Gå til innhold
Hundesonen.no

Den store baby(og barne)tråden <3 2.0

Recommended Posts

Skrevet

Bestemor og bestefar på farsiden, mormor og opa (tysk) på morsiden. Etter deres egne ønsker.

Ved behov skifter vi i mørten på soverommet. Blir altfor våken om jeg tar han med ut, og må starte hele innsovningen på nytt.

• Svar 9.3k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Da var vi blitt foreldre Lillegutt kom til verden klokken 11.45 i formiddag etter en litt dramatisk fødsel som endte i akuttsnitt. Han veier 3580 gram, er 49 cm lang og selvsagt helt perfekt Mor,

Siden nærmeste familie nå er informert så får jeg snike meg sånn litt småoffisielt inn her

03:22 kom verdens skjønneste tass. Han fikk det veldig travelt på slutten og kom ut med superheltarmen først. Veldig effektiv og grei fødsel. Lystgassen var noe drit, ble bare kvalm og svimmel, så da

Posted Images

Skrevet

To andre spørsmål:

Hva kaller dere mormor og farmor? Jeg er vandt med å bruke bestemor (hvor kommer det ordet i fra egentlig?) så nå er det bestemor E og bestemor I. Samme med bestefar. Ser at det etterhvert muligens blir kaos med hvem som er hvem. Men synes det blir feil med bestemor og farmor. Da må det heller bli mormor og farmor. Men bestemor er så innarbeidet hos meg og begge to vil gjerne være bestemor.

Siden pappa har søster blir jo det jo mormor/far for fetterene mine og farmor/far for meg og søster og siden vi var mye sammen med dem før ble det rett og slett bestemor og bestefar.

Mormor og morfar var enkelt for de har bare døtre.

Tror vi blir å kjøre det samme hos oss ettersom Pål kun har søstre (samme med meg). Så da blir mine foreldre mormor og morfar, og hans sine bestemor og bestefar, stefaren vet jeg ikke helt hva det blir til, men ender vel opp på noe ala bestefar der, så blir evt. farfar, farfar :P

Skrevet

Også er jeg litt forskjøla, ikke feber *bank i bordet* , det er også kjedelig og tenker at det sikkert påvirker frøkna i magen negativt.. Blæh.. :(

Babyen er en liten parasitt som får det beste fra kroppen din hele tida. :) Så det er jeg helt sikker på at babyen ikke merker på noen som helst måte!

I dag har frøkna ledd for første gang. Herlig lyd. Var selvsagt hundene hun lo av :wub:

Jeg og sambo satt på gulvet med henne og ene hunden kom for kos og da begynte hun å le. Utrolig herlig. Håper hun fortsetter med det.

Vi har så smått startet med å smake på grøt. Moro.

To andre spørsmål:

Hva kaller dere mormor og farmor? Jeg er vandt med å bruke bestemor (hvor kommer det ordet i fra egentlig?) så nå er det bestemor E og bestemor I. Samme med bestefar. Ser at det etterhvert muligens blir kaos med hvem som er hvem. Men synes det blir feil med bestemor og farmor. Da må det heller bli mormor og farmor. Men bestemor er så innarbeidet hos meg og begge to vil gjerne være bestemor.

Noe helt annet. Hva gjør de små i barnehagen? Altså når de er 1-2 år. Jeg har ikke peil i det hele tatt så er litt nysgjerrige. Og kan man dra og se på de ulike barnehagene før man søker?

Så herlig! Her er mine foreldre mommo og besten, og mannen sine er bestemor og bestefar.

Ja man kan dra og se. :)

De har litt utelek (sandkasse, lekehus, sklie og husker) og litt innelek (store lego, dyr, dukker, biler m.m).

En liten samlingstund hvor de synger og leser, og prater litt om enkle temaer f.eks om kroppen. Går småturer der de går litt og ellers sitter i vogn. Spiser, sover og bleieskift!

Vi har endelig hatt foreldresamtale (første siden oppstart). Skriver ikke alt de sa om henne, men vil gjerne nevne at det tydeligvis er veldig positivt for Johanne at vi har valpen. For hun øver seg skikkelig når Skessa prøver seg, på å si nei og sette grenser. Og det er noe de jobber med at hun skal tørre mer av i barnehagen. :)

Edit: Johanne sier nei når Skessa tar tingene hennes. Og verste et at valpen faktisk begynner å høre litt og.

