Gå til innhold
Hundesonen.no

Den store baby(og barne)tråden <3 2.0


Kaja
 Share

Recommended Posts

I dag hadde jeg min første ukjente som tydeligvis mente at gravidmager er for alle :P hun kommenterte magen min og gjettet på at jeg var 5-6 mnd på vei, så når jeg sa at nei, jeg er nok litt lengre, 10 uker igjen ca, så var det henda rett på magen og "da kjenner du vel spark da" :lol:

LOL!

Gruer meg litt til slik! Bestemødre og nære kollegaer (som jeg er trygg på om jeg kan si det sånn) + venner skal gjerne få lov. Men ingen andre!

Kanskje få seg T-skjorte med "Don't Touch" :P

Jeg har fått mine første strekkmerker! :P Og merker at det bryr meg ikke så veldig, men får prøve å forebygge fremover med litt krem, aner ikke om det har noen effekt men men.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 9.3k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Da var vi blitt foreldre Lillegutt kom til verden klokken 11.45 i formiddag etter en litt dramatisk fødsel som endte i akuttsnitt. Han veier 3580 gram, er 49 cm lang og selvsagt helt perfekt Mor,

Siden nærmeste familie nå er informert så får jeg snike meg sånn litt småoffisielt inn her

03:22 kom verdens skjønneste tass. Han fikk det veldig travelt på slutten og kom ut med superheltarmen først. Veldig effektiv og grei fødsel. Lystgassen var noe drit, ble bare kvalm og svimmel, så da

Posted Images

LOL!

Gruer meg litt til slik! Bestemødre og nære kollegaer (som jeg er trygg på om jeg kan si det sånn) + venner skal gjerne få lov. Men ingen andre!

Kanskje få seg T-skjorte med "Don't Touch" :P

Jeg har fått mine første strekkmerker! :P Og merker at det bryr meg ikke så veldig, men får prøve å forebygge fremover med litt krem, aner ikke om det har noen effekt men men.

Jeg ble litt sånn :blink: fikk ikke sagt noe annet enn at hun ikke sparker noe akkurat nå :P hadde ei eldre dame til i stad som måtte ta på også gitt :lol:

De som er eksperter på hud og sånn sier at det ikke er noe som hjelper mot strekkmerker, er langt "under" som bøir dratt og ingen kremer går så dypt. Men krem skal hjelpe mot kløe når huden strekker seg da, selvom ikke den hindrer merker. Har ikke brukt noe krem til nå, og har ikke fått noen merker heller, men om de dukker opp så gjør det ikke meg noe heller kjenner jeg :)

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ble litt sånn :blink: fikk ikke sagt noe annet enn at hun ikke sparker noe akkurat nå :P hadde ei eldre dame til i stad som måtte ta på også gitt :lol:

De som er eksperter på hud og sånn sier at det ikke er noe som hjelper mot strekkmerker, er langt "under" som bøir dratt og ingen kremer går så dypt. Men krem skal hjelpe mot kløe når huden strekker seg da, selvom ikke den hindrer merker. Har ikke brukt noe krem til nå, og har ikke fått noen merker heller, men om de dukker opp så gjør det ikke meg noe heller kjenner jeg :)

Har også lest litt forskjellig, men for meg blir det endel av sjarmen :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

M er blitt seks uker og stirrer på meg og smiler masse. Morsomt! :D Neste uke skal vi på seksukerskontroll til lege og helsesøster, og uka etter der skal jeg treffe barselgruppa for første gang. Spent på hva hun veier nå, men akkurat den biten er jeg absolutt ikke bekymret for :) Hun var nesten 4,5 kg for tre uker siden.

Blid jente:

10636212_10154969966295145_7844703890578

Søta mi :wub:

10592675_10154969985150145_9205620044263

@SiriEveline : Tror dette med strekkmerker er ganske tilfeldig/genetisk. Jeg smurte bortimot aldri med krem og gjorde heller ikke noe spesielt i forhold til kosthold for å forebygge det, men jeg fikk ingen. Har derimot fått på puppa etter at melka kom. Er ingen krise det, men trøsten er uansett at de blir lysere med tiden :)

  • Like 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ingen tok på magen min.. Men så ikke jeg bestandig like "åpentsinnet" mot fremmede :lol:

Sent from my iPhone using Tapatalk

Må være litt åpensinnet på jobb, men ble ganske satt ut når hun plutselig begynte mens jeg hjalp hun med å finne strømper :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

@SiriEveline : Tror dette med strekkmerker er ganske tilfeldig/genetisk. Jeg smurte bortimot aldri med krem og gjorde heller ikke noe spesielt i forhold til kosthold for å forebygge det, men jeg fikk ingen. Har derimot fått på puppa etter at melka kom. Er ingen krise det, men trøsten er uansett at de blir lysere med tiden :)

Så fin jente!

Ja de blir lysere, og så lenge man ikke får ekstremt mye rynker og slikt så syntes jeg nesten det er litt "kult" om du skjønner, på litt tatoveringsvis :P

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, vi har hatt mange rare epidemier fordi folk ikke alltid gir beskjed om hvordan syk barnet er. Det er synd, for det er barna det går utover til syvende å sist.

