Gå til innhold
Hundesonen.no

Tips til hund som sikler


Recommended Posts

Eller, at han sikler blir ikke helt riktig å si, det er mer det av han ikke svelger den siste munnfullen med vann, bare lar den renne ut mens han går videre. Jeg blir litt sprø, tørker gulvet hver gang han har drukket. :pinch:

Har noen ideer til en annen type vannskål, eller drikkestasjon av noe slag?

Gulvet begynner så smått å slå litt sprekker og det er litt surt.. Ikke at det er noen stor krise, men allikevel.. Jeg vet noen lar vannskål stå på vaskerommet/badet men det er siste løsning, litt krunglete rom løsning i leiligheten.

Han er en Whippet på snart 6mnd, kanskje han vokser det fra seg? Det er lov å håpe :rolleyes:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alle mine hunder har gjort det og har ikke vokst det av seg.. kjøp deg en slik gjennomsiktig plate for og ha under. Slike belegg som er ment for og ha under kontorstoler for og beskytte gulv. Da beskyttet du vertfall en god bit rundt skåla og om ikke annet så minsker sannsynligheten for skader på gulvet.

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min "tar" med seg vannet i flere meter fra vannskåla. Han kan drikke, gå 5 meter til oss i sofaen og det er en laaaang stripe med vann, i tillegg til at sofaen blir kliss våt. Vi har belegg under skålene, men det hjelper jo lite når han drar det noen meter :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min "tar" med seg vannet i flere meter fra vannskåla. Han kan drikke, gå 5 meter til oss i sofaen og det er en laaaang stripe med vann, i tillegg til at sofaen blir kliss våt. Vi har belegg under skålene, men det hjelper jo lite når han drar det noen meter :lol:

Ja det er akkurat slik han gjør, haha :P

Takk for svar, ja ett sant plastunderlag kan jeg kjøpe, et stort ett :ahappy:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Jonna

Har eid en slik selv, vannskålen sto da på badet eller ute på altanen. Mat fikk den også på badet eller altanen.

Satt vannskålen inners på badet så den måtte frakte det noen meter før han var ute døren, også en fillerye de neste meterene som tok til seg det siste av vannet. Nok til at ikke gulvet ble ødelagt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Drypp, drypp, drypp. Sånn har det vært her så lenge jeg har hatt hund! Er usikker på om jeg vil kalle det for sikkel det som mine gjør. De blir rett og slett bare veldig våte på haken og på leppene at det drypper litt.

Men men, så lenge de holder seg for gode til å velte vannskålen så er jeg fornøyd!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...