Gå til innhold
Hundesonen.no

Non-Stop Amundsen kløv


Guest Jonna
 Share

Recommended Posts

  • Svar 61
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Jeg kjøpte medium til Action (27 kg og ca 61 cm høy). Jeg var usikker på om den satt bra nok, men etter å ha prøvd den på noen turer så er jeg veldig fornøyd

En vennine har den kløven til sin husky og er super fornøyd med den. Ligger bra og har mye plass til ting

Krilo her har den, hun var veldig fornøyd sist jeg hørte, kanskje hun kommer med oppdatering når hun ser tråden?

Posted Images

Kan dere som har kløven legge ut bilde av hvordan den sitter på hunden?

Tror bilde av ivo med kløven på skal ligge tilgjengelig i nettbutikken nå men det er et eller annet feil med bildeopplasningen. Ser dere det ikke så skal jeg prøve å få gjort noe med det i morgen :)

http://www.arivo.no/index.php?route=product/category&path=71_89

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Marthe: Jeg synes den ser litt stor ut, ikke noen krise, men passer str mindre så hadde jeg gått for den. Den har fin lengde på veskene, de går ned til albuen, men den ser litt lang ut i ryggen, den ser også litt ekkel ut i halsen? Ser ut som reima fremme går veldig høyt opp på halsen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Marthe: Jeg synes den ser litt stor ut, ikke noen krise, men passer str mindre så hadde jeg gått for den. Den har fin lengde på veskene, de går ned til albuen, men den ser litt lang ut i ryggen, den ser også litt ekkel ut i halsen? Ser ut som reima fremme går veldig høyt opp på halsen.

Ja, jeg synes også det er noe ved halsen. Kanskje jeg skal løse den litt opp fremme og se? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

*Låner bilde av Krilo*

P6303488_zps4fc04b3a.jpg

Jeg ser for meg at denne størrelsen kan bli litt kort hvis han er 10 cm kortere enn Action i ryggen?

Dette var vanskelig.

Hvis du ønsker så kan jeg måle forskjellen på M og S fra kanten oppe i nakken og helt bak i morgen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

*Låner bilde av Krilo*

P6303488_zps4fc04b3a.jpg

Jeg ser for meg at denne størrelsen kan bli litt kort hvis han er 10 cm kortere enn Action i ryggen?

Dette var vanskelig.

Mja, jeg synes krilo sin er ganske mye for lang for han, vertfall ser det sånn ut herfra, så viss vi tar høyde for at han er 10 cm kortere, men har en kløv som kanskje er 5 cm for lang og str større er for stor til din så tror jeg den skal passe fint, men kan være greit og prøve selvfølgelig :) Men som sagt, med mindre du skal laste med veldig mye vekt ifht hundens str/vekt så er det neppe et problem at den er litt lang.

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mja, jeg synes krilo sin er ganske mye for lang for han, vertfall ser det sånn ut herfra, så viss vi tar høyde for at han er 10 cm kortere, men har en kløv som kanskje er 5 cm for lang og str større er for stor til din så tror jeg den skal passe fint, men kan være greit og prøve selvfølgelig :) Men som sagt, med mindre du skal laste med veldig mye vekt ifht hundens str/vekt så er det neppe et problem at den er litt lang.

Hvor mener du kløven skulle stoppet? Nå finnes ikke denne i mindre str, men ser for meg at mindre ville blitt for lite rundt hals osv. Vi laster den uansett ikke veldig tungt, og han beveger seg bra med den på og den ligger stabilt. Men greit å få litt synspunkter og ta med seg videre om vi skulle ha behov for at han skal bære mye vekt. :)
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor mener du kløven skulle stoppet? Nå finnes ikke denne i mindre str, men ser for meg at mindre ville blitt for lite rundt hals osv. Vi laster den uansett ikke veldig tungt, og han beveger seg bra med den på og den ligger stabilt. Men greit å få litt synspunkter og ta med seg videre om vi skulle ha behov for at han skal bære mye vekt.

Nei, det er jo derfor det finnes forskjellige typer med forskjellige utforminger, lengder og bredder. Men den er ikke kjempe ille altså, og som jeg sa til marthe, skal du ikke kløve tungt og langt så hadde eg ikke brydd meg så hardt om det :) Jeg synes den ser bra ut bortsett fra rygglengde, og jeg klarer ikke og bestemme meg for om det bryst bandet er for langt oppe (men om det ikke plager han på tur så er det jo strengt tatt ikke noe og bry seg om at det ser feil ut). Det er ikke sikkert det er snakk om en hel str heller, men kanskje rett og slett en annen type kløv :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er vel en tommelfingerregel at kløven ikke skal gå bak det bakerste ribbeinet (samme regel gjelder forøvrig for sal på hest). På bildet av Krilo ser det ut som den kanskje gjør det, men bilder kan jo lyve :) Går den for langt bak kan den (med vekt i) presse på lenden som er noe svakere enn den fremre delen av ryggen og skuldrene.

Edit: quoten forsvant!

Endret av Krelise
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Jeg har kjøpt størrelse L til min store schæfertispe på 40 kg. Jeg var litt i tvil fordi jeg synes også at brystreimen liksom var så stram og høyt oppe, men kom vel frem til at det ikke plaget henne og kløven ble liggende veldig stabilt. Hun har bare bært literflasker med vann foreløpig da, men den ligger veldig stabilt. Den er ganske lang føler jeg, så om jeg ikke hadde en hund som faktisk er så rektangulær som en schæfer og feks husky er måtte jeg nok hatt en annen kløv. Skal se om jeg finner noen (dårlige) bilder.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...

Endte med å kjøpe og her er "dommen" som jeg skrev i en annen tråd.

Ville ikke gi tilbakemelding før jeg hadde prøvd den noen ganger ordentlig.

Er inne i den beste tiden å prøve den på også, Talli er nedrøytet og "ekstra" smal. Har str S. Den er helt på grensen til henne, men det er alle ting pga den smale fronten så litt løs rundt halsen. XS blir for lite og S litt for stort på de flest ting med henne. Men funnet ut at litt for stort fungerer bedre enn for trangt.

Tipper det vil løse seg når hun har pels igjen. Ellers sitter den veldig godt i terreng. Nå har jeg ikke hunder som ruser rundt, men tenker på hvor hun går når hun har tilnærmet 1/3 av sin egen kroppsvekt i kløven ;)

Men den sitter godt, følger kroppen hennes, vrir seg ikke og danser ikke rundt ved hopp og sprett, faller ikke framover slik som mange gjør. Ingen gnagsår (det blir det fort så naken som hun er nå).

Til Blaze sitter den som ett skudd. Men hun går bare korte strekker, så passformen spiller egentlig liten rolle på henne ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gutta skal få hver sin :-) Non stop-freak!

Så da spørs det på størrelse. Har en kelpie hannhund (10mnd) i "vekst", det vil si. Han skal bli breiere (Håper jeg virkelig), men er ferdig i høyden :)

Og en stor dalmishannhund som absolutt er ferdig i vekst (nok en gang, håper jeg!!) :-P

Large eller X-large på Nico, må bare måle omkretsen hans... Så må nok Vegas ha small regner jeg med.

Innspill?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Snusmumrikk

Den så faktisk bedre ut i filmen enn bilder jeg har sett :) kanskje jeg skal vurdere en sånn til Ymse til sommern. Seleverkstedet sine begynner å bli fryktelig dyre, og jeg har ikke funnet noen andre jeg syns virker bra nok.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...