Kan ramse opp munn-, fot og håndsyken i tillegg til lus siste måneden hos oss.. Festlig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ble litt sånn :blink: fikk ikke sagt noe annet enn at hun ikke sparker noe akkurat nå :P hadde ei eldre dame til i stad som måtte ta på også gitt :lol:

De som er eksperter på hud og sånn sier at det ikke er noe som hjelper mot strekkmerker, er langt "under" som bøir dratt og ingen kremer går så dypt. Men krem skal hjelpe mot kløe når huden strekker seg da, selvom ikke den hindrer merker. Har ikke brukt noe krem til nå, og har ikke fått noen merker heller, men om de dukker opp så gjør det ikke meg noe heller kjenner jeg :)

Det som har fungert for meg mot strekkmerker (og andre arr) er e-vitaminer. Krem med e-vitamin er bra, men det beste er kapsler man evitamin olje man får kjøpt på apotek og man kan smøre på. Får både arr og strekkmerker til å "gro" penere og hurtigere. De falmer og blir hvite heller enn røde.

Fikk tips av lege en gang i tiden :)

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jaran har nå flyttet inn i sitt nye rom, og overtok juniorsengen til søsteren- Andre natt han sover der nå- Inatt gikk det helt fint og han stod opp og kom inn til oss på morgenen, og nå sovnet han også uten noen problemer :o Er det lov til å håpe at overgangen til stor seng går så bra :lol: ?

Da har vi plutselig ingen baby lenger i sprinkelseng :o

  • Like 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det som har fungert for meg mot strekkmerker (og andre arr) er e-vitaminer. Krem med e-vitamin er bra, men det beste er kapsler man evitamin olje man får kjøpt på apotek og man kan smøre på. Får både arr og strekkmerker til å "gro" penere og hurtigere. De falmer og blir hvite heller enn røde.

Fikk tips av lege en gang i tiden :)

Kan ha det i bakhodet om det skulle dukke opp noen, men til nå har jeg ingen. Mamman min har heller ikke noen strekkmerker så kan jo hende jeg er heldig som henne. Om ikke er det ikke så farlig for meg med litt merker etter frøkna på kroppen :)

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Altså : smitta de andre barna har han garantert gjort uansett, han var i barnehagen dagen før natten han ble syk ( klønete setning :lol: ), jeg tror ikke det har dritmye å si for smittespredningen da smitte stort sett skjer før man oppdager det.

Men ved å si i fra så kan de andre foreldrene være litt mer obs hvis deres barn plutselig blir syke og det er lettere å fange det opp tidlig så ungen får behandling.

Det falt meg ikke inn at A hadde skarlagensfeber før legen reagerte på tunga hans, og hadde han vært litt mer "sart" av natur hadde jeg neppe dratt til legen pga vond hals liksom.

Men når A klager over sånt så har han gjerne litt mer enn vanlig halsbetennelse.

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan ha det i bakhodet om det skulle dukke opp noen, men til nå har jeg ingen. Mamman min har heller ikke noen strekkmerker så kan jo hende jeg er heldig som henne. Om ikke er det ikke så farlig for meg med litt merker etter frøkna på kroppen :)

Fin holdning :)

Og merkene får du uansett, e-vitamin hjelper bare på helbredelsesprosessen så det går raskere og blir penere. Veldig greit på operasjonsarr spesielt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fin holdning :)

Og merkene får du uansett, e-vitamin hjelper bare på helbredelsesprosessen så det går raskere og blir penere. Veldig greit på operasjonsarr spesielt.

Når begynner man med E-vitamin? Med en gang? For det hørtes ut som et godt råd, som sagt bryr jeg meg ikke om merkene, men de må gjerne bli så pene som mulig.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når begynner man med E-vitamin? Med en gang? For det hørtes ut som et godt råd, som sagt bryr jeg meg ikke om merkene, men de må gjerne bli så pene som mulig.

for strekkmerker ville jeg bare byttet til fuktighetskrem med evitamin (tilgjengelig på bodyshop og/eller apotek) og brukt det på daglig-ish basis. For arr er det greit å massere inn oljen to-tre ganger i uka, men det er meningsløst å gjøre det preventivt.

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

for strekkmerker ville jeg bare byttet til fuktighetskrem med evitamin (tilgjengelig på bodyshop og/eller apotek) og brukt det på daglig-ish basis. For arr er det greit å massere inn oljen to-tre ganger i uka, men det er meningsløst å gjøre det preventivt.

Men altså jeg antar at strekkmerkene ikke vil begynne å gro, før magen blir mindre. Har det da noe for seg å smøre inn allerede fra idag?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men altså jeg antar at strekkmerkene ikke vil begynne å gro, før magen blir mindre. Har det da noe for seg å smøre inn allerede fra idag?

Det vet jeg faktisk ikke, om du vil ofre deg for vitenskapen kan du prøve å bare smøre den ene siden av magen, så kan vi se om ett par år ;)

  • Like 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Unge med smålaber form er kjett.. Ikke syk nok til å sove mye eller være rolig, men heller ikke form til å holde på som vanlig. Så da blir man sur og vil helst bli bært..

Og hver gang hun er slik, sender jeg medfølende tanker til Wed som er alene med to..

Sent from my iPhone using Tapatalk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men strekkmerker, Ingen som snakker om puppene da. Mine så ut som reine kulekjører løypa med blå løyper. Fulkte ikke for å gå toppløs da nei. men det ble penere med åren da

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...