Gå til innhold
Hundesonen.no

Snuggle puppy


Recommended Posts

Hva i alle dager er det??

Det er en kosebamse laget til hund som har en varmebag i seg og en maskin om lager hjerteslag. den skal visst gjøre at valpen ikke skal føle seg alene den første tiden med "alene hjemme trening"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

"I gamle dager" sa man alltid at man skulle fylle en flaske med varmt vann og så legge den i et håndkle - så valpen får følelsen av at det er andre valper i nærheten når den plutselig skal sove alene.. (Koster bortimot ingenting - men sikkert ikke så fin som en "snugglepuppy" såklart.)

Men nei, har aldri brukt det og det har da blitt hunder av dem fordet.

Alene-valpen jeg har nå (3,5 uker gml) har dog en varmeflaske inni en "kosedyrhund" (kjøpt på Europris for rundt en 50-lapp). Men den er der for å gi han varme da han ikke har noen søsken å varme seg på.. Tviler på at den blir ansett som særlig selskap for han når han blir eldre.

Susanne

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, dette er bare noe dritt.

Jeg fikk en slik en da valpen min var 3-4 måneder gammel. Tenkte jeg skulle teste ut - men hjelper absolutt ingenting. Sånn bortsett fra at bikkjen får en ekstremt dyr bamse å bite ihjel (sjekket prisen online i etterkant, fikk jo nesten hakeslepp). Den varmer ikke noe særlig godt (kun akkurat der den varmeposen ligger) og hjertebanken høres og kjennes bare ut som stress-hjertebank. I tillegg så varer ikke batteriene noe særlig lenge og jeg kan tenke meg det hadde blitt ekstremt dyrt å drive med innkjøp av nye engangs-varmeputer.

Ikke verdt prisen i det hele tatt med andre ord, dere kan trygt spare dere for disse pengene. Varmeflaske og tøykompis er et mye bedre alternativ om dere vil at valpen skal ha det litt varmere, og litt radio på for selskapsskyld tenker jeg fungerer mye bedre enn denne bamsen her.

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for alle svar:) tror dere har helt rett! Det enkle er ofte det beste! En slik varmeflaske kosedyr kan være et godt alternativ! Vi får se hva det blir behov for når hverdagen begynner å nærme seg, og vi må forlate Rosco i et par små timer

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...