Gå til innhold
Hundesonen.no

Chessea og Leja - portugisisk vannhund og papillon


Maria
 Share

Recommended Posts

Så!

Nå synes jeg det er på tide å lage en felles tråd til de to tuppene mine. Blir så vanskelig å oppdatere hver av dem sin slik det er nå.

Først litt informasjon om dem!

Golden Water's Bj Chesea of Eastsea, aka. Chessea, er ei snart åtte år gammel (f. 19/06/05) Portugisisk vannhund som kommer i fra Golden Water kennel i Sandnes, en av tre tisper i et kull på åtte. Pelstypen hennes er krøllete. Hun er en ekte portis på godt og vondt, sta og medgjørlig, bråkete og stille osv. En typisk hund man aldri kan lære å kjenne for godt - hun overrasker stadig. Chessea er livsglad, lærevillig, vilter, sosial og matglad når hun har lyst til å være det. Hun er alltid i godt humør og full av bøll, men er en skikkelig syvsover og liker å sove lengre enn alle oss andre i familien. Jeg kunne aldri fått en bedre førstegangshund, og på grunn av Chessea er portugisisk for alltid min hjerterase.

(navnet uttales forresten "tschessi". ;) )

Weiefors Notorious Leja, aka. Leja, er ei lita papillonfrøken på knappe 3 kg. Hun ble født 03.11.11 hos kennel Weiefors like utenfor Gøteborg som eneste valp i sitt kull. Hun er forøvrig av fargen sød/sobel. Lille Leja er min og samboers lille maskothund. En dritsmart, lettlært, snill og enkel hund som får meg til å le helt utrolig mange ganger hver eneste dag. Hun er litt pysete ovenfor folk, men er tøffere enn toget med andre hunder og elsker å gå i byen eller å kjære tog. Hun er litt world-police og kompenserer mye for den lille størrelsen. Hun og Chess er perlevenner, og jeg kommer garantert til å elske rasen for alltid. Enn så lenge blir Leja eneste papillonen i hus her. :) Hun er forøvrig fri for PL, og kommer til å bli stilt ut mer fremover i håp om å dra i land minst noen CK. Fin er a, nemlig!

Bilder av hver av dem kan dere også se i de "gamle" trådene deres:

http://hundesonen.no/forum/topic/8343-portugisisk-vannhund-chessea/

http://hundesonen.no/forum/topic/60462-weiefors-notorious-leja/

Her kommer noen bilder fra i dag. En deilig sommerdag der alle vi tre jentene har kost oss som skikkelige latsabber ute på hverandaen. :)

Jentene fikk helgegodis på forskudd

420213_10152819138715123_1616771869_n.jp

264507_10152819139010123_1685101957_n.jp

Koser seg i hagen. Sånn ser en portis ut når hun har badet i saltvann. Hun blir megasuperkrøllete. Hadde det ikke vært for at det er litt langt bak hadde jeg syntes hun var dritkul med den sveisen her :P

942403_10152819139865123_791745627_n.jpg

941350_10152819139335123_2115080512_n.jp

Liten, sliten, ballgal minihund

431064_10152819140260123_955084196_n.jpg

970069_10152819140625123_1553942439_n.jp

401864_10152819141025123_391548886_n.jpg

971916_10152819140420123_1551492707_n.jp

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 weeks later...

I går ble min øyensten åtte år gammel <3 Tenk at det allerede er åtte år siden min største drøm kom i oppfyllelse! Hurra for verdens beste krølle!

Chessea er en barnslig sjel, men en voksen dame med alt det medfølger. Så i dag har hun vært under kniven og har operert for jursvulst. Operasjonen gikk fint og var uten komplikasjoner, så nå er kulen og to jur fjernet og sendt inn til patolog. Vi krysser alt vi har for at det ikke er kreft.

Bortsett fra operasjonen koser vi oss masse med sommerferie. Chess er bare den beste hunden jeg noen gang kommer til å få. Den hunden skjønner meg og visa versa. Blir helt rørt av det her jeg sitter :wub:

Her er et par bilder fra før operasjonen. Overse de tynne beina! Haha. Helt nybarbert. Det blir penere om et par uker. Og pelsen fremme er laaaaang nå. Vi sparer for tenk :D fin??

