Gå til innhold
Hundesonen.no

Pearl's Legacy's Be On Or Be Gone (whippet)


ingvildoline
 Share

Recommended Posts

  • Svar 372
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Vi har begynt på kurs! Var der mandag og i dag, og skal holde på i noen uker fremover. Vi går kontakt- og hverdagslydighetskurs, hos HundeAkademiet i Bergen (der vi gikk valpekurs). Kurset er veldig

Pearl's Legacy's Be On Or Be Gone er en whippetgutt født 21.07.2013. Han er etter Emprezy Significant Pearl og Skyborne Crossing The Atlantic, og av oppdrettet til Alzenas her inne. Jeg har ikke peili

Vi har kost oss masse i snøen som er kommet til Bergen. Kjører til de "forlatte" stedene, slipper bikkja og som han koser seg Han er riktignok godt kledd i dekken vi har kjøpt hos Rappfoten, det må t

Posted Images

12000?! Tror noen tar seg godt betalt :) Bra han er forsikret! :) god bedring verdens vakreste whippetgutt <3

Sent from my iPhone using Tapatalk

Jeg har fint lite peiling, jeg er bare happy for at hunden min ble lappet sammen :lol: Vet'en anslo under konsultasjon at det ville komme på i underkant av 10.000,-, men da tenkte hun ikke på at dette ikke var innenfor standard åpningstid og da er det dyrere timepris. Men ja, det er mye penger, så den forsikringa kommer steike godt med. Meesha takker og bukker for skryt og godbedrings-ønsker :dog_running:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Michellus

Stakkars lille Meesha.. :hug: Disse dyra er jo så flinke til å holde seg akkurat der de ikke skal være når det ikke passer i det hele tatt - hilsen meg som klarte å sparke bikkja hardt i ansiktet fordi han skulle ta en fotball jeg var på vei til å sparke :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stakkars lille Meesha.. :hug: Disse dyra er jo så flinke til å holde seg akkurat der de ikke skal være når det ikke passer i det hele tatt - hilsen meg som klarte å sparke bikkja hardt i ansiktet fordi han skulle ta en fotball jeg var på vei til å sparke :P

Haha, jeg har klart nesten det samme med Tidi. Bare da var det blader jeg skulle sparke i så de fløy, og Tidi løp rett inn i foten min i det jeg sparket. Dagen etter holdt hun på å miste en tann, men jeg trodde jeg hadde knekt den da jeg sparket henne. Heldigvis skulle den bare falle ut :P

Alt går fint med Meehsa. Sambo medisinerer og bytter bandasje, og såret har fått luftet seg litt også. Det ser veldig fint ut. Meesha er i god form og i dag skal de gå tur med en venninne av sambo og hennes schäfer :)

Så bra at ting går bedre :ahappy:

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Michellus

Haha, jeg har klart nesten det samme med Tidi. Bare da var det blader jeg skulle sparke i så de fløy, og Tidi løp rett inn i foten min i det jeg sparket. Dagen etter holdt hun på å miste en tann, men jeg trodde jeg hadde knekt den da jeg sparket henne. Heldigvis skulle den bare falle ut :P

.. og det er da den dårlige samvittigheten + panikken griper inn :P Huff, så bra det bare var en babytann :P

Og så bra det går bra med Meesha! Satser på at han er back in action meget straks :ahappy:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stakkar Meeshaen! Godt å lese at det går bedre med han nå :) han er nå den samme vakre hunden selv med litt mangel på haletipp :)

God bedringsklem til meesha! Han er heldig som har to så flinke eiere :)

.. Og ja, det er fort gjort med disse hundene. Hilsen en som har kjørt på sheltien sin med trillebåre og måka til han med møkkagreip (to-tre ganger) - BARE fordi lille herr sheltie skulle snike seg inn i skuddlinja ;) de er der som regel ikke i det ene millisekundet, men i det andre kommer de fra intet. :P

