Gå til innhold
Hundesonen.no

Fjelltur på Røros


pippin
 Share

Recommended Posts

Har vært på ferie i Trondheim nå, og gud så godt det var å være tilbake i trøndelagen! Og ikke minst å høre masse trøndere rundt seg! :lol::D

Fra torsdag til lørdag dro jeg, Mana og pappa på fjelltur. Turen gikk til Brekken og ut i villmarken derifra. Vi har kost oss så mye og hatt 2 dager med KNALLSOL. Kjempeherlig! Nå er vi godt slitne begge to etter å ha tilbakelagt flerfoldige mil med mange kg på ryggen.

Hadde ikke md meg speilreflekskameraet i frykt for fukt osv på turen.. Kan TRO jeg angret ja.. FØSH!

Først ett fra da vi kjørte hundespann med Trondheim husky. Mana fikk prøve seg, og så flink hun var! Dette var 2. gangen hennes i spann. Jeg = stolt! Nesten ikke slakk bakline, og det ble ca 1,3 mil. Utrolig gøy!

IMG_4409_zps167f1d5e.jpg

Så har vi begynt turen. Over store elver må man vasse. Var LITT redd for å tryne her ja, med sekk og mobil på meg.. Men det gikk bra!

IMG_4421_zpsc56e1e54.jpg

Mana var og flink

IMG_4424_zpsbf5be469.jpg

IMG_4437_zps19e2cf39.jpg

Vår første camp.. Sola begynner å titte frem på kveldingen

IMG_4441_zps9a2341fe.jpg

Solnedgangen :wub:

IMG_4449_zpsbcfe20dc.jpg

Bålkos! :D Det er nesten det beste med slike turer.. Det og det å kunne drikke reint, iskaldt fjellvann <3

IMG_4461_zps677bc13c.jpg

Unge, nysgjerrige reinsdyr... De var OVERALT.. Mana syntes det var KULT...! Jeg? Not so much.. Brannsår i hendene som bevis :lol:

IMG_4466_zps99e35d12.jpg

IMG_4480_zps081507c5.jpg

Fersk ørret rett fra vannet. Blir ikke bedre enn det :D

IMG_4486_zps1eb84459.jpg

Vår 2. camp.. Herlig.. Med fiskevannet rett ved..

IMG_4487_zps70b87ab2.jpg

Obligatorisk ta-bilde-på-toppen-bilde.. Her 1223 moh. FOR en utsikt.. Og så verdt den dritlange, bratte turen opp :D Så hare på vei ned igjen..

IMG_4494_zpsd7aa057d.jpg

Viktig å slappe av når man kan på slike turer. Potesokk på pga mye tråkking i myr og vann, så Mana fikk litt løs hud under poten. Ikke at hun merka noe til DET da :P

IMG_4498_zpsdc310390.jpg

Papsen og dyret skuer utover Norge..

IMG_4502_zps8ddc7e38.jpg

Fine kløvdyret! Bak til høyre ser dere toppen vi gikk opp til. Nydelig landskap.. Norge <3

IMG_4507_zps48706f28.jpg

  • Like 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja det var superdeilig å ENDELIG komme seg ut på skikkelig fjelltur! Vi hadde jo to dager med knallsol og blå himmel, og ingen av oss hadde med solkrem.. så *kremt*.. Har et veldig fint skille på nesa.. :lol: Ser ut som jeg har vært på skiferie i Hemsedal :P

Håper det ikke blir alt for lenge til neste fjelltur, og at jeg da tar med meg speilrefleksen!

Takk alle :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...