Gå til innhold
Hundesonen.no

Spist på av egne hunder


Justisia
 Share

Recommended Posts

TV2 har vært forholdsvis OK i sin omtale (rent bortsett fra at de bare MÅ dra inn Uppdrag Granskning og deres usakligheter), mens VG presterer å skrive at mannen ble angrepet av hundene (og antyder at de har drept ham).

Både hunder og katter kan finne på å spise av lik om de blir innestengt med dem uten andre matkilder, det er ingenting rart med det. Makabert, ja, men ingen indikasjon på at det er noe som helst feil med dyra.

Jeg blir forbanna av at man benytter anledningen til å prøve å dra rasen gjennom søla nok engang ved bruk av høyst tvilsom journalistikk. Det holder i massevis at rasen knyttes til folk som driver med narkotika og våpen, liksom, man trenger ikke å "add insult to injury" ved å fremstille dem som drapsmaskiner før man har noen som helst anelse om hva som har skjedd.

Det ville overraska meg VELDIG om det viste seg at det er hundene som er skyld i at han er død.

  • Like 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

VG slo jo også til med overskriften: Mann spist opp av hundene sine.

Rasen slipper vel desverre aldri unna Uppdrag granskning vil jeg tro. Og, journalister vil selge, og jo mer skummelt de kan finne om en hunderase, jo bedre for salget.

Jeg blir også overrakset dersom det viser seg at hundene faktisk har drept han.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Putle er hjertelig velkommen til å nibble litt på meg om jeg bor alene på landet og kæler om. Jeg tenker at det er helt naturlig dyreatferd jeg, det finnes da mennesker som har gjort det samme i nød? Spist andre mennesker?

  • Like 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var jo det fotballaget som styrtet i Andesfjellene som endte med å spise de døde. Og de er garantert ikke de eneste som har spist andre mennesker.... Boka og filmen "Alive" forteller jo den historien.

Egentlig er det vel en ganske naturlig atferd for en sultende kjøtteter. Å spise det som er tilgjengelig. Det er ikke første gang slikt skjer, og ikke siste gang...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Gråtass

Totalt usaklig, men de gangene jeg hører slike historier minner det meg om Bridget Jones sin største frykt som er "to die alone, found half eaten by her alsatian".. Jeg vet det er makabert, men litt festlig allikevel.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsatt OT: Om jeg kneler og jentene er låst inne med meg, forventer jeg faktisk intet mindre enn at de tar for seg idet sulten blir for ille. Sjøloppholdelsesdrift er noe av det jeg liker ved hunder, og jeg kan ikke noe for det, men jeg synes ikke disse historiene om hunder som sover på graven til eieren eller venter på togstasjonen i 14 år er så innmari rørende når det kommer til stykket. Det er da virkelig mye mer naturstridig enn at de spiser av oss om de må.

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...