A4E9A909-06EC-4A5B-95D7-7CE48A566ACD-650

9479BBB2-A23B-4C7B-A069-65C65A3D89D0-650

Ikke like spretten at the moment, men. Hun skal få god pleie :D

CE23C0F1-DCE0-4CE3-BEB8-14CB025E6AED-650

39A2B4B7-86F0-4198-916F-72B093CB50C3-650

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Leja må være den fineste papillonen (rett etter Khela selvfølgelig :P ) jeg vet om! :wub: Akkurat den typen og fargen jeg liker. Også er personligheten hennes så lik Khelas etter hva du beskriver! Og Chessea ser så morsom (og pen!) ut! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Khela: Åh, det var koselig sagt synes jeg :D Leja takker og bukker. Hun ER ganske så søt altså. Gnelder som få nå som hun er ute på terrassen med meg hver dag, men ellers god som gull :P

Sandy: Haha. Chess med krage er ikke spesielt kledelig. Men hun liker den, da. Rar som hun er. Jeg rakk ikke lage hundekake i går, så siden feiringen er så dårlig går hun få det når hun kommer seg litt. :)

Puddellover: Tanken var å se om vi ikke kan stille i alle fall EN gang i veteran!! Hehe. Hun har sykt masse pels nå. Men jeg synes hun er skikkelig fin. Har ikke hatt sånn pels på mange år hun. Nå kan vi briefe på sommertreffet i alle fall :D

Chess har ordentlig vondt stakkars. Vil hverken stå, ligge eller sitte. Hun skal få smertestillende i kveld og fremover til det blir bedre. Hun er LITT pysete også, så jeg håper det ikke er så ille som det virker.

Edit:

Haha. Åh... Ingen kan furte sånn som Leja. Hun rekker ikke oooooopp, jo :( Nå er hun dritsur på meg fordi hun ikke får smake på kjøttdeigen. Hun ER så furten i trynet når hun ikke får det som hun vil.

0839AE2A-71B9-4352-BA4D-05A931AAF932-680

Å gi opp er for pyser. Det kan hende det detter ned noe..!

14931AA9-EFFF-4C31-B5C2-D86B5DB1E949-680

  • Like 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer med overstått til Chess! :) Jeg visste ikke at hun og Blondie var like gamle, jeg føler liksom at Chess alltid har vært her inne på sonen :lol: Håper dere får stilt henne ut i veteran, det gleder jeg meg selv til å gjøre med Blondie :D

Kjempe kjipt med jursvulster. Blondie har jo vært gjennom det samme. Krysser fingrene for at alt går bra og at hun ikke får flere av dem :)

Leja er jo supersøt som vanlig :wub: Håper du stiller henne ut veldig snart :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer med overstått til Chess! :) Jeg visste ikke at hun og Blondie var like gamle, jeg føler liksom at Chess alltid har vært her inne på sonen :lol: Håper dere får stilt henne ut i veteran, det gleder jeg meg selv til å gjøre med Blondie :D

Kjempe kjipt med jursvulster. Blondie har jo vært gjennom det samme. Krysser fingrene for at alt går bra og at hun ikke får flere av dem :)

Leja er jo supersøt som vanlig :wub: Håper du stiller henne ut veldig snart :D

Ja, Blondie og Chess er ganske jevngamle :)

Tenkt masse på Blondie faktisk i forbindelse med dette her. Håper vi slipper å reise inn flere ganger slik dere måtte, for det må jo være både frustrerende og utrolig utfordrende for hunden :( Chess har fortsatt vondt og gikk ikke som vanlig, med halen opp, i hele går, men hun fikk bra med smertestillende i går kveld. Så jeg håper hun sov godt i natt. Akkurat nå logrer hun i hvertfall! :D

Jeg skulle gjerne stilt ut Leja, men kniper litt igjen på pengesekken om dagen. Forhåpentlig vis kan vi få stilt litt i høst! Må jo det! Leja har utviklet seg masse den siste tiden. Lagt seg godt ut. Nesten litt vel mye :P men lar henne ha litt fett siden jeg regner med det "går over" igjen. For nå er hun et matvrak uten like!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, Blondie og Chess er ganske jevngamle :)

