Gå til innhold
Hundesonen.no

Jente bitt av politimanns hund


Justisia
 Share

Recommended Posts

Guest Kåre Lise

Sett at det stemmer, hunden HAR bitt seg fast i jentens skulder og må brytes løs. Ville du sagt det er fornuftig å avlive hunden, eller burde den virkelig omplasseres?

Det er vel helt avhengig av situasjonen. Forholder meg til kjensgjerningen at alle hunder kan bite i gitte situasjoner, både som i lek ( jakt ) og aggresjon. Jeg er sikkert blond, dum og naiv som overlater det her til de som kjenner saken og stoler på at de har gjort det rette valget.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Unnskyld? Hvorfor er en hund som biter barn farlig? En lek som har "gone bad" i den omfatning jeg leser om, er ikke noen

Min hund,som bet min sønn,var aldri farlig. Han var redd. Og min sønn oppførte seg ikke greit da dette skjedde.

For de som kun så guttungen med lim og strips på kinnet,og som kun fikk høre "hunden bet",tenkte sikkert som du gjør; "hunden er farlig!"

Derfor sier jeg at det vet du ikke noe om,med mindre du kjenner hunden,eller var der,da det skjedde!

Ehh...dette med quote får jeg visst ikke til...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ame="Emilie" post="1564271" timestamp="1380016250"]Unnskyld? Hvorfor er en hund som biter barn farlig? En lek som har "gone bad" i den omfatning jeg leser om, er ikke noen

Min hund,som bet min sønn,var aldri farlig. Han var redd. Og min sønn oppførte seg ikke greit da dette skjedde.

For de som kun så guttungen med lim og strips på kinnet,og som kun fikk høre "hunden bet",tenkte sikkert som du gjør; "hunden er farlig!"

Derfor sier jeg at det vet du ikke noe om,med mindre du kjenner hunden,eller var der,da det skjedde!

Ehh...dette med quote får jeg visst ikke til...

Hunder som biter så man må stripse og lime og sy, er i min bok farlig. Jeg kan strekke meg til og si at ikke alle slike hunder SKAL avlives, men jeg er ikke komfy med å vite at sånne hunder får enda en sjanse.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

ame="Emilie" post="1564271" timestamp="1380016250"]Unnskyld? Hvorfor er en hund som biter barn farlig? En lek som har "gone bad" i den omfatning jeg leser om, er ikke noen

Min hund,som bet min sønn,var aldri farlig. Han var redd. Og min sønn oppførte seg ikke greit da dette skjedde.

For de som kun så guttungen med lim og strips på kinnet,og som kun fikk høre "hunden bet",tenkte sikkert som du gjør; "hunden er farlig!"

Derfor sier jeg at det vet du ikke noe om,med mindre du kjenner hunden,eller var der,da det skjedde!

Ehh...dette med quote får jeg visst ikke til...

Og da er det liksom greit? Fordi hunden var redd og et barn oppførte seg "ikke greit"? Nei, vet du hva, om min hund hadde bitt barnet mitt i ansiktet hadde han blitt avlivet med en gang. Uansett årsak. Det skal ikke skje og det er farlig!

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, vet du hva, om min hund hadde bitt barnet mitt i ansiktet hadde han blitt avlivet med en gang. Uansett årsak. Det skal ikke skje og det er farlig!

Det samme har andre gjort, og funnet tegnestifter i øret, nåler under huden osv på hunden ved obdukjon..

Hvorfor er det egentlig så mye verre at hunder biter barn enn voksne? Barn er som regel mer uforutsigbare, overser signaler og er rett og slett "dumme" med hunder i endel tilfeller. Er det fordi voksne vil lette sin egen samvittighet for ikke å ha passet bedre på hunden/barnet?

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det samme har andre gjort, og funnet tegnestifter i øret, nåler under huden osv på hunden ved obdukjon..

Hvorfor er det egentlig så mye verre at hunder biter barn enn voksne? Barn er som regel mer uforutsigbare, overser signaler og er rett og slett "dumme" med hunder i endel tilfeller. Er det fordi voksne vil lette sin egen samvittighet for ikke å ha passet bedre på hunden/barnet?

Fordi skadepotensiale er mye større. Blant annet.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det samme har andre gjort, og funnet tegnestifter i øret, nåler under huden osv på hunden ved obdukjon..

