Gå til innhold
Hundesonen.no

Den store baby(og barne)tråden <3 2.0


Kaja
 Share

Recommended Posts

Og der ramlet det inn en mail fra mamma om at det betyr så utrolig mye for henne å samles i jula... Hva skal jeg si? Jeg kan ikke trylle, mamma nevnte i august at hun ønsket vi kom på julaften, hvorpå vi svarte DA at det desverre ikke lar seg gjennomføre i år...

Får gjenta at de kan komme ned hit på middag i romjula om bror reiser. Noe han overhodet ikke hadde tatt noen avgjørelse på da jeg snakket med han sist.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 9.3k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Da var vi blitt foreldre Lillegutt kom til verden klokken 11.45 i formiddag etter en litt dramatisk fødsel som endte i akuttsnitt. Han veier 3580 gram, er 49 cm lang og selvsagt helt perfekt Mor,

Siden nærmeste familie nå er informert så får jeg snike meg sånn litt småoffisielt inn her

03:22 kom verdens skjønneste tass. Han fikk det veldig travelt på slutten og kom ut med superheltarmen først. Veldig effektiv og grei fødsel. Lystgassen var noe drit, ble bare kvalm og svimmel, så da

Posted Images

Og der ramlet det inn en mail fra mamma om at det betyr så utrolig mye for henne å samles i jula... Hva skal jeg si? Jeg kan ikke trylle, mamma nevnte i august at hun ønsket vi kom på julaften, hvorpå vi svarte DA at det desverre ikke lar seg gjennomføre i år...

Får gjenta at de kan komme ned hit på middag i romjula om bror reiser. Noe han overhodet ikke hadde tatt noen avgjørelse på da jeg snakket med han sist.

Si at det betyr utrolig mye for deg å samles i dåpen :aww:

  • Like 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

@MonicaT - åååh, så gøy! Gratulerer! En ny liten rypejeger skal bli født!

Gratulerer, så utrolig gøy Monica :)

Gratulerer MonicaT! Så koselig :)

Jeg har bestilt sovebarn som Lill og ingen får ta fra meg den illusjonen før jeg står der med en hylende knott :P

@MonicaT Gratulerer!!

Tusen takk alle sammen

Vi gleder oss masse.

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

@ vurderer det ja, men regner med at da blir det "ja, men da kommer dere i jula så kommer jeg i dåpen" og det syns jeg blir for dumt. Er ikke for min del hun skal komme, er for å stille opp for barnebarnet sitt. Tror ikke jeg gidder forhandlinger. Men jeg skal si at vi får møtes på midten, at vi samles alle her en dag, og så kan vi komme opp senere om de vil ha oss på overnattingsbesøk.

Kom forøvrig frem etterhvert at de hadde svart ja til en invitasjon på nyttårsaften da - så da sier jeg "så da passer det ikke at vi kommer da?" "njanei de måtte jo se på hva de skulle gjøre da" Jeg sa det at vi tre klarer oss fint på hytta om det bare er den kvelden de er borte, Ida har ikke noe glede av nyttårsaften nå med raketter og støy, så er liksom ikke noe krise for vår del om de er borte den kvelden. Vi koser oss godt i eget selskap vi - helt ærlig hørtes det i grunnen bare digg ut :lol:

Greia er vel at hun har sett for seg et sånt fint scenario med alle samlet og bare fryd og gammen, og hun glemmer at hun aldri klarer å la brennbare temaer ligge, ikke klarer å la være å mase om en hel haug, noe som konsekvent ender med at enten jeg eller bror blir hoppende sinte, eventuelt begge, eller hun blir dødelig fornærmet og såret fordi vi ikke er interesserte i å vrenge sjelen for hennes fornøyelse og analyse. Hun glemmer at det er krig mellom kasko og truls, hun glemmer at det ikke blir det glansbildet hun gjerne ser for seg, som det faktisk ikke er mulig å få til. Og hun glemmer at bror ikke er frisk og dermed har kortere lunte og ikke orker maset hennes, og ser for seg en liten uke med konstant mas fra henne, og dermed ikke akkurat er positivt instillt i utgangspunktet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eeeeeeep Lill, barna dine er så utrolig søte og gode (i mangel på et bedre ord som forklarer det) :wub:

Jaran :wub: Så stor han har blitt!

@ - heerlig bilde! Nå synes jeg han begynner å ligne mer og mer på Sophia. Du har helt skjønne barn altså.