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fikk tilsendt bilde av hvordan halen så ut på onsdag. Han går nå helt uten bandasje.

post-12379-1386405895,113_thumb.jpg

Jeg tok feil så han får antibiotika to ganger om dagen og smertestillende en gang om dagen, og ikke omvendt sånn som jeg trodde. Med andre ord bra at det er sambo som står for medisineringa :P Meesha blir veldig trøtt av antibiotikaen og sover mye, og siden han får smertestillende bare en gang om dagen har han litt vondt og kan syte litt om natten. Ellers er han pigg og han har hatt the time of his life i all snøen som er kommet i Bergen. Virker som om gutta mine klarer seg godt på egen hånd mens hønemor er på ferie :)

Jeg har hundeabstinenser som bare søren, og prøver å ikke tenke for mye på Meesha, for da blir jeg bare lei meg :P Denne uka har jeg fått stillet hundetrangen min med Lupin og Mocca:

post-12379-1386406134,2947_thumb.jpg

Spørs om ikke det må bli en saluki på meg etterhvert altså..... So far liker jeg absolutt alt med dem!

Ingvild, via Tapatalk for iPhone

  • Like 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har hundeabstinenser som bare søren, og prøver å ikke tenke for mye på Meesha, for da blir jeg bare lei meg :P Denne uka har jeg fått stillet hundetrangen min med Lupin og Mocca:

attachicon.gifImageUploadedByTapatalk1386406068.829958.jpg

Spørs om ikke det må bli en saluki på meg etterhvert altså.. So far liker jeg absolutt alt med dem!

Lupin og Mocca satte stor pris på dine hundeabstinenser og ønsker deg velkommen tilbake :D Og de syntes det er veldig hyggelig at de ikke skremte deg helt vekk fra rasen, hihi.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lupin og Mocca satte stor pris på dine hundeabstinenser og ønsker deg velkommen tilbake :D Og de syntes det er veldig hyggelig at de ikke skremte deg helt vekk fra rasen, hihi.

Kommer gjerne – jeg planlegger 2-3 uker i Oslo i slutten av februar/første halvdel av mars (landsmøte-tid), og da vil jeg gjerne kose og ture igjen :D De gjorde det absolutt motsatte av å skremme meg vekk fra rasen for å si det sånn :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lupin er så nydelig :wub:

Du har jo snart en flokk med hunder! En Whippet, en Whippet til, en Korthåret collie, en Saluki :D Haha! Neida, du kan trøste deg med at du har et langt liv. Da jeg først kom inn i hundeverden var det utrolig mange hunderaser jeg selv kunne tenke meg. Jeg husker jeg regnet ut når jeg skulle ha hvilken rase utifra hvor lenge hver hund ca levde :lol:

Godt å se at ting går bedre med Meesha :D Jeg gleder meg til å passe han!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lupin er så nydelig :wub:

Du har jo snart en flokk med hunder! En Whippet, en Whippet til, en Korthåret collie, en Saluki :D Haha! Neida, du kan trøste deg med at du har et langt liv. Da jeg først kom inn i hundeverden var det utrolig mange hunderaser jeg selv kunne tenke meg. Jeg husker jeg regnet ut når jeg skulle ha hvilken rase utifra hvor lenge hver hund ca levde :lol:

Godt å se at ting går bedre med Meesha :D Jeg gleder meg til å passe han!

Når vi flytter til hus med hage på landet skal jeg ha flokk :D Hehe!

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg savner hunden min! :( Heldigvis er sambo flink til å ta bilder og sende over.