Hvorfor er det egentlig så mye verre at hunder biter barn enn voksne? Barn er som regel mer uforutsigbare, overser signaler og er rett og slett "dumme" med hunder i endel tilfeller. Er det fordi voksne vil lette sin egen samvittighet for ikke å ha passet bedre på hunden/barnet?

Fordi sikkerheten til barnet mitt er mitt ansvar. Og hun er det aller, aller mest dyrebare jeg har. Og om jeg ikke er sikker på om det er trygt for henne å ha hunden i hus så blir det sånn.

Jeg var nok kanskje litt kjapp, jeg hadde nok tatt en god sjekk på han. Både selv og hos dyrlege. Men om man ikke fant noen logisk grunn hadde jeg ikke følt jeg hadde noe annet valg.

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fordi man får skille mellom uprovosert bitt og framprovosert bitt.

Uhell kan faktisk skje. Og hvorfor i himmelens navn skal bikkja straffes for noe som var en mennskelig feil?

Ja, man skal skille på dette. Samtidig som man bør skille på omfanget av "uhellet". Det omfanget jeg leser om i de aktuelle artiklene, kvalifiserer til avliving. Å bite et lite barn i skulderparti og ikke slippe, for meg spiller det liksom ingen rolle lenger om det var et uhell. Det var ikke et feilplassert grep etter en pinne liksom. Selv hardcore tjenestetrente hunder, for å ta et eksempel, har problemer med å bite i det som skal fremstå som ekte menneskelemmer, så skurrer her når "uhell" resulterer i skambitt. Hva om den hadde truffet nærmere nakken? Hovedpulsåren? Hadde det vært et uhell da?
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det jeg vil frem til,er følgende;

Vi var ikke der. Hverken du,eller jeg. Vi vet faktisk ikke hva som har skjedd. Vi har kun det som står i artikkelen å gå etter,og bånn ærlig,ikke all journalistikk er like "rettferdig".... Hvorvidt denne stemmer mer enn andre "hundesaker",er jo ikke godt å vite...

Det står ikke noe om hvor store skader jenta fikk (fra et medisinsk ståsted). Ergo så vet vi ikke om det er store,åpne sår det er snakk om,eller eventuelt brudd i kragebenet,skulderen eller overarm (om det var en stor hund,er det faktisk sannsynlig). Begge deler kan forklare sykehusinnleggelsen.

Jeg sier ikke at hunden ikke bør avlives,det er faktisk ikke opp til meg å bedømme,men jeg mener det er feil å si at hunden er farlig...

Jeg kjenner ikke hunden,jeg så ikke situasjonen.. Men jeg har "vært der". Så jeg velger å ikke dømme...

Det er grusomt for jenta som ble bitt og hennes familie,men det er nok ikke noe mindre grusomt for hundeeier :/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det jeg vil frem til,er følgende;

Vi var ikke der. Hverken du,eller jeg. Vi vet faktisk ikke hva som har skjedd. Vi har kun det som står i artikkelen å gå etter,og bånn ærlig,ikke all journalistikk er like "rettferdig"... Hvorvidt denne stemmer mer enn andre "hundesaker",er jo ikke godt å vite...

Det står ikke noe om hvor store skader jenta fikk (fra et medisinsk ståsted). Ergo så vet vi ikke om det er store,åpne sår det er snakk om,eller eventuelt brudd i kragebenet,skulderen eller overarm (om det var en stor hund,er det faktisk sannsynlig). Begge deler kan forklare sykehusinnleggelsen.

Jeg sier ikke at hunden ikke bør avlives,det er faktisk ikke opp til meg å bedømme,men jeg mener det er feil å si at hunden er farlig...

Jeg kjenner ikke hunden,jeg så ikke situasjonen.. Men jeg har "vært der". Så jeg velger å ikke dømme...

Det er grusomt for jenta som ble bitt og hennes familie,men det er nok ikke noe mindre grusomt for hundeeier :/

En hund som biter et barn, så det medfører sykehusinnleggelse er ikke farlig? Det er vel akkurat en slik hund som ER farlig - den har faktisk fått lov til å bevise det!

Jeg synes for øvrig det er verken bedre eller verre med kragebeinsbrudd enn flenger i kjøttet. For meg blir det pest eller kolera.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...