Nirm Skrevet 11. Oktober 2013 Rapporter Share Skrevet 11. Oktober 2013 Stakkars stakkars Vida! Det der var dyremishandling! Dette var langt under hennes verdighet. 1 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
AussieAllTheWay Skrevet 11. Oktober 2013 Rapporter Share Skrevet 11. Oktober 2013 Det de fleste glemmer når de stiller opp, er at bakerste benet skal stå i 90 grader til underlaget, ikke helt strekt ut. Og da er det ikke enkelt å få til noe som ligner sch oppstilling når de ikke er like vinklet som en schäfer. Jeg sparer mine små for oppstillingen, de kommer til å se like misfornøyde ut som resten av gjengen her 2 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Emilie Skrevet 11. Oktober 2013 Rapporter Share Skrevet 11. Oktober 2013 Nytt oppstillingsbilde herfra. Frembeina står ikke helt rett, men bakbeina har fin knekk. Tatt av ribbet toller. Ser meget fornøyd ut 1 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gjest Skrevet 11. Oktober 2013 Rapporter Share Skrevet 11. Oktober 2013 Nytt oppstillingsbilde herfra. Frembeina står ikke helt rett, men bakbeina har fin knekk. Tatt av ribbet toller. Ser meget fornøyd ut For meg ser det ut som den bikkja sitter på huk, ikke står Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Emilie Skrevet 11. Oktober 2013 Rapporter Share Skrevet 11. Oktober 2013 For meg ser det ut som den bikkja sitter på huk, ikke står Det samme gjelder vel en del schæfere også. Det er samme oppstillingsprinsipp vi bruker når vi stiller schæfer også. Men det sier seg selv, en hund med en anatomi som schæfer, har lettere for det enn en toller. 2 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Lola Pagola Skrevet 11. Oktober 2013 Rapporter Share Skrevet 11. Oktober 2013 til og med tissefanten ser meget misfornøyd ut! 7 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gjest Skrevet 11. Oktober 2013 Rapporter Share Skrevet 11. Oktober 2013 Det samme gjelder vel en del schæfere også. Det er samme oppstillingsprinsipp vi bruker når vi stiller schæfer også. Men det sier seg selv, en hund med en anatomi som schæfer, har lettere for det enn en toller. Klart det sier seg selv, mulig det bare er meg - men å legge inn bilde av ei bikkje som mer ser ut som den er på tur til å sette seg ned og tigge mat, mer enn den står på sine 4 bein, er ikke helt for meg det samme som en schäferoppstilling. Men mulig jeg har feil tankemåte Jaja. Ikke så farlig. Kan se om jeg ikke har et bilde hvor bikkja er på tur til å sette seg ned jeg kan slenge inn Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Emilie Skrevet 11. Oktober 2013 Rapporter Share Skrevet 11. Oktober 2013 Klart det sier seg selv, mulig det bare er meg - men å legge inn bilde av ei bikkje som mer ser ut som den er på tur til å sette seg ned og tigge mat, mer enn den står på sine 4 bein, er ikke helt for meg det samme som en schäferoppstilling. Men mulig jeg har feil tankemåte Jaja. Ikke så farlig. Kan se om jeg ikke har et bilde hvor bikkja er på tur til å sette seg ned jeg kan slenge inn Det er slik utstillingsoppdrettere gjør det, fra valpestadiet av, og dette har jeg selv blitt vist og forklart. Det er for å fremheve en god overlinje (i schæferøyemed) og vise beina i de rette vinklene hunden skal ha under oppstilling. Det er ikke noe jeg finner på. Hunden på bildet kan jo for øvrig ikke sette seg når beinet står slik i vinkel. At den kan "falle sammen" fordi den ikke har egnet bygning får være en annen sak. 1 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Pringlen Skrevet 11. Oktober 2013 Rapporter Share Skrevet 11. Oktober 2013 Men er det så vanskelig da... For å stå med bakbeina i 90 graders vinkel, så må faktisk bakbeina ha riktig vinkel i kne og hase. + et langt underbein, for å gi ekstra inntrykk av vinkelen - det gir også mye lengde i steget. Du KAN ikke stille en normalt/moderat vinklet hund slik. Og når vinkelen er slik, så trenger man heller ikke å trene og bøye og tøye for å få bikkja til å stå slik. Så langt i tråden er det en hund som har fått til en "schäferoppstilling" - det