Gå til innhold
Hundesonen.no

Fòrsekk som premie på utstillinger/konkurranser


Guest LXT
 Share

Recommended Posts

Jeg setter absolutt størst pris på premier som kan brukes, gjerne godbiter, leker osv, noe hunden setter pris på. Jeg takker pent jatakk til fôr premier, men da vi i vinter vant masse gavekort på Appetitt så ga vi bort alt. Ellers får de bare 1 neve av fôret på V&H til kveldsmat. Eller det brukes som "hverdagsbelønning"

Pokaler, glass i diverse former osv er vi ikke så glad i :ahappy:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 66
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Synes det er helt greit jeg. Vant rundt 70 kg til sammen i vinter og sper på med det ved siden av v&h og aldri hatt hunder med dårlig mage eller. Men det har vært rc, pp, hills og eukanuba. Apetit

Jeg er glad for fôrpremier så lenge det enten er noe jeg kan bruke eller bytte. Er det god dato på fôret er det sjelden noe problem å bytte det inn i en forretning som har flere fôrtyper. Er det noe j

hundene min får fôr som evt vinnes, også labb. Aldri hatt noen negative konsekvenser med det.

Vi bruker alltid fôr som premier på vår spesial, og jeg brukte helt seriøst ikke en krone på mat til jentene fra Imouto var 4 mnd til hun blei junior, for hun vant jo "alt som var" av valpeshow og blei gruppeplassert støtt, så fôrsekkene blei kasta etter oss.

Jeg vinner gjerne fôr, så lenge det ikke er Labb eller Apetitt eller Eukanuba, for det liker de ikke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dere som vinner hundefór og ikke bruker det - har dere tenkt på at det kan doneres til dyrebeskyttelsen? :) I Tromsø har jeg nå flere ganger vært innom med fórsekker vi ikke har hatt bruk for, for både hund og katt. Er bedre enn at maten går i søpla, liksom :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dere som vinner hundefór og ikke bruker det - har dere tenkt på at det kan doneres til dyrebeskyttelsen? :) I Tromsø har jeg nå flere ganger vært innom med fórsekker vi ikke har hatt bruk for, for både hund og katt. Er bedre enn at maten går i søpla, liksom :)

men som flere sier så gir man det jo bort til andre..

jeg har vunnet masse høy energi for og gir bort til folk som ønsker seg det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Syns fôr er fin premie:) Men jeg har også en som tåler alt, og som jeg også kan bruke tørrfor som godbiter til (glad i mat, sier du?), så det er liksom alltid et bruksområde. Syns glassting/pokaler osv er stas, men ser at det ofte ikke er plass til sånt framme/i skap i vår lille leilighet, og da er det liksom ikke så mye vits i. Men en skikkelig stor pokal en gang, det hadde vært stas :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sist utstilling jeg var på vant vi Seniorfor... I juniorklasse :P Så jeg gav den bort.

Eneste jeg kunne blitt glad for å vinne hadde vært for fra Orijen eller lignende, vi råforer til vanlig så har veldig sjeldent bruk for tørrfor annet enn på turer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis jeg generelt får premie jeg ikke har lyst på, så takker jeg høflig og ber hundeklubben å spare det til neste arrangement. Det gjelder både rosetter, ting og mat. Jeg tar det med hvis jeg vet om noen som vil ha det. Uansett kaster jeg ingen ting i søpla når jeg kommer hjem!

Jeg har tilbudt mange ting til et omplasseringshjem før, men de hadde mer enn nok sa de. Fór trenger de sikkert alltid da, men det gjør jeg og mine fattige studievenninner også!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg konkluderer med at det er veldig forskjellig hva folk synes om å vinne en fòrsekk :)

Men det å vinne nyttige ting til hunden eller ting som en selv får bruk for, det synes de fleste er ganske stas.

Takk for alle tilbakemeldinger! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fór er helt fin premie syntes jeg. Men nå har jeg blitt så glad i whiskey glassen til Engelsk setter klubben, som jeg får for å hjelpe til på arrangementene deres. Begynner jo faktisk å få en god samling. Da er det liksom gøy.

