Gå til innhold
Hundesonen.no

Lusker presenterer seg


Lene_S
 Share

Recommended Posts

Etter å ha sneket rundt på Hundesonen, Dyresonen og så Hundesonen igjen i en god del år, så har jeg nå altså fått en grunn til å melde meg inn i gjengen. Grunnen heter Ayla, og siden hun er viktigst, så presenterer jeg henne først. Møt Bernegården's Liquorice Juice:

post-12517-0-33932100-1377707190.jpg

Ayla er nå 4 mnd, og hun er min første hund. Og hun er en hund, ikke dokka mi. Hun har fire bein godt planta på jorda det meste av tiden, og vi er i gang med å lære det jeg vil kalle normal hundeoppdragelse. Jeg irriterer meg grønn over småhunder som mangler manerer kun fordi "de er jo så søte og bladiblablabla", og skal gjøre mitt absolutt beste for at Ayla ikke skal bli en av dem. Det er en læringsprosess for oss begge, men vi koser oss glugg i hjel, begge to.

Mennesket bak heter Lene, og er 29...ok da, 37 år. Jeg er gift med Marianne, og sammen har vi egen zoologisk hage. Vel, nesten. I tillegg til Ayla har vi:

10 katter, alle minus 1 er omplasserings- eller hittekatter, den siste er en Somali (årelang drøm). Alle er kastrerte og merket.

13 rotter som har eget rom. Da vi flyttet inn i eget hus over nyttår i fjor, fikk vi realisert en drøm. Det var å kunne sette av et helt rom til rottene. Der bor de fritt, med løpebaner, rør, tau og masse annet, og spesiallaget dør inn.

3 hamstere, 1 av dem Vinterhvit dverg, to av dem Syriske hamstere. De to syriske skal snart pares, så det blir forhåpentligvis flere snart.

2 ørkenrotter i 160l akvarium.

Nå har vi altså kjøpt vår første hund. Jeg har vært interessert i hund i mange år, og frekventert ulike fora samt lest masse bøker. At rasevalget ble Chihuahua var ikke opplagt, snarere tvert i mot. Jeg har hatt, og har vel fortsatt en del, fordommer mot småhunder, eller småhundeiere, rettere sagt. Med fare for å fornærme noen, så blir jeg fysisk dårlig av å se hunder utspjåket i tåpelige antrekk fulle av glitter og bling. Klær for dyrets del, helt greit, men kjoler og andre dustete oppfinnelser er så kvalmende idiotiske, for ikke å snakke om urettferdige for de stakkars hundene, at jeg ikke klarer å beskrive det.

Så fikk naboene seg en Chi-gutt, og jeg var solgt. Jeg likte mentaliteten. En stor hund i liten kropp. Jeg vil ikke ha noen liten dillebikkje, så det passer meg utmerket, samtidig som jeg liker å ha dyr i sengen og fysisk sett passer størrelsen til det formålet. Så godt likte jeg nabohunden, og spesielt fokuset til oppdretteren, at jeg kjøpte fra samme sted. Historiens moral: Livet tar noen underlige vendinger noen ganger :)

Da har jeg forhåpentligvis fått presentert meg som en potensiell urokråke med bastante meninger (dog ikke så bastante at jeg ikke endrer dem dersom motargumentene er gode nok). Have at nice day :P

  • Like 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen tusen takk for alle velkomsthilsner :D

Velkommen skal du være! Fin frøken du har også!

Oh, but of course! Verdens fineste, må vite ;)

Velkommen hit, for nydelig lita frøken du har! :) Jeg vil se bilde av rotterommet :D

Legger bilder av rotterommet nederst :)

Velkommen! :) og godt å høre at du også mener at små hunder ikke er dullehunder :) og Ayla var jo skikkelig skjønn!

En hund er en hund, uansett størrelse, og skal behandles som en, mener nå jeg. Jeg prøver så langt det lar seg gjøre, altså så lenge det ikke er fare for liv eller helse, å la henne løse sine egne problemer. Passer det sånn at hun får hilse på en stor hund, så gjør hun det stående på egne bein. Hun må lære verden å kjenne fra sin høyde, ikke min ;)

HEI! Jeg husker deg fra dyrenett. Veldig godt faktisk. Gratulere med ny hund :)

Fra dyrenett? Woops, kan ikke være bra :P Hva het du der?