Sambo har kjøpt gulvteppe til stua, og det ble fort populært!

post-27-0-98872300-1387145462.jpg

post-27-0-29320700-1387145465.jpg

Sambo har hatt kompisbesøk og Meesha skal selvfølgelig kose. Topp tre i Meeshas verden er mat, kos og dyne. Jeg synes han ser gigantisk ut her i forhold til hvordan han så ut for bare to uker siden. Også ser han nesten litt tsjokk ut :lol:

post-27-0-22578800-1387145467.jpg

Det går mye i soving... Og da er han jo selvfølgelig den søteste i verden :Grin:

post-27-0-58626000-1387145642.jpg

post-27-0-44643600-1387145604.jpg

Vet ikke om jeg har delt dette, eller om det bare ligger i tråden til @MegaMarie, men her er i alle fall Meesha og Tidi på tur sammen like før jeg dro. De blir stadig bedre venner og det går ganske bra å gå tur med dem i bånd sammen. Jeg synes dette bildet gir en god beskrivelse av de to. Tidi er "ååå hva skjer hva skjer har du noe kult ååååå hva er der borte IHAA" mens Meesha er litt mer "ååå, sitte i roooo, jaaa, ok.... litt kaldt i rumpa daaaa" :lol:

post-27-0-22062400-1387145474.jpg

I dag fikk jeg statusrapport fra sambo: Meesha har konsekvent gjort fra seg inne i dag, og gjerne rett etter at de har vært ute for å lufte (og han har da ikke gjort noe ute). Jeg skylder på at han begynner å komme i "bli litt mer voksen"-alderen. Eller at det bare er et kjipt tilbakefall på husrenheten. Det må man vel uansett regne med at kommer now and then når de fremdeles er litt små.

Ellers skal de til veterinæren og fjerne stingene i morgen. De var inne på torsdag, men da syntes ikke vet at det var grodd nok. Så da får vi vel se i morgen hvordan det står til med det som en gang var en fin liten haletipp :P

Jeg har stilt hundesavnet mitt med besøk av "varulven" Aiko. Han er en 6 år gammel schäfer, omplasseringshund som nå bor hos min tante og hennes mann. Et uvær av en hund da de fikk han, så "sjonkel" er veldig stolt og viste frem at han kan både sitt, dekk, rull rundt, vente på å få godbit som ligger på labbene og å gå fot. En kjempesnill kjempestor en :)

1473061_10202492856033304_846975089_n.jp

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enda mer haleprat. I dag forsvant stingene. Litt åpent, så jeg blir selvfølgelig hønemorstressa... Tror det er best for hunden at det er min mer "coole" mann som er med han nå denne tida, for jeg hadde jo dullet han ihjel, tror jeg. Jeg er ikke fornøyd med hvordan halen ser ut, men jeg håper det ordner seg og at det ikke går noe betennelse i det. Sambo skulle ønske at det var mer grodd, men han får vel bare passe på også ser vi hvordan det går.

post-12379-0-67940100-1387229767_thumb.j

Hos vet'en i dag ble "lillegutt" veid. Han er nå 11,7 kg. tung :) Blitt stor gutt! Da jeg dro på ferie for to uker siden var han 9,9 kg..... :|

  • Like 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Halen ser fin ut og er så og si bra. Litt mer pels over også er den i orden :)

I dag var det riktignok veterinærbesøk igjen. Mye tissing (også inne) og pjusk valp i går. I dag ble det klart at det var en kraftig blærekatarr. Ny runde med smertestillende og medisiner... Smertestillende virket med en gang, heldigvis – så han slipper å ha vondt. Sambo ser dog litt mørkt på at han fikk advarsel om at diaré er en svært vanlig bivirkning av medisinen. Han skal gå på penicillin i åtte dager og painkillers så lenge som han har vondt.

