Gå til innhold
Hundesonen.no

Den store baby(og barne)tråden <3 2.0


Kaja
 Share

Recommended Posts

Guest Belgerpia

Har vært dårlig på å ta bilder i det siste, men dere kan få se de som ikke blir julekort! :lol:

993464_10152019830871399_847449514_n.jpg

Serriøst.... få den ungen til å sitte rolig da..........

*latterkrampe* - uttrykket på firfotingene er ubetalelig

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 9.3k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Da var vi blitt foreldre Lillegutt kom til verden klokken 11.45 i formiddag etter en litt dramatisk fødsel som endte i akuttsnitt. Han veier 3580 gram, er 49 cm lang og selvsagt helt perfekt Mor,

Siden nærmeste familie nå er informert så får jeg snike meg sånn litt småoffisielt inn her

03:22 kom verdens skjønneste tass. Han fikk det veldig travelt på slutten og kom ut med superheltarmen først. Veldig effektiv og grei fødsel. Lystgassen var noe drit, ble bare kvalm og svimmel, så da

Posted Images

Var det ikke han som plutselig bare gikk også?

Han er sikkert en sånn som kommer til å snakke med mange ord med en gang han begynner :D det er så gøy å se hvor forskjellig språkutvikling de har og allikevel ender opp på samme sted.

Men dere alle kloke soniser, det er ikke så mye jeg stresser på, men barnevogn er liksom greia.

Vi har en Toyota Avensis stasjonsvogn med dobbelt hundebur bak så der er det jo ikke noe plass. Hva gjør vi? *sett inn hysterisk svime rundt smiley*

Problem to, hvilken vogn? Vi trenger en som kan være med i ulendt terreng, tåler litt juling og vær og vind. Så må sportsdelen kunne vendes begge veier. Termin i begynnelsen av mai, betyr det at vi bruker babydelen den første vinteren? Eller er vi over på sportsdel?

HJEEEEEEEEELP!

Jeg endte med Emmaljunga Combi duo. Veldig fornøyd.

Tar liten plass og kommer frem overalt. Sportsdelen kan vendes begge veier og man kan dra kalosjen helt ned for å beskytte ungen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lurer på når A skal skjønne poenget med gjemsel :lol:

"her er jeg mamma! " " jeg skal gjemme meg bak der nå igjen jeg mamma! " ( for 5 gang på rad) , "jeg er bak sofaen, mamma! MAMMA! ! Jeg er HER!"

Jukser når han skal stå gjør han også :aww: "1-2-3-10!!!"

  • Like 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jaran stod opp etter bordet istad og slapp seg og stod i sånn fem sekunder selv uten å holde i noe utenom en leke! :o Han tok seg så inntill bordet, gikk tre-fire ganger rundt, så gjorde det på nytt når barnetv lyden startet! Begynte å krabbe på alle fire 6 mnd, gikk med gåvognen ved 7 mnd og står selv på 8 mnd. Han som bare har sovet bort hele spedbarnstiden sin og jeg var redd for at han kom til å bli hengende etter :lol:

  • Like 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lille hyperknotten skulle IKKE ligge i vogn i butikker i dag :lol: Gikk greit på apoteket, på jysk måtte jeg ta henne opp med en gang vi stoppet vogna, og på europris så prøvde hun å sette seg opp! Og ble kjempelei seg da det ikke funka, så hun måtte få komme opp og henge på armen der og. :lol: Såå fornøyd med å henge på armen da, og titte på alle fine tingene :wub: Og ble jo trøtt etterhvert, så tok en dupp mens vi spiste og da kunne hun ligge i vogna etterpå og leke med fingrene mine.

Nå har hun fått ny dyne forøvrig, 700krs dundyne anbefalt av naaf og greier. La oss si det slik, jeg og bonden har IKKE så dyre dyner. :lol: 15 års garanti, så jeg må vist ha småttiser i 15 år så vi får brukt den fullt ut. :lol:

  • Like 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

IDA!! HURRA! :D Du blir jo verdens beste!

Dagens rareste Ask-spørsmål kom i fullt alvor kl 06.

"Mamma, er du en rumpebakterie? "

"hæ?? nei? "

" men .. hva er en rumpebakterie da?"

I dag har vi vært på skattejakt med knerten og bla klatret over en skummel bru ( stokk) som gikk over en skummel foss ( bekk) og funnet en magisk skatt ( pinne med mose ) i en grotte i en skummel borg ( steinrøys.)

Vi møtte en gammel mann i skogen som var så begeistret over at Ask hadde knerten-figur at han og hunden hans fulgte oss tilbake til skuta ( bilen).

En fin dag.

20131116_151912.jpg

20131116_152416.jpg

20131116_153021.jpg

  • Like 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



  • Nye innlegg

    • Enig med Simira, meld dere på et valpekurs om dere ikke allerede går/har gått. I tillegg har for eksempel Maren Teien en veldig fin kanal som heter Hverdagslydig+ (https://boon.tv/hundetrener-maren), der er det også en egen kanal for valpeeiere. Vet at flere har hatt god nytte av hennes forelesninger og videoer i valpeperioden. Finnes helt sikkert noen gratis alternativer også, men det har jeg ingen oversikt over. 
    • Først av alt må du slutte å la ham hilse på andre hunder på tur. Hvis ikke får du en hund som trekker i båndet i alle retninger, og stresser seg opp hver gang han ser en hund. Det er ikke alle som kan eller vil hilse, og det er heller ikke trygt. Prøv å holde dere til kjente, trygge hunder. Om du ikke kjenner så mange kanskje det er noen du møter ofte på tur, eller du kan ta kontakt med en klubb i nærheten, en turgruppe eller noe. Jokking er en typisk stressadferd i den alderen, og tegn på at han girer seg opp for mye. Avbryt lek eller hilsing så fort det er tilløp til jokking, og jobb med at han skal være rolig og ha kontakt med deg. For å få slutt på biting i føtter ville jeg først og fremst sørget for at han har nok biteleker, og avlede med dem. Når han først begynner å bite på føttene, stå helt stille og ignorere ham til han slutter. Jeg vil på det sterkeste anbefale deg å gå et valpekurs om du ikke har gjort det allerede. Alt dette er helt vanlig for valper i den alderen, og på et kurs vil du få hjelp til å håndtere det. Du finner også mange vanlige problemer og råd for dem i trådene under valpeprat her på forumet, så ta en titt gjennom her.
    • Kikket litt i dogweb og ser at hundene fra lundehundprosjektet ligger der sånn som alle andre, med en X på slutten reg. nummeret. Den som ble utstillingschampion var 3. generasjon, og ser tittelen ligger inne. Da skulle man jo gjerne tro at de kan ta andre championat også, og at det samme vil gjelde for cavalierprosjektet, som trossalt er ganske så ekvivalent? Det var jammen ikke lett å finne informasjon på dette! 
    • Jeg har en Dvergpuddel gutte valp som er 5 mnd. Han har siden han var ny hatt oppheng i sokker og biter og henger seg etter føttene dine så lenge d har sokker på. Hvordan få det til å slutte.    Å jokker på andre hunder under samvær ute, møtes på tur og får hilse og på alle størrelser og hunder i alle aldre. Hva gjør jeg? - helt fersk i hunde verden, ønsker kun seriøse svar😅😭
    • Er vel først fra fjerde generasjon at de potensielt kan stambokføres etter typegodkjenning?
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...