Anemone Skrevet 1. Juni 2013 Rapporter Skrevet 1. Juni 2013 Ca midnatt – etter en koselig kveld med venninneprat, god mat (til å være på tur, i hvert fall ) og litt rødvin var det på tide å krype inn i teltet. Men først: tannpuss med utsikt I halvfemtiden våknet jeg av at det var uutholdelig varmt i teltet. Prøvde å sovne igjen, men gav opp rundt kl 5 og tok med meg Mona ut for å sove under åpen himmel Venninna mi valgte å bli i teltet, noe jeg tror hun angra litt på… Rett før ni våknet jeg av at venninna mi kom ut av teltet, og da varmet sola skikkelig. Hvem vet hvor lenge Mona hadde vært våken, hun ble i hvert fall glad for at jeg også åpnet øynene (hadde vel lyst på frokosten sin, det lille matvraket) Ca kl halv ti kokte vi frokostkaffen …og en time senere hadde vi pakket sekkene og var klare til å gå. Vi gikk i et par timer, og jeg klipper inn en liten kollasj for å ikke bruke så mye plass. Men se så fint vi har det her oppe Kl 14 var jeg vel hjemme, og etter en rask dusj og utpakking av sekken ble det lunsj på terrassen Kl 15 leste jeg faglitteratur på plenen (Mona bare koser seg, heldiggrisen) Så fant jeg ut at grilling med en venninne i kveld i grunnen ville vært koselig, og etter en liten utstyrssjekk kom jeg fram til at jeg hadde alt utenom fyrstikker. Ca kl 16 bar det derfor avgårde til kiosken for å kjøpe en fyrstikkeske. Jeg endte opp med å kjøpe en nydelig is …men dessverre ingen fyrstikker. Det kom jeg ikke på før jeg var nesten hjemme, og det var ikke aktuelt å snu igjen i denne trykkende varmen I 17-tida snakket jeg med venninnen min på telefonen, og vi fant ut at siden været var så lummert skulle vi droppe skogstur og grilling og istedenfor ta et glass vin på terrassen min senere på kvelden. Så da trengte jeg ikke fyrstikkene likevel . Siden det «plutselig» kommer besøk i kveld fant jeg det nødvendig å gjøre litt husarbeid - her representert ved den ferdige oppvasken: Jeg glemte å ta bilde kl 18, men i sjutida gikk jeg en luftetur med Mona. Hun mente det var lummert og fare for torden, så hun ville skynde seg hjem igjen og turen ble ikke spesielt lang Ca kl 20 hadde jeg spist middag og ventet på besøket. Mona koste seg i senga si, og satte lite pris på å bli forstyrret av kameraet Og nå har jeg og venninnen min sittet ute på terrassen og drukket vin i noen timer, men det har jeg ikke husket å ta bilde av. Så da er vel EFIT’en over 7 Siter
Heidihj Skrevet 1. Juni 2013 Rapporter Skrevet 1. Juni 2013 Så deilig dag! Lite som er som å starte dagen ute i det fri 1 Siter
Aslan Skrevet 1. Juni 2013 Rapporter Skrevet 1. Juni 2013 Ååååh nå rykket det i turlysten min, det så helt nydelig ut å våkne på det viset 1 Siter
Anemone Skrevet 1. Juni 2013 Forfatter Rapporter Skrevet 1. Juni 2013 Ååååh nå rykket det i turlysten min, det så helt nydelig ut å våkne på det viset Det var det Skikkelig luksus å kunne sove utenfor teltet! 1 Siter
Anemone Skrevet 2. Juni 2013 Forfatter Rapporter Skrevet 2. Juni 2013 Det var en flott tur. Egentlig var det en "generalprøve", for å se hvor mye snø som lå i terrenget og hvor lett det var å finne (snøfrie) teltplasser. Så nå gleder jeg meg skikkelig til neste helg, for da blir det 3-dagerstur (hvis været er OK, da - telttur i tordenvær utgår...) Siter
Ozzy Skrevet 2. Juni 2013 Rapporter Skrevet 2. Juni 2013 Så deilig å stå opp i sånn natur da! Så hyggelig dag! 1 Siter
Tabris Skrevet 2. Juni 2013 Rapporter Skrevet 2. Juni 2013 Tenker det samme - så herlig å våkne opp slik i ro og fred! 1 Siter
Krilo Skrevet 2. Juni 2013 Rapporter Skrevet 2. Juni 2013 Så fin tur, og så deilig å våkne opp ute i naturen! får mer og mer lyst til å prøve det selv! 1 Siter
Aslan Skrevet 2. Juni 2013 Rapporter Skrevet 2. Juni 2013 Så fin tur, og så deilig å våkne opp ute i naturen! får mer og mer lyst til å prøve det selv! Du burde gjøre det! Vi sov under åpen himmel i pinsen i fjor. Thorvald la seg lagelig til i fotenden, slik han ellers alltid sover 2 Siter
Recommended Posts