Skrevet

Haha sove gjør man ikke når man har besøk. Så da sover man litt, står opp igjen og har fest til besøket har lagt seg.. DA kan man legge seg..

Alt for sosial den ungen.. Skulle ikke ha sosialisert så mye...

Sent from my iPhone using Tapatalk

• Like 1
Skrevet

A var på 3-månederskontroll i dag. Og det er ikke rart ryggen min sier au for tida :lol: Tjukken veier 7.9 kg :blink: og er 64 cm lang. Helsesøster trodde han var inne til 5-mnd kontroll :icon_redface: "røslig kar han der" sa hun :lol:

Vaksine var vondt i ett sekund, og så fant han ut at han ville ha leken som helsesøster viste frem, og da var alt glemt :wub:

• Like 3
Skrevet

Her er mormor og morfar Mor og Far , farmor og farfar er Bestemor og Bessa.

Ask skal sove hos Mor for første gang i natt.

Jeg har fått mye kjeft av både familie og kollegaer for at jeg ALDRI har barnevakt og derfor hindrer A å bli skikkelig kjent med min side av familien ( bortsett fra lillesøster, vi er jo med de ca 1 gang i uka ) og at jeg hindrer besteforeldrene i å bli skikkelig kjent med han.

Nå gleder A seg så mye at han har mast siden ca 06. Og mamma har ringt sånn ca 5 ganger denne uken for å få bekreftet at den rare ungen virkelig ikke liker noen form for pasta, saft, syltetøy ( bortsett fra på vaffel) og de typiske barnevennlige greiene..

Skrevet

Min bestevenninne opp gjennom årene skal ha baby til sommeren :) Har lite kontakt med henne da, men det blir nok stas!

Angående besteforeldre. Jeg har så lenge jeg kan huske kun hatt bestemødre. De har blitt kalt Besta H og Besta D, hvor H og D er der de har bodd/etternavn. Når vi har vært med bare en av dem blir hun bare kalt Besta. Nå har jeg kun ei igjen, og hun blir bare kalt Besta. Mine søskenbarn kaller henne Mamen, og bestefar ble kalt Papen.

For meg er det naturlig å kalle besteforeldre for besta og besten. Får se hvordan vi løser det når den tid kommer.

Skrevet

Seriøst ungen min - 10 min? det var det jeg fikk? *gjesp* skulle ta igjen litt søvn med henne jeg. Rekker ikke sovne på de 10 minuttene hun sov jo!

Skrevet

A var på 3-månederskontroll i dag. Og det er ikke rart ryggen min sier au for tida :lol: Tjukken veier 7.9 kg :blink: og er 64 cm lang. Helsesøster trodde han var inne til 5-mnd kontroll :icon_redface: "røslig kar han der" sa hun :lol:

Vaksine var vondt i ett sekund, og så fant han ut at han ville ha leken som helsesøster viste frem, og da var alt glemt :wub:

Han høres helt perfekt ut :D:wub: Skiller 1800 g på han og min på straks 16 mnd. :lol: Godt normal"båsen" for disse er svær så det meste er "innafor" :lol:

Skrevet

Noen på radioen sa "så stor" inni en setning. Så her satt guttene med armene i været :lol:

Hvordan gjør dere med juletre? Jeg vil ha, men ser for meg et salig kaos med klatring og vandalisering :P Knyte det fast med fiskesnøre i veggen, og bare ha pynt på de øverste grenene? :lol:

• Like 4
Skrevet

Noen på radioen sa "så stor" inni en setning. Så her satt guttene med armene i været :lol:

Hvordan gjør dere med juletre? Jeg vil ha, men ser for meg et salig kaos med klatring og vandalisering :P Knyte det fast med fiskesnøre i veggen, og bare ha pynt på de øverste grenene? :lol:

Du kan jo gjøre sånn her? :lol:

Postet bilde

Skrevet

Du kan jo gjøre sånn her? :lol:

xmasupsidedown.jpg

Det var lurt! :lol:

Guttene kom med hver sin doc martens-sko, og var VELDIG insisterende på at jeg skulle ha de på. Så da står jeg her med sko på da. Er jo ikke som om jeg har noe valg :P

• Like 2
Skrevet

Ja det syntes jeg. :)

Juletreet her skal også få litt å bryne seg på med både valp og unge. :ahappy:

Woopwoop! Har jo to førstegangsfødende i familien nå, ene termin i morgen, andre utpå våren, men tenker den som en del av gave til de begge egentlig. Har også noen søte smekker jeg kjøpte tidligere i høst, bra blir det tilslutt :yes:

Apropos barnet som er ventet nå, vi bor jo 80 mil unna og jobber hele jula, så vi bestemte oss for å heller ta litt ferie halvannen uke før jul før å få sett lille vidunderet, vi hadde begge noen feriedager til overs. Er noen uker siden vi søkte ferie, jeg fikk ferie godkjent med en gang, sjefen til samboer har enda ikke kunne lovet noenting (vi håper å dra om halvannen uke) :( Flybillettene blir bare dyrere og dyrere, og får vi ikke dratt nå får vi jo kanskje ikke sett lille niesa vår på lenge :(:cry:

Skrevet

Det blir kjempebra! Boka tar opp den slitsomme delen av det nye livet på en humoristisk måte, og smekker har man alltid bruk for! :ahappy:

Håpe dere får reist! Kanskje mannen får spørre igjen. Bedre å få nei enn å leve i håpet også blir det ikke?

Skrevet

Det blir kjempebra! Boka tar opp den slitsomme delen av det nye livet på en humoristisk måte, og smekker har man alltid bruk for! :ahappy:

Håpe dere får reist! Kanskje mannen får spørre igjen. Bedre å få nei enn å leve i håpet også blir det ikke?

Nice, er det jeg håpet på :)

Ja, hav spør muntlig hver gang han er på jobb samtidig med sjefen (samboer jobber turnus), men får bare til svar at han hverken kan si ja eller nei :hmm: Så får bare krysse fingrene den kommende uka :yes:

Skrevet

Her blir det ikke juletre. Pynten ville ikke fått vært i fred og jeg har bare glasskuler. Derimot har jheg kjøpt et kjemestort wall sticker juletre på ebay! Jeg bare håper det kommer fram før jul, bestilte for over en måned siden. Det er stort og grønt og har masse pynt, ser ut som et tegneseriejuletre :D

Skrevet

Vi har uknuselige julekuler fra Ikea :P

I år skal vi hugge tre selv :ahappy:

Jeg kjøpte et stygt tre i fjor for jeg hadde glemt at sambo eier skog :lol:

A er veldig bekymret for hvordan det skal gå til. Han tror vi må sage av toppen på en stor gran eventuellt lage hull i taket. Han tror ikke på at det finnes trær i juletrestørrelse i skogen :lol:

• Like 2
Skrevet

Jeg er litt treig av meg, sjeldent inne fra noe anna enn mobil, men gratulerer så mye @Martine :flowers:

Blir leeenge å vente for stakkar E nå da :P

Her venter vi nok med å snakke om lillesøster/bror til over jul, minst. Tipper vi kjøper ei lita bok om det, og tar det derfra :)

Skrevet

Blir juletre her - men det får nok ikke stå så lenge :lol: Setter ikke på pynt jeg er redd for, og setter treet i et hjørne og sperrer for med ting tenker jeg.

Skrevet

Jeg er litt treig av meg, sjeldent inne fra noe anna enn mobil, men gratulerer så mye @Martine :flowers:

Blir leeenge å vente for stakkar E nå da :P

Her venter vi nok med å snakke om lillesøster/bror til over jul, minst. Tipper vi kjøper ei lita bok om det, og tar det derfra :)