Tenkt masse på Blondie faktisk i forbindelse med dette her. Håper vi slipper å reise inn flere ganger slik dere måtte, for det må jo være både frustrerende og utrolig utfordrende for hunden :( Chess har fortsatt vondt og gikk ikke som vanlig, med halen opp, i hele går, men hun fikk bra med smertestillende i går kveld. Så jeg håper hun sov godt i natt. Akkurat nå logrer hun i hvertfall! :D

Jeg skulle gjerne stilt ut Leja, men kniper litt igjen på pengesekken om dagen. Forhåpentlig vis kan vi få stilt litt i høst! Må jo det! Leja har utviklet seg masse den siste tiden. Lagt seg godt ut. Nesten litt vel mye :P men lar henne ha litt fett siden jeg regner med det "går over" igjen. For nå er hun et matvrak uten like!

Ja, det håper jeg også at dere slipper! Det er deilig at det nå er over da, selv om jeg syntes hun gikk gjennom en operasjon for mye. De to første var de verste operasjonene, da tok det lang tid før hun kom seg. Men hun ble jo sterilisert i samme slengen den ene gangen, så da skjønner jeg at det var verre for henne. Den siste operasjonen kom hun seg mye fortere etter :) Det er kjempe kjipt med tisper og jursvulster.

Det blir spennende om du får stilt ut Leja ihvertfall :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 months later...

Jeej!

I dag har jeg altså gått MH med lille Leja i regi av rottweilerklubben. Sted var Båstad i Trøgstad kommune.

Alt i alt er jeg veldig fornøyd med dagen. Ble tatt veldig godt i mot til tross for den noe utradisjonelle rasen, og har lært veldig mye av både hyggelige testledere og figuranter.

Tenkte å vise resultatene her, da. Tar hvert og ett moment med kommentar. :)

Gjennomført MH: Ja

1a KONTAKT (hilsing) - 2, Unnviker kontakt ved å trekke seg unna. Kommentar: Her ble jeg ikke overrasket. Hun var lite interessert i å hilse på testleder

1b KONTAKT (samarbeide) - 2, Følger med motvillig. Kommentar: Her ble hun først villig med testleder helt til hun skjønte at jeg ikke var med :P DA ble det bråstopp og hun ville tilbake til meg.

1c KONTAKT (håndtering) - 2, Unnviker, trekker seg unna eller søker støtte hos fører. Kommentar: Her lente hun seg på meg og ville ikke bli tatt på. Hun viste ingen tegn til aggressiv reaksjon eller liknende. Her ble jeg heller ikke overrasket. Hun er ikke spesielt fornøyd med å bli håndtert av fremmede, diva som hun er. Dommer kommenterte forresten flere ganger at hun er typisk papillon - sta!

2a LEK 1 (lekelyst) - 2, Leker ikke, men viser interesse. Kommentar: Denne var jeg spent på. Leka veide omtrent så mye som Leja og var veldig, veldig stor. SÅ jeg veit ikke, men det var ikke helt klaff ift den. Testen må jo være standardisert, men en rottis er liksom mer passelig til en sånn leke. Men shit au - hun viste interesse og det var jeg glad for å se. Vanig vis har hun svært høy gjenstandsinteresse og leker bra.

2b LEK 1 (griping) - 1, Griper ikke. Kommentar: Igjen. Stoooor leke til liten hund. men hun reagerte mindre enn jeg hadde trodd, og jeg ble overrasket over at hun ikke ville leke i det hele tatt.

2c LEK 1 (griping og drakamp) - 1, leker ikke. Kommentar: Samme som over, egentlig.

3a FORFØLGELSE - 1, 1. gang, 1, 2. gang. Starter ikke/når ikke frem til første hjul. Kommentar: Her så man en tydelig reaksjon på "byttet", men hun fulgte det ikke. Noe overrasket ble jeg her, da hun normalt sett har stor jagelyst. Heg knotet jeg også en del ift at jeg måtte leie henne i halsbåndet.

3b GRIPING - 1, 1. gang, 1, 2. gang, Overser byttet alt. springer ikke frem. Kommentar: er løp hun noen skritt mot byttet, men stoppet og så på det et par meter fra meg. Igjen litt overrasket over at hun ikke var mer interessert.

