Gå til innhold
Hundesonen.no

Den store baby(og barne)tråden <3 2.0

Recommended Posts

• Svar 9.3k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Da var vi blitt foreldre Lillegutt kom til verden klokken 11.45 i formiddag etter en litt dramatisk fødsel som endte i akuttsnitt. Han veier 3580 gram, er 49 cm lang og selvsagt helt perfekt Mor,

Siden nærmeste familie nå er informert så får jeg snike meg sånn litt småoffisielt inn her

03:22 kom verdens skjønneste tass. Han fikk det veldig travelt på slutten og kom ut med superheltarmen først. Veldig effektiv og grei fødsel. Lystgassen var noe drit, ble bare kvalm og svimmel, så da

Posted Images

Skrevet

For en fantastisk dag! :D

10314491_10152410495201399_8032715174648

Kjempegøy å gå i tog!

10341431_10152410495566399_8157194316158

Leke

10308306_10152410495701399_8999016037708

Klappe for korpset

10339591_10152410495666399_7754588948864

Flagge

10253963_10152410495761399_2008038673235

Få russekort av verdens beste nabojente

10346227_10152410496561399_3829728091357

... og mye mye mer. :ahappy:

Skrevet

Gratulerer så mye, @Arkan! Jakob er helt nydelig!

@Marie , så fin dag dere har hatt. Johanne vokser seg til å bli ei virkelig flott jente. :heart:

@Krutsi , Litjpia har vokst helt utrolig!

Gratulerer med dagen, folkens! Glemte å ta med kamera når vi var og tittet på toget, har bare mobilbilder som inkluderer slekt og sånt.

Vi har hatt en kjempefin dag da. Så på tog og flagget til kusiner og fettere, lunsj hos mine foreldre og grilling + 4 årsdag sammen gode venner. Håper alle har kost seg like mye som vi har gjort!

Hei og hå og hipp og hurra fra Heljar til alle store og små!

14204489662_dce165d1f5_c.jpg

Og HVOR blir tiden av?? Et par uker til med trening og jeg tipper det er som han aldri har gjort noe annet. Skikkelig storgutt. Mammaen er både stolt og panisk for at hun ikke kan stoppe tiden. Jeg er sikker på at jeg våkner til hans første skoledag i morgen.

14020332360_a0e1790e9f_c.jpg

14206971315_4be1f7863c_c.jpg

• Like 8
Skrevet

Sukk, en kollega og god venninne av meg fikk en sønn på søndag, og jeg er så misunnelig :frantics: Det er alt for lenge å vente til det blir vår tur, og akkurat nå er jeg så babysyk at jeg dør litt :frantics:

(hadde noen sagt det til meg for noen få år siden hadde jeg bedt dem justere medisineringen sin)

• Like 5
Skrevet

Ja, @Mari ; hun har blitt kjempe stor! Hvor har min lille baby blitt av? :(:P

Men fortsatt arvet beinlengden til faren.. Tykkelsen også :lol:

Sent from my iPhone using Tapatalk

• Like 1
Skrevet

Ååh, deilig babychub! :heart:

Her tar vi igjen for dårlig start med å være skikkelig matvrak :wub: Spiser alt som blir servert den der. :ahappy:

• Like 2
Skrevet

Dette med babyer og kjønn er litt morsomt. :lol: Satt på legekontoret med Ida, hun hadde mørkeblå jakke på seg og svart bukse og rosa lue. Så kommer ei eldre søt dame som kjenner Bonden.

"ååh så fin gutt! Eh eller var det jente? Nei det er gutt"

"Jente" :) svarer jeg

Damen ser tvilende på meg, seeer på ungen og så "åja! hun har jo rosa smokk!" :lol:

• Like 1
Skrevet

Dette med babyer og kjønn er litt morsomt. :lol: Satt på legekontoret med Ida, hun hadde mørkeblå jakke på seg og svart bukse og rosa lue. Så kommer ei eldre søt dame som kjenner Bonden.