Jeg er så lettrørt idag, tusen takk dere :flowers: Jaran gullet mitt :heart:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva slags bil har dere?

Jeg må bytte bil og lurer veldig på til hva.

Dilemma ....skulle gjerne hatt plass til 2 voksne, babyen og fire bikkjer. Gubben mener vi får plass i flerbruksbil ala Ford Galaxy om vi tar ut noen seter. Mens jeg tror vi må opp på større bil. Synd at bil skal koste så himla mye :thumbsdown2:

Vant til å kjøre ganske nye biler, men med sånn stor bil så koster det såpass mye at de må årsmodell vike for pris :icon_confused:

Hmmm vi får ta en tur og se på litt ulike biler etter nytt år

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva slags bil har dere?

 

Jeg må bytte bil og lurer veldig på til hva.

Dilemma ....skulle gjerne hatt plass til 2 voksne, babyen og fire bikkjer. Gubben mener vi får plass i flerbruksbil ala Ford Galaxy om vi tar ut noen seter. Mens jeg tror vi må opp på større bil. Synd at bil skal koste så himla mye :thumbsdown2:

Vant til å kjøre ganske nye biler, men med sånn stor bil så koster det såpass mye at de må årsmodell vike for pris :icon_confused:

 

Hmmm vi får ta en tur og se på litt ulike biler etter nytt år

Min søster kjører nyeste sharan syv seter :-P de er to voksne, tre barn, bestemor og au pier, barnevogn og pikk pakk :-P om du tar ut de bakerste setene og setter i bur vil jeg tro du kan få plass til alt. Dere to forran. Baby bak. Ta ut noen seter og evnt montere bur der? Også barnevogn osv :-P

Jeg har forstått hvorfor corgi oppdretter hadde henger Til hundene :-p

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva slags bil har dere?

Jeg må bytte bil og lurer veldig på til hva.

Dilemma ....skulle gjerne hatt plass til 2 voksne, babyen og fire bikkjer. Gubben mener vi får plass i flerbruksbil ala Ford Galaxy om vi tar ut noen seter. Mens jeg tror vi må opp på større bil. Synd at bil skal koste så himla mye :thumbsdown2:

Vant til å kjøre ganske nye biler, men med sånn stor bil så koster det såpass mye at de må årsmodell vike for pris :icon_confused:

Hmmm vi får ta en tur og se på litt ulike biler etter nytt år

Vi landet på Hunday H1 (gammel model med 4wd) men ser at vi godt kunne hatt en slik bil med lang variant. Skal man ha bakseter, bur til mer enn et par hunder, barnevogn og diverser "must" med seg samtidig så blir det trangt altså. og vi har bare tre hunder, dvs et stort dobbeltbur.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva slags bil har dere?

Jeg må bytte bil og lurer veldig på til hva.

Dilemma ....skulle gjerne hatt plass til 2 voksne, babyen og fire bikkjer. Gubben mener vi får plass i flerbruksbil ala Ford Galaxy om vi tar ut noen seter. Mens jeg tror vi må opp på større bil. Synd at bil skal koste så himla mye :thumbsdown2:

Vant til å kjøre ganske nye biler, men med sånn stor bil så koster det såpass mye at de må årsmodell vike for pris :icon_confused:

Hmmm vi får ta en tur og se på litt ulike biler etter nytt år

Ser at Anette nevner det, men jeg hadde uten tvil gått for hundehenger :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjenner at jeg er skeptisk til hundehenger, men det er selvsagt en mulighet.

Vi får bare prøve noen biler og se hva som funker. Vi må ha et stort dobbeltbur (til 2-3) og et bur alene, eller to dobbeltbur. Siden gutta ikke er venner, må vi ha de delt. Takboks har vi, men det er jo en del en må ha bilen uansett. Og regner med at barnevogn tar litt plass.

Litt spent på hva vi ender opp med.

Av seteplass trenger vi bare to + til babyen

Så vi kan ta ut noen og sette/montere bur der. Litt av tanken er at om bilen er høy inni, kan man legge plate oppå buret og stable litt der også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vet ikke helt hva jeg skrev som måtte motbevises så iherdig. Men samma det - vi er "heldigvis" enn så lenge mer enn bare hormoner og kjemiske prosesser.

