Gå til innhold
Hundesonen.no

Resultater, Nesbyen 2.-4. august


mokken
 Share

Recommended Posts

Lykke BIR valp i hard konk med seg selv... :P

Etter å ha lagt på lading frem til gruppene viste hun seg betraktelig bedre der enn i raseringen, og ble belønnet med BIG 4! :jump:

Kritikken får komme senere for den ligger ute i bilen :)

  • Like 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Etter mye stress med at vi sto 1 time i kø, og ergo var for sent ute...og kom heseblesende inn på plassen der akkuratt da dvergpinscherhannhundene gitt, så da ble det ikke no tid til å puste eller noe, bare å hive oss rundt :P

Mica har også være litt slækk i det siste (virker som om løpetiden er på vei..) så ho var ikke helt seg sjøl gitt "/ Men ble nr 2 i aldersklassen sin av 3 stk, så er fornøyd med den :)

Kritikken: Very elegant bitch. Nice head, correct ears. Compact body. Too straight upper arm. Loose elbow. Rear needs more angulation. In movement the front goes too wide.

Rett etter på så var det bare å komme seg til neste ring, for Kiwi sin tur. Ho ble nr 2 i sin aldersklasse ho også. Dommern sa at det som skilte dem var at Kiwi hadde litt høyere frembeinsløft ennå, men det kom seg med aldern sa ho :P

Kritikken: 4 mnd, feminin litt kort helhetsinntrykk, uttrykksfullt hode med velbårne rosenører, prima pigment, kunne ønske litt mer utfylt neseparti, korrekt saksebitt, litt steil i skulder. Elegant hals + overlinje, prima knevinkling, velbåren hale. Kort + glansfull pels, passende ribben. Beveger seg med herlig driv, litt høye frembeins løft. Særdeles lovende.

er ikke direkte lei meg over den kritikken altså :P

  • Like 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fant ble nr 4 utav 4 i klassen pga høyden hans og tull på bordet... men en strålende kritikk da!

"8 mnd, maskulin, litt stor hann. Skal trenes på bordet. Slankt og elegant hode m/velbårne rosenører, herlig pigment, passe utfylt neseparti m/korr. saksebitt. Tørr, elegant hals, herlig overlinje, prima knevinkling, velbåren hale, passende brystben. Beveger seg med utm. drive, passende stabil for alder. Særdeles lovende."

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kritikken får komme senere for den ligger ute i bilen :)

Noe sier meg at ingen går frivillig ut i bilen i dag for å lete etter en kritikk :lol: Så her kommer den:

Very elegant bitch. Lovly head. Still a bit soft back. Good chest. Stands corr. Enough ang. Typical movement, but to high tail.

Også må jeg stjele bilde av Siri, syns plassen ser veldig bra ut å stille hund i i dag :lol:

1011357_694826697211209_872286286_n.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lykke BIR valp i hard konk med seg selv... :P

Etter å ha lagt på lading frem til gruppene viste hun seg betraktelig bedre der enn i raseringen, og ble belønnet med BIG 4! :jump:

Kritikken får komme senere for den ligger ute i bilen :)

Supergrattis! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fiiine ringen :). Vi var heldigvis i naboringen til den på bildet, men den ble stadig våtere og våtere utover dagen, og da det ble vår tur var det bare å gi opp tanken på å presentere en tørr hund. Halve teltet var da fylt med vann.

Men - Willy var vakker i våt utgave også, han, så han fikk med seg Bir'et. Ikke noen plassering i gruppa dog.

  • Like 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lykke BIR valp i hard konk med seg selv... :P

Etter å ha lagt på lading frem til gruppene viste hun seg betraktelig bedre der enn i raseringen, og ble belønnet med BIG 4! :jump:

Kritikken får komme senere for den ligger ute i bilen :)

Grattis :)

Hvem var gruppedommer for dere?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Grattis til fornøyde :D

Bamse min lille geit, har ikke mer å gi i utstillingsringen etter to uker på ferie. Så han ble BIM.Greit nok når man så kordan han gikk. Ja gikk på to bein og jaktet på tispen hehe.

Idag derimot.

13voksne.

Santos fikk Exl Ck Cert beste hannhund og BIM gitt. :D Eneste hannhund med ck. De andre ble kasta ut m blått. Ril og med nuch hunder.

Kiara, joda hin fortsatte fra Skien med Exl Ck men ingen plassering i tispeklassen. Strålende fornøyd lell.

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da er vi hjemme fra Nesbyen. Jeg rakk aldri å sove i natt, badet Foenix i morges, så to og en halv times kjøring til utstillingen, var der en time fordi dommeren var superrask og lå foran ethvert tidsskjema og det var altfor varmt til å orke å være der mer enn et minutt etter at BIR og BIM i rasen var kåret, en times kjøring, tre kvarters soving på en eller annen rasteplass, og deretter halvannen times kjøring helt hjem.

