Gå til innhold
Hundesonen.no

Søker leilighet og hundevenner i Tromsø


Recommended Posts

Hei!

Fra september av skal jeg studere ved Kunstakademiet i Tromsø og med meg har jeg selvsagt schæfertispa mi Aska som blir et år i sommer. Hun er en veldig snill hund, bjeffer ikke, lydig og grei, går godt med andre hunder. Pus blir forresten også med.

Er det noen som vet om noe ledig hybel/leilighet?

I og med at jeg flytter til Tromsø uten å kjenne et menneske er jeg veldig glad for å treffe andre hundemennesker! Aska elsker å leke med andre likesinnede hunder, og det hadde vært kjekt å ha noen å gå litt tur med. Jeg ønsker også å begynne å trene rundering og spor, og vil gjerne komme i kontakt med andre som lever et aktivt liv med hund.

Om noen her bor i Tromsø så ta gjerne kontakt her på tråden, om så bare for å fortelle meg litt om byen eller hvor jeg kan ta Aska med meg for å trene :)

Mvh Sophie

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

Jeg flyttet (tilbake) til Tromsø i fjor høst, så jeg har vært igjennom litt av det samme. Når det gjelder leilighet anbefaler jeg deg å selv legge ut en annonse på finn.no umiddelbart, da boligmarkedet i byen er svært presset. Min erfaring er at en god del utleiere ikke ønsker å bli oppringt av 100-200 interessenter, og dermed svarer på "ønskes leid"-annonser heller enn å annonsere selv. Det kan være en utfordring å finne et sted å bo med dyr, men vi er flere som har klart det :)

Tromsø hundeklubb er en aktiv klubb, som har et fint treningsområde og klubbhus i Kroken (ligger på fastlandet, nås enkelt med rutebuss fra byen). Jeg er ikke sikker på hvor de trener rundering, men det kan du finne ut ved å kontakte klubben (facebookside https://www.facebook.com/groups/2373333764/?hc_location=stream og hjemmeside http://www.tromso-hundeklubb.no/).

Jeg vil gjerne være med på å gå tur, men hunden min er en godt voksen dame som synes store unghunder leker for voldsomt...så det blir nok ikke så mye lek med henne.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

Du bør definitivt legge ut annonse ja - det kan være vanskelig å finne steder hvor du får ha hund, men om du har is i magen og en god annonse (husk bilder!) så går det som oftest. Anbefaler å nevne at du trener bikkja aktivt, det var det som gjorde utslaget for oss. :)

Jeg ville også lagt ut annonse NÅ. Det tok oss nesten tre måneder å finne noe, og vi gjorde det i tillegg når det ikke var studiestart.

Jeg trener forøvrig bruks (nbf) og lydighet med tromsø hundeklubb - vi har skogstreninger på mandager, hvor vi som oftest er inne på ramfjordmoen (ca 30 min med bil fra sentrum). Ellers er det brukslydighet på klubben på tirsdager fra 19:30 (med skudd), samt lydighetstreninger på torsdager (19:30) og søndager (15:00).
Vi har facebookgrupper for de forskjellige grenene også, hvor treninger planlegges - her er linken til bruksgruppa: https://www.facebook.com/groups/145830148919098/


Ellers går jeg mye turer selv, men jeg har en husky som er båndhund, og en BC-tispe som ikke alltid liker andre hunder, men så lenge du tåler at mine går i trekk og ikke løst (og at eieren har kondisen til en våt sokk) så er det bare å hive seg med. :)

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Finner du et sted å bo kommer du til å få det suuupert i Tromsø! Brukshundgruppa til hundeklubben er spekka med superflinke og trivelige folk (flere av de er aktive her på sonen), og i tillegg kjører hundeskolen Hundevis masse bra kurs og har treningsopplegg. Skikkelig bra sted å bo for aktive hundefolk :) Men å finne seg det stedet å bo derimot... Misunner deg ikke! Det er SPRENGT kapasitet i Tromsøregionen, og utleiers marked på alle fronter. Anbefaler annonse på finn.no og et par gode runder med deg selv på hvor langt du er villig til å pendle til og fra skolen... Masse lykke til!

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Hei!

