Gå til innhold
Hundesonen.no

Valper i Bergen!


Spazmo
 Share

Recommended Posts

Min er 4 mnd. om noen dager, ca. 40 cm. høy og stankelbein (whippet). Men han er tøff i trynet. Om du vil være med @plutte, så kommer du, også ser vi hvem som går sammen og hvem som evt. ikke går sammen :) @Wachita, bare kos om du også tar turen :D

Jeg fant forresten et nytt sted i dag som man kan slippe hundene løs på. Eller, vet ikke om det er lov, men det stod ingen skilt som sa at det ikke var lov... Det er rett nedenfor hovedveien nedfor Damsgård hovedgård, en liten, "nedlagt" fotballbane (står et utrusta mål der uten nett). Høyt gjerde rundt bortsett fra noen meter på ene kortsida hvor man kan gå inn. Men jeg så det lå en grind-greie på andre siden av banen, som sikkert kan flyttes dit og settes opp. Der var vi i dag :)

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 188
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Takk for en fin dag! Nå har jeg supersliten valp, som har fått mat og nå ligger han med hodet på armlenet på sofaen og prøøøøver å holde øynene oppe mens han kikker på meg.... Det var kjempehygg

Har en som runder fem måneder nå

Jeg får en i begynnelsen av september Jeg er gjerne med på playdates, spesielt med en så spennende rase som din

Posted Images

Min valp er kun 9 uker, fikk henne på fredag :) Går helt fint for meg at du kommer @plutte, kommer ikke til å la min valp leke og herje hele tiden heller :ahappy: Jeg kommer også til å trene litt på frivillig kontakt og fokus på meg. Vil også si til dere som kommer at dersom vi går tur så kan det hende at jeg kommer til å stoppe litt av og til. Jeg stopper nemlig dersom Zana drar i båndet, og hun får ikke gå videre før hun rygger/tar kontakt med meg slik at båndet blir slakt igjen. Min forrige groenendael dro som bare det i båndet, så det er noe av det første jeg bestemte at Zana ikke skulle gjøre :P

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min valp er kun 9 uker, fikk henne på fredag :) Går helt fint for meg at du kommer @plutte, kommer ikke til å la min valp leke og herje hele tiden heller :ahappy: Jeg kommer også til å trene litt på frivillig kontakt og fokus på meg. Vil også si til dere som kommer at dersom vi går tur så kan det hende at jeg kommer til å stoppe litt av og til. Jeg stopper nemlig dersom Zana drar i båndet, og hun får ikke gå videre før hun rygger/tar kontakt med meg slik at båndet blir slakt igjen. Min forrige groenendael dro som bare det i båndet, så det er noe av det første jeg bestemte at Zana ikke skulle gjøre :P

Det er helt greit! Vi driver akkurat det samme, og Arthur kan gjerne streike en del også :P Ikke like ille når andre hunder er med da :)

Kor store/gamle er kvalpane som er med her? Min er 8ish mnd og hadde hatt godt av ein bytur, ikkje nødvendigvis for å leike og herje, men eg kan kanskje få gå forbi dykk litt fram og tilbake, stå litt og glo og slikt? Han ser ikkje nok andre hundar til vanleg. :P

Min er snart 4 mnd, ca 23-24 kg. Ja, bli med! Passeringstrening trenger vi også :) Er jo bra for ham å gå tur med andre hunder også, så kan han jo kanskje være med å herje litt i hundegården til slutt. I hvertfall med Arthur, han tåler en støyt :P

Men da sier vi i morgen, klokken 14, på plenen i "begynnelsen" av veien rundt tveitevannet? :)

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi blir med om det blir noe på slutten av helgen eller neste uke. Har jobb denne uken og eksamen på fredag, og har vel i grunn ikke tid til så mye mer før på lørdag etter kl. 15 :hmm: Skal jobbe sykt mye de neste ukene i tillegg til eksamen fredag og 4/12.. :| Men blir jo penger ut av dette da :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi blir med om det blir noe på slutten av helgen eller neste uke. Har jobb denne uken og eksamen på fredag, og har vel i grunn ikke tid til så mye mer før på lørdag etter kl. 15 :hmm: Skal jobbe sykt mye de neste ukene i tillegg til eksamen fredag og 4/12.. :| Men blir jo penger ut av dette da :lol:

Vi kan sikkert få til flere treff i nærmeste fremtid :) Lykke til med eksamen! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Strålande, eg går ut i frå at me kjem. Parkerer sikkert på senteret og byrjar trene passering på alle eg ser med hund. :ahappy:
Skrik gjerne ut om de ser ei forvirra kjerring med bc på slep som går i "feil" retning. Han har begynt å legge seg ned i sjokk kvar gong han ser andre firbeinte når me ikkje er på trening, så målet er at han greier å gå nokonlunde fornuftig forbi, uansett avstand. Så får det heller være at me kanskje ikkje kjem nærare enn eit par hundre meter. :P

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for en fin dag! Nå har jeg supersliten valp, som har fått mat og nå ligger han med hodet på armlenet på sofaen og prøøøøver å holde øynene oppe mens han kikker på meg.... :wub:

Det var kjempehyggelig å hilse på dere @Lisa og @Alvira :flowers: Kjempekjekt at @Wachita også ble med selv om det var uten hund :D Håper @plutte og @MegaMarie kan være med neste gang :)

