Rocket Skrevet 25. August 2015 Rapporter Share Skrevet 25. August 2015 Det er en jente, hun er en av de to jeg vurderer å beholde selv. Fra venstre hjørne øverst, er det NO*Kolbykattens Steira(hunn), NO*Kolbykattens Bjørgen(hunn), midterste ruta er NO*Kolbykattens Brå(hann), nederst til venstre er det NO*Kolbykattens Skari(hunn) og tilslutt er det NO*Kolbykattens Brink(hann). Da stemmer jeg for Bjørgen! Selv om kanskje Steira har litt mer feminint uttrykk? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Chako Skrevet 26. August 2015 Rapporter Share Skrevet 26. August 2015 Det har vært Bjørgen for meg helt til denne uka, hvor Skari har sjarmert meg veldig, og fått meg til å tenke. Det er altså de to det står mellom. Steira er den svakeste i kullet, men hun er en herlig personlighet! Enig i at Bjørgen ser litt maskulin ut på bildet, men i virkeligheten kan man ikke ta feil, hun er veldig yndig og feminin 1 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Chako Skrevet 1. September 2015 Rapporter Share Skrevet 1. September 2015 Som tiden raser av sted, i dag er de 5 uker. Det som er litt ekstra stas er at far til kullet fyller 4 år i dag. Valget blir slett ikke enklere, jeg som i helga trodde jeg hadde bestemte meg, ble brått usikker.. Får besøk av oppdretter til mor til kullet denne uka, kanskje hun kan si noe som gjør at jeg tar en endelig avgjørelse.. har en uke på meg å gjøre valget mitt. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Rocket Skrevet 2. September 2015 Rapporter Share Skrevet 2. September 2015 Er det Skari i midten? I så måte skjønner jeg valgets kvaler. Fine pusekatter! Bjørgen er nok enda min favoritt, (pga fargen) men likte i grunn utrykket til den i midten best nå. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Chako Skrevet 2. September 2015 Rapporter Share Skrevet 2. September 2015 Jepp, det er Skari 1 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Chako Skrevet 12. September 2015 Rapporter Share Skrevet 12. September 2015 Da har jeg valgt min kattunge, og valget falt tilslutt på Bjørgen. Det var et veldig vanskelig valg, da Skari er teknisk bedre i hodet enn Bjørgen. Når det kommer til kropp synes jeg Bjørgen er mye bedre. Hun er mye lengre i kroppen, høyere på beina, lengre hale og nydelig tabby mønster. Hun har også utrolig flott sølv. Liker henne veldig godt, og var den jeg falt for fra starten. Skari skal til et utstillingshjem, så jeg føler at hun ikke kunne havnet i bedre hender 1 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Rocket Skrevet 12. September 2015 Rapporter Share Skrevet 12. September 2015 Pene pusebabyene! Må dele bilder av bjørgen når hun vokser opp! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Chako Skrevet 28. Oktober 2015 Rapporter Share Skrevet 28. Oktober 2015 (endret) NO*Kolbykattens Bjørgen 13 uker, de har blitt så store, så innmari fort! Endret 28. Oktober 2015 av Chako 2 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Poter Skrevet 28. Oktober 2015 Rapporter Share Skrevet 28. Oktober 2015 NO*Kolbykattens 13 uker, de har blitt så store, så innmari fort! Så fin! Hvor lang pels har en voksen skogkatt? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Frida og fuglehundene Skrevet 28. Oktober 2015 Rapporter Share Skrevet 28. Oktober 2015 Den er semilanghåret, får lengre pels som kastrat. Ukastrert pelsKastratene kan bli litt mer slik (Åskar er en huskatt, men bruker han som en illustrasjon 1 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ChristinB Skrevet 28. Oktober 2015 Rapporter Share Skrevet 28. Oktober 2015 (endret) Som Frida sier, så er fertile ofte litt kortere i pelsen på kroppen, har mindre krage, nikkers og hale - men det er ingen regel, og det finnes fullpelsede fertile også kastratene setter ofte full pels og holder den større deler av året, men noen ganger blir kvaliteten dårligere og litt mer ullen etter kastrering Disse var omtrent som Fridas Maane før hun ble kastrert, sølvkatten enda kortere i pelsen, men tettere Her fullpelset på hver sin måte Endret 28. Oktober 2015 av ChristinB 1 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Chako Skrevet 28. Oktober 2015 Rapporter Share Skrevet 28. Oktober 2015 Er som nevnt over her, at pelsen som regel først kommer skikkelig når de blir kastrater. Her er et bilde av moren til kattungene den ene gangen hun har vært i skikkelig pelskondisjon som fertil. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ChristinB Skrevet 28. Oktober 2015 Rapporter Share Skrevet 28. Oktober 2015 Ettårspelsen Skikkelig pels når de er omkring året gamle, som faller ved neste pelsskifte når hormonene begynner å boble. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Chako Skrevet 28. Oktober 2015 Rapporter Share Skrevet 28. Oktober 2015 Skulle ønske den varte litt lenger.. føler jeg stort sett har naken skogkatt Nå etter kull, er kondisjonen bånn i bøtta. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Rocket Skrevet 28. Oktober 2015 Rapporter Share Skrevet 28. Oktober 2015 (endret) Så fin bjørgen har blitt da! Ønsker meg skikkelig en søv pus en gang. Pent er det! Endret 28. Oktober 2015 av Rocket Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
jaktlykke Skrevet 3. Desember 2015 Rapporter Share Skrevet 3. Desember 2015 Jeg har hatt katt omtrent hele mitt liv - det er kun de siste fem årene at jeg har vært katteløs. Men i forbindelse med EDS i september så ble jeg brått katteier igjen... Vi bodde på Olberg Camping og ene morgenen hørtes en fryktelig jamring fra skogholtet uten at jeg kunne se noe til katten som skreik. Vi dro avgårde på utstillingen og glemte ut hele dyret. Neste dag kom og gikk og så skulle bikkjene luftes om kvelden - da startet samme skrikingen igjen fra samme sted. Det hørtes fryktelig ut så vi bestemte oss for å undersøke. Løp tilbake til hytta for å finne lommelykt og støvler og så begynte leitingen. Der fant vi denne lille krabaten... Rundt 7 uker gammel (?) og holdt på å fryse ihjel stakkar. Han satt under noe ormegress ved siden av noen trær -klissblaut og meget nedkjølt og redd. Moren var ingen steder å finne. Tipper hun var påkjørt eller noe siden han hadde sittet der og skreket flere dager - ingen kattamor forlater ungen slik. Vi spurte eierne på campingen om de eide kattungen eller visste noe om den men det var negativt. Jeg kunne jo ikke bare sette ham ut igjen så derfor ble han vestlending og sov seg de åtte timene det tok å reise hjem. Han delte bur med Storm og det gikk så fint atte Navnet hans ble Mysen Olberg Vel hjemme fikk han seg veterinærsjekk og antibiotika pga stygg hoste og snørr og han ble veid til 750 gram. Nå er han nærmere fem måneder gammel tipper jeg - har rundet 3 kg og er verdens herligste krabat 7 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
MaritaS Skrevet 3. Desember 2015 Rapporter Share Skrevet 3. Desember 2015 Akkurat nå, jaktlykke skrev: Jeg har katt omtrent hele mitt liv - det er kun de siste fem årene at jeg har vært katteløs. Men i forbindelse med EDS i september så ble jeg brått katteier igjen... Vi bodde på Olberg Camping og ene morgenen hørtes en fryktelig jamring fra skogholtet uten at jeg kunne se noe til katten som skreik. Vi dro avgårde på utstillingen og glemte ut hele dyret. Neste dag kom og gikk og så skulle bikkjene luftes om kvelden - da startet samme skrikingen igjen fra samme sted. Det hørtes fryktelig ut