siljebg Skrevet 5. August 2013 Rapporter Share Skrevet 5. August 2013 Blir forhåpentligvis toy/ dvergpuddel valp på meg til neste år! Har foreldrene på gli og sparingen og planleggingen er godt i gang fra min side :-) 3 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Guest Gråtass Skrevet 5. August 2013 Rapporter Share Skrevet 5. August 2013 Hvilken rase? Schæfer.. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Guest Belgerpia Skrevet 5. August 2013 Rapporter Share Skrevet 5. August 2013 Tja.... vi får se vi får se - men det er ikke umulig at det blir en liten blomstermalle på meg i løpet av neste år. Men da må alt stemme og jeg må kjenne det laaaaangt inn i hjerterota at det er rett........... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Lola Pagola Skrevet 5. August 2013 Rapporter Share Skrevet 5. August 2013 Wee! Endelig kan jeg være med i en slik tråd! Sånn litt iallefall, det er jo ikke jeg som skal ha valp, teknisk sett. Men er jeg som fikser det meste, og kommer til å passe på den endel. Men forhåpentligvis så utvides familien med en bedlington terrier valp i løpet av neste år (eller før... eller senere, så langt har vi ikke kommet enda). 2 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bea Skrevet 5. August 2013 Rapporter Share Skrevet 5. August 2013 Jeg skyver mine valpepalaner/avls planer til våren 2014. TriAna har løpetid nå, hun var 2 pr i mai, stor certet er i boks, bronsemerket i Ag som mitt minimum er på plass, jeg har fått ja til lån av hannhund av flere kjente kenlner.. Men vil ikke ha mitt første valpekull sen høstet/tidlig vinter med levering i fra midten av desember.. Nesten ikke til å tro at jeg har selvdisiplin nok til å vente.. HAHA.. Skal døyve ventetiden med å: jakte på championatet, ta noen starter i AG og LP, sjekke ut flere kjekkaser, registrere kennelnavn, komme meg på kynologikurs, Sukk.. har jo gledet meg i MANGE år til dette.. 2 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
KatrineogGutane Skrevet 5. August 2013 Rapporter Share Skrevet 5. August 2013 Det er mulig at det blir ein gutevalp (dvergschnauzer, sort/sølv) i løpet av det første halv året.. Fortelje meir når eg veit meir! 2 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Helene Skrevet 6. August 2013 Rapporter Share Skrevet 6. August 2013 Ettersom det ikke ble noe kull her i våres blir det kanskje to kull her i 2014. Skremmende valpesyk allerede... 4 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Guest Jonna Skrevet 6. August 2013 Rapporter Share Skrevet 6. August 2013 Planlegger kull V vinteren 2014. Håper de blir født før desember, men om tispen fortsetter i samme syklus som nå så kan det fort bli 2015 valper. Kommer det en tispe her og ting "passer" her hjemme fortsatt så beholder jeg en selv Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
SFX Skrevet 6. August 2013 Rapporter Share Skrevet 6. August 2013 Foenix skal slik jeg planlegger det nå parres i siste halvdel av 2014, om hun fortsetter å utvikle seg som jeg vil. Og tanken er å sette ei tispe på fôr/selges med avlsrettigheter fra den kombinasjonen. Men nå er frøkna 25 måneder og har hatt én løpetid i sitt liv (da hun var drøye 18 måneder), så det er på en måte skrekkelig vanskelig å si noe om hennes løpetidssyklus og når hun kan parres. Skal hun fortsette med så lange intervaller får jeg se om hun parres tidligere, førstegangsfødende skal ikke bli for gamle heller, men jeg hadde i utgangspunktet tenkt at hun skulle få bli nærmere tre år for å bli mer moden på alle måter. Hennes mor går stor sett 7.5 måned mellom hver løpetid, og det er lenge nok for å få kabalen til å gå opp, særlig om de går tom og en må prøve igjen på neste løpetid, om hundre år. Jeg har i hvert fall klar hannhund til henne, en kombinasjon jeg har stor tro på og gjerne beholder fra - men jeg tror kanskje at jeg per i dag synes det er behagelig og komfortabelt med kun disse to i hus, og at en valp får det bedre hos en annen familie, så jeg kan fokusere på de jeg har, og valpen også får det den trenger og fortjener. X'en er for ung til å bi redusert til pensjonist enda. 1 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ane Skrevet 7. August 2013 Rapporter Share Skrevet 7. August 2013 Kanskje! 