Damen ser tvilende på meg, seeer på ungen og så "åja! hun har jo rosa smokk!" :lol:

Veldig artig også når en mann kommer bort og sier at det er så artig med gutten min som er så fornøyd og smiler.. Gutten min hadde jo bare knall rosa strømpebukse og hvit body :lol:

Sent from my iPhone using Tapatalk

• Like 1
Skrevet

Ja, for det er det smokken og ikke du som mor som avgjør :lol:

Skrevet

Ja, for det er det smokken og ikke du som mor som avgjør :lol:

Ja, selvsagt, visste du ikke det? *fnis*

Nei dette med kjønn er vrient altså. Blir vel enklere når hun får lengre hår? Kanskje? Gjør ikke noe da, hun er en aldeles nydelig gutt også hun. :aww:

Skrevet

Bragebabyen min er så fiiin! På tirsdag blir han 2 måneder gammel, og da skal dere få se noen nye bilder. Må bare ta de først, nemlig :wub:

• Like 9
Skrevet

Stakkars lille mann her som har endt opp med en overvekt av rosa smokker :P

Skrevet

Stakkars lille mann her som har endt opp med en overvekt av rosa smokker :P

:lol: Han kommer til å bli traumatisert for livet :aww::lol: (hilsen hun som syns jentungen er finere med blå smokk enn rosa :lol: )

Skrevet

Rosa smokk er slik H kuttet ut smokken på natta. Han hadde en rosa og en blå, rosa var favoritten. En kveld fant jeg ikke den rosa, og han totalnektet den blå. Så da sov han bare uten. :)

Tivoli i dag. Anbefales! H storkoste seg i berg og dal bane, tekopper, hoppeslott, radiobiler, karusell, fly og tog. Det var skikkelig gøy å se ham ha det så artig. :) Men damn, så dyrt!

Har masse bilder, men orker ikke laste opp fra kamera. :)

• Like 2
Skrevet

Gratulerer så mye @Arkan!! Nydelig gutt :)

Nå er ungen inne i en periode hvor menn er skumle igjen.. Trodde vi var ferdige med sånt for lenge siden. Ogås får ikke farfar lov til å ha på seg caps eller lue eller lykt eller noe som helst på hodet, da gråter hun kjempehøyt! Stakkaren kommer til å bli solbrent på hodet i sommer :P

Hun hater å ha på seg solhatt. Hun river den av og knyter opp knuter. Får hun ikke opp knuten drar hun opp hatten sånn at hun omtrent kveles. Hva kan jeg gjøre? La vær å ha på hatt og smøre inn hele hodet hennes med solkrem?

• Like 1
Skrevet

Kynnere. Og det noe så voldsomt også. Vanligvis får jeg det dersom jeg er for aktiv eller løfter "tungt" (maksvekten er 5 kg, har jeg kommet frem til), men i dag har jeg vært flink pike og gjort nesten ingenting. Jaja, sitte helt stille resten av kvelden er sikkert en fin plan det også :sleep:

*spise siste rest av pavlovaen*

• Like 1
Skrevet

Jeg har ikke helt skjønt det der med kynnere. Jeg kjenner jo innimellom at magen blir helt stram og hard, men jeg har bare tenkt at det er livmoren som tørrtrener? Er det er grense for når kynnere er unormalt og skummelt?

Skrevet

Kynnere skal pr def. aldri være skummelt. Men det er ikke så lett å skille kynnere fra rier vistnok, siden det kan være veldig likt. Så er vel omtrent umulig å si når ting er skummelt og ikke. Men sånn generelt - bygger det seg opp med smertefulle kynnere, eller man er usikker i det heletatt, så ta kontakt med jordmor.

Jeg ble fortalt at kynnere skal gi seg om man skiter aktivitet - dvs at om man sitter så skal det gå over, eller hvertfall roe seg, om man reiser seg opp og går, og omvendt. Stemt e forsåvidt for meg, jeg trodde det var falsk alarm da ting starta hos meg, men da ting ble verre av at jeg fora hunder, så fant jeg ut at det var på tide å ringe sykehus.

Skrevet

Kynnere er normalt, men som Raksha sier så skal de gi seg om man skifter aktivitet.
Jeg får voldsomme kynnere som ikke gir seg på flere døgn dersom jeg er for aktiv eller løfter og styrer for mye, så da er det ikke normalt lengre, ergo har jeg blant annet løfteforbud, og er litt forsiktig med hvor aktiv jeg er.

Skrevet

Jeg hadde mye kynnere. Til tider i

I kategorien "skumle" fordi de ble regelmessige. Reglen er at de ikke skal være smertefulle og ikke regelmessige og man skal følge med på om det kommer noe ut nedentil. Viktigste slik jeg forsto er smertene. Begynner kynnerne å gjøre vondt som i kraftige menssmerter eller vondt i ryggen kan det være fare på fære.

Jeg hadde kynnere med 10 minutters intervaller i drøye to timer en kveld etter en lott for aktiv uke. JM på føden ba meg bare slappe av mer og ringe igjen om "noe" kom ut. Det roet seg heldigvis og lillemann kom først på termindagen :)

Skrevet

Jeg har ikke helt skjønt det der med kynnere. Jeg kjenner jo innimellom at magen blir helt stram og hard, men jeg har bare tenkt at det er livmoren som tørrtrener? Er det er grense for når kynnere er unormalt og skummelt?

