Gå til innhold
Hundesonen.no

Den store baby(og barne)tråden <3 2.0


Kaja
 Share

Recommended Posts

Haha, så søt :lol:

Her blir det laget prompelyder med munnen hele dagen. Fråden står, og de ser konstant ut som de har rabies. :lol:

Hihi, jeg har to videoklipp av 4 mnd gammel H som har rabies-anfall, og jeg og pappaen som ler så vi griner :ahappy: Er ikke gutta 4 mnd nå da?

Igår sa hun forøvrig egg for første gang, eller "gægg"! :) Og idag, "Ooa" som skal være Uva, og "Dis" for Sita. Artig alder :)

Takk. :) Jeg er selvsagt helt enig. :P

Hun er ikke helt i form stakkar. Har sovet veldig dårlig i kveld. Og nå ville hun ikke ligge i senga si mer så da ligger hun oppå gravidmagen å drikker melk. ♡ og lille i magen sparker for harde livet. :P

Hun er ikke så veldig varm. Fikk ikke målt for feber termometeret bestemte seg selvfølgelig for å streike akkurat nå. Men slapp det er hun.

Hun har jo hostet lenge også, 4-5 uker, men legen finner ikke noe galt... :s

Sent from my GT-I9505 using Tapatalk

Så utrolig kjedelig når de hangler :(

H har hatt hoste av og på siden september. Vi har ikke vært hos legen, det er klassisk forkjølelse hver gang, og jeg ser ikke helt hva han skal si eller gjøre. I "beste" fall gir han antibiotika, og det tror jeg ikke det er behov for. Slitsomt er det, men virker som det er litt uunngåelig første barnehagehøsten altså..

Vi skal vise familiene våre at vi er voksne og skal holde navnefest i dag Håper hun ikke begynner å hylgtine i rådhuset. Hun blir redd når det er allsang. Vanskelig å trene på det

Tillykke med dagen :flowers:

Her ble også adventskalenderen hengt opp i går, og den fikk faktisk henge i fred :o

Imorges ble den første lille pakken, med en lego-snøhvit pakka opp. Stor suksess! Snøhvit måtte både sitte i bukselomma og på tripp-trappen og spise ost til frokost :ahappy:

Min mor har kjøpt de fleste pakkene, og det er blant annet en legopakke som hun får 1 eller 2 brikke av om dagen. Jeg har kjøpt et hundepuslespill med en brikke om dagen. Ganske sikker på at det kommer til å falle i smak :)

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 9.3k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Da var vi blitt foreldre Lillegutt kom til verden klokken 11.45 i formiddag etter en litt dramatisk fødsel som endte i akuttsnitt. Han veier 3580 gram, er 49 cm lang og selvsagt helt perfekt Mor,

Siden nærmeste familie nå er informert så får jeg snike meg sånn litt småoffisielt inn her

03:22 kom verdens skjønneste tass. Han fikk det veldig travelt på slutten og kom ut med superheltarmen først. Veldig effektiv og grei fødsel. Lystgassen var noe drit, ble bare kvalm og svimmel, så da

Posted Images

Lurer på om lillemor driver å tuller med matrytmen. Hun var lite interessert i mat i går, men drakk nesten to hele flasker da hun la seg kl 20 og drakk nesten to flasker nå. Nå purker far og datter videre mens jeg et lys våken!

Vi skal vise familiene våre at vi er voksne og skal holde navnefest i dag Håper hun ikke begynner å hylgtine i rådhuset. Hun blir redd når det er allsang. Vanskelig å trene på det

Masse til lykke med dagen deres :) Håper hun var snill og grei i rådhuset, men var hun ikke det så tipper jeg det gikk fint for det :ahappy:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk alle sammen :) Vi har hatt en kjempefin dag! Isabel har smilt i hele dag. Hun lo og flørtet med fremmede folk i rådhuset :)

Vi har vanvittige mengder igjen med tapas og kake. Tror ikke halvparten ble spist engang. Nå har lillegullet endelig sovnet og vi er ganske slitne vi og.

Håper Mono har hatt en fin bursdag :)

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nydelig @Kiyomi :wub: Fin liten sanger du har. :wub:

Idabilder:

Morn, verden.

11162879846_15c283024f_z.jpg

Alvorlig tvslave den der - tv er fiiiiiiint

11163006753_cc2649fc86_z.jpg

Pappatid :wub: Og veldig viktig å spise kluten :aww:

11163933913_45cf828a23_z.jpg

Se hvem som plutselig ikke får hysterisk anfall av å ligge på magen! (Avogtil og i korte stunder :lol: )

11163810936_a296245295_z.jpg

"Say Cheeeeeze!" (dumme smokken... )

11163791344_a1748ea2c0_b.jpg

Jammen kan vi sove litt og, men bare litt :aww:

11163795786_7d7877d098_z.jpg

  • Like 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Foreldresamtalen gikk bra.