4 AKTIVITET - 3, Er oppmerksom og i hovedsak rolig. Enkelte aktivitetsøkninger. Kommentar: Her ble hun sittende og gnage på en pinne nesten hele tiden. Koste seg, hun. Dommer beskrev henne som stort sett rolig, men finner seg aktiviteter på egenhånd uten å stresse. Som forventet egentlig.

5a AVSTANDSLEK (interesse) - 3, Interessert. Følger figurant uten avbrudd. Kommentar: Ørene rett opp uten en lyd.

5b AVSTANDSLEK (trusler/aggresjon) - 1, Viser ingen trusselatferd. Kommentar: Moro at hun ikke reagerte mer enn hun gjorde her. Hun oppførte seg rett og slett overlegent og var mer opptatt av buskas rundt seg. Her imponerte hun meg. :)

5c AVSTANDSLEK (nysgjerrighet) - 1, Går ikke frem til figurant innen tiden. Kommentar: Også her var buskaset mer interessant altså.

5d AVSTANDSLEK (lekelyst) - 1, Viser ingen interesse. Kommentar: Helt uinteressert i figurant her. Tuslet uaffektert rundt beina mine, hun.

5e AVSTANDSLEK (samarbeide) - 1, Viser ingen interesse. Kommentar: Som over. Kjedelig bikkje, tenkte jeg. Men er jo egentlig ikke overrasket over at det å leke med en annen, som står langt unna, ikke er noe Leja blir spesielt trigget av. SÅ dette var som forventet.

6a OVERRASKELSE (redsel) - 2, Huker seg og stanser. Kommentar: Kjeledressen spratt frem og Leja stopper. Men ingen tegn til å trekke seg unna eller liknende. Her ble vi alle imponert over henne, faktisk. Den dressen er svær i forhold til det lille dyret!

6b OVERRASKELSE (trussel/aggresjon) - 1, Viser ingen trusselatferd. Kommentar: Dette tok hun kuuuli.

6c OVERRASKELSE (Nysgjerrighet) - 3, Går frem til kjeledressen når føreren står ved siden av. Kommentar: Da jeg gikk halvveis bort til kjeledressen gikk hun bort og snuste på den.

6d OVERRASKELSE (gjenstående redsel) - 1, Ingen tempoforandring eller unnamanøver. Kommentar: Gikk forbi som ingen ting.

6e OVERRASKELSE (gjenstående interesse) - 1, Viser ingen interesse. Kommentar: Som over.

7a LYDFØLSOMHET (redsel) - 2, Huker seg og stanser.

7b LYDFØLSOMNET (nysgjerrighet) - 5, Går frem til skrammelet uten hjelp. Kommentar: Her var hun morsom. Rett bort til skrammelet, opp på to som en lemur og se hva dette var for noe morsomt. Her var vi alle lei for at det ikke ble filmet, for her imponerte hun meg stort og "utviser stort mot", som en av dommerene sa muntlig :D

7c LYDFØLSOMHET (vedvarende redsel) - 1, Ingen tempoforandringer eller unnamanøver. Kommentar: Ingen reaksjon i det hele tatt. Spankulerte fint forbi med halen i været!

7d LYDFØLSOMHET (vedvarende interesse) - 1, Viser ingen interesse. Kommentar: Som over.

8a SPØKELSER (trussel/aggresjon) - 1, Viser ingen trusseladferd. Kommentar: Jeg ble skikkelig overrasket over hvor lite dette brydde henne. Hun var mer opptatt av å lukte på blomstene. Her ble jeg ordentlig positivt overrasket. Ikke en lyd kom det fra gneldra mi.

8b SPØKELSER (kontroll) - 3, Kontrollerer og/eller viser reaksjon mot spøkelsene. Lange avbrudd, f.eks. begge spøkelsene halve avstanden, alternativt ett hele avstand. Kommentar: Hun spisset ørene og fulgte med på spøkelsene, men laget ikke lyd og satt stille og fulgte med på de.

8c SPØKELSER (redsel) - 1, Oppholder seg hovedsakelig foran eller ved siden av fører. Kommentar: Igjen - liten interesse eller reaksjon, men hun var like ved meg hele tiden.

8d SPØKELSER (nysgjerrighet) - 3, Går frem til spøkelset når fører står ved siden av.

