Gå til innhold
Hundesonen.no

Brev fra AKC til F.C.I - mot WDS i Russland 2016


Lola Pagola
 Share

Recommended Posts

Jeg har vært med på en underskriftskampanje som ble levert til IOCs hovedkontor i Sveits, i forhold til Russland-OL om noen måneder. Jeg er ikke naiv nok til å tro at et så stort arrangement, som krever så mye organisering og apparat, kan flyttes helt uten videre, men jeg håper det settes et ****** hardt press på Putin, og at han nå vet at hele verden ser på ham, og at det er en god grad av forakt i de blikkene.

  • Like 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor skal man gi et sånt land millioner/milliarder i ekstrainnekt mtp overnatting/bespisning/drivstoffkjløp når de har så dårlig lovgivning ovenfor sine medmennesker?

Nei pokker heller - enten må FCI ta et reelt standpunkt, eller så må vi fra "fornuftige" land gjøre det. Ergo - full boikott av å reise til slike land som ikke engang behander menneskene sine likeverdig!

Å ha slike diskriminerede lover og strafferammer som "de der" har føles liksom ikke så ille når det "bare" går ut over homofile - men klagesangen fra det øvrige internasjonale miljøet hadde nok hatt en helt annen klang hvis det gjalt hudfarge eller kjønn..

Hadde vi godtatt at kvinnelige handlere måtte dekke skuldre, ben og helst hele ansiktet i offentligheten, liksom??

At de nå (før OL) kjører et "spill for galleriet" og lover at ingen utenlanske besøkende skal kunne straffes for de diskriminerende lovene gjør jo faktisk ikke saken noe bedre, synes jeg... Det viser jo bare at de VET at det er helt dustete sånn utad segg, men synes i bunn og grunn det er greit..

Og i ærlighetens navn - hundeverden er ganske godt representert mtp homofile utøvere, eiere/oppdrettere. Er det "greit" at disse risikerer å bli straffet for sin legning - hvis de stiller ut der?

Susanne

  • Like 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...