Han har tydeligvis ikke forandret annet enn aktivitetsnivået for det var mye likt som i tidligere barnehage.

Ordet VELDIG var mye brukt og det kjenner vi igjen * host*

En VELDIG glad og aktiv gutt. Han tester grenser VELDIG ( no shit) og det er jo forsåvidt bra.

Sliter fortsatt med å forholde seg til at andre barn er litt annerledes enn han, men der han overkjørte barnegrupoa tidligere holder han litt mer avstand nå og søker heller voksenkontakt. Han leker bra altså, men han har kommunikasjonsproblemer fordi han har et voksent ordforråd og rett og slett ikke evner å forstå de andre barnas uttrykksmåte. Før fikk de andre barna juling, nå ber han de voksne om å oversette eller går over i paralelllek. Vi tror det løser seg når han blir mer moden sosialt.

Helt ærlig trodde jeg det skulle løse seg når han begynte med eldre barn, men jeg glemte helt at selv om språket hans og humoren hans er "moden" er gutten bare 3 år.

Men han har noen eldre han leker godt med , problemet er bare at de er mye raskere og mer motorisk utviklet enn han så han faller fort utenom. Ikke at det ser ut til å plage han at han til tider faller litt utenom, så da settes det ikke inn noen tiltak.

Sliter fortsatt med å sitte i ro i samlingstund osv ( jupp), faller noen ganger inn i sin egen verden ( jupp) , må gå først i rekka på tur så han ikke forsvinner eller tar meg seg alt av pinner( jupp) , har en særdeles velutviklet fantasi ( jupp) , veldig glad i sang og historier ( jupp).

I det hele tatt samme gutten som hjemme på godt og vondt.

Det var en lettelse å vite at han overhodet ikke er en av de som starter fighter hele tiden og at han samtidig er såpass trygg at han hevder sine egne behov og meninger.

Og at de opplever han som en blid, glad, trygg og morsom gutt.

*lettet*

  • Like 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min samboer etter vi hadde lagt oss i går kveld og vi pratet om babyer og slikt: "Det kan jo ikke være såå mye mer jobb med tvillinger enn med en unge da."

:teehe:

Haha, hva begrunna han det med? Men egentlig har jeg jo ikke peiling, for jeg har aldri bare hatt én. Men ser for meg at det må være helt utrolig lett med bare én... :aww:

Alle unger er forskjellige :) Mine var veldig krevende pga kolikk, men nå er det jo nesten plankekjøring her. Litt slit pga svær vogn som ikke passer i bilen og som ikke går gjennom dører. Og stooore unger så jeg ikke klarer bære begge samtidig, dermed mye ekstra gåing :P Ellers er det veldig greit her. Men synes litt synd på de som har tvillinger som ikke er samkjørte i det hele tatt.

Edit: Er én ting som begynner å bli litt problematisk her nå da :lol: De har begynt å mislike veldig at jeg forsvinner ut av synsfeltet deres! Da blir det hyl. Samme hvis jeg snur ryggen til for å gjøre noe annet. Det er litt stress når jeg skal bade eller skifte på den ene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Haha, hva begrunna han det med? Men egentlig har jeg jo ikke peiling, for jeg har aldri bare hatt én. Men ser for meg at det må være helt utrolig lett med bare én... :aww:

Han fikk ikke tid til å begrunne noe som helst før jeg overkjørte han med motargumenter :lol: Men jeg tror han tenkte at de sikkert alltid sover og spiser og leker til samme tid ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Han fikk ikke tid til å begrunne noe som helst før jeg overkjørte han med motargumenter :lol: Men jeg tror han tenkte at de sikkert alltid sover og spiser og leker til samme tid ;)

Hehe, mine er ganske så flinke til det. Utblåsninga tidligere i dag var et frustrerende unntak :P Men jeg vet at mange tvillinger ikke er samkjørte på noen som helst måte! Jeg tror det å ha tvillinger blir enklere og enklere etterhvert da :) De får jo masse glede av hverandre! Alltid noen å leke med :)
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så fine jenter, Soelvd og Marthe! :)

E er fortsatt dårlig, hun. I natt var hun våken fra kl 0330-0645 fordi hun hostet sånn og fikk vondt. Stakkars gullet, nå er det på tide å bli frisk igjen altså. Vært dårlig siden forrige fredag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så fine de er, soelvd :wub:

Tusen takk for skryt av Knotten min :wub: Hun har (desverre? :lol: ) arvet pappans noget utstående ører ser jeg :lol:

Men jeg er så slem at jeg er veeeeeeeeldig glad for at hun foreløpig ikke viser tegn på å ligne så mye på spesielt sin ene tante og svigermor. :aww:

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...