8e SPØKELSER (kontakt) - 2, aksepterer kontakten fra spøkelser uten å besvare den. Kommentar: Fortsatt rolig og mest opptatt av andre ting i omgivelsene. Halen opp og nesa i bakken.

9a LEK (lekelyst) - 4, starter raskt, leker aktivt. Kommentar: Moro å se at hun våknet fra første gangen! Her var hun seg selv og viste stor interesse for lek med både med meg og testleder. Som jeg håpet på.

9b LEK (griping) - 2, Griper ikke, snuser bare på gjenstand. Kommentar: Igjen - stor leke osv. Ingen interesse for å gripe tak i leken her gitt.

10 SKUDD - 2, Avtagende kontroll under lek/passivitet. Deretter uberørt. Kommentar: Her var hun morsom. :P Testleder hadde armen i været for så å ta den ned når skuddet skulle avfyres. Leja trodde hun skulle kaste ett eller annet og tok noen kjappe steg i retning skuddet og var klar for å hente en leke. Men helt uaffektert av skuddet. Imponerte alle sammen gjorde hun her :) Som forventet fra min side, da hun aldri har vist tegn til skuddredsel tidligere.

:) Det var min og Lejas første MH! Superstas og kjekt. Koselig å få bra tilbakemeldinger fra ulike hold. Blant annet kommentar fra en av dommerene om at "du har ei skikkelig bra bikkje der" og "hun er supersøt". Mammahjertet smelter jo litt, da. Så dette var en god erfaring å ta med seg. Jeg fikk se positive sider ved hunden min som jeg aldri hadde fått sett ellers, og ble egentlig ikke skuffet over noe. Synes testen beskriver henne slik jeg tenker om henne i stor grad, og det er litt deilig. Men jeg ser absolutt at MH er et fint verktøy å ha med seg, og kommer helt klart til å delta på flere med fremtidige hunder :D

  • Like 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så gøy! Lyst til å prøve selv, jeg vet hun er skikkelig skuddredd (dog helt uaffektert når det er torden eller fyrverkeri) og hadde vel ratt mista henne til skogs.

Hvor "ærlig" er en slik test når bikkja er 2,5-3 år egentlig?

De mente at det var en bra alder å teste Leja på nå. Hun er snart 2 år. Hun har vært utrolig ung i kropp og sinn hele tiden, og er ennå det, dog ikke såååå vimsete som hun var tidligere. Men de mente jeg kunne gått MH med Chess på snart 9 år også - uansett lærer du jo noe om bikkja di. :) Men mye er kanskje mest reellt når man tester en hund som ikke har lært så mye. Skuddberørthet kan f.eks. trenes på, og det vil i så fall ikke komme frem på testen om man har en hund som har vært skuddredd, men som ikke er det lengre. Den vil jo kunne bestå skuddet med mye trening. Men det er jo anbefalt å gå MH før 24 mnd i avlssammenheng for flere raser, deriblant rottweiler (såvidt meg bekjent i alle fall :P ).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De mente at det var en bra alder å teste Leja på nå. Hun er snart 2 år. Hun har vært utrolig ung i kropp og sinn hele tiden, og er ennå det, dog ikke såååå vimsete som hun var tidligere. Men de mente jeg unne gått MH med Chess på snart 9 år også - uansett lærer du jo noe om bikkja di. :) Men det er jo anbefalt å gå MH før 24 mnd i avlssammenheng for flere raser, deriblant rottweiler.

Khela skal jo ikke gå i avl, og oppdretterne tester heller ikke avlsdyr eller slekt, så det er jo mest for egen del. Å se om jeg kjenner henne så godt som jeg tror jeg gjør :lol: Men så sånn sett har det like stor nytte for meg å teste henne neste år en gang, som om jeg hadde testa henne for et år siden? :) Tenker nok jeg kommer til å teste henne og/eller Tequila (Tequila er jo 4, men fortsatt valp i hodet, såå), bare for å lære generelt om MH, mer om hundene mine osv. Spennende!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Khela skal jo ikke gå i avl, og oppdretterne tester heller ikke avlsdyr eller slekt, så det er jo mest for egen del. Å se om jeg kjenner henne så godt som jeg tror jeg gjør :lol: Men så sånn sett har det like stor nytte for meg å teste henne neste år en gang, som om jeg hadde testa henne for et år siden? :) Tenker nok jeg kommer til å teste henne og/eller Tequila (Tequila er jo 4, men fortsatt valp i hodet, såå), bare for å lære generelt om MH, mer om hundene mine osv. Spennende!