Men å få et tilfeldig glass her og der kan jo bli litt rotete. Da er det bedre med hundefor, eller premier som kan brukes til noe. Selvom jeg faktisk aldri har vunnet noe slikt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er heilt greit å få litt fôr, det beste er vel om dei får av samme merke som vi fôrar på, men alt anna kan jo brukast som godis. Einaste minuset er at lille dotten vart laus i magen forge gong ho fikk Hill's, så det er eg ikkje så glad i å få.

Edit: Hill's, ikkje rc, går fort i svingane når ein stressar gitt :P

Endret av Bellare
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har stort sett vunnet det fôret jeg ellers ville kjøpt til hundene, så for meg er det helt flott å vinne. De gangene jeg har fått et merke jeg ikke har kunnet bruke har det ikke vært noe problem å gi det vekk til noen.

I motsetning til de fleste andre er jeg ikke så glad i å vinne hundeting. Dyra mine er litt sære på både godbiter og leker, og jeg har alt utstyret jeg trenger. Jeg eier ikke så mye som et snev av utstyrsmani, så jeg orker ikke å ha x antall nesten like ting.

Jeg har lest mange slike diskusjoner, og konklusjonen er at det ikke finnes en eneste ting som alle synes er OK å få. Så det er ikke noen vits i at alle arrangører skal kjøpe dønn like pynteglass fra Hadeland Glassverk eller noe.

Det aller beste er om de har et lite utvalg av forskjellige ting som hver enkelt kan velge mellom. Jeg har blant annet valgt ut ting som telys, håndkrem og sjokolade og var superfornøyd siden det var det jeg hadde mest lyst på akkurat da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Regner ikke med at disse idrettsstjernene som er sponset av diverse produsenter av proteinpulver og klær, vasser i Bergans-produkter og spiser proteinpulver til alle måltider. Så hvorfor skal hundearrangementene pepres med fôrpremier?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kommer jo an på hva slags utstilling og resultat en får også - når X'en har vunnet titler, hadde jeg ønsket meg en real skrytepremie jeg kan ha framme så alle VET at hun har de titlene. Men både for nordisk juniorvinner og for juniorverdensvinner fikk vi håndklær. De ligger pent brettet i premieskapet, for jeg vil jo ikke bruke DE til å tørke skitne gjørmedyr. Det kan jeg gjøre med det grå håndkleet jeg fikk for en CK i Letohallen et år, liksom.

Det tåpeligste jeg har fått, var vel det året en dobbeltutstilling ga lyslykter som premie på lørdag og lys på søndag - men kubbelysene var for store til å få plass i lyslykta. De kunne jo i det minste ha samarbeidet såpass, når premiene først matchet.

Jeg gir alltid gavepremie på hovedspesialen og Østfoldspesialen vår, og gir gjerne bruksting - men med bernermotiv. På pinsetreffet nå ga jeg for eksempel grytekluter med bernermotiv. Kan brukes om mottager vil, kan henge til pynt om mottager vil, selges ikke i Norge, og er noe en kan huske som en premie om en vil, men kan også forsvinne i rotet på kjøkkenet om en vil.

Men det er nå alltid lettere å finne gode premier til en rasespesial enn til en alle raser-utstilling.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er glad for fôrpremier så lenge det enten er noe jeg kan bruke eller bytte. Er det god dato på fôret er det sjelden noe problem å bytte det inn i en forretning som har flere fôrtyper. Er det noe jeg ikke bruker selv, og ikke får byttet, så gir jeg det bort.