Takk :D Vi måtte si det tidlig fordi jeg er så mye hos legen og var skikkelig dårlig en uke. Så på henne at hun reagerte på det, så da var det best :) Hun gleder seg sier hun, men hun spør ikke så veldig mye om det. Vi har sagt at babyen kommer ut til sommeren, så da er det visst greit sier hun :P Veldig opptatt av babyer, da!
  • Like 1
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Med denne innstillingen kommer du til å få mange overraskelser i hundeholdet ditt i årene som kommer:) 
    • Tenker at du først og fremst må stikke fingeren i jorda å innse hva slags gener valpen din har. Alle disse tre rasene har grunnleggende mye jaktinstinkt. Alt beror seg ikke på at du er flink til å trene hunden din i valpestadiet. Om du har valp etter foreldredyr/linjer med mye stress og lite impulskontroll har du mildt sagt en jobb foran deg Jeg hadde aldri, ALDRI stolt på min amerikanske bulldog alene rundt små dyr eller katter. Det ville høyst sannsynlig blitt blodbad. Ikke fordi han var slem, ond eller dårlig trent. Men fordi han hadde ett voldsomt jaktinstinkt. Jo før du innser at det mest sannsynlig kan være tilfelle med din hund og, dess bedre er det. Tilrettelegg for minimalt med triggere for hunden din og å holde dyra skilt når du ikke hjemme eller kan følge godt med på interaksjonen mellom dem er mitt beste tips til deg. Pluss, trene på impulskontroll og konsentrasjon. Atferden på hunden din kommer garantert til å forandre seg når den går igjennom de forskjellige kjønnsmodningsfasene - kanskje spesielt dersom du har hannhund.  Fortsett å trene gjennom hele livet til hunden din så minimerer du sjansen for at noe går galt. 
    • Jeg meldte en bekymring til mattilsynet i sommer. Hadde masse bevis på at dyrene ikke hadde det bra, hadde samtaler på telefon, SMS, mailkorrespondanse med saksbehandler fra Mattilsynet, pluss jeg lagde egen googledisk-folder med bilder og videoer av forholdene som hun/de fra Mattilsynet hadde fri tilgang til. Jeg vet også at Mattilsynet var der i hvert fall en gang på befaring. Det endte i at eieren fortsatt har dyrene, noe jeg syntes er heeelt hårreisende.  Hundene hadde tak over hodet, tilgang til mat og vann - så da var det ikke skjellig grunn til omplassering. På tross av at de konstant sto ute, sloss så blodet sprutet og ikke ble møkka for... Nå har jeg flytta, men da jeg fortsatt bodde i området stod det to voksne pluss fire/fem valper i samme hundegård. Alle utenom den ene var forholdsvis store driv- og jakthunder på rundt 25/30 kilo. Tror også at Mattilsynet har sykt mye å gjøre, med lite ressurser til å gjennomføre alt, at de kun har mulighet til å befare bekymringer der dyr er døende eller har veldig, veldig kummerlige livsforhold. Det du beskriver er selvfølgelig helt ******, men trolig ikke nok til at Mattilsynet kommer til gjøre noe.. Dessverre.
    • Som jeg nevnte så er alle rasene i blandingen kjente for å ha sterkt jaktinstinkt. Noe av denne kunnskapen kommer for min del fra Linn som har hatt ambull i mange år, og vi kjenner begge både oppdrettere og aktive hundesportsfolk med alle disse rasene og er aktive i sine respektive raseklubber. Det betyr ikke at det er umulig, men definitivt en langt større utfordring enn om du hadde kjøpt en labrador eller en cocker spaniel. Og det synes jeg oppdretter burde visst om med en slik kombinasjon, men tiltroen min til oppdrettere som blander slike raser er heller ikke veldig stor.  Det er jo uansett bra om det går fint, og så lenge man er bevisst på hva slags hund man har så er det bedre.
    • Hvor har du det fra??? Mage hunder blir feilaktig kalt for kattedrepere, uten at det er noe hold i det. Ja, hundene våre, uansett rase, har jaktinstinkt i større eller mindre grad, men at ambull er så mye verre enn mange andre hunder, har jeg vanskelig for å tro.  Nå kan jeg uansett fortelle at det gjøres store fremskritt her i huset. Hunden har lært seg å sitte når kattene passerer, og han viser en mye lavere interesse for de nå enn i begynnelsen. Han kan fint ligge rolig i ene enden av sofaen og en av kattene ligger i den andre delen uten at de gjør noe stort nummer av hverandre. Så jeg syns vi er på rett vei 🙂
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...