Jump to content
Hundesonen.no

Vakker pusejente selges

Recommended Posts

Jeg hadde en kjøper på denne vakre pusejenta, men kjøperen viste ingen interesse, så da legger jeg henne ut for salg igjen. Prisen er 1500 kr, det dekker to vaksiner, ormekur, id chip og fôrutgifter. Leveringsklar om tre, fire uker. Hun vil nok passe best hos noen med hund og uten små barn. Hun er godt vant til mine hunder og ligger gjerne inntil de og sover, og hun stryker seg inntil de for å kose. Hun liker ikke ligge i fanget eller bli holdt i, men hun elsker at jeg stryker henne over ryggen. Hun sover veldig gjerne ved siden av meg i sofaen.

Hun har arvet fargen til mammaen sin og er en sølvskilpadde. Det vil si at det svarte og røde er bleket og får en "sølveffekt" (det røde ser cremeaktig ut).

Mammaen er min norske skogkatt Maane, som etter å ha vært hos oppdretter på kjærlighetsferie, heller fant sin egen hannkatt. Hun likte ikke oppdretteren sin, og klarte å stikke ut og finne en "bedre" kandidat. Hvordan hun kom seg ut er ennå et mysterium :P

Får hun pelsen til sin mor er den veldig lettstelt og får ikke floker. Hun er en veldig vakker pus som har arvet mye fra skogkatten, gleder meg til å se henne som voksen :)

Jeg er behjelpelig med pass og omplassering om det noen gang skulle dukke opp problemer. Mammaen er frisk og er etter friske og helsetestede foreldre, og kommer fra en slekt med godt gemytt og trivelige katter. Hun er omtrent oppvokst i sofaen med meg og hundene, så hun er vant til å ha mennesker, hunder og andre katter rundt seg :) Hun er også flink til å bruke doen ;)

Kanskje hun kan bli en forumkatt? Jeg vil veldig gjerne følge henne opp og se hvordan hun utvikler seg, så det er viktig med en kjøper som vil sende bilder og oppdateringer til meg :)

IMG_5391_zpsf560acef.jpg

IMG_5215_zps4fdbb59b.jpg

IMG_5171_zps3ed27996.jpg

IMG_5207_zpsa8641965.jpg

Mammaen Maane :)

e041c83ef9_zpsd3dbff00.jpg

Haha, hun kan nok helt fint fungere der det er små barn altså ;) Jeg har hunder som kan bli litt vel glade innimellom, og det går bra ;) Er litt mer for å gjøre kjøperen bevisst, ikke alle ser på katter som "like verdifulle" som hunder og de tar ikke like mye hensyn :/

Nå kjente jeg det rykket i kattefoten, men tror dessverre ikke det passer seg akkurat slik ting er idag. Men fy fader så søt!

Kan få det til å rykke mer altså :D

Her ligger hun inntil Bris :) Hun er veldig oppsøkende på hundene, akkurat slik Maane er :) Om vi har vært borte en stund bytter Maane på å gni seg inntil meg og hundene, gjør det annenhver gang, hehe :)

Om man ikke kan hente henne da hun er leveringsklar kan hun bare være her til en har mulighet til å ha henne, det er ikke noe problem :)

DSC_8130_zps1a0f0002.jpg

DSC_8533_zpsb801e52d.jpg

• Like 5

Herregud for en nydelig liten sak :wub: Her er det ikke lov med utepus dessverre.. Men jeg må bare spørre: er det ikke litt ambisiøst å forsøke og få 1500 kroner for henne, når det er flust av katter som gis bort over hele landet? Jeg skjønner at du vil få dekket utgiftene dine, og jeg spør ikke for å være ekkel, men jeg lurer oppriktig på det.

Herregud for en nydelig liten sak :wub: Her er det ikke lov med utepus dessverre.. Men jeg må bare spørre: er det ikke litt ambisiøst å forsøke og få 1500 kroner for henne, når det er flust av katter som gis bort over hele landet? Jeg skjønner at du vil få dekket utgiftene dine, og jeg spør ikke for å være ekkel, men jeg lurer oppriktig på det.

Nei, det er det ikke :) Jeg vil at noen som virkelig vil ha en katt skal ha henne, og tar det tid får hun bare være her :) Dette er utgifter eier selv "må" stå for, men jeg gjør det så jeg er sikker på at det blir gjort. Jeg hadde ikke solgt til noen som ikke hadde vaksinert, gitt ormekur og idmerket henne :)

I tillegge er hun halvt rasekatt og man vet litt mer enn om man hadde kjøpt/fått fra et rent huskattkull. Man vet ikke like mye som om man hadde kjøpt en rasekatt, men jeg kan ihvertfall fortelle mye om helse og gemytt i morslinjene :)

Bare å spørre det :) Forrige gang jeg la henne ut fikk jeg mange henvendelser bare på de første minuttene, så det finnes nok et hjem for henne der ute :heart:

• Like 5

Takk for det :) Ja, jeg vil at folk skal verdsette kattene mer enn de gjør. For mange er ikke katter verdt noe, de skal ikke koste noe og er litt bruk og kast for noen. Jeg hadde en kjøper, men valgte å ikke selge til henne fordi jeg syntes hun virket lite interessert, at det ikke var så viktig som hun sa på tlf, så jeg fikk en dårlig magefølelse.

Hun kan forresten selges som innekatt, mine var innekatter i begynnelsen til jeg bodde litt mer passende til :)

Vi har diskutert det og synes hun er kjempenydelig (og at prisen ikke er noen sak). Men dessverre så begynner vi begge på studier igjen til mandag, så passer dårlig med fulle skoledager og liten kattepus. Men håper du finner ett godt hjem til henne!

