Gå til innhold
Hundesonen.no

Valpekurs, erfaringer


maysofie
 Share

Recommended Posts

Nå vet jeg det finnes mange dyktige og erfarte mennesker her inne, sammen med noen litt ferskere, slik som meg selv. Kanskje noen kan være snill å dele sin erfaring med valpekurs? Lærte dere noe, var oppsettet greit, håndtere hunden det greit, koste dere dere, alt mulig som folk kunne tenkt seg å dele!

Dette er første gang med valp i hus på 11 år. og får 11 år siden hadde jeg ikke annet ansvar for valpen enn å ta han med i nabolaget å skryte så mye jeg kunne til folk jeg møtte. Nå med egen valp, ønsker jeg at han skal vokse opp godt og trygt, og gjerne kunne omgås omverden uten problemer og starte trening til hundesport.

Vi har meldt oss på valpekurs som starter nå til uka, og lurte på om dette er noe folk har kommet ut med fortjeneste på? Tror ikke vi skal ha problemer med å trene hunden selv, altså øvelser og slikt, men syntes det hørtes logisk ut å melde på kurs for å få litt av det miljøet(?).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå visste jeg en del fra før, og hadde også hatt valp før. Men jeg trengte en oppfriskning, og tenkte det var god miljøtrening for valpen.

Og det var hva jeg fikk mest ut av det også - miljøtreningen for valpens side. Å møte andre hunder og mennesker, men å lære seg å være rolig i slike settinger. Det var gull verd. Utenom det fikk jeg noen gode tips fra kurslederne også.

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi fikk mye ut av valpekurset vi var på. Valpen fikk god sosialisering med andre hunder, lærte grunnleggende kommandoer, passeringstrening, kontakt osv. Vi hadde også skogsdag hvor vi gikk spor med valpene og en dag hvor vi var i sentrum for miljøtrening :)

Jeg syns absolutt valpekurset var verdt pengene! Nye bekjentskaper fikk vi også som vi har god kontakt med den dag idag

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er det 8 år siden jeg gikk på valpekurs med min, og da var jeg ganske så ung også og har ikke den beste hukommelsen heller :P Men det jeg husker var at vi jobbet masse med sosialisering, og trente på grunnleggende kommandoer, og spesielt innkalling! Erfaring som i mine øyne var gull verdt for både meg og hunden min! :)

Når neste valp kommer i hus som blir min, forhåpentligvis til våren/sommeren igjen, så skal jeg på valpekurs igjen, selv om jeg har fått en god del erfaringer i løpet av årene, og har valp nå i hus (som ikke er min men allikevel). Jeg tror jeg nok kommer til å gå valpekurs med alle mine neste hunder, mest for valpen sin del, da jeg syns det er god sosialisering og trening! :ahappy:

Venninnen min som jeg bor med skal også på valpekurs som starter nå til uka, og ta tenker jeg at jeg skal være med og se på (og moralsk støtte, haha) og ta bilder, og jeg gleder meg til bare det kjenner jeg! :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er det 8 år siden jeg gikk på valpekurs med min, og da var jeg ganske så ung også og har ikke den beste hukommelsen heller :P Men det jeg husker var at vi jobbet masse med sosialisering, og trente på grunnleggende kommandoer, og spesielt innkalling! Erfaring som i mine øyne var gull verdt for både meg og hunden min! :)

Når neste valp kommer i hus som blir min, forhåpentligvis til våren/sommeren igjen, så skal jeg på valpekurs igjen, selv om jeg har fått en god del erfaringer i løpet av årene, og har valp nå i hus (som ikke er min men allikevel). Jeg tror jeg nok kommer til å gå valpekurs med alle mine neste hunder, mest for valpen sin del, da jeg syns det er god sosialisering og trening! :ahappy:

Venninnen min som jeg bor med skal også på valpekurs som starter nå til uka, og ta tenker jeg at jeg skal være med og se på (og moralsk støtte, haha) og ta bilder, og jeg gleder meg til bare det kjenner jeg! :lol:

Ser at du bor i Stokke (hei nabo!), hvor er det valpekurset går? :ahappy:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser at du bor i Stokke (hei nabo!), hvor er det valpekurset går? :ahappy:

Do'h det har jeg faktisk ikke registrert før, at det står at du bor ved Melsom :lol: Hun har meldt seg på valpekurset til Gilabb Hundesenter, ved Bakkenteigen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Do'h det har jeg faktisk ikke registrert før, at det står at du bor ved Melsom :lol: Hun har meldt seg på valpekurset til Gilabb Hundesenter, ved Bakkenteigen :)

Hihihi! :lol: Åååh, vi skal ved Lydig på Sem. Hadde vært koselig å evt. kunne møte en annet sonis! :hmm:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hihihi! :lol: Åååh, vi skal ved Lydig på Sem. Hadde vært koselig å evt. kunne møte en annet sonis! :hmm:

Aww, det var egentlig litt trist :hmm: Da får vi prøve å møtes en annen gang da! :lol: Skal jo tilbringe ett år til på Melsom VGS, så jeg blir å henge i rundt omkring i Stokke en stund til :P Ønsker deg lykke til på valpekurset ihvertfall! :ahappy:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har vært på valpekurs flere ganger, samt vært instruktør på ett. Lærte mye i begynnelsen, men etter hvert som man får erfaringen opp igjennom årene vil valpekurs bli ganske basic. Jeg blir ikke å gå på valpekurs med min valp nå, siden jeg kan alt det de tar opp på valpekurset.

Men det er veldig kjekt med kurs hvis man føler seg usikker og fersk. :) Er jo uansett hyggelig å treffe andre med valper og være litt sosial (kanskje få venner), samt bra for valpen å treffe andre på sin alder.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har vært på valpekurs flere ganger, samt vært instruktør på ett. Lærte mye i begynnelsen, men etter hvert som man får erfaringen opp igjennom årene vil valpekurs bli ganske basic. Jeg blir ikke å gå på valpekurs med min valp nå, siden jeg kan alt det de tar opp på valpekurset.

Men det er veldig kjekt med kurs hvis man føler seg usikker og fersk. :) Er jo uansett hyggelig å treffe andre med valper og være litt sosial (kanskje få venner), samt bra for valpen å treffe andre på sin alder.

Har jo heldigvis litt erfaring, og står jo ikke på bar bakke med tanke på trening, men den sosialiseringsdelen er ved hovedårsaken vi attenderer! Gamla her i hus er ikke så keen på å leke med hyper valp til alle tider, så kanskje litt bedre at han får være med noen på hans størrelse :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...