Det beste med dagen i dag, synes jeg, var å lære mer om MH som verktøy for avl og for egen del. Masse spennende å lære som man ikke kan få med seg av å se videoer eller lese. Et nytt skritt i min hundeverden kan man si. Trigget interessen min for ting jeg aldri har holdt på med før. :D

Og selvsagt - veldig moro å se om det man tror om bikkja si er i tråd med hva andre ser!

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


  • Nye innlegg

    • Det kan ikke være en brist i en tå eller noe sånt da? Små sår har jeg også oppdaget at de blir fryktelig utilpass av, selv om de nærmest er mikroskopiske. Min hund ble tilnærmet invalid når hun hadde et bittelite gnagsår mellom to tær, ville ikke legge vekt på den foten i det hele tatt 🙈
    • Jeg forstår hva du mener, og jeg kan sette meg inn i situasjonen din. Om det hadde vært en hunderase som ikke var tallrik; der foreldredyr og linjer bakover utmerket seg, f.eks ved å ha god mentalitet og fantastiske brukshundsegenskaper ville jeg kanskje kunne ha firet noe på krava. Men om det er en tallrik rase (som schæfer, rottweiler, belgisk fårehund, golden eller labrador) ville det måtte en god del overtalelse til for at jeg hadde takket meg til en hund med potensielle leddsjukdommer eller mentale brister.  Hunder er levende vesener og vi er selvfølgelig ikke garantert at de holder seg friske. Og det kan jo hende at du uansett ender opp med en hund med både HD og svak mentalitet for det jeg vet. Men hvorfor ta sjansen? Om det så skjer, kan du i minste trøste deg med at du gjorde det du kunne for å få en frisk hund, og at bare har hatt uflaks. 
    • Det er en vanskelig balanse. Jeg er godt i gang med å analysere alt han gjør for å unngå skader og slikt. Går han rart, virker han mer sliten enn normalt. Spiser han som han burde? Hvis han begynner å røyte mer enn vanlig, er det tegn på stress og at han har ondt, eller er det på grunn av årstidsskifte? Mange krisetanker etter hvert, ja 😪 Enn så lenge tror jeg at jeg trykte på alarmknappen unødvendig.. Sikkert ikke siste gangen, i og med at han ikke er noe ungdom lengre.  Tusen takk svar, setter pris på at dere setter av tid til å hjelpe meg ❤️ 
    • Det er skummelt med godt voksne hunder. Hva er filleting og hva er viktig å legge merke til, liksom. God bedring, håper dette bare var en filleting!
    • Takk for svar, @simira❤️ er veldig nøye på å ta på ulldekken når vi har vært på trening/tur og han skal i bilen. han ligger mjukt og varmt inne buret. skal se på back on track dekken. Har jo lest og hørt mye bra om disse dekkene gjennom årene.  6 tenner er en del, men merker at han er mye mer oppesen etter operasjonen. Han virker mye mer fornøyd med livet   Den gode nyheten nå er at jeg *kan* ha vært en smuuule hysterisk. Etter tannoperasjonen nå i april ser jeg etter tegn til vondter på ham, jeg er kjemperedd for å overse ett eller annet. som jeg gjorde med tennene.. Jeg mistenker at det "kun" er våteksem som har oppstått innimellom tredepotene 😅 Kan hende et eller annet har vært kilt innimellom der, som jeg ikke har sett. Jeg syntes det gir mening i og med at vi har gått i mye vått terreng, og at jeg ikke har vært spesielt flink til å tørke ham. Pluss, han er allergiker og får fort sår og eksem av tilsynelatende ingenting. Har begynt behandling og håper det fort går over 😊 Har en bulldog med utypisk smerteterskel for kan ikke skjønne at det lille greiene kan gjøre *så* vondt. Blir om eieren: Dramaqueen!! Tusen takk for gode ønsker ❤️  Enn så lenge puster jeg letta ut. Men, vil fortsatt begynne med tilskudd til leddene. Noen forslag? Hva skal jeg se etter i et godt tilskudd, eller er det bortkasta pæng? 🤷‍♂️
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...