Gå til innhold
Hundesonen.no

Rabisvaksine - ikke vits å fornye?


MonicaT
 Share

Recommended Posts

Vi har pass og rabisvaksinert alle hundene våre (unntatt yngsteman) og tidligere har det vært sånn at rabisen skal fornyes hvert år. Men nå som reglene er endret, så trenger vi vel ikke det?

Ingen planer om å reise i nær fremtid, og skal vi det, så må en vel bare ta vaksinen 3 uker før man drar?

Noen innspill?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har pass og rabisvaksinert alle hundene våre (unntatt yngsteman) og tidligere har det vært sånn at rabisen skal fornyes hvert år. Men nå som reglene er endret, så trenger vi vel ikke det?

Ingen planer om å reise i nær fremtid, og skal vi det, så må en vel bare ta vaksinen 3 uker før man drar?

Noen innspill?

Jeg tenker likt. Impulstur utenlands er særdeles lite sannsynlig skjer her hos oss, og derfor har jeg valgt å ikke revaksinere årlig på rabies lenger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har opprettholdt vaksinen på begge mine, selv om jeg ikke har noen meget konkrete utenlandsplaner den neste måneden eller to.

Men jeg erfarte i sommer hvor lurt det var, når tispa fikk løpetid mer enn to måneder før tiden, og hannhunden var i Danmark. Da er tre uker saboterende. Så her får de ny dose når utløpsdatoen nærmer seg, så vet jeg at alt er i orden og ingenting blir glemt, og de kan få seg mann når og hvor de vil :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Avhenger av hvor man skal - planlegger man Crufts så er det jo andre regler dit igjen. Det er jo en smal sak å droppe den årlige revaksinasjonen hvis man planlegger godt.

Akkurat fra Norge til England trenger man ikke å ta rabiesvaksinen mer enn 3 uker før heller. De har også endret reglene. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...