borderen Skrevet 1. Oktober 2013 Rapporter Skrevet 1. Oktober 2013 Kl 8 spiser jeg frokost. Amira og Yippie er ute, mens Kiter er inne og samler rot til meg. Han er helt idiot på å hente ting og dytter ting i fanget mitt hele tiden. Haha! Innen frokosten var ferdig hadde jeg også fått en kulepenn og en sokk til. Takk, Kiter... Før jeg dro hjemmefra fikk Kiter flytte kuene. Han tok et 300 meter langt hent og fikk med seg alle de 46 melkekuene over til nytt beite. Det tok litt tid før han forstod hvordan han skulle få de til å flytte seg, men han skjønte etterhvert at fart var eneste metode for å jage de treige dyra. Denne trassene kua derimot rygget det meste av veien... @ På vei avgårde oppdaget jeg at jeg hadde punktert. 3 stifter i det ene dekket og 1 i et annet... Er det mulig?! Inne på veksted fikk jeg vite at det ikke gikk an å reparere og at jeg måtte skaffe nye dekk. Men idag kjørte jeg hjem igjen og byttet jeg like godt til vinterdekk. Over 2 timer forsinktet er jeg endelig på vei til Oslo før jeg skal til Ås 3 timer etter avtalen, men endelig på universitetet for å jobbe med gruppeoppgave om habitatvalg hos skogsfugl. En kjapp middag med stekte grønnsaker, kjøttboller og litt pasta inntas ute hjemme En time forsinktet, men endelig fremme på gjeterhundtrening. Jeg har ennå ikke rukket å pakke ut av bilen...! Vi henter sauene som har tullet seg på den andre siden av bekken Mer trening. Kiter var litt dust (sykt heit og ganske ulydig), men ble bra tilslutt! På vei hjem fra trening i superbilen Hjemme 40 minutter senere Hjemme rydder jeg inn i kjøleskapet... ... og lager litt kveldsmat med avslapningsstemning på kjøkknet, etter en stressende dag! Tilslutt seg jeg på TV samtidig som jeg får oversikt over oppgaven jeg må jobbe med imorgen Puh! 19 Siter
Red Merle Skrevet 1. Oktober 2013 Rapporter Skrevet 1. Oktober 2013 Gjeting ser så morro ut! Kiter er handsome! ! 1 Siter
lucy Skrevet 1. Oktober 2013 Rapporter Skrevet 1. Oktober 2013 Elsker blomstene i støvlene baki bilen Siter
Ingvild Skrevet 2. Oktober 2013 Rapporter Skrevet 2. Oktober 2013 Lang dag! Men så egentlig ikke så verst ut likevel. Kiter er herlig. Siter
Tabris Skrevet 2. Oktober 2013 Rapporter Skrevet 2. Oktober 2013 Puh, så ut som en travel dag! Kiter er nydelig, da. Og kjenner til den "legge-ting-i-fanget"-tingen. Siter
førstegangs Skrevet 2. Oktober 2013 Rapporter Skrevet 2. Oktober 2013 Åååh! Det første bilde av Kiter var bare utrolig nydelig blikket hans smelter hjertet mitt! Sent from my iPhone using Tapatalk Siter
tm100021 Skrevet 2. Oktober 2013 Rapporter Skrevet 2. Oktober 2013 Elsker blomstene i støvlene baki bilen Jeg også Var liksom så random, bare noen blomster bak i en støvel i bilen. Totally normal liksom Kiter høres så utrolig kul ut! Siter
borderen Skrevet 2. Oktober 2013 Forfatter Rapporter Skrevet 2. Oktober 2013 Fin dag, og fine Kiter Søte Kiter Gjeting ser så morro ut! Kiter er handsome! ! Kiter Åååh! Det første bilde av Kiter var bare utrolig nydelig blikket hans smelter hjertet mitt! Sent from my iPhone using Tapatalk Han lever på sjarmen! Hadde det ikke vært for at han var så inderlig søt så hadde jeg nok solgt ham til en av gjeterhundfolkene som vil kjøpe ham (siden han er en passe ubrukelig lydighetshund)! Men den godgutten der er bare min, han Elsker blomstene i støvlene baki bilen Haha! Det går litt fort for seg i svingene og moren min skal