Ingen som skulle motbevise noe, det er et veldig interessant tema som jeg delte noen tanker om. At du skrev noe som var et greit utgangspunkt å skrive litt mer om temaet på, er da ingen ting å føle seg "angrepet" for? :) Men det skal sies, når du nok en gang skriver "vi er heldigvis enn så lenge mer enn kjemiske prosesser" lurer jeg selvsagt veldig på hva det er du tror du/dere/menneskeheten (usikker på hva du mener med "vi" :P ) egentlig er fornoe. Av ren nysgjerrighet på hvordan andre tolker sin bevissthet og virkelighet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ingen som skulle motbevise noe, det er et veldig interessant tema som jeg delte noen tanker om. At du skrev noe som var et greit utgangspunkt å skrive litt mer om temaet på, er da ingen ting å føle seg "angrepet" for? :) Men det skal sies, når du nok en gang skriver "vi er heldigvis enn så lenge mer enn kjemiske prosesser" lurer jeg selvsagt veldig på hva det er du tror du/dere/menneskeheten (usikker på hva du mener med "vi" :P ) egentlig er fornoe. Av ren nysgjerrighet på hvordan andre tolker sin bevissthet og virkelighet.

Det er jo veldig mange her i verden som er religiøs, de tror gjerne på en sjel, eller noe som er udødelig, overnaturlig og helt unikt deg. :)
  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hm. Ida var plutselig fryktelig opphovnet i høyre armen. Tenkte hun har ligget forkjært og stoppet blodsirkulasjonen men gått en time nå og hun er fremdeles hoven. Ikke så ille som det var... drar en tur innom legen og hører hva de sier.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er jo veldig mange her i verden som er religiøs, de tror gjerne på en sjel, eller noe som er udødelig, overnaturlig og helt unikt deg. :)

Nettopp, det er jo det som er interessant å høre om :) Siden man har så forskjellige syn. Contrary to popular belief er jeg veldig interessert i å høre om forskjellige syn på livet, hehe. Men hvis man bare tolker det som sure spørsmål og "poengtering" så blir det jo ikke så veldig moro å snakke om det :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nettopp, det er jo det som er interessant å høre om :) Siden man har så forskjellige syn. Contrary to popular belief er jeg veldig interessert i å høre om forskjellige syn på livet, hehe. Men hvis man bare tolker det som sure spørsmål og "poengtering" så blir det jo ikke så veldig moro å snakke om det :P

Jeg må innrømme at jeg trodde du var en av de som trodde på en sjel/gud/noe evig og opphøyet jeg. :)

Det er jo et tiltalende livssyn å ha da, så jeg skjønner hvorfor andre tror. Men sånt er jo ikke et valg, så jeg er litt screwed sånn sett. :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg må innrømme at jeg trodde du var en av de som trodde på en sjel/gud/noe evig og opphøyet jeg. :)

Det er jo et tiltalende livssyn å ha da, så jeg skjønner hvorfor andre tror. Men sånt er jo ikke et valg, så jeg er litt screwed sånn sett. :P

Joda, men jeg tror på det med tanken om at "det er noe jeg har laget for min egen del". Altså har jeg en tro på noe "gudeaktig" som en psykologisk teknikk å holde ut vonde tanker på. Jeg har en 100% naturvitenskaplig forklaring på alt, men min religionstro er nesten sett i 3person - jeg tror på det, men jeg vet det er noe jeg selv bare finner på. Litt vanskelig å forklare, men det funker kanon :P Og den litt merkelige måten å gjøre det på, gjør at jeg har interesse for hvordan andre og gjør det :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Litt rød og varm på armen, men crp og temp var normal og allmenntilstanden er normal. Samme lege har vakt i kveld så om det ble verre eller ikke gir seg så skal vi undersøke mer.

Nå drar vi på julehandel og prøver å passe på at hun bruker armen og ha den litt høyt. Og satser på at hevelsen er helt borte om noen timer.

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

God bedring til Ida!

Brødskive med kaviar, bringebærsyltetøy og ketchup er godt! Eller med brunost og makrell i tomat. Yum yum! Hva med prim og majones? En delikatesse i følge min lille sønn.
Men taco? DET er ekkelt det.
Når jeg tenker meg om så knasket han i seg en bit av trolldeig-juletrepynten han hadde laget i garderoben under henting og utbasunerte et hjertelig "MMMMM!! KJEMPEgodt!" til et par foreldres store fornøyelse. Jeg er usikker på om han er en nyskapende masterchef med en eksperimentell gane in the making (med null interesse for å lage maten for øvrig), eller bare en potensiell tjukkas som eter alt. :teehe:
  • Like 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...