Du bør definitivt legge ut annonse ja - det kan være vanskelig å finne steder hvor du får ha hund, men om du har is i magen og en god annonse (husk bilder!) så går det som oftest. Anbefaler å nevne at du trener bikkja aktivt, det var det som gjorde utslaget for oss. :)

Jeg ville også lagt ut annonse NÅ. Det tok oss nesten tre måneder å finne noe, og vi gjorde det i tillegg når det ikke var studiestart.

Jeg trener forøvrig bruks (nbf) og lydighet med tromsø hundeklubb - vi har skogstreninger på mandager, hvor vi som oftest er inne på ramfjordmoen (ca 30 min med bil fra sentrum). Ellers er det brukslydighet på klubben på tirsdager fra 19:30 (med skudd), samt lydighetstreninger på torsdager (19:30) og søndager (15:00).

Vi har facebookgrupper for de forskjellige grenene også, hvor treninger planlegges - her er linken til bruksgruppa: https://www.facebook.com/groups/145830148919098/

Ellers går jeg mye turer selv, men jeg har en husky som er båndhund, og en BC-tispe som ikke alltid liker andre hunder, men så lenge du tåler at mine går i trekk og ikke løst (og at eieren har kondisen til en våt sokk) så er det bare å hive seg med. :)

Jeg tror ikke det lønner seg akkurat nå å ha annonse for å finne leilighet i Tromsø - tenker f. eks. finn, hvor man må betale 500,-

Samboeren og jeg har nå prøvd i ca en måned uten å lykkes. Vi skal forhåpentligvis ha valp i september.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Håper du finner deg et sted å bo!

Labradoren min vil gjerne ha flere lekekompiser, så det er bare å ta kontakt når du kommer, så kan vi se om de går overens :)

Oi! Nydelig hund du har. Vi skal ha en labrador også. Svart tispe, forhåpentligvis. Kullet blir født til uka. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oi! Nydelig hund du har. Vi skal ha en labrador også. Svart tispe, forhåpentligvis. Kullet blir født til uka. :)

Hvilket kull, i Nord-Norge? :) Hilsen svart tispe labrador-eier i Tromsø :)

Flytter dessverre fra Tromsø, og etterlater ingen hybel :( Det er EKSTREMT mye trøkk på hyblene i Tromsø, mange må gi opp og dra fra byen og studiene pga mangel på hybel. http://www.tv2.no/nyheter/innenriks/boligkrise-i-tromsoe-100-studenter-maatte-droppe-studiene-4067739.html

Anbefaler deg virkelig å legge inn en annonse eller nevne at du er hundeeier, alt som gjør at du skiller deg ut er bra. For litt siden var denne saken i avisene:

http://www.nettavisen.no/nyheter/article3638470.ece

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg gadd ikke betale for annonse nei, så jeg følger heller med hver dag + har fått et hett tips av søskenbarnet til mamma. Håper det ordner seg, jeg og Aska kommer hvertfal til Tromsø i september, om vi så må sove i telt :)

Lykke til! Håper at vi kan treffes når du kommer! :)

Hvilket kull, i Nord-Norge? :) Hilsen svart tispe labrador-eier i Tromsø :)

Flytter dessverre fra Tromsø, og etterlater ingen hybel :( Det er EKSTREMT mye trøkk på hyblene i Tromsø, mange må gi opp og dra fra byen og studiene pga mangel på hybel. http://www.tv2.no/nyheter/innenriks/boligkrise-i-tromsoe-100-studenter-maatte-droppe-studiene-4067739.html

Anbefaler deg virkelig å legge inn en annonse eller nevne at du er hundeeier, alt som gjør at du skiller deg ut er bra. For litt siden var denne saken i avisene:

http://www.nettavisen.no/nyheter/article3638470.ece

Hvor du flytter til?

Nei, der er et kull i Leikanger. Ikke helt sikkert at jeg får valp, men jeg bare krysser fingrene.

Hvor får man se på søta di? ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 months later...

Det er fryktelig vanskelig å finne hybel i Tromsø og særlig med hund dessverre. Jeg vet det er noen som har kjøpt campingvogn for å bo i. Håper det ordner seg for dere!:-)

Har du prøvd å skrive på nettsiden til hundeklubben forresten?

Sent from my GT-I9100 using Tapatalk 2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...