Guest
This topic is now closed to further replies.
 Share

• Recently Browsing   0 members

• No registered users viewing this page.

• Nye innlegg

• Glemt å oppdatere med 7 måneders bilde. Ikke har jeg fått veid eller målt han heller. Kommer tilbake med det senere.    Vel, her er Tempo 7 måneder gammel. 
    • Jeg tenker det er viktig at du tar dette på alvor. Hun signaliserer at hun ønsker avstand, og om det ikke respekteres kan det eskalere. Jeg ville som det sies over fått henne grundig sjekket for om hun kan ha smerter. Ville også vurdert å lære inn en fast liggeplass som er litt unna folk, som du kan kommandere henne til når du tenker at det kan oppstå knurring.
    • Jeg hadde tatt henne til en kiropraktor/rehab og fått en skikkelig gjennomgang. Er hun røntget (hofter/albuer/rygg)? Det KAN være hun har vondt, og rett å slett knurrer fordi hun er redd folk skal komme for nærme. Knurring er jo ett signal på at hun ønsker å være i fred.
    • Dette står på DKK's sider: Visse kategorier af hunde kan ikke udstilles: Hunde, der mangler den ene eller begge testikler (kryptorchister) kan ikke udstilles. (Testikler skal være normale og på normal plads). Undtagelse: For hunde, som har fået fjernet den ene eller begge testikler på grund af en skade eller sygdom, er det muligt at søge dispensation hos DKK. Dette foregår ved at søge om dispensation fra dopingreglerne ved at udfylde en særskilt dispensa- tionsansøgning, som ligger på DKK’s hjemmeside – link: https://www.dkk.dk/alle-emner/sundhed- og-sygdom/doping Sammen med dispensationsansøgningen skal der indsendes dokumentation for, at hunden har haft ”normale testikler på normal plads” før operationen. Dette kan være i form af en dyrlægeer- klæring eller dokumentation fra tidligere deltagelse på udstillinger eller prøver, hvor hundens te- stikelstatus er blevet tjekket. Herudover skal der vedlægges dokumentation fra en dyrlæge, hvor den præcise årsag til fjernelsen af den ene eller begge testikler fremgår. Det er kun i tilfælde af tilskadekomst eller alvorlig sygdom (f.eks. kræft), at hunden kan opnå dispensation, og det altid er op til DKK at vurdere, om den bag- vedliggende årsag og/eller den indsendte dokumentation er tilstrækkelig. Den dispensation, DKK kan give, gælder alene hundens mulighed for at deltage på en udstilling el- ler en prøve. Det vil sige, at dommeren ikke kan undlade at bedømme hunden eller diskvalificere hunden pga. testikelmangel. Det vil dog stadig være op til den enkelte dommer at vurdere, om der f.eks. er fejl (ud over testi- kelmangel), som ikke længere kan konstateres grundet indgrebet, så DKK vil aldrig kunne forud- sige, hvordan en hund, der mangler den ene eller begge testikler, vil blive bedømt. Kopi af dispensationen skal vedhæftes hundens tilmelding eller indsendes til arrangøren inden til- meldingsfristens udløb - og medbringes på selve udstillingen.
    • Dette står på SKK's sider: Detta gäller vid kastrering Här finner du svar på frågor om kastrerade hundar och deras rätt att delta vid utställning (inkl exteriörbeskrivning), prov, tävling eller beskrivning. Nationella Dopingkommissionen berättar vad som gäller. Kastrerad hanhund Kirurgiskt kastrerad hanhund Hanhund som kastrerats kirurgiskt medges generell dispens att delta vid prov, tävling eller beskrivning. Detta innebär att ansökan om dispens inte behöver ske. Kemiskt (medicinskt) kastrerad hanhund Hanhund som kastrerats genom medicinsk behandling medges inte dispens för deltagande vid utställning (inkl exteriörbeskrivning), prov, tävling eller beskrivning, oavsett bakomliggande orsak till behandlingen. I begreppet beskrivning innefattas olika former av mentaltest/-beskrivningar. För hanhund som kastrerats via medicinsk behandling råder 6 månaders karenstid innan deltagande återigen kan ske vid någon form av utställning (inkl exteriörbeskrivning), prov, tävling eller beskrivning. Har den kemiska kastrationen skett med chipimplantatet Suprelorin gäller 6 månaders karenstid utöver angiven verkningstid enligt FASS vet. Vilket innebär för; Suprelorin 4,7 mg: Verkningstid enligt FASS vet 6 mån + 6 mån karenstid = 12 mån efter applicering innan deltagande återigen kan ske. Suprelorin 9,4 mg: Verkningstid enligt FASS vet 12 mån + 6 mån karenstid = 18 mån efter applicering innan deltagande återigen kan ske. Observera att verkningstid samt karenstid kvarstår oförändrat även om hanhunden under denna period blir kirurgiskt kastrerad. Veterinärintyg för kirurgiskt kastrerad hanhund När veterinärintyg åberopas för en kastrerad hanhund ska detta vara utfärdat på av SKK godkänd blankett (se exempelvis F145 Sveriges Veterinärförbund eller motsvarande). Uppgifter som ska finnas med för att intyget ska accepteras är: ras, registrerat namn, registreringsnummer, ID-nummer, vad ingreppet avser, åtgärd, anledning till åtgärd och kommentar om testiklarnas utseende och placering Hva andre land sier, vet jeg ikke. Vil tro det er likt DKK.
  • Nylig opprettede emner

• Create New...