Gå til innhold
Hundesonen.no

Hvordan reagerer din hannhund på løpetid i nabolaget?


Lola Pagola
 Share

Recommended Posts

Ryktene skal ha det til at enkelte hannhunder endrer seg i forhold til løpetid når de har fått seg noe..

Håper ikke det gjelder Casper.

Jeg har hatt en hannhund som reagerte pg det var også han som hadde fått seg noe. Iflg gammel eier brøy han seg filla før han klarte å tyvparre tispa hennes.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ryktene skal ha det til at enkelte hannhunder endrer seg i forhold til løpetid når de har fått seg noe..

Håper ikke det gjelder Casper.

Jeg har hatt en hannhund som reagerte pg det var også han som hadde fått seg noe. Iflg gammel eier brøy han seg filla før han klarte å tyvparre tispa hennes.

Det var min frykt hvertfall. For jeg har passet tispe med stådager før parringen hvor alt gikk veldig fint, og jeg merket lite på min hannhund :) Nå er jeg usikker, men jeg tror jeg vil merke litt mer nå etter parring. men ikke drastisk mye...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Freke reagerer ikke på andre tisper, men han reagerer på mine - eller skal jeg si "hans"? For det er vel sånn han ser på den saken. Han lager en del lyd og spiser litt dårlig i 1 ukes tid rundt stådagene. Ellers er han grei.
Han lager forøvrig alltid en god del lyd, men sutre etter damer lyden er litt annerledes :P

Som løsning legger jeg ham i bur ved siden av hun som har løpetid, så blir det stille ;)

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Koda bryr seg ikke noe særlig. Han endret seg heller ikke etter parring. Merker aldri på Koda om det er løpetisper i nabolaget :) Han er interessert dersom han får hilse, men det er glemt med en gang vi kommer inn/går videre. Når Lily har løpetid bryr han seg ikke noe før hun står. Da kan han flørte med henne og er veldig opptatt av henne på tur, men han stresser ikke noe særlig. Sier jeg at han skal legge seg så gjør han det :)

Micro derimot (som aldri har parret) blir helt gal :P Når nabotispa har løpetid sutrer han veldig mye, og dersom han får lov så sitter han i vinduet nesten 24/7 og venter og venter. Ser han henne i nabolaget, så bjeffer og sutrer han. Han er 11 år nå, og det har heldigvis blitt litt bedre :P Nå kan det vertfall gå en uke, kanskje to, ut i løpetiden før han begynner å reagere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Leo reagerer ikke i det hele tatt *bank i bordet* nå har vi hatt 2 tisper rett ved oss med løpetid og eneste vi har merket på Leo er at han ikke vil ligge ute, vil sikkert ikke ligge å lukte de deilige luktene :lol: men spiser som nornalt, piper ikke, stresser ikke, sutrer ikke og sturer ikke. Måtte det bare vare...!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Puh! Nå er Caspergullet tilbake og guller for fullt igjen :wub: Spiste frokosten sin, løp ut og tisset, styrtet inn igjen (regner!), og alt er som normalt igjen. Tur med slakt bånd, lek med bestevenninen, og tigging etter ost.Så da har jeg fått prøve livet med en masehund og, og kan sette ekstra pris på hvor rolig og medgjørlig han ellers er i hverdagen :lol:

Jeg håper jo fortsatt på at dette bare var en uheldig tilfeldighet, men frykter jo at han er en av de som forandrer seg... kan godt leve med dette et par ganger i året, men hvis det blir slike perioder oftere så er ikke det så artig da. Generelt sett er han en rolig og harmonisk hund, han har ikke noen overdreven kjønnsdrift (jukker aldri på ting, mennesker eller hunder (med noen få unntak av et par tisper som lukter best i hele verden, da er han helt blokkert)). Har som sagt ikke merket særlig til løpetid før, men møter han på tisper som står forholder han seg ikke så rolig lenger. Han er vel sikkert sånn midt på treet vil jeg tro, ikke overdrevent opphengt i løpetid, men heller ikke uinteressert.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Merker aldri om noen har løpetid i nærheten. Merker det såvidt når han hilser på løpetisper eller lukter på løpetispe tisseflekker. Da klaprer tennene noe voldsomt og han blir litt fjern i blikket. :P

Aaaah... glemte en gang.. Jobbet på gård og tispa til gårdseier hadde løpetid. Da var løpetispa inne eller i luftegård ute. Bikkja mi ble helt tullerusk og la sin elsk på sjefens kjeledress, som løpetispa pleide å ligge på inne... Vell du kan si det ble kort,kort,kort bånd hele den uka tispa var høyløpsk...

Det er dog eneste gangen han har blokka helt ut alt annet enn løpetispeduft.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...