Gå til innhold
Hundesonen.no

Enda en mobilkjøps tråd


MegaMarie
 Share

Recommended Posts

Nå har det seg slik at min kjære, tapre telefon måtte ta farvel etter et hardt liv. Den har blitt slengt i bakken fra dag en, så skjermen knuste, og etter en skikkelig regnværs dag ville ikke skjermen fungere lengre. Dette var en HTC Desire S.

Jeg er på jakt etter en mobil som ikke er for stor i størrelse. Det er nesten det viktigste for meg. Uten om dette er et godt kamera en bra kvalitet. Jeg bruker mobilen til å tekste, ringe, facebook, snapchat, instagram, spotify, geocashing og surfing.

Jeg pleier ikke å være så snill og forsiktig med mobilene mine. Desire S var min første smartphone og den fikk jeg for ca 1,5 år siden, så jeg hang litt etter på den fronten. mitt største argument for å ikke få meg smartphone var at jeg visste jeg kom til å knuse skjermen, og det skjedde bare 5 dager etter mobilen var kjøpt. Denne gangen skal jeg riktignok kjøpe beskyttelses deksel med en gang, jeg får ikke lov å bruke den mobilen før det er på. Finner det noen finurlige smarte løsninger til regnvær og kanskje? Jeg har en tendens til å dra den frem i regnet for å skifte sang på tur f. eks.

Jeg vil ikke ha en for dyr mobil. Rundt 2000 kr.

Så shut, kom med forslag!

Min favoritt sålang:

Samsung Galaxy S III mini

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sony har en som er vanntett iallefall, og som er ganske liten. En venninne som har, hun har vel samme krav som deg omtrent, særlig når det går på størrelsen og pris. Husker ikke hva modellen heter da,

Haha, finn det ut!

KristinR:

Størrelse er nok mer viktig enn om den er vanntett.

Forresten, hvor er det best å kjøpe mobil? På nett eller i butikk?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

http://www.dinside.no/917220/samsung-galaxy-xcover-2

Denne ville jeg sett på :)

Og jeg pleier kjøpe på nett i en butikk som har butikk butikker. Som Elkjøp, Lefdal osv.

Bra forslag! Tror jeg må sjekke den ut i butikken for å se på størrelsen :) For den så kanskje akkurat i største laget for meg. Den jeg linker til i første innlegget er litt større enn gamle mobilen min, og jeg vil ikke ha de noe særlig større enn det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Samsung er gode telefoner med godt kamera. galaxy s3 for eksempel. Nå vet jeg ikke hvor mye den koster, men burde ikke være for dyr da s4 er lansert.

Ellers har du sikkert s2 mini eller noe sånt også.

Anbefaler å se på i butikk men handle på nett.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det var den jeg linken til i første innlegget :) Mamma har den, og jeg har fått sjekket den ut! Jeg syns den virker veldig bra!

Skal sjekke ut de andre forslagene :)

Ellers har min bror en mobil han ikke bruker, det er en av de som skal tåle alt mulig. Men den er litt stor. Men til gjengjeld så får jeg den gratis, så kanskje jeg tar den likevel :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det var den jeg linken til i første innlegget :) Mamma har den, og jeg har fått sjekket den ut! Jeg syns den virker veldig bra!

Skal sjekke ut de andre forslagene :)

Ellers har min bror en mobil han ikke bruker, det er en av de som skal tåle alt mulig. Men den er litt stor. Men til gjengjeld så får jeg den gratis, så kanskje jeg tar den likevel :)

Viss din bror har en som er vanntett gratis så høres det ut som en glimrende deal, spesielt visst mobiler er forbruksvare :lol:

Ellers har jeg en Sony Xperia V, den er vantett og ikke like stor som Galaxy S3/S4/S4 Active, HTC One eller Sony Xperia Z. Xperia V har 4,3 tommers skjerm, men de andre her har mellom 4,7 og 5" skjerm, så min er ikke liten, men heller ikke den helt største. Koster for tiden 2.695,-, men det er sikkert mulig å få en brukt for 2K med restgaranti på halvannet år, viss ikke gi meg et hint viss du skulle være interessert da jeg skal selge min (får ny mobil på jobben nå).

Selv synes jeg det er kjekt å sjekke mobilen jeg tenker på www.amobil.no hvordan den har gjort det i test, hva som er irriterende og hva som er bra, fordi det er en jungel med produkter der ute :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det var den jeg linken til i første innlegget :) Mamma har den, og jeg har fått sjekket den ut! Jeg syns den virker veldig bra!

Skal sjekke ut de andre forslagene :)

Ellers har min bror en mobil han ikke bruker, det er en av de som skal tåle alt mulig. Men den er litt stor. Men til gjengjeld så får jeg den gratis, så kanskje jeg tar den likevel :)

Det er i alle fall verdt å prøve den hvis den er gratis da :) Man blir fort vant til størrelse altså. Det er jo ikke krise om du ikke liker den likevel, for da kan du jo bare gi den tilbake :P

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

http://www.dinside.no/917220/samsung-galaxy-xcover-2

Denne ville jeg sett på :)

Og jeg pleier kjøpe på nett i en butikk som har butikk butikker. Som Elkjøp, Lefdal osv.

bare en liten obs, den er bedre enn forgjengeren sin, men xcover har fortsatt lite internminne noe som kan føre til at du ikke får lastet ned de appene du vil iom at en del apper ikke kan lagres på minnekort, og i ytterste konsekvens får du ikke oppdatert apper og programmer du allerede har og da kan du etterhvert heller ikke bruke Facebook etc. I tillegg har den et noe begrenset bruksområde da den mangler støtte til en del apper. Dette er i all hovedsak en arbeidstelefon og derfor er det ikke lagt til rette for mye på underholdningsbiten.

Har ikke noe forslag til telefon, men et tips til oss som er hardhent og klebbette med telefonen er læretui som dekker både bakside og skjerm samtidig som læret tar opp energi og demper fallet om du mister den i bakken. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...