Benedicte Skrevet 14. Oktober 2013 Rapporter Skrevet 14. Oktober 2013 I helgen har jeg og samboeren vært på vår første jakttur, nærmere bestemt på Hardangervidda. Det gjorde at min mor og hennes kjæreste også kunne være med, og vi bodde på en stor og fin hytte ikke langt unna terrenget vårt. Pim, Cita og Tia var med, og løp stort sett løs hele tiden. Som dere ser var vi ekstremt heldige med været. Vi så ikke en eneste sky hele helgen! Min mor og Pim Anders og linselusa Vakre vidda Vorstehhunden Sting var selvfølgelig med Carmen var også med. Hun hadde et mye videre søk enn Sting, og de fikk dekket enorme områder sammen. Disse to løp og løp og løp mil på mil, totalt 7-8 timer, med kun en lunsjpause midt på dagen. Helt drøy kondisjon på dem begge. Gamlemor på 11 år hang lett med, men tok seg en velfortjent hvil i pausen Når Pim ble sliten fant hun en haug med lyng og lav og la seg ned for å slappe av Slik som her... Sting i pausen Veeeldig god turmat! 6 Siter
Benedicte Skrevet 14. Oktober 2013 Forfatter Rapporter Skrevet 14. Oktober 2013 Til og med energikulen Tia lukket øynene En cowboy-strekk Og Sting... Jakthunden Pim Pim tar ny pause i lyngen Man kan såvidt skimte jaktdekkenet til Sting eller Carmen i bildet Pim og min mor Hardangerjøkulen tror jeg? Pim i julenissedrakten sin Hundene må også få litt lunsj. Stor uenighet om hvem som skal få når. Carmen Grålugg Vi visste at det ikke var mye fugl på Hardangervidda, men plutselig gikk vi på et kull på 4-5 fugl, når vi var på vei tilbake til bilen på søndagen. Først fløy de 100 meter og landet litt unna, så vi satt igjen og ventet i ti minutter så fuglene fikk roet seg litt. Knut og mamma ble igjen med alle hundene mens jeg og Anders listet oss innpå, skjøt og traff! Vår første rype! For en spenning og for en lykke! Dette toppet bare en helt fantastisk tur! Og det som selvfølgelig var veldig viktig for meg var at alle hundene (til og med Tia som har 5 på skudd) var helt uberørte av hagleskuddene! Cita, den apporterende fuglehund, syns rypen var rar og ekkel. Den måtte derimot beskyttes mot gapet til både Tia og Pim, for de ville ha rypelunsj 10 Siter
shira Skrevet 14. Oktober 2013 Rapporter Skrevet 14. Oktober 2013 høres ut som en koselig tur for alle. så bra at dere fikk fugel Siter
MegaMarie Skrevet 14. Oktober 2013 Rapporter Skrevet 14. Oktober 2013 Så morsomt med så mange ulike hunder på jakttur! Pim begynner å bli en Dame med stor D! Og gamle fine Cita da Siter
Red Merle Skrevet 14. Oktober 2013 Rapporter Skrevet 14. Oktober 2013 Å det så jo bare helt herlig ut ! Dere er heldige ! Tia er bare så utrolig vakker Siter
borderen Skrevet 14. Oktober 2013 Rapporter Skrevet 14. Oktober 2013 Fjellet i sånt vær er bare helt fantastisk! Ikke ofte man har sånne dager (UKER!) i oktober!!! Jeg visste ikke at Cita var så gammel som 11 år. Godt gjort av en labbe å være i så god form i den alderen. Livet ditt ser helt perfekt ut for tiden! Siter
Hermes Skrevet 14. Oktober 2013 Rapporter Skrevet 14. Oktober 2013 Hardangervidden i det været, på høsten, blir ikke bedre! Siter
Benedicte Skrevet 15. Oktober 2013 Forfatter Rapporter Skrevet 15. Oktober 2013 Takk for hyggelige kommentarer! Ja, det var kjempeartig å kunne ha med hele flokken på jakt uten at det var noe problem :-) Alle jentene var veldig slitne etterpå, så det var stille i bilen på vei hjem til Oslo igjen Vi har bestemt oss for å stoppe ut rypa også, og ha den på veggen Siter
SandyEyeCandy Skrevet 15. Oktober 2013 Rapporter Skrevet 15. Oktober 2013 For noen fantastiske bilder, og så flott å se alle hundene i dette elementet! Grattis med rypefangst, forresten! Siter
MissHeike Skrevet 15. Oktober 2013 Rapporter Skrevet 15. Oktober 2013 Nydelige bilder. Vi har så råflott natur her i Norge altså! Og fine hundene Var nok en kjempetur! Gratulerer med rypefangsten også Siter
Guest LXT Skrevet 15. Oktober 2013 Rapporter Skrevet 15. Oktober 2013 For en helg! Grattis med første skutte rype, det var moro. Fortjente det etter så mye leting og venting Og veldig flotte bilder altså. Får lyst til å dra på fjellet med en gang! Siter
Gjest Skrevet 15. Oktober 2013 Rapporter Skrevet 15. Oktober 2013 Det var nydelige bilder Så ut som en herlig tur! Siter
MonicaT Skrevet 16. Oktober 2013 Rapporter Skrevet 16. Oktober 2013 Nydelig bilder og gratulerer med rype Siter
Djervekvinnen Skrevet 16. Oktober 2013 Rapporter Skrevet 16. Oktober 2013 Flotte bilder! Det så ut som en herlig tur! Takk for at du delte Siter
Kaja Skrevet 16. Oktober 2013 Rapporter Skrevet 16. Oktober 2013 Flott natur!! Hardangervidda er nydelig:) Og gøy med rypa da, den blir fin på veggen. Jeg håper på en vakker voksen tiur i vinter som jeg kan stoppe ut:p Siter
Recommended Posts