Det er jo det kynnere er - magen som tørrtrener :) Men om de kommer jevnlig og ofte så ville jeg vært litt obs - hvis kke det nærmer seg termin da. Jeg hadde jevnlige kynnere (alt fra 4 til 15 minutters intervall) i et par uker før vannet gikk og snuppa kom ut :)

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Med denne innstillingen kommer du til å få mange overraskelser i hundeholdet ditt i årene som kommer:) 
    • Tenker at du først og fremst må stikke fingeren i jorda å innse hva slags gener valpen din har. Alle disse tre rasene har grunnleggende mye jaktinstinkt. Alt beror seg ikke på at du er flink til å trene hunden din i valpestadiet. Om du har valp etter foreldredyr/linjer med mye stress og lite impulskontroll har du mildt sagt en jobb foran deg Jeg hadde aldri, ALDRI stolt på min amerikanske bulldog alene rundt små dyr eller katter. Det ville høyst sannsynlig blitt blodbad. Ikke fordi han var slem, ond eller dårlig trent. Men fordi han hadde ett voldsomt jaktinstinkt. Jo før du innser at det mest sannsynlig kan være tilfelle med din hund og, dess bedre er det. Tilrettelegg for minimalt med triggere for hunden din og å holde dyra skilt når du ikke hjemme eller kan følge godt med på interaksjonen mellom dem er mitt beste tips til deg. Pluss, trene på impulskontroll og konsentrasjon. Atferden på hunden din kommer garantert til å forandre seg når den går igjennom de forskjellige kjønnsmodningsfasene - kanskje spesielt dersom du har hannhund.  Fortsett å trene gjennom hele livet til hunden din så minimerer du sjansen for at noe går galt. 
    • Jeg meldte en bekymring til mattilsynet i sommer. Hadde masse bevis på at dyrene ikke hadde det bra, hadde samtaler på telefon, SMS, mailkorrespondanse med saksbehandler fra Mattilsynet, pluss jeg lagde egen googledisk-folder med bilder og videoer av forholdene som hun/de fra Mattilsynet hadde fri tilgang til. Jeg vet også at Mattilsynet var der i hvert fall en gang på befaring. Det endte i at eieren fortsatt har dyrene, noe jeg syntes er heeelt hårreisende.  Hundene hadde tak over hodet, tilgang til mat og vann - så da var det ikke skjellig grunn til omplassering. På tross av at de konstant sto ute, sloss så blodet sprutet og ikke ble møkka for... Nå har jeg flytta, men da jeg fortsatt bodde i området stod det to voksne pluss fire/fem valper i samme hundegård. Alle utenom den ene var forholdsvis store driv- og jakthunder på rundt 25/30 kilo. Tror også at Mattilsynet har sykt mye å gjøre, med lite ressurser til å gjennomføre alt, at de kun har mulighet til å befare bekymringer der dyr er døende eller har veldig, veldig kummerlige livsforhold. Det du beskriver er selvfølgelig helt ******, men trolig ikke nok til at Mattilsynet kommer til gjøre noe.. Dessverre.
    • Som jeg nevnte så er alle rasene i blandingen kjente for å ha sterkt jaktinstinkt. Noe av denne kunnskapen kommer for min del fra Linn som har hatt ambull i mange år, og vi kjenner begge både oppdrettere og aktive hundesportsfolk med alle disse rasene og er aktive i sine respektive raseklubber. Det betyr ikke at det er umulig, men definitivt en langt større utfordring enn om du hadde kjøpt en labrador eller en cocker spaniel. Og det synes jeg oppdretter burde visst om med en slik kombinasjon, men tiltroen min til oppdrettere som blander slike raser er heller ikke veldig stor.  Det er jo uansett bra om det går fint, og så lenge man er bevisst på hva slags hund man har så er det bedre.
    • Hvor har du det fra??? Mage hunder blir feilaktig kalt for kattedrepere, uten at det er noe hold i det. Ja, hundene våre, uansett rase, har jaktinstinkt i større eller mindre grad, men at ambull er så mye verre enn mange andre hunder, har jeg vanskelig for å tro.  Nå kan jeg uansett fortelle at det gjøres store fremskritt her i huset. Hunden har lært seg å sitte når kattene passerer, og han viser en mye lavere interesse for de nå enn i begynnelsen. Han kan fint ligge rolig i ene enden av sofaen og en av kattene ligger i den andre delen uten at de gjør noe stort nummer av hverandre. Så jeg syns vi er på rett vei 🙂
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...