----

Rotterommet slik det så ut da det var nylaget. Vi har forandret litt på det siden det, dog ikke mye. Vi skal renovere litt nå denne uken, for selv et helt rom blir kjedelig uten forandringer.

post-12517-0-33876300-1377716385_thumb.j

post-12517-0-67042700-1377716387_thumb.j

post-12517-0-38613000-1377716389_thumb.j

  • Like 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takker, damer :D Jeg tror rottene er bra bortskjemte...thihi

Velkommen! Så søt Ayla er! Og for et rotteparadis! :D Jeg vil gjerne se bilde av Somali pusen deres også jeg da :ahappy:

Jeg er så fryktelig dårlig på å huske å ta bilder av dyra, jeg blir så opptatt av det de holder på med. Jeg har sikkert noen bilder av han fra etter han ble voksen, han er 15 mnd nå, men jeg aner ikke helt hvor de befinner seg. Så jeg håper du kan leve med noen nurkebilder fra han var liten gutt. Han var, og er, det vakreste vesenet jeg noen sinne har sett :wub:

post-12517-0-61603900-1377726516.jpg

post-12517-0-16900200-1377726518.jpg

  • Like 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rotterommet må være noe av det kuleste jeg har sett! :shocked:

Velkommen :D

:D Tusen takk! Det var utrolig gøy å lage. Har som sagt endret litt siden bildene ble tatt, det som var der fra starten var jo på lykke og fromme. Etterhvert så vi hva som funket, både for rottene og for oss med tanke på rengjøring. Men jeg er veldig glad for at langhalene kan boltre seg på stor plass.

Dyrene deres må være veldig heldig som har komt til akkuratt dere :D

Wow, tusen hjertelig takk, det var utrolig koselig sagt *kunne satt inn rødmesmiley, men kan ikke rødme* :hug: Vet ikke om vi er så fryktelig spesielle, men jeg spesielt er veldig sånn "la alle de fortapte barna komme til meg" når det gjelder dyr, og er totalt ute av stand til å si nei. Pussig i grunn, for jeg har null problem med det ordet når det gjelder andre ting, slenger da gjerne på en "ikke f***" for sportens del :P Men når det kommer til dyr, er jeg bløt som en nydyppa ullgenser. Er ikke uten grunn vi har så mange dyr :innocent:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Wow, tusen hjertelig takk, det var utrolig koselig sagt *kunne satt inn rødmesmiley, men kan ikke rødme* :hug: Vet ikke om vi er så fryktelig spesielle, men jeg spesielt er veldig sånn "la alle de fortapte barna komme til meg" når det gjelder dyr, og er totalt ute av stand til å si nei. Pussig i grunn, for jeg har null problem med det ordet når det gjelder andre ting, slenger da gjerne på en "ikke f***" for sportens del :P Men når det kommer til dyr, er jeg bløt som en nydyppa ullgenser. Er ikke uten grunn vi har så mange dyr :innocent:

Kjenner til det ja!

Nå har vi bare 3 katter da, via DB. Men er også fosterhjem innimellom for katter der!

Hadde det ikke vært for at vi ikke får lov å ha hund her, så hadde vi hatt det også. Og enda flere katter, og gnagere. Men der sier min kjære stopp desverre ._.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det mulig? :wub:

Er det rart jeg grein som en unge som hadde mista isen sin da han kom inn døra her første gangen? Jeg har sett plenty med kattunger, og de er alle übernusselige, men han her var så overnaturlig vakker. Det fineste er at han er minst like vakker på innsiden. Har ikke vært bort makan til omgjengelig katt. Han tar i mot nye katter (har fått 2 siden han kom) med å vaske dem på hodet, han lar vilt fremmede folk kose han på magen, han elsker barn, og han har tatt i mot Ayla med lek og vask. Skjønne lille Baby min <3

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det rart jeg grein som en unge som hadde mista isen sin da han kom inn døra her første gangen? Jeg har sett plenty med kattunger, og de er alle übernusselige, men han her var så overnaturlig vakker. Det fineste er at han er minst like vakker på innsiden. Har ikke vært bort makan til omgjengelig katt. Han tar i mot nye katter (har fått 2 siden han kom) med å vaske dem på hodet, han lar vilt fremmede folk kose han på magen, han elsker barn, og han har tatt i mot Ayla med lek og vask. Skjønne lille Baby min <3

En vakker, vakker dag skal jeg ha Somali jeg også :ahappy:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åh, så heldige rotter! Lekt med tanken på å lagd noe liknende selv da jeg hadde rotter tidligere, det ble jo utført utrolig bra det dere har bygget. :)

Velkommen hit! Vil gjerne og ha flere bilder av rom/gnagere, katter og hund. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...