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Syns for er utmerket jeg, og jeg tar gladelig i mot om andre har vunnet noe de ikke kan bruke. :aww: Har hunder som fungerer på det meste, og skulle de mot formodning ikke funke så kjenner man folk eventuelt dyrebeskyttelsen som gladelig tar i mot.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har jeg en hund som ikke fungerer særlig bra på tørrfor uansett (Løs i magen på alt av tørrfor, pels osv varierer etter merke/variant), så hvilket merke det er spiller egentlig ingen rolle for min del. Alt brukes, eller gis bort til eierne av den andre hunden jeg bor med om jeg har nok selv. (Ikke at jeg noen gang har vunnet noe, men har vært heldig å fått for av en dyrebutikk)

Det som derimot kanskje kan være en ting er dekken, på de store utsillingene/rasespesialene. Man gjør jo gjerne det hos hestefolket, et fleecedekken med skrift på, feks kretsmester 2013. Hadde ikke det vær noe? Et regn/nedkjølings/fleecedekken til hunden med påskrevet ett eller annet? (tittel f.eks, juniorvinner 2013 etc.)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har jeg en hund som ikke fungerer særlig bra på tørrfor uansett (Løs i magen på alt av tørrfor, pels osv varierer etter merke/variant), så hvilket merke det er spiller egentlig ingen rolle for min del. Alt brukes, eller gis bort til eierne av den andre hunden jeg bor med om jeg har nok selv. (Ikke at jeg noen gang har vunnet noe, men har vært heldig å fått for av en dyrebutikk)

Det som derimot kanskje kan være en ting er dekken, på de store utsillingene/rasespesialene. Man gjør jo gjerne det hos hestefolket, et fleecedekken med skrift på, feks kretsmester 2013. Hadde ikke det vær noe? Et regn/nedkjølings/fleecedekken til hunden med påskrevet ett eller annet? (tittel f.eks, juniorvinner 2013 etc.)

Men slik som på en Retrieverspesial da - der kan BIS bli en toller tispe eller en ches hann - de kan jo IKKE bruke samme dekken ;)

Men sikkert fint for de som har spesial for èn rase ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har kun vunnet fôr en gang, og da var det et brett med svære bokser våtfôr. (husker ikke hva det het, norsk hundemat eller norsk hundefôr eller noe i den duren.) Det var ihvertfall ikke en slager, så bare en boks ble åpnet.

Hadde det vært et annet fôr hadde det nok blitt brukt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men slik som på en Retrieverspesial da - der kan BIS bli en toller tispe eller en ches hann - de kan jo IKKE bruke samme dekken ;)

Men sikkert fint for de som har spesial for èn rase ;)

Sant nok :P Tenkte mer på der de vet hvilken rase som kommer til å "vinne", eller ta dekkenpremien ned på et "lavere" nivå? BIR/BIG på rasespesialer? dog kunne vel det bli litt vell dyrt for arrangør.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vil helst ha andre ting enn for.

Har kun vunnet for som jeg ikke har noen særlig interesse av å bruke.

Så jeg har gitt bort nesten alt.

Ville heller hatt mer varige ting, eller for eksempel gavekort på dyrebutikk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå som jeg har en hund som ikke spiser tørrfôr, og en hund som bare spiser litt tørrfôr (9 kg hund trenger ikke all verdens av tørrfôr i utgangspunktet, og nå som hun stort sett bare får V&H, så går det veldig lite tørrfôr i det hele tatt. Tror vi kjøpte tørrfôr sist i november jeg, det har vi fortsatt igjen av), så må jeg innrømme at fôrpremier ikke står øverst på ønskelista. Det gjør ikke pokaler eller annet pynte-ræl heller (jeg kasta alt sånt for litt siden), og leker og bruksting er fint så sant det ikke er noe makkverk som er kjøpt på Europris (lekene der overlever en omgang her) så jeg tror jeg må konkludere med at jeg ikke ønsker premier? :P

Flaks at jeg melder på så lite som vi gjør da *kremt*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

nå er ikke jeg den som frekventerer utstillinger alt for ofte, et par -tre ganger i året har det blitt i det siste. MEN: jeg stiller ikke ut for å vinne premier, men for å få en bedømmelse av bikkja/bikkjene. Hyggelig å få gave for Ck og slikt da, og forsåvidt ellers også). Men det er ikke derfor jeg kommer :)

Raseklubben min hadde spesialutstilling nylig, der fikk alle klassevinner premie (halsbånd). BIR og BIM , Bir/BIM vetog Bir/Bim valp fikk fôrpremie og stæsj (hovedsaklig bånd) og Bir fikk et saueskinn fra spælsau. CK, Cert og res Cert fikk glass, og BIR OG BIM fikk også glass. BIR får vandrepremie. i tilegg var det diverse premier med i form av effekter fra fôrsponsor. i det hele tatt ganske mange premier egentlig.