så vi bestemte oss for å undersøke. Løp tilbake til hytta for å finne lommelykt og støvler og så begynte leitingen. Der fant vi denne lille krabaten... Rundt 7 uker gammel (?) og holdt på å fryse ihjel stakkar. Han satt under noe ormegress ved siden av noen trær -klissblaut og meget nedkjølt og redd. Moren var ingen steder å finne. Tipper hun var påkjørt eller noe siden han hadde sittet der og skreket flere dager - ingen kattamor forlater ungen slik. Så Mysen Olberg som han ble døpt - ble vestlending og sov seg de åtte timene det tok å reise hjem. Han delte bur med Storm og det gikk så fint atte Vel hjemme fikk han seg veterinærsjekk og antibiotika pga stygg hoste og snørr og han ble veid til 750 gram. Nå er han nærmere fem måneder gammel tipper jeg - har rundet 3 kg og er verdens herligste krabat Og heldigste <3 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
SD Skrevet 7. Desember 2015 Rapporter Share Skrevet 7. Desember 2015 Noen her inne som har peiling på Kattens no1 klorestativ? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Chako Skrevet 7. Desember 2015 Rapporter Share Skrevet 7. Desember 2015 1 time siden, SD skrev: Noen her inne som har peiling på Kattens no1 klorestativ? Kan ikke si jeg sånn skikkelig peiling. Har mitt første stativ fra dem nå, kjøpt i år. Veldig fornøyd med det, og liker at man kan bytte ut deler hvis de blir slitt eller ødelagt. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
jaktlykke Skrevet 26. Desember 2015 Rapporter Share Skrevet 26. Desember 2015 Klorestativ ja.... Mysen nekter å bruke det til fordel for stuebordsbeina. Gode tips til å hvordan få ham til å bruke utstyret jeg har kjøpt i stedet for møblene mine?? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Guest Jonna Skrevet 26. Desember 2015 Rapporter Share Skrevet 26. Desember 2015 7 timer siden, jaktlykke skrev: Klorestativ ja.... Mysen nekter å bruke det til fordel for stuebordsbeina. Gode tips til å hvordan få ham til å bruke utstyret jeg har kjøpt i stedet for møblene mine?? Spray eddik der Mysen liker klore, men ikke skal Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anette Skrevet 26. Desember 2015 Rapporter Share Skrevet 26. Desember 2015 7 timer siden, jaktlykke skrev: Klorestativ ja.... Mysen nekter å bruke det til fordel for stuebordsbeina. Gode tips til å hvordan få ham til å bruke utstyret jeg har kjøpt i stedet for møblene mine?? Catnip spray også skal være med å hjelpe på sånt, spraye der du vil de skal klore. 2 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Frida og fuglehundene Skrevet 26. Desember 2015 Rapporter Share Skrevet 26. Desember 2015 Spray Get Off spray der du ikke vil katten skal klore, det har vært veldig effektivt hos mamma :) 1 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Lene_S Skrevet 26. Desember 2015 Rapporter Share Skrevet 26. Desember 2015 4 timer siden, JeanetteH skrev: Spray eddik der Mysen liker klore, men ikke skal 3 timer siden, Frida og fuglehundene skrev: Spray Get Off spray der du ikke vil katten skal klore, det har vært veldig effektivt hos mamma Man må prøve seg frem med sånne "kjerringråd", for ingenting virker på alle katter. Get off virker bare på halvparten av våre ni katter, regner dem som representative. Og en av våre drikker gjerne eddik (nå skal det sies at han er av den ekstremt snåle typen, da ) EDIT: Kom på at bitterspray har funka på han som biting på ledninger her i kåken. 1 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
jaktlykke Skrevet 26. Desember 2015 Rapporter Share Skrevet 26. Desember 2015 Takk for gode råd; da blir det å handle eddik på mandag :) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Recommended Posts