Gå til innhold
Hundesonen.no

Pass av en (eller to) basenjier 3-10 juli.


Yodel
 Share

Recommended Posts

Vi skal til Tenerife 3-10 juli.
Min mor pleier å passe Jippi, men da også hun skal være med trenger vi pass til både vår Jippi og hennes Echo.

Jippi er en liten basenjifrøken på 1,5 år. Full av liv og lek! Hun er overivrig til livet, og elsker alt av folk. Hennes store kjærlighet er barn. Hun er helt fantastisk med dem! Hun er ei kosejente som trives bare hun kan få litt kos og oppmerksomhet.
Hun kan være litt skeptisk til andre tisper.
529116_10151308611577693_1422871801_n.jp

534346_10151007213012693_82086450_n.jpg

Echo er en godhjertet herremann på snart 8 år. Snill og grei og ganske så ukomplisert. Barn er helt OK, tisper hans store kjærlighet (alle sammen).
Hannhunder er ikke alltid like kule.
TUR%20JULI%202008%20078.jpg

Sammen eller hver for seg. Echo kan nok ikke bo sammen med andre hannhunder, Jippi antageligvis ikke med andre tisper.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har veldig lyst. Veldig ok måte å sjekke allergien på nå som han har klart en hel helg med hund uten symptomer.

Men jeg er avhengig av at de ikke jager hester eller stikker av hvis de er løse. Og så burde vel samboer ha et ord med i laget.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har veldig lyst. Veldig ok måte å sjekke allergien på nå som han har klart en hel helg med hund uten symptomer.

Men jeg er avhengig av at de ikke jager hester eller stikker av hvis de er løse. Og så burde vel samboer ha et ord med i laget.

Det hadde vært flott! Men kan nok ikke garantere hverken for hestejaging (selv om jeg ikke tror det) eller at de ikke stikker av. Er nok best å ha de i bånd, selv om vi har de en del løse selv.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Belgerpia

Jeg har veldig lyst. Veldig ok måte å sjekke allergien på nå som han har klart en hel helg med hund uten symptomer.

Men jeg er avhengig av at de ikke jager hester eller stikker av hvis de er løse. Og så burde vel samboer ha et ord med i laget.

Det hadde vært flott! Men kan nok ikke garantere hverken for hestejaging (selv om jeg ikke tror det) eller at de ikke stikker av. Er nok best å ha de i bånd, selv om vi har de en del løse selv.

Tatt i betrakning av at det faktisk er båndtvang så burde jo ikke hestejaging være ett problem tenker jeg da :)

(måtte bare kommentere)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tatt i betrakning av at det faktisk er båndtvang så burde jo ikke hestejaging være ett problem tenker jeg da :)

(måtte bare kommentere)

Ja, det er båndtvang men sommerferien blir stort sett tilbrakt på et inngjerdet hestebeite med et småbruk i midten. Og med en 2 åring som åpner dører og ev hunder som liker å jage hester kan det fort bli kjipt :P

Det ekke båndtvang på inngjerdet tomt såh.. hehe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det er båndtvang men sommerferien blir stort sett tilbrakt på et inngjerdet hestebeite med et småbruk i midten. Og med en 2 åring som åpner dører og ev hunder som liker å jage hester kan det fort bli kjipt :P

Det ekke båndtvang på inngjerdet tomt såh.. hehe

Inngjerdet område går nok fint :)

De har aldri jaget hester før, men har dessverre ikke vært så mye rundt de heller (men noe), så den jagingen er jeg usikker på. Basenjien generelt er dog en fin stall-hund. Har hatt flere basenji-stall hunder og t.o.m. basenji-ryttere tidligere ;)

Edit: kom på at Jippi er en rytter selv! (Men hadde den løpt avgårde er det fullt mulig hun hadde løpt etter?)

842_10151148208477693_831387533_n.jpg

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åhh, det frister litt, og dere bor jo ikke langt unna. Calle er ikke veldig begeistret for besøk om han ikke kjenner hundene, i tillegg jobber jeg de fleste dagene her, det er eneste baktankene jeg har. Echo og to myndegutter (hvor den ene heller ikke er like glad i hannhunder alltid) blir kanskje ikke beste matchen, men vi kan stå som reserve for Jippi (med forbehold om at fruen her også syns det er greit).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...