Om dere Lisa og Alivra vil legge meg til på FB sånn at vi kan planlegge treff der også (lettere å få med seg enn i tråden kanskje) heter jeg Ingvild Oline Kreÿ :)

  • Like 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for en fin dag! Nå har jeg supersliten valp, som har fått mat og nå ligger han med hodet på armlenet på sofaen og prøøøøver å holde øynene oppe mens han kikker på meg.... :wub:

Det var kjempehyggelig å hilse på dere @Lisa og @Alvira :flowers: Kjempekjekt at @Wachita også ble med selv om det var uten hund :D Håper @plutte og @MegaMarie kan være med neste gang :)

Om dere Lisa og Alivra vil legge meg til på FB sånn at vi kan planlegge treff der også (lettere å få med seg enn i tråden kanskje) heter jeg Ingvild Oline Kreÿ :)

Hadde det super hyggelig selv! Håper jeg kan være med flere ganger :D

Tusen takk til dere også, var kjempekjekt! Arthur er dausliten, har sovet siden vi kom hjem :P

Det er helt sant, adder deg jeg :)

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eia, var vi der!

Mine hundar heldt meg opptatt i natt med å ville ut på do, og då eg vakna utpå dagen, var det under sovande bikkjer og med kvalme og migrene. Me har lege på sofaen under (dobbel!)dyna og prøvd å sove vekk dagen heilt til no. Det har kanskje vore mest synd i oss i heile verda!

Neste gong!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eia, var vi der!

Mine hundar heldt meg opptatt i natt med å ville ut på do, og då eg vakna utpå dagen, var det under sovande bikkjer og med kvalme og migrene. Me har lege på sofaen under (dobbel!)dyna og prøvd å sove vekk dagen heilt til no. Det har kanskje vore mest synd i oss i heile verda!

Neste gong!

Håper formen er stigende hos både to- og firbeinte!

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var så ekkelt nedbør i dag + at vi hadde vårt med å følge med på hundene tror jeg så derfor ble det knipset lite :GrinBlue: Her sjekker Meesha ut snøen da:

IMG_5143.JPG

Kjempegrei hundegård om enn noe bratt terreng og vått nå i været som har vært i det siste.

Den er grei når det er snø :) Utenom det kan akkurat den greiheten diskuteres.
  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



  • Nye innlegg

    • Så er det jo koselig å planlegge og drømme litt også Har du noen tanker om hvilken rase du kan tenke deg i fremtiden?
    • Juni 2006 ble jeg medlem! 4mnd før Sasha flyttet inn. Rart å tenke på. Jeg sparte iherdig til å kjøpe hund, planla kjøp til etter komfirmasjonen, var i kontakt med ulike oppdrettere. Men så havna en smågal border collie i hus lenge før.    Akkurat nå er vi hundeløse. Med 4unger i hus der minste er 2mnd blir det nok noen år til. Men da har jeg god tid til å planlegge😁
    • Jeg jobber som hundefrisør fulltid, og det er en ufattelig krevende, men også givende jobb! Jeg fikk utdannelsen min via jobben, da jeg jobber i en dyrebutikk som også utdanner sine egne hundefrisører, og nå 3 år senere jobber jeg fortsatt i samme kjede som hundefrisør. Jeg har også tatt et par kurs i ettertid for å bygge videre på det jeg allerede har lært, og har et lite nettverk av dyktige hundefrisører jeg rådfører meg med dersom jeg trenger hjelp. Det har vært til ekstremt stor hjelp!
    • Jeg ble medlem i januar 2006. Ganske lenge siden ja Håper du får en fin påske, og mye god pelsterapi ❤️ 
    • Her synes jeg det er noe som skurrer bittelitt.. Det som virkelig forbauser meg her er at du skriver at hunden er kjent for sin uberegnelige atferd.. Da lurer jeg på hva venninna di gjorde så tett på denne hunden? Hadde jeg visst om en slik hund  i området der jeg bodde hadde jeg gått lange omveier for å verne min egen hund.  Men så sier du og at hunden utagerte helt ut av det blå? Ingen hunder gjør det. Det ligger alltid noe bak og der er det vår jobb å ha såpass oppmerksomhet på hunden vår når vi går tur at vi har størst mulig kontroll på miljøet . Ofte blir hunder bånd reaktive pga de har vært utsatt for utfall fra andre hunder. Noe å tenke på.  Håper det går bra med hunden til venninna di.  Må tillegge at for meg som er atfersterapeut og instruktør så hadde det vært interessant å hørt begge sider av saken .. Og husk en ting - for hver person som anmelder "mindre" episoder dess verre blir det å være hund i dette landet. Naturlig atferd blir allerede sett på som "farlig" .. Ingen glemmer vel Bob og mange andre hvor det i 90% kunne vært en helt annen sak hvis det hadde vært litt mer empati og kunnskap inne i bildet.. Hadde dere tatt forhåndsregler og eier av hunden som utagerte hadde brukt en vest ell. lign som sier hold avstand så hadde dette ikke vært en sak i det hele tatt.. Så om det da stemmer at denne hundeeieren er helt elendig så kan jo dere gå foran med et godt eksempel. 
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...