Håper det gir seg etter denne runden. Hele desember har jo vært medisiner og smertestillende for lille hjertebarnet mitt :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bra å lese om at halen begynner å bli bra! Sitter akkurat å vurderer å få halen til Mynte amputert pga haleknekken som blør. Men syns det høres så voldsomt ut med en slik operasjon. Men det går vel sikkert bra. Verre etterpå når man har en bandasjespisende hund.. Brukte dere mye krage på han?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



  • Nye innlegg

    • Hei! Litt bakgrunnsinfo om oss: jeg og min kjæreste diskuterer når vi bør skaffe oss valp. Vi er begge i 20-årene og bor i ett hus på landet med gode utemuligheter og turmuligheter i skog og mark. Vi begge studerer over nett, og begge vil ha en fremtid med hjemmekontor da vi studerer programering og UX/UI developer. Vi har generelt stabil økonomi, og partneren min jobber ved siden av studiene i tillegg. Jeg får tileggsstipend fra lånekassen. Jeg mistet min far for nesten ett år siden og har vært i en tung periode veldig lenge, nå er jeg bedre og føler meg mye bedre da jeg kommer meg ut mer osv. Jeg har erfaring med hund fra før, men dette er første egne hund. Hos mine foreldre har jeg vokst opp med sibirsk husky, jeg har også hatt mange sommerjobber som hundepasser der "klientene" mine har vært hos meg flere uker om gangen. Vi har bestemt oss for at vi ønsker oss en svart engelsk labrador, og har satt oss inn i hva det vil så å eie en slik rase. Jeg ønsker også å bruke hunden som hobby-hund og tenker å trene lydighet, og drive med dummy-trening. Jrg har godkjent jegerprøve og hadde vært utrolig gøy å utforske jakt videre også! Men når er det rett tidspunkt? Jeg personlig føler meg klar. Jeg er ikke glad i å reise, og trives best ute på sommeren i telt eller hengekøye. Studiene tillater meg å være hjemme med valpen, og å komme meg ut mer etterhvert som han / hun blir eldre. Vi har råd til forsikring, uforutsette veterinær utgifter osv. Jeg føler meg så, sæ klar, men har fått kritikk av andre (hovedsakelig familie) om at det ville vært dumt å skaffe seg valp nå da jeg er student...
    • Synes dere de er fine?
    • Det kan ikke være en brist i en tå eller noe sånt da? Små sår har jeg også oppdaget at de blir fryktelig utilpass av, selv om de nærmest er mikroskopiske. Min hund ble tilnærmet invalid når hun hadde et bittelite gnagsår mellom to tær, ville ikke legge vekt på den foten i det hele tatt 🙈
    • Jeg forstår hva du mener, og jeg kan sette meg inn i situasjonen din. Om det hadde vært en hunderase som ikke var tallrik; der foreldredyr og linjer bakover utmerket seg, f.eks ved å ha god mentalitet og fantastiske brukshundsegenskaper ville jeg kanskje kunne ha firet noe på krava. Men om det er en tallrik rase (som schæfer, rottweiler, belgisk fårehund, golden eller labrador) ville det måtte en god del overtalelse til for at jeg hadde takket meg til en hund med potensielle leddsjukdommer eller mentale brister.  Hunder er levende vesener og vi er selvfølgelig ikke garantert at de holder seg friske. Og det kan jo hende at du uansett ender opp med en hund med både HD og svak mentalitet for det jeg vet. Men hvorfor ta sjansen? Om det så skjer, kan du i minste trøste deg med at du gjorde det du kunne for å få en frisk hund, og at bare har hatt uflaks. 
    • Det er en vanskelig balanse. Jeg er godt i gang med å analysere alt han gjør for å unngå skader og slikt. Går han rart, virker han mer sliten enn normalt. Spiser han som han burde? Hvis han begynner å røyte mer enn vanlig, er det tegn på stress og at han har ondt, eller er det på grunn av årstidsskifte? Mange krisetanker etter hvert, ja 😪 Enn så lenge tror jeg at jeg trykte på alarmknappen unødvendig.. Sikkert ikke siste gangen, i og med at han ikke er noe ungdom lengre.  Tusen takk svar, setter pris på at dere setter av tid til å hjelpe meg ❤️ 
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...