Gå til innhold
Hundesonen.no

Hund i bil


Recommended Posts

Hei alle sammen!

Jeg venter på å få hjem min lille Rosco 19. Juli, og jobber med å lese meg opp på alt! Ting har forandret seg siden jeg hadde min forrige hund, og alt av utstyr har blitt mye tryggere og bedre!

Jeg har vært i ulike dyrebutikker og lest på nett for å få ulike meninger om hva som er best, men fant ut at andre hundeeiere må være de beste å rådføre seg med:)

Når det gjelder trygghet for hund i bil; er bur best, eller bilbelte for hund?

Har hørt og lest mye om Vario cage, men er ikke dette det beste kun hvis man kommer ut for en skikkelig bilulykke? Atså Er ikke et bilbelte tryggere for han, som med oss mennesker?

Vi planlegger å kjøpe hundebur som han kan ha inne som sin lille trygge hule, og vi vil også ha buret med i bilen.. men jeg er redd for at om man skulle være uheldig å ha en bråstopp, at han vil bli kastet inn i veggen på buret. (Samboeren min er en fantastisk sjåfør, bare så det er sagt, men vil ha det beste for min Rosco)

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dropp bur inne, kjøp heller en deilig hundeseng han kan ha som sitt sted. og kjøp et skikkelig hundebur til han i bilen, og med skikkelig mener jeg ikke de som er sammenleggbare, og de skikkelige er ofte en del tyngre å flytte inn ig ut av bilen. og ikke kjøp det for stort. En bråstopp i bilsele kan gjøre mye skade på kroppen til hunden. :)

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for svar husvarm:) ja, de jeg har snakket med i butikken sier det samme som du gjør, og at vario cage er svaret! Det er sikkert riktig, men buret ser så trist og ukoselig ut! Får litt følelsen av de gamle dyreparkene med de tykke "stolpegitterene". Sikkert bare meg:p viktigste er jo at hunden er trygg!!

Men er alle ikke sammenleggbare bur bra? Har sett det som heter herkules bur også. Lurer litt på kvalitetforskjell, da prisen er ganske forskjellig. Noen som har gode erfaringer med bur i bil som dere vil dele?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke akkurat noe tips eller slikt, men kan ikke si at bilsele er så trygt heller. Vi ble påkjørt bakfra da hunden var i sele, greit det stoppet hunden fra å fly fram i frontruta, men det tok så lang tid for at bilselen reagerte på bilens brå bevegelser at hundeselen ble lang nok til at hun traff framsetet (hvis det gav noen mening). Hunden ble jo så trukket hardt tilbake i setet, etter første kollisjon. Gikk bra da, bortsett fra at hun forslo seg litt over alt.

Selvsagt er sele bedre enn løs hund! Flott å se at folk faktisk tenker på sikkerhet i bil for hund også :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tuseb takk for svar:)

Huff, det hørtes ikke bra ut! Håper alt gikk bra for hunden din!!

Tror nok det må bli bur, Ja! Høres utrolig skremmende ut at selen fungerte så dårlig.. Setter stor pris på rådet:)

Ja, jeg setter helse og trygghet for hunden først, koste hva det koste vil :) syns det er flott at det er mye større fokus på dette nå enn før!

Dyra våre blir jo et familiemedlem, og man blir så vanvittig glad i dem! Det er viktig å vite at de har det best mulig med oss også :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har herkules buret og er veldig fornøyd med det, kjenner fler som har herkules og folk som har variocage og som er fornøyde. Når vi kjøpte herkules var prisene på de to så og si like. Disse ville jeg ikke brukt som bilbur http://www.horze.no/Sammenleggbart-hundebur/D4043,no_NO,pd.html . Det kan fort bli som en eggdeler i en bilkrasj. At buret ikke ser koselig ut har jeg aldri enset en tanke, tror ikke bikkja her tenker over det heller. Det viktigste er at det er trygt. Og så lenge dere har plass til et av de solide burne hadde jeg glatt valgt det. Og om du skulle føle for det er det jo bare å pynte det opp. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...