Gå til innhold
Hundesonen.no

Din rase schäferoppstilt


Gjest
 Share

Recommended Posts

Jeg merker jeg har gått glipp av en del interessante aerobick-moves, altså! :D:lol: Ivrig og litt småkleint medrivende aerobickinstruktør: "Og nååååå: HEROKNEKK, allesammen!" onts, onts, onts, onts... :rofl:

:lol: :lol: :lol:

Jeg vil også være med! Stakkars Chilli som ikke er vandt til oppstilling i det hele tatt lurte fælt på hva vi dreiv med. Skulle filmet, for her var det rundt, hopp, kaste oss ned på gulvet og leke reke, løpe til matskåla jeg håpet skulle hjelpe meg for at hun skulle være mer medgjørlig, bompe på meg, kaste seg ned litt på gulvet for å leke reke. Og endelig fikk vi det til, men jeg var for treg med kamera (gadd ikke lete frem noe annet enn tlf). Så en gang til, og det ble tatt litt i farta (hadde nok vært LITT enklere med selvutløser).

85DC19C8-2CBB-4378-A62C-267992F90BBE-902

Og neste hvor hele bikkja ble litt klarere:

478F977E-B0D2-441F-9FAB-A7DC6066293B-905

Ikke bare er det slemt å vise hun frem slik hun ser ut nå pga røyting, men i tillegg skal jeg tøye og bøye og ta bilde av det også! :lol:

  • Like 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 138
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Jeg har en katt som står oppstilt slik, kan den få være med? Skal teste med hundene senere

Dette kan vi

Vil også delta.

Posted Images

:lol: :lol: :lol:

Jeg vil også være med! Stakkars Chilli som ikke er vandt til oppstilling i det hele tatt lurte fælt på hva vi dreiv med. Skulle filmet, for her var det rundt, hopp, kaste oss ned på gulvet og leke reke, løpe til matskåla jeg håpet skulle hjelpe meg for at hun skulle være mer medgjørlig, bompe på meg, kaste seg ned litt på gulvet for å leke reke. Og endelig fikk vi det til, men jeg var for treg med kamera (gadd ikke lete frem noe annet enn tlf). Så en gang til, og det ble tatt litt i farta (hadde nok vært LITT enklere med selvutløser).

85DC19C8-2CBB-4378-A62C-267992F90BBE-902

Og neste hvor hele bikkja ble litt klarere:

478F977E-B0D2-441F-9FAB-A7DC6066293B-905

Ikke bare er det slemt å vise hun frem slik hun ser ut nå pga røyting, men i tillegg skal jeg tøye og bøye og ta bilde av det også! :lol:

Er visst mange tollere som er nedrøytet nå til dags!;) Men flott oppstilling!:D

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fant enda et bilde av veldig vinkla knertmonster. Her ser hun med henrykkelse på alle fuglene hun burde drepe:

533252_10153255569975301_436843951_n.jpg

Poenget mitt er at JA, en haug med schäfere er helt ødelagte i konstruksjonen, de ser ut som både gelebananer og som de egentlig burde hatt rullestol, men ganske mange begynner å bli riktig så ålreite igjen, men at oppstillinga gjør at det ikke er så lett å se før hunden får bevege seg.

  • Like 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Poenget mitt er at JA, en haug med schäfere er helt ødelagte i konstruksjonen, de ser ut som både gelebananer og som de egentlig burde hatt rullestol, men ganske mange begynner å bli riktig så ålreite igjen, men at oppstillinga gjør at det ikke er så lett å se før hunden får bevege seg.

smiley-hug001.gif

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sånn vil Casper og helst stå :D

oppstilling15april-052.jpg

Storegull, 4 år (dette var da egentlig en ganske bra, ufrivillig sch.oppstilling?)

img_49020e17b09e9.jpg

Lillegull, 8,5 mnd

Jeg er faktisk usikker på om jeg får ham mer schäfer, om jeg prøver... han er skikkelig uvillig til å la meg flytte på bein... pluss at han er jo mye knappere vinklet bak en en sch, så da må han laaangt ned.

Men skal fortsatt prøve i helgen da :D

men igjen, hvis han bare blir senket pittelitt, så popper jo vinklene frem, så det er kanskje håp for schäferoppstilling

oppstilling15april-013.jpg

Ånei ånei! Det ble jo en aldri så liten Casperspam! Deeeet var da leit dere :(

  • Like 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alle ser jo ut fra bildene at det er ikke så enkelt som ufattelig mange eiere av utstillingsschäfere sier. At bare å stille opp en hver hund i den posisjonen, så ser de helt likens ut. Det ser man også på bilder av schäfere som står normalt. De har større vinkler i kne og hase enn de fleste andre raser, og har beina under seg på en litt annen måte enn de fleste andre raser. Selv om dere strekker, bøyer og tøyer i de fleste hundene deres, så står de ikke med samme vinkel i hasen sin, som eksempel mine to som ikke er spesielt mye trent til å stilles opp. Og uansett hvor mye man skylder på trening, oppstilling etc, så kommer man ikke bort fra at det ER en stor forskjell i bygningene.

  • Like 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har jeg bladd gjennom latterlig mange bilder av Ozu på mobilen min (jeg vil ikke en gang si hvor mange bilder jeg har av ham der, det begynner å bli småpinlig) for å se om jeg fant et bilde hvor han står sånn ca slik naturlig - og jeg fant ikke ett. Dvs, det var jo et par hvor han står med det ene bakbenet noe lenger bak enn det andre, men ikke i nærheten noe som kan ligne på schäferoppstilling.

Så blir ikke Ozu-spam. :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alle ser jo ut fra bildene at det er ikke så enkelt som ufattelig mange eiere av utstillingsschäfere sier. At bare å stille opp en hver hund i den posisjonen, så ser de helt likens ut. Det ser man også på bilder av schäfere som står normalt. De har større vinkler i kne og hase enn de fleste andre raser, og har beina under seg på en litt annen måte enn de fleste andre raser. Selv om dere strekker, bøyer og tøyer i de fleste hundene deres, så står de ikke med samme vinkel i hasen sin, som eksempel mine to som ikke er spesielt mye trent til å stilles opp. Og uansett hvor mye man skylder på trening, oppstilling etc, så kommer man ikke bort fra at det ER en stor forskjell i bygningene.

Siden jeg var den som nevnte trening, så må jeg jo spørre hva du egentlig mener her. Tror du virkelig ikke at trening på å stille de opp på den måten har noe å si? Tror du ikke at alle hundene i tråden her ville ha stått bedre, mer kontrollert, mer "naturlig" og avslappa om de var trent på det fra de var en 3-4 mnd gamle?

Jeg syns jeg fikk frem poenget jeg har prøvd å få frem i så å si alle schäferen-er-så-******-usunn-tråder - at de står med krum rygg når de stilles opp sånn:

1390652_10151923818711327_553378590_n.jp

Betyr ikke at de har bananrygg:

2040_116250796326_1466695_n.jpg

Hellende kryss - ja, men hellende kryss er vel ikke bananrygg?

Og når jeg allikevel er her og svarer igjen, hva er greia med at de skal stille seg opp sånn av seg sjøl? Blir ikke schäferen stacket? Men, jeg har et sånt bilde av Nora og jeg:

16245_221571231326_1341398_n.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg mener at uansett hvor mye du trener Nora til å stå som en schäfer, så vil hun aldri klare å de ut som en stacket schäfer, fordi hun ikke er bygget sånn. Jo da, du fikk en sagga rygg på henne, men bakbeina vil jo aldri se ut som schäferne i tillegg til den skrånene ryggen. Det er ikke nok vinkler å hente det fra.

Og nei. Jeg mener ikke alle er usunne. Jeg synes det er mye bra bygget hund også på de linjene, og jeg synes også jeg har sett en liten forandring på enkelte av den kommende generasjonen til det positive.

Men det er og blir en forskjell i bygningen på en belger og en schäfer uansett hvordan man vrir og vender på det.

  • Like 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

vpg94h.jpg

wmgot1.jpg

zy92ts.jpg

(På siste kom venstre fot litt langt bak i forhold til hasen, oops. Til gjengjeld ser man nesten ikke at frambeina hennes er et par cm for korte )

Hun mener i alle fall det har forekommet en alvorlig misforståelse, "hallo, jeg skal jo stå sånn HER!! *plante føttene korrekt*" :lol: Får håpe hun ikke schäfer seg neste gang hun skal stilles...

Dessverre klarte hun ikke å bøye kneet i mer enn et nanosekund før hun datt ned i sitt/spagat. Respekt til schäfens benmuskler iaf :aww:

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men det er og blir en forskjell i bygningen på en belger og en schäfer uansett hvordan man vrir og vender på det.

Det får jeg da håpe, belgeren skal være kvadratisk og moderat vinklet, mens schäferen skal være lett langstrakt og åpenbart godt vinklet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tetris har den sægginga i knærne når han tisser, så det skal jo være mulig. Dog er det vanskelig å tvinge frem posisjonen vil jeg tro.

Jeg må få prøvd å få tatt et slik bilde av Tetrisen ja, spent på hvordan det blir med valp.

Litt sånn her? :P

10196232195_a9dfaa567f_z.jpg

Notis: dette var forøvrig 3 sek etter han hadde stått med ballen i munnen og søt som alltids, ikke planlagt :innocent:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har schäferne fått leke schäferhunder. Jeg har forsøkt å stacke de som schäfer (ikke bare dra ut beinet for å få hellende rygglinje, men få med både hase og knevinkel også). Begge er dårlig stilt opp i front, siden jeg hadde nok med å få de til å stå i ro med bakbeina. :P Noomi trenger seriøst ringtrening før hun skal stilles ut.

Vida er førstemann ut. Hun er den av mine som er dårligst vinklet. Dette var det mest hellende jeg fikk på henne, så lenge jeg skal ha bakbeina stående skikkelig. Hun er seriøst misfornøyd. :P

stack_v.JPG

Noomi er mye bedre vinklet, i tillegg til ikke like rett i ryggen som Vida. Ergo mer hellende rygglinje. Med en del trening, så vil hun kunne stå bedre i denne posisjonen, siden hun har bygningen til det, noe som Vida ikke har.

stack_n.JPG

  • Like 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...