Resultatet står overhode ikke i stil til innsatsen :D Very good og nummer fire av fire. Juhu... Det var ikke én ting i kritikken som sa noe pent om Foenix, stakkars lille stygge. Det står noe som kan tolkes positivt, men dommeren sa noe mer etterpå som skriveren ikke fikk med seg, så jeg vet hva som faktisk skulle stått der :D

Men, jeg påsto jo at jeg dro for ringtreningens skyld, og jeg burde jo da være knallfornøyd når Foenix oppførte seg eksemplarisk, sto som en påle og løp som en travende berner uten takter til å ønske å ta igjen og passere de foran oss. Lille flinke :wub:

Jeg lurer på om min strategi med å stille henne primært på småutstillinger er litt lite vellykket, for det har vært store utstillinger hun har gjort det best på. Det hjelper ikke med få påmeldte, om ikke dommeren liker hunden. Jaja, neste er NKK Bjerke, og deretter tre digre utstillinger i Sveits, så here we go! :D :D :D

1011411_10153043523460136_1034903850_n.j

  • Like 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mocca andre beste tispe, og etter hva jeg skjønte var Tøfflus godt fornøyd med kritikken.

Tøfflus var strålende fornøyd med kritikken, den var over all forventning :) Og dagens kritikk var ikke verre og ga cert og BIM så Tøfflus stråler ennå mere nå :D Mtp at målet var 2 x exc smaker ett res.cert/2BTK og cert/BIM VELDIG godt altså :lol:

Mocca var forøvrig ikke helt fornøyd selv, og kom løs, på vei inn i ringen da gruppefinalene gikk. Men hun ville vel bare til mor, som drev å gjorde klar premier under finalene :)

Altså...noen må jo stå for underholdningen. Og at hele dommerpanelet flira godt da jeg løp rundt ringen og etterpå "listet" meg forbi med ett stk brun sak i armene og stappet den inn i premieteltet til Hermes kom til unnsetning gjorde jo kaoset komplett da :lol: "Noen" liker ikke sitte i bur mens andre har det gøy i finaleringen må vite ;)

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er nysgjerrig, hvordan foregikk utstillingen i de bassengene? :lol:

Det ble ikke stilt hund i ringen det er bilde av. Det er fra regnet som kom natt til lørdag, og ringen ble flyttet til et annet sted før dagen begynte. Da var da opphold en drøy time, før himmelen åpnet seg igjen, og det var tendens til damdannelse i de fleste ringene.

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noe sier meg at ingen går frivillig ut i bilen i dag for å lete etter en kritikk :lol: Så her kommer den:

Very elegant bitch. Lovly head. Still a bit soft back. Good chest. Stands corr. Enough ang. Typical movement, but to high tail.

Også må jeg stjele bilde av Siri, syns plassen ser veldig bra ut å stille hund i i dag :lol:

1011357_694826697211209_872286286_n.jpg

Nei der lå den godt altså, takk! ;)

Vi var bortom en tur lørdagen for å heie på kelpiser og gjett om jeg var glad for at vi ikke skulle i ringen da! Fysj for et drittvær! :o

Tusen takk for gratulasjoner alle sammen! :flowers:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Grattis alle fornøyde. :)

Vi er endelig kommet oss hjem etter 10dager på farten og 205mil bak oss i bilen. :P

Idag gikk det nå helt ok. :)

Santos med Exl, Ck, 2BHK og Res Cert.

Kiara med Exl og 2AKK.

Og for Kiara er dette kjempestort., hehe.

Hun har jo hatt halvannet år pause fra ringen og ett valpekull på 7.

Og etter 5utstillinger disse to helgene, har hun 5exl, 3Ck og 1 cert :D

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


  • Nye innlegg

    • Jeg skjønner. Jeg synes på en måte ikke at 3/6 med C (uten forkalkninger) er så ille, men jeg har sett på fryktelig mye hunder i det siste. Mulig jeg har sett meg blind og at jeg må stikke fingeren i jorda
    • Jeg tenker at hvis du må velge mellom de ulempene, og heller få en mindre risiko for de senere, så ville jeg ventet. Ja, tidsmessig er det optimalt, men det er snakk om litt tilrettelegging bare. Jeg vet ihvertfall at om jeg hadde stått der med en 4 år gammel hund enten skuddredd eller med HD, og hadde hatt disse valgene, så ville jeg angret på å ikke bare ha ventet noen måneder. Noen garanti er det såklart aldri. Om du kan leve med en skuddredd hund som ikke kan brukes til det den er tenkt til, så ville jeg gått for det. HD går utover helsa og hverdagen til hunden i mye større grad.
    • For å være ærlig: Jeg ville stått over begge kullene. Det er ganske kjipt å sitte med hund om to/tre år som viser tegn på sjukdom som du kunne vært uten om du ikke hadde hatt dårlig tid.  Både skuddreddhet og leddsjukdom kan korte ned/stoppe både konkurranse og redningsplaner. Vent til det kommer et kull hvor du heller blir misfornøyd med noe som ikke kan være fysisk/psykisk begrensende. For eksempel farge og kjønn. 
    • Du kan sikkert litt om massasje og sånt allerede? Vi hadde regelmessig fysioterapeut på våre, en gang i mnd. Lakseolje, og etterhvert Cartrophen (lite effekt) og Librela (heller ikke mye effekt, men startet antageligvis for sent). Greia med disse smertebehandlingene for artroser er visst at man skal begynne å bruke dem før det har fått utviklet seg noe særlig. Pass på at hunden er varm såklart, back on track kan hjelpe (tantes gamle hunder har hatt det over natten, med opptrening). 6 tenner! Au!
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...