finne billige glass og ut i skauen, så enkelt! ///Lage noe snadder, putte i en ziplockbag, kjøpe noe scrapbookpapir som jeg skal lage toppen av)

Til den leseglade:

f25e8cd2fbf9a7ab7dad80d0156bc4da.jpg

20b2153c9baa047a4300023a92d99b87.jpg

cc61c0443fc27fabb0a4e37e84a39051.jpg

97ec3e220b93dd4a45cf2c0d7aafdaeb.jpg

116d86622a5a9080c10c2a3adc24a1e4.jpg

  • Like 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg strikker pølseluer, altså sånne litt lange "slappe" luer. Det er kjempelett og de blir veldig stilige. Jeg bruker dobbelt garn på 40cm rundpinne nr 7. Strikker både ensfargede og mønster, ren ull og blanding av ull og bomull. Jeg har kjøpt garn på min lokale rema1000, der er det veldig billig, rundt 25kr nøstet. Så da blir det rundt 50 kr pr lue.

Genial idè! Bare så synd at jeg ikke kan strikke...

28ea24c50e688c20d05ace4c170bef21.jpg8bea3193f4f12641c106f1de5c2ece68.jpg

(Finne billige glass og ut i skauen, så enkelt! ///Lage noe snadder, putte i en ziplockbag, kjøpe noe scrapbookpapir som jeg skal lage toppen av)

Det der var kjempestilig!

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og et annet tips som ikke hjelper dere nå. Men. Jula kommer i 2014 også. Så sant ikke jorda går under eller noe innen den tid. Ha det litt i bakhodet når dere kommer over ting på salg, samt at man kan bruke nettet mye bedre mhp leveringstid.

  • Like 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Christine

Samboeren min har 6 onkelbarn, og jeg tenker å gjøre det smart mtp å få spredd utgiftene litt. Blir en liten gave(for at de skal få noe på selveste dagen), samt et selvlagd gavekort. Ene barnet får f.eks tur på kino med oss når den vil det. Slik kan foreldrene si i fra når det passer/det kommer en film barnet vil se, også betaler vi det når de bruker gavekortet. Slik får vi også brukt mer tid med onkelbarna hans, så det er litt vinn vinn :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En "dyrere" gave til et par f.eks - sengesett til 99 pr sett hos KID denne uka. Flanell. Skikkelig fint synes jeg :) kjøpte til meg og sambo i dag. 198,- for to sengesett er en bra pris og er en veldig fin ting å gi vekk :) Edit! Egentlig verdi 500!

  • Like 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

En "dyrere" gave til et par f.eks - sengesett til 99 pr sett hos KID denne uka. Flanell. Skikkelig fint synes jeg :) kjøpte til meg og sambo i dag. 198,- for to sengesett er en bra pris og er en veldig fin ting å gi vekk :) Edit! Egentlig verdi 500!

LIKER! Tror jeg må innom KID en dag gitt! Vi har bare 2 eller 3 brukbare sengesett om dagen. :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Samme her :P mye stygt liggende også. Dessuten elsker jeg flanell om vinteren! :D

De har det i nettbutikken og:

http://www.kid.no/Product/Item.aspx?itemid=026220038

Hmm.. ser prisen øker når man går opp en lengde, får se om jeg kanskje får prutet ned prisen i butikken om de har reklamert rett! :P (må ha 220 i lengde iom dynene våre er så lange, og sambo er nesten 2meter høy så må ha så lange dyner) :P

Man blir gjerrig gitt når man har dårlig råd :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmm.. ser prisen øker når man går opp en lengde, får se om jeg kanskje får prutet ned prisen i butikken om de har reklamert rett! :P (må ha 220 i lengde iom dynene våre er så lange, og sambo er nesten 2meter høy så må ha så lange dyner) :P

Man blir gjerrig gitt når man har dårlig råd :P

Det er dessverre slik at de lange koster mer. Står det i tilbudsannonsen ("avisen") til KID også. Men det er 29 kr dyrere per sett, da. Ikke det verste det for ekstra lange dynetrekk! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er dessverre slik at de lange koster mer. Står det i tilbudsannonsen ("avisen") til KID også. Men det er 29 kr dyrere per sett, da. Ikke det verste det for ekstra lange dynetrekk! :)

Ah kjipern.. jaja de har i vært fall dekka ryggen sin med den reklameringen da :P

Nei 29 kroner er absolutt ikke det værste :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes Harney and sons te er fine gaver. Boksene er lekre og teen er god. I Norge mener jeg at det koster rundt 120 kr for en boks, mens prisen på Iherb er betraktelig billigere, spes nå som det er 20% rabatt på Harney and sons te. Jeg har foreløpig bare smakt på Yellow and blue teen og den var veldig god, men jeg har hørt mye bra om de andre teene også. :)

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

En "dyrere" gave til et par f.eks - sengesett til 99 pr sett hos KID denne uka. Flanell. Skikkelig fint synes jeg :) kjøpte til meg og sambo i dag. 198,- for to sengesett er en bra pris og er en veldig fin ting å gi vekk :) Edit! Egentlig verdi 500!

Var innom Kid å sjekka ut de sengesettene på tilbud, de var kjempe fine! :D Ble så fornøyd og trodde jeg hadde funnet den perfekte gave til bror og kjæresten, helt til jeg fant ut at de hadde dobbeldyne... yes, der gikk den planen i vasken.. Et lignende sengesett i flanel til dobbeldyne kosta 700-800kr.. :|

Andre tips som kan gis bort i gave til par mottas med stor takknemlighet!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjøp et sånn stort glass/krukke med lokk, og fyll på de tørre ingrediensene lagvis til hjemmelaget knekkebrød :) Bare å søke på google etter oppskrift. Knall godt, enkelt og billig gave. Man kan jo også dekorere glasset hvis man ønsker.

Jeg er stor fan av personlige gaver :)

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

For de som har små de skal handle julegaver til har sparkjøp 30% på ullundertøy fra stafa. Vi har akkurat vært og handlet ullbody og ullsokker til babyene i familien. Praktisk julegave som forhåpentligvis faller i smak.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...