Gå til innhold
Hundesonen.no

Sykkeltilhenger el til dalmatiner


Recommended Posts

Zebra er nå så dårlig at sykkelturer ikke fungere så godt lenger, og det er trist for både meg og henne. Det var noe vi virkelig likte å holde på med.

Nå har jeg jo begynt å sykle mye, og har lurt på om sykkeltilhenger kunne være noe??

Møtte noen med en Berner som satt så fint der bak, koste seg gjorde den.

Så noen som har erfaring med dette?

Innspill mottas gjerne.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har en helt vanlig sykketilhenger til barn som jeg kjøpte på Jula (tror jeg), den var den eneste som var bred nok, i tilegg til at den har sider så eneste stedet hunden evt kan prøve å stikke av er foran. Men han har belte på seg så han får ikke noen sjangs til det.

Jeg syntes det fungere strålende, er dog usikker på om den er stor nok for en dalamtiner, da måtte det evt blitt varetilhengeren til jula og så litt modifikasjon. Men Terho stortrives. Han får sitte der hver gang vi beveger oss over på asfalt så ikke labbene hans blir såre og fordi han nekter å løpe i grøfta uansett hvor nærme han er den :P I starten var det ikke så gøy, men nå legger han seg ned når han får beskjed og ligger spent og følger med på alt som farer forbi.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi kjøpte sykkeltilhenger (på tilbud) på gsport (husker ikke pris) som vi har brukt til hundetransport, dog til litt mindre hunder. Funket greit det, men tror det er lurt å bruke litt tid på tilvenning. Boston terriern til svigerforeldrene syns det var helt supert, Linux (kooiker) ville helst løpe ved siden av. den vi har kan du velge om du vil ha sete i eller om det bare skal være til trasport. Ville vel prøvd å finne en uten sete ivertfall. Vet ikke hva vektgrensen er for sånne da, men har jo sett ganske store barn oppi en sånn...

Red; ser at den vi har har vektgrense på 45 kg (ivertfall tilsvarende vogn). Får den typen til ca 500 på xxl, men ser ikke ut som du kan legge ned setet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Barnetilhengere flest tåler vel 30-50kg og har som regel et lite hundevennlig sete. Kan vanlig tilhenger være et alternativ? De har flat, hard bunn, og gjerne høyere maksvekt enn barnetilhengerne også.

Koselig at hun får være med selv om hun ikke klarer å holde følge lenger selv :ahappy:

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Barnetilhengere flest tåler vel 30-50kg og har som regel et lite hundevennlig sete. Kan vanlig tilhenger være et alternativ? De har flat, hard bunn, og gjerne høyere maksvekt enn barnetilhengerne også.

Koselig at hun får være med selv om hun ikke klarer å holde følge lenger selv :ahappy:

OT, men jeg trodde du skrev BERNERtilhengere, og syns det var litt rart at dere hadde egen type tilhenger til rasen deres. De ER store altså, men vanligvis greier de vel å gå selv.... :P

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


  • Nye innlegg

    • Er det ingen i nærheten som har en hund du kan låne? En oppdretter med flere hunder, eller noe? Nå var jo det for min og Odins del, men når jeg ikke orket å konkurrere med ham mer så gikk jo Lisa her på forumet konkurranser med ham. Men ja, livet som hundeeier er jo veldig i faser. Fra valpestadiet og få dem til velfungerende hunder i hverdagen, til å kunne ha dem med på aktiviteter og konkurranser, og så når de ikke er med på alt lengre igjen, og trenger mer oppfølging  helsemessig.
    • Akkurat nå har jeg lyst på en hund som kan henge med på lange fjellturer og som jeg kan konkurrere med, men som kan bo et annet sted så lenge senioren min fortsatt lever. Må jo bare innse at hun er en gammel hund som ikke lengre kan være med på alt jeg har lyst til, men vil jo også gi henne en god alderdom. Så ny hund i huset er uaktuelt så lenge hun er her. Hvorfor må det være så vanskelig...
    • Enig med Simira, meld dere på et valpekurs om dere ikke allerede går/har gått. I tillegg har for eksempel Maren Teien en veldig fin kanal som heter Hverdagslydig+ (https://boon.tv/hundetrener-maren), der er det også en egen kanal for valpeeiere. Vet at flere har hatt god nytte av hennes forelesninger og videoer i valpeperioden. Finnes helt sikkert noen gratis alternativer også, men det har jeg ingen oversikt over. 
    • Først av alt må du slutte å la ham hilse på andre hunder på tur. Hvis ikke får du en hund som trekker i båndet i alle retninger, og stresser seg opp hver gang han ser en hund. Det er ikke alle som kan eller vil hilse, og det er heller ikke trygt. Prøv å holde dere til kjente, trygge hunder. Om du ikke kjenner så mange kanskje det er noen du møter ofte på tur, eller du kan ta kontakt med en klubb i nærheten, en turgruppe eller noe. Jokking er en typisk stressadferd i den alderen, og tegn på at han girer seg opp for mye. Avbryt lek eller hilsing så fort det er tilløp til jokking, og jobb med at han skal være rolig og ha kontakt med deg. For å få slutt på biting i føtter ville jeg først og fremst sørget for at han har nok biteleker, og avlede med dem. Når han først begynner å bite på føttene, stå helt stille og ignorere ham til han slutter. Jeg vil på det sterkeste anbefale deg å gå et valpekurs om du ikke har gjort det allerede. Alt dette er helt vanlig for valper i den alderen, og på et kurs vil du få hjelp til å håndtere det. Du finner også mange vanlige problemer og råd for dem i trådene under valpeprat her på forumet, så ta en titt gjennom her.
    • Kikket litt i dogweb og ser at hundene fra lundehundprosjektet ligger der sånn som alle andre, med en X på slutten reg. nummeret. Den som ble utstillingschampion var 3. generasjon, og ser tittelen ligger inne. Da skulle man jo gjerne tro at de kan ta andre championat også, og at det samme vil gjelde for cavalierprosjektet, som trossalt er ganske så ekvivalent? Det var jammen ikke lett å finne informasjon på dette! 
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...