Gå til innhold
Hundesonen.no

Valpeører


86*modell
 Share

Recommended Posts

Har ei frøken på snart 5 mndr, blanding av CCPP og Yorkie. Hun hadde "midt i mellom" stående og liggende ører når jeg fikk henne da hun var 11 uker, så reiste begge ørene seg etter noen uker og sånn har de vert siden. Skikkelige stå-ører! Men nå, de siste dagene, så har ene øret lagt seg ned plutselig. Så nå henger det ene, og det andre står beint opp. Er dette vanlig? Jeg mener, det spiller jo ingen rolle i den forstand at hun er blanding og ikke skal stilles, men det ser jo litt snålt ut.. Søt-snålt, mener jeg :wub::lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ørene kan falle litt i forbindelse med tannfelling. Hvis de har stått av seg selv ville jeg ikke vært bekymret, de går nok opp igjen. Du kan jo tape det ene øret noen dager hvis du vil være sikker på å få to stå-ører.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Snusmumrikk

Ganske vanlig at det kan skje ting med ørene i tannfellinga ja. Min voksne (riktignok av helt annen rase) hadde ståører fra han var 6 uker gammel, når han ble 5 mnd falt de halvveis ned igjen en ukes tid før de reiste seg og har stått siden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for svar, dere :) Da bare ser jeg det an, styrer ikke med noe tape tror jeg, siden det ikke har noe betydning sånn sett. Hun er utrolig sjarmerende slik hun er nå, hehe, og så lenge det er normalt så puster jeg ut, og så håper jeg på at øret retter seg ut igjen etter hvert :ahappy:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bilde skal bli :ahappy: Dere skal få se hvordan ørene har utviklet seg... :lol::wub:

Babyører

945853_10152791297430725_2022292160_n.jp

11 uker gammel - ører

21212_10152788724600725_471434773_n.jpg

Seriøse stå-ører... :lol:

1011977_10153019232615725_1230918952_n.j

Og NÅ; en av hver.. :|:icon_redface::wub::wub::D (ser at det andre øret er på tur til å dette mer ned også, faktisk! Det stod beint opp i går... :shocked: )

1001501_10153019232250725_721623974_n.jp

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ikke uvanlig å måtte teipe ørene i tannfellingen. Brusken mykner slik at tennene lettere slepper... og ergo mykner ørebrusken også, og ørene faller ned :)
Jeg har gjort/gjør det med Linus nå for at han skal ha ståører. Både mtp rasestandard og siden det er lettere å holde ørene fri for ørebetennelse om de ikke ligger. :)

Jeg har også klippet vekk pels på ørene med maskin, slik at de ikke er så tunge og dermed står lettere.

Hvis valpen din sin pels vokser i samme takt som etter noen av foreldrerasene, så vil den fort vokse ut igjen om du klipper den litt ned nå ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ikke sagt at hun må teipe ørene, bare for å klarere :P

Jeg bare forklarte hvorfor det ikke er uvanlig, ikke værre enn det.

Jeg personlig ville nok teipet, men det er egentlig litt ettersom hva man foretrekker. Jeg har hatt hund med stadige ørebetennelser og behov for å nappe inni ørene før, og vil gjerne unngå det igjen om jeg kan. Da er ståører et enkelt alternativ, for min del.

Og ettersom valpens ører har stått av seg selv uten hjelp frem til nå, så vil de kanskje reise seg uten etter tannfellingen også. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...