Fôrpremie er helt ok synes jeg. Bruker jeg ikke fôret, kan det sikkert "spes på" det fôret vi vanligvis bruker :) har ikke fått fôrpremie på utstilling selv, men har fått på løp (10 kg vomoghundemat er helt ok )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



  • Nye innlegg

    • Nei, hu har i grunn spist det samme i en stund nå, og er vant til å spise variert. Jeg får ta meg en tur til veterinæren og snakke med de. Takk for svar 😊
    • Kan hende ja? Rocky rant liksom alltid litt på den siden som var tett såvidt jeg husker, på tross av nedsatt tåreproduksjon også. 🤔 Saltvannsdrypping og eventuelt falske tårer ble løsningen for oss. Var også snakk om en operasjon for å åpne inn mot munnen eller noe? For at spytt? Kunne fungere som tåreveske eller noe? Eller om det var for drenering pga den tette kanalen? Er så lenge siden at jeg husker ikke for å være helt ærlig. Ble ikke gjort i hans tilfelle uansett så kan ikke si noe om hvordan det hadde hjulpet heller. (Han hadde øyebetennelse ofte, så ble mye drypping)    Har du endra på fôr i det siste? Kan være en reaksjon på noe der eventuelt. 
    • Han er så fin @maysofie! 😍 Blir spennende å se hvordan han utvikler seg! 😍 
    • Gode hundemøter med hunder jeg kjenner først og fremst, ellers så kan de lære seg at ikke alle skal hilses på/være nøytrale. Jeg bor jo midt i et turområde for bydelen min, så smittepresset bare i «Hagen» er sånn sett høyt her, jeg liker jo ikke det akkurat, men så lenge det ikke går noe i området så begrenser jeg ikke der heller. Jeg føler meg absolutt tryggere når 12 ukers vaksinen er satt, men foreløpig så har valpene jeg har/har hatt fått 8 ukersen også før jeg hentet dem. (Tror de nye anbefalingene sier at den ikke er nødvendig lenger?)    Jeg avventer valpekurs til etter 12 uker, ikke pga vaksine, men fordi jeg vil at de skal ha mental stamina til å faktisk få noe særlig utav det. (Trening med distraksjoner etc) Kontaktlyd/innkalling/miljø har jeg liksom kunnskapen til å gjøre på egenhånd nå før den tid. Begrenset hvor mange valpekurs man kan gå som trener og få noe nytt utav dem, så valpene sosialisering og samarbeidet vårt er hovedfokuset mitt med ett valpekurs + eventuelt få en feeling for nye kursholdere i området etc jeg ikke har vært hos før. Førstegangs hundeeiere anbefaler jeg at går tidligere, fordi de som eiere/hundetrenere får noe utav det uten at valpen nødvendigvis trenger å klare hele øktene uten å få overtenning/bli overtrøtt. De trenger gjerne hjelp til å gjenkjenne sånt også, så sånn sett like greit at det skjer på kurset eventuelt. 
    • Tenker de er forskjellige og ting går i orden etterhvert. Om han bare vil på do og sovner fort etterpå så hadde jeg bare fortsatt med å gå ut. Men vært dritkjedelig sånn et det ikke er noe belønning i å våkne utover at han får gå på do. ❤️  Limit måtte jeg lufte ganske ofte, opptil ca halvt år gammel, men sovna fort igjen. Karma sover foreløpig 6-8 timer i strekk på natta, men er da VÅKEN når hun har vært på do. 😂(Turboturid den der) Så blir tidlige morgener og heller en hvil på sofaen ila morningen isteden. 😴
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...