1 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Khela Skrevet 7. August 2013 Rapporter Share Skrevet 7. August 2013 Kjenner jeg meg selv rett er det ikke en umulighet. Vel, uansett blir det nok et AH-kull her regner jeg med, men kommer papillondrømmekullet neste år vet jeg ikke om jeg klarer å styre meg Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Maria Skrevet 7. August 2013 Rapporter Share Skrevet 7. August 2013 Kjenner jeg meg selv rett er det ikke en umulighet. Vel, uansett blir det nok et AH-kull her regner jeg med, men kommer papillondrømmekullet neste år vet jeg ikke om jeg klarer å styre meg Hva er drømmekullet? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Lady Skrevet 7. August 2013 Rapporter Share Skrevet 7. August 2013 Jeg skal ha siste samtale med husbonden i kveld, så jeg TROR det blir valp på oss en gang før jul. Vi må bare få solgt huset først, så er vi klare. Håper på Beagle, men får se. 2 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Khela Skrevet 7. August 2013 Rapporter Share Skrevet 7. August 2013 Hva er drømmekullet? Ikke noe planlagte saker altså Mer sånn hvis det plutselig kommer opp en kombinasjon jeg liker og som passer mine ønsker og krav, så er det det årets drømmekull Men satt faktisk bare å fantaserte litt for meg selv for noen uker siden, og foreløpig er det jo nesten kun eksteriørt, men jeg har falt helt for Chakmani's Enrique ("Hugo"), og om han parres med ei lekker frøken med tiltalende mentalitet hadde jeg vel nesten ikke klart å styre meg Så om det skulle være tilfelle at jeg er sanndrømt og det dukker opp en tispe etter Enrique neste år, da melder jeg meg definitivt inn her altså Men nei, sånn seriøst. Jeg burde bruke litt tid på å granske litt mer LP/AG-linjer, for jeg vil jo ha en "bruks"hund jeg kan stille i ny og ne Dotten jeg har nå kan jo ikke stilles, og har ikke heelt det drivet jeg ser etter i en LP/AG-hund. Om noen har tips om både norske eller utenlandske, skrik ut! (Du Maria har vel mer innsikt i svenske papillonlinjer? ) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Maria Skrevet 7. August 2013 Rapporter Share Skrevet 7. August 2013 Ikke noe planlagte saker altså Mer sånn hvis det plutselig kommer opp en kombinasjon jeg liker og som passer mine ønsker og krav, så er det det årets drømmekull Men satt faktisk bare å fantaserte litt for meg selv for noen uker siden, og foreløpig er det jo nesten kun eksteriørt, men jeg har falt helt for Chakmani's Enrique ("Hugo"), og om han parres med ei lekker frøken med tiltalende mentalitet hadde jeg vel nesten ikke klart å styre meg Så om det skulle være tilfelle at jeg er sanndrømt og det dukker opp en tispe etter Enrique neste år, da melder jeg meg definitivt inn her altså Men nei, sånn seriøst. Jeg burde bruke litt tid på å granske litt mer LP/AG-linjer, for jeg vil jo ha en "bruks"hund jeg kan stille i ny og ne Dotten jeg har nå kan jo ikke stilles, og har ikke heelt det drivet jeg ser etter i en LP/AG-hund. Om noen har tips om både norske eller utenlandske, skrik ut! (Du Maria har vel mer innsikt i svenske papillonlinjer? ) Tror vi må ta en prat! spennende jo! Hehe. Sender deg PM 1 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bea Skrevet 7. August 2013 Rapporter Share Skrevet 7. August 2013 Kehla 4 svenske kennler med bruks pap http://www.whispering-valley.com/index1.htm http://queenwings.dinstudio.se/ http://www.kerametskennel.se/hem.php http://www.lavaalvenskennel.cybersite.nu 1 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Maria Skrevet 7. August 2013 Rapporter Share Skrevet 7. August 2013 <p> Kehla 4 svenske kennler med bruks paphttp://www.whispering-valley.com/index1.htmhttp://queenwings.dinstudio.se/http://www.kerametskennel.se/hem.phphttp://www.lavaalvenskennel.cybersite.nu Bruks og bruks, du men ja, skjønner hva du mener. Disse kennelene har hunder fra sine oppdrett som konkurrerer i ulike hundesporter i alle fall Det er mer enn det de fleste kan skryte av! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bea Skrevet 7. August 2013 Rapporter Share Skrevet 7. August 2013 arbeidshunder.. spor jakt ag.. Ikke bruks som i brukshund-begrepet Slike oppdrettere vet iallefall hva det er å jobbe målrettet med en papillon 1 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Khela Skrevet 7. August 2013 Rapporter Share Skrevet 7. August 2013 Åh, de svenskene kan å lage flotte sommerfugler altså Takk bea! 1 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
[email protected] Skrevet 9. August 2013 Rapporter Share Skrevet 9. August 2013 Får holde meg til valpegjengen 2013 foreløpig. Kanskje blir det valpegjengen 2014 og 2015? Drømmer dog om en staffe til, men det får vente til jeg har fått kjøpt hus/lite gårdsbruk om noen år. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Alzenas Skrevet 9. August 2013 Rapporter Share Skrevet 9. August 2013 Her reiser vi til Finland neste år og lar ene tuppelura vår (Emprezy Adamant Design) hilse på denne lekringen Tiger`s Chaos No Money No Honey Top 10. Whippet i Finland 2011. Best Lure Coursing New comer 2011 Beste Lure Courser 2011 Best Multipurpose dog 2011 4. Junior show dog 2011 i OSVKH Her tror jeg ikke at jeg klarer å ligge unna å beholde en. Vi får se 5 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Stanova Skrevet 20. August 2013 Rapporter Share Skrevet 20. August 2013 Jeg får en Havanais i mars, om alt går etter planen <3 1 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
camiz90 Skrevet 21. August 2013 Rapporter Share Skrevet 21. August 2013 Jeg har planer om å skaffe meg en valp til sommeren neste år Hvilke rase er jeg ubestemt på, men har god tid igjen. Hvordan er det dere forberder dere? Har dere kontakt med de som evt får valpen din eller hvordan gjør dere det? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
MegaMarie Skrevet 21. August 2013 Rapporter Share Skrevet 21. August 2013 Her reiser vi til Finland neste år og lar ene tuppelura vår (Emprezy Adamant Design) hilse på denne lekringen Tiger`s Chaos No Money No Honey Top 10. Whippet i Finland 2011. Best Lure Coursing New comer 2011 Beste Lure Courser 2011 Best Multipurpose dog 2011 4. Junior show dog 2011 i OSVKH Her tror jeg ikke at jeg klarer å ligge unna å beholde en. Vi får se Herregud for en kjekkas Post bilder av tispen også da! Jeg må friste en venninne som nesten ikke kunne tenke seg noe annet enn whippet etter å ha sett valpetråden din 1 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Siri Skrevet 21. August 2013 Rapporter Share Skrevet 21. August 2013 Hmmmm, ja, nei, altså.... Jeg vet jo ikke om det blir noe, men jeg har iallefall bestilt en sort tispe fra denne kombinasjonen i Tsjekkia: Mamma'n er etter linjer jeg kjenner godt fra Sverige på farsiden mens morsiden er litt mer ukjent for meg, men det er kjente linjer i Europa (jeg trenger ikke at alt skal være så himla spennende og ukjent og nytt blod, jeg...), hennes bror er forøvrig top briard i Spania de siste to årene og har mange gruppeplasseringer der. Arbeidsmessig er det lite resultater å spore, men siden jeg kjenner farslinjene er jeg ikke veldig bekymret for overraskelser. Pappa'n er jo da halvbror av min egen Willy, og har gjennomført diverse arbeidstester og er den første - og hittil eneste - briard med gjetermeritering i Tsjekkia. Han har startet på to offisielle gjeterprøver så langt (så vidt jeg har fått med meg), og blir trent av en proff gjeterhundmann som driver med bordercollier. Jeg mener siste resultat var 83 av 100 poeng på prøve - men jeg aner ikke hva det går ut på *ler*. Kanskje - om det blir resultat av parringen som forhåpentligvis er gjennomført nå i disse dager, så blir det valpehenting sånn rundt juletider en gang. 8 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Recommended Posts