var langhårsdachsen.... Hvorfor? Fordi dachsene skal ha 90 graders vinkel... Og med det påstår jeg absolutt ikke at schäferen er dysfunksjonell pga vinklingen - tvert i mot - som jeg har nevnt har reven tilsvarende vinkel og underbein, og de er ikke akkurat feilkonstruerte? Det som taler i mot en del utstillingsSch. er vel heller dårlige/ekstreme overlinjer, ustabile bakstell (og ikke nødvendigvis som skyldes vinklingen) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Emilie Skrevet 11. Oktober 2013 Rapporter Share Skrevet 11. Oktober 2013 Men er det så vanskelig da... For å stå med bakbeina i 90 graders vinkel, så må faktisk bakbeina ha riktig vinkel i kne og hase. + et langt underbein, for å gi ekstra inntrykk av vinkelen - det gir også mye lengde i steget. Du KAN ikke stille en normalt/moderat vinklet hund slik. Og når vinkelen er slik, så trenger man heller ikke å trene og bøye og tøye for å få bikkja til å stå slik. Så langt i tråden er det en hund som har fått til en "schäferoppstilling" - det var langhårsdachsen.... Hvorfor? Fordi dachsene skal ha 90 graders vinkel... Og med det påstår jeg absolutt ikke at schäferen er dysfunksjonell pga vinklingen - tvert i mot - som jeg har nevnt har reven tilsvarende vinkel og underbein, og de er ikke akkurat feilkonstruerte? Det som taler i mot en del utstillingsSch. er vel heller dårlige/ekstreme overlinjer, ustabile bakstell (og ikke nødvendigvis som skyldes vinklingen) Det hender faktisk at selv en schæfer trenger hjelp til oppstilling på måten som jeg har vist over. Og som for øvrig er korrekt måte å stille rasen på: Bildet lånt av kennel Perlegården: https://www.facebook.com/photo.php?fbid=10151639349165552&set=pb.223819215551.-2207520000.1381529690.&type=3&theater Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Pringlen Skrevet 11. Oktober 2013 Rapporter Share Skrevet 11. Oktober 2013 Det hender faktisk at selv en schæfer trenger hjelp til oppstilling på måten som jeg har vist over. Og som for øvrig er korrekt måte å stille rasen på: Bildet lånt av kennel Perlegården: https://www.facebook.com/photo.php?fbid=10151639349165552&set=pb.223819215551.-2207520000.1381529690.&type=3&theater Ja, innen alle raser liker vi å tafse og trene litt for å få til riktig oppstilling for utstilling?? Jeg kan alikevel ikke se at noen i denne tråden har manet fram tilsvarende vinkling ved å tviholde på bakbeinet til bikka Det ER ikke fysisk mulig på en normalt/moderat vinklet hund Raser som er laget slik, derimot: Og - jeg snakker her KUN om bakbeinsvinklingene, ikke resten av anatomien. Også innen Sch. er det store forskjeller på overlinjene. De Amerikanske har for eksempel. flotte -ikke banan - overlinjer selv om de har masse vinkler og underbein... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Emilie Skrevet 11. Oktober 2013 Rapporter Share Skrevet 11. Oktober 2013 Ja, innen alle raser liker vi å tafse og trene litt for å få til riktig oppstilling for utstilling?? Jeg kan alikevel ikke se at noen i denne tråden har manet fram tilsvarende vinkling ved å tviholde på bakbeinet til bikka Det ER ikke fysisk mulig på en normalt/moderat vinklet hund Raser som er laget slik, derimot: Og - jeg snakker her KUN om bakbeinsvinklingene, ikke resten av anatomien. Også innen Sch. er det store forskjeller på overlinjene. De Amerikanske har for eksempel. flotte -ikke banan - overlinjer selv om de har masse vinkler og underbein... Klart det går ikke an å kopiere rasens vinkler bare ved en oppstilling, men nå er oppstilling det nærmeste en kommer da. Det stemmer at en del dachshunder har vinkler tilsvarende schæferen. Stilte dachs i sommer, og det var jammen ikke langt i fra det jeg har gjort av oppstilling i schæferringen. 