abslutt sende med meg ting fra hagen, som blomster, gresskar, epler, pærer og tomater. Bilen ble jo helt stappa, så for å ikke mose blomstene havnet de i støvelen Lang dag! Men så egentlig ikke så verst ut likevel. Kiter er herlig. Litt drittdag fordi jeg brukte 3 timer på punkterte dekk, men en veldig fin dag med masse gjeting Puh, så ut som en travel dag! Kiter er nydelig, da. Og kjenner til den "legge-ting-i-fanget"-tingen. Haha! De er jo søøøte da. Henter skatter til mamsen. Jeg også Var liksom så random, bare noen blomster bak i en støvel i bilen. Totally normal liksom Kiter høres så utrolig kul ut! Jeg hadde ikke vase skjønner du, men gummistøver kan jo fylles med vann Og Kiter er en ganske cool type, ja! Siter
Mollymor Skrevet 2. Oktober 2013 Rapporter Skrevet 2. Oktober 2013 Så gøy å se at du bruker Kiter til det en gjeterhund er laget for. Hadde en Border Collie en gang, og jeg brukte han til mye, men gjete fikk han dessverre ikke mulighet til. Her var det helst om å gjøre å få ham til å holde seg unna bøndenes sauer... Men han gjetet lillebroren min og vennene hans, da... Siter
HHC Skrevet 2. Oktober 2013 Rapporter Skrevet 2. Oktober 2013 Søte Kiter! For en kjekk løsning i bilen! Hvilken modell er det, grandis? Siter
borderen Skrevet 3. Oktober 2013 Forfatter Rapporter Skrevet 3. Oktober 2013 Så gøy å se at du bruker Kiter til det en gjeterhund er laget for. Hadde en Border Collie en gang, og jeg brukte han til mye, men gjete fikk han dessverre ikke mulighet til. Her var det helst om å gjøre å få ham til å holde seg unna bøndenes sauer... Men han gjetet lillebroren min og vennene hans, da... Ja, det er gøy å jobbe med hundens naturlige instinkter! Kiter er liksom en helt annen hund på gjeting enn resten av tiden Søte Kiter! For en kjekk løsning i bilen! Hvilken modell er det, grandis? Det er en grandis 2008-modell ja. Gitteret er et MIMsafe gitter som jeg fikk med bilen (helt nytt, innpakket i plast) fra tidligere eier. Jeg synes det er veldig kjekt å ha en så fleksibel løsning! Siter
LinL Skrevet 3. Oktober 2013 Rapporter Skrevet 3. Oktober 2013 Kl 8 spiser jeg frokost. Amira og Yippie er ute, mens Kiter er inne og samler rot til meg. Han er helt idiot på å hente ting og dytter ting i fanget mitt hele tiden. Haha! Innen frokosten var ferdig hadde jeg også fått en kulepenn og en sokk til. Takk, Kiter... Skjønner ikke hvordan du kan kalle en RYDDENDE hund for idiot? Fryktelig søt er han Siter
borderen Skrevet 3. Oktober 2013 Forfatter Rapporter Skrevet 3. Oktober 2013 Skjønner ikke hvordan du kan kalle en RYDDENDE hund for idiot? Fryktelig søt er han Haha! Det er faktisk et veldig godt poeng. Ideotien er vel egentlig at han påpeker hvor mye rot jeg har liggende...! 1 Siter
Teserere Skrevet 3. Oktober 2013 Rapporter Skrevet 3. Oktober 2013 Fin dag med fine voffsene! Det ser ut som du har huset fullt av sunn god mat Siter
Guest LXT Skrevet 3. Oktober 2013 Rapporter Skrevet 3. Oktober 2013 Bortsett fra flate dekk, så var jo dette en kjempefin dag Og Kiter er så herlig. Flink til å hjelpe mamsen med å rydde i heimen, og flink til å flytte kuer. Og da er det ikke fritt for at litt ulydighetsstreker kan komme frem på kveldstreningen Siter
SandyEyeCandy Skrevet 3. Oktober 2013 Rapporter Skrevet 3. Oktober 2013 Kiter, vi saaaavner deg! Mvh de røde farer (og jeg, da...). Siter
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.