1 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Emilie Skrevet 12. Oktober 2013 Rapporter Share Skrevet 12. Oktober 2013 Klart det sier seg selv, mulig det bare er meg - men å legge inn bilde av ei bikkje som mer ser ut som den er på tur til å sette seg ned og tigge mat, mer enn den står på sine 4 bein, er ikke helt for meg det samme som en schäferoppstilling. Men mulig jeg har feil tankemåte Jaja. Ikke så farlig. Kan se om jeg ikke har et bilde hvor bikkja er på tur til å sette seg ned jeg kan slenge inn Og for å kverrulere mer, det var jo du som laget et tråd hvor det heter seg at man skulle stille opp hundene sine, som en virkelig schæfer. Her også, er en schæferhund - stilt opp, så godt som etter boken - og det ser jo ut som denne også er "på tur til å sette seg". I likhet med begge bildene jeg har lagt ut her: Bildet hentet fra Pedigreedatabase: http://cdn.pedigreedatabase.com/pictures/2049326.jpg Edit: så er det egentlig så veldig mye verre å stille en vilkårlig hund som en schæfer, enn å stille en schæfer som en schæfer? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gjest Skrevet 12. Oktober 2013 Rapporter Share Skrevet 12. Oktober 2013 Og for å kverrulere mer, det var jo du som laget et tråd hvor det heter seg at man skulle stille opp hundene sine, som en virkelig schæfer. Vet det, nå oppfordret jeg også til humoristisk og lett tone Jeg sier jo bare at det ser ut som en hund er på veg til å sette seg ned, mer enn at det er RETT eller GALT! No hard feelings! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Emilie Skrevet 12. Oktober 2013 Rapporter Share Skrevet 12. Oktober 2013 Refererer bare til denne, jeg : Klart det sier seg selv, mulig det bare er meg - men å legge inn bilde av ei bikkje som mer ser ut som den er på tur til å sette seg ned og tigge mat, mer enn den står på sine 4 bein, er ikke helt for meg det samme som en schäferoppstilling. Så da følte jeg for å forsvare det jeg holdt på med - nemlig schæferoppstilling av de rasene jeg hadde tilgjengelig her, utenom schæferen selv 1 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mardina Skrevet 13. Oktober 2013 Rapporter Share Skrevet 13. Oktober 2013 Et litt dårlig forsøk fra oss. Her har jeg ikke flyttet på beina hans, han stilte seg opp sånn selv Så da måtte jeg forte meg å knipse et bilde Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Papillon Skrevet 13. Oktober 2013 Rapporter Share Skrevet 13. Oktober 2013 Ot, men den valpen fikk jeg seriøst vondt av. 1 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Emilie Skrevet 14. Oktober 2013 Rapporter Share Skrevet 14. Oktober 2013 Ot, men den valpen fikk jeg seriøst vondt av. Det er BARE oppstillingen vøtt Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Vimsy Skrevet 14. Oktober 2013 Rapporter Share Skrevet 14. Oktober 2013 ????? Brukte han jeg, siden han finner seg i det meste... Noma ble litt engstelig da jeg prøvde med henne... og så sklei de pelsete labbene så veldig 2 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Tabris Skrevet 20. Oktober 2013 Rapporter Share Skrevet 20. Oktober 2013 Her står Ozu feil vei mot kamera, men han stilte seg som dette av seg selv. Tror ryggen skråner litt ekstra siden han også står i "oppoverbakke". Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
jaktlykke Skrevet 23. Oktober 2013 Rapporter Share Skrevet 23. Oktober 2013 Storm er et naturtalent 5 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Evelzz Skrevet 24. Oktober 2013 Rapporter Share Skrevet 24. Oktober 2013 Dette kan vi 15 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Margrete Skrevet 24. Oktober 2013 Rapporter Share Skrevet 24. Oktober 2013 ooooog jeg kan ikke dy meg. Se bort i fra det "lave" halefestet, Hun ble barbert der i august og har derfor ett realt trappetrinn der. Vakre reka mi Langhåret er ikke ekte schæfer, så kan Mikkel med sine grå som er ekte, kan jeg med min langhårede. Samme hund ca 3 mnd... (henger på frembeina, men skitt) 4 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Guest Michellus Skrevet 24. Oktober 2013 Rapporter Share Skrevet 24. Oktober 2013 Seriøst, Margrete, Nix er så forferdelig pen Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Synnikken Skrevet 24. Oktober 2013 Rapporter Share Skrevet 24. Oktober 2013 Dette